2006 Zx-10r ei lähde käyntiin, Helppiä!

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Haccu81
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Heinä 30, 2013 9:19 am
Paikkakunta: Honda VFR

2006 Zx-10r ei lähde käyntiin, Helppiä!

Viesti Kirjoittaja Haccu81 » Su Huhti 29, 2018 10:28 pm

Nyt tarviis vinkkejä...

Kawa ei lähtee ”silloin tällöin” käyntiin. Käy hyvin ja ottaa kierroksia normaalisti. Prätkän pystyy käyttämään lämpimäksi, mutta sitten yhtäkkiä sammuu, eikä lähde käyntiin.

Ei lähde vaikka on kylmäksi jäähtynytkin. Sitten yks kaks jonkun päivän päästä saattaa käynnistyä ja sama homma.

PC kiinni, kokeiltu myös ilman. Speedohealer kiinni. Uusi akku, uudet tulpat. Ei anna mitään vikakoodeja. Liittimiä käyty penkin alta läpi ja putsailtu. Vielä ei ole löytynyt vian aiheuttajaa.. :(

Kausi vasta alkamassa, ja prätkä ei suostu heräämään talviunilta.

Venat tarkistettu, ei säädettävää..

Mikä helv....mistä tuota alkaa paikantamaan????

Avatar
Ghostrider
Viestit: 609
Liittynyt: Ti Loka 02, 2001 12:00 am
Paikkakunta: 10R+10R+10R+525+KLX

Re: 2006 Zx-10r ei lähde käyntiin, Helppiä!

Viesti Kirjoittaja Ghostrider » Ti Touko 01, 2018 8:35 pm

Mulla oli ykköskoppasen kanssa viime keväänä vastaavia murheita, syylliseksi paljastui kampiakselin asentotunnistin. Se hoitui säätämällä anturia vähän lähemmäksi triggeripyörää ja putsaamalla anturista metallihileet. Toi on helppo katsoa jos on läppäri hollilla, siitä Dynojetin softasta on pystyy tsiigaamaan näkyykö startatessa kierroksia ollenkaan. Jos ei näy, lienee vika kampuran asentotunnistimeen liittyvä.

Ja yks mikä noissa kakkoskoppaisissa tuntuu olevan tyyppivika, on jalan katkaisin. Se kyllä yleensä oireilee pätkimällä menoa kovemmassa kiihdytyksessä, mutta eipä tuotakaan varmaan ole haitaksi tarkastaa.

Haccu81
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Heinä 30, 2013 9:19 am
Paikkakunta: Honda VFR

Re: 2006 Zx-10r ei lähde käyntiin, Helppiä!

Viesti Kirjoittaja Haccu81 » Ke Touko 02, 2018 9:51 am

Thanks mate!

Mulla ei ole läppäriä eikä softaa käytössä ja tuntuu nämä keski-suomen pajat olevan täynnä Goldwingien määräaikaishuoltoja... 😫

Vappu meni noita johtoja r*nkatessa.. EU tulosta.

Aloitan tuosta mielenkiintoisesta.. kampuran asentotunnistin. Auta miestä mäessä, mistä pääsen siihen helpoiten käsiksi, tankki veks ja siitä yläkautta? Sylinteriryhmän ja Jäähdyttimen välissä?

Mites tuon asentotunnistimen säätö tapahtuu? Onko se plug & play -osa vai pitääkö tosiaan säädellä jotenkin?

Mietin vaan että jos siinä on vika, niin metsästäisikö suoraan uuden tunnistimen ja löisi paikalleen?

Kiitos vinkeistä jo tässä vaiheessa, meinaa epätoivo jo iskeä... kyllä tässä olisi baanalle päästävä...

Avatar
Ghostrider
Viestit: 609
Liittynyt: Ti Loka 02, 2001 12:00 am
Paikkakunta: 10R+10R+10R+525+KLX

Re: 2006 Zx-10r ei lähde käyntiin, Helppiä!

Viesti Kirjoittaja Ghostrider » Ke Touko 02, 2018 5:28 pm

Kampuran asentotunnistin on siinä koneen oikeassa kyljessä, kytkinkopan edessä olevan kopan alla. Tuossa ei ole oikeastaan säätöä, mutta sitä pystyy pikkuisen väkipakolla taivuttamaan lähemmäs triggeripyörää, joka saattaa riittää. Voi olla että anturi on vaan täynnä metallisilppua, eli voi päästä putsaamallakin. Jos vaan jostain saat läppärin käyttöön, niin tuon anturin kunnon tarkistaisi helposti, sen softan saa ladattua Dynojetin sivuilta ilmaiseksi. Tai nyt kun oikein vilkaisin, niin näyttäisi olevan tuostakin jo älypuhelinsovellus, jolla tuon tarvittavan varmaankin saa kurkattua.

Siellä kannessa pakosarjan päällä on nokan asentotunnistin, periaatteeltaan samanlainen anturihan tuo on kuin kampurankin anturi. Noita ei välttämättä kannata ihan kokeilumielessä vaihtaa, hinta kummallakin anturilla on jossain satasen kieppeillä.

Haccu81
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Heinä 30, 2013 9:19 am
Paikkakunta: Honda VFR

Re: 2006 Zx-10r ei lähde käyntiin, Helppiä!

Viesti Kirjoittaja Haccu81 » To Touko 03, 2018 11:18 pm

Jumankekka! Avasin kopan ja metallisilppuahan sieltä löyty. Se anturin nasta oli myös kulunut aikalailla. Putsasin ja kampesin lähemmäs triggeriä. Muutaman startti ja hörähti käyntiin. 80 km fiilistelyä jo takana. Nyt tuossa iltasella oireili kuitenkin vähän samalla tavalla. Ei lähtenyt käyntiin. Mutta taas käy.

Melkein olen kaljan pystyssä sulle! Kiitos vinkeistä. Mietin vaan mistähän tuo metallihile tuonne syntyy..

Avatar
Ghostrider
Viestit: 609
Liittynyt: Ti Loka 02, 2001 12:00 am
Paikkakunta: 10R+10R+10R+525+KLX

Re: 2006 Zx-10r ei lähde käyntiin, Helppiä!

Viesti Kirjoittaja Ghostrider » Pe Touko 04, 2018 4:25 pm

Noni, hyvä homma jos oli vinkeistä jeesiä! Metallihilettä koneesta irtoaa jatkuvasti, eli kyllä sitä kaikkiin magneetteihin vaan päätyy. Öljypropussa kun ei ole magneettia, niin metallia ei siihen kerry, ja magneetillisetkin proput tulee aina öljynvaihdossa putsattua. Tuota anturia ei taas tule putsattua käytännössä ikinä, eli kaikki metalli mitä sinne on päätynyt, on siinä kiinni. Sen anturin ei kyllä pitäisi olla kuluneen näköinen, eli liekköhän joskus saanut vähän osumaa ja siksi oireilisi enemmänkin kanssa?

Kakkoskoppanen on muutenkin käyntiinlähdössä aika nihkeä, siinä missä ykköskoppanen oikein räjähtää tulille, kakkoskoppa taas lähtee niin laiskan oloisesti ettei mitään järkeä. Välillä lämpösellä koneella olen joutunut antamaan pikkuisen kaasua että oon saanut mopon tulille

Haccu81
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Heinä 30, 2013 9:19 am
Paikkakunta: Honda VFR

Re: 2006 Zx-10r ei lähde käyntiin, Helppiä!

Viesti Kirjoittaja Haccu81 » Pe Touko 04, 2018 10:22 pm

Joo, nuo sun vinkit sai pärrän heti tulille ja toimi todella hyvin, tänään sit ajelin tankille, sammutin prätkän ja pakettiautolla piti mennä kotiin.

En tajua, mikä tuota riivaa.. nyt en saanut enää koko iltana käyntiin. Olisko se anturin nastan kuluminen syynä, käyn huomenna koko sen johdon ja liittimen lävitse. Saan uuden anturin ensi viikolla. Se nasta on tuosta ihan kuin viilalla hiottu.

Täytyy vissiin seuraavaksi käydä nokka-akselin anturin kimppuun. Tätähän tää motorsportti on, mutta en ole tällaisen mysteerin parissa vielä ollutkaan vaikka noiden kanssa on tullut ropellettua.

Huaah, kuin etsisi neulaa heinäsuovasta.. sielu itkee ku muut pommittaa menemään ja mulla on kawa paskana tallissa :D

Avatar
jaket
Viestit: 2708
Liittynyt: Ti Touko 18, 2004 12:00 am
Paikkakunta: SPEED3 1050 & thunderace

Re: 2006 Zx-10r ei lähde käyntiin, Helppiä!

Viesti Kirjoittaja jaket » La Touko 05, 2018 7:41 pm

"on jalan katkaisin. Se kyllä yleensä oireilee pätkimällä menoa kovemmassa kiihdytyksessä, mutta eipä tuotakaan varmaan ole haitaksi tarkastaa"

tuo vika oli jo 89 vuoden KMX:ssä. eli kawalla pitkät perinteet...
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------

Haccu81
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Heinä 30, 2013 9:19 am
Paikkakunta: Honda VFR

Re: 2006 Zx-10r ei lähde käyntiin, Helppiä!

Viesti Kirjoittaja Haccu81 » Su Touko 06, 2018 10:47 am

No niin,

Taas on putsailtu liittimiä, kävin tuon nokka-akselin anturinkin putsailemassa. Silmämääräisesti johdot ja kaikki ok.

Mulla on nyt tuo PcIII läppärin päässä kiinni. Mistä mä tuon anturin kunnon tarkistan?

Sain kerran taas käyntiin ja kyllä se lukuja tuonne softaan työntää:
Throttle%
Fuel change
duty cycle

Avatar
Ghostrider
Viestit: 609
Liittynyt: Ti Loka 02, 2001 12:00 am
Paikkakunta: 10R+10R+10R+525+KLX

Re: 2006 Zx-10r ei lähde käyntiin, Helppiä!

Viesti Kirjoittaja Ghostrider » Su Touko 06, 2018 5:51 pm

Tuossa näkymässä näkyy kierrokset oikeassa yläkulmassa. Jos kone ei lähde käyntiin ja startatessa kierrokset näyttää nollaa, on vika anturissa tai sen johdotuksissa. Jos taas startatessa näyttää sen viitisensataa tai yli kierroksia, ei anturissa ole vikaa, eli sitten pitää kaivella vikaa muualta. Eli seuraavan kerran kun mopo ei lähde tulille, niin kärppänä läppärin kanssa katsomaan mitä tapahtuu

[image]http://www.powercommander.com/powercomm ... ph_1_l.jpg[/image]

Haccu81
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Heinä 30, 2013 9:19 am
Paikkakunta: Honda VFR

Re: 2006 Zx-10r ei lähde käyntiin, Helppiä!

Viesti Kirjoittaja Haccu81 » Su Touko 06, 2018 7:58 pm

Jep, eipä ottanut kierroksia lainkaan kun kävin läppärin kanssa starttailemassa... eli toivo elää että vika olisi tuossa anturissa.. saan ensi viikolla uuden. Sitten testiä ja kohti uusia pettymyksiä.

Mutta täytyy kuitenkin vielä kiittää näistä vinkeistä.

Jos vika ei kohdistu tuohon anturiin, mitä luulet, voisko puolassa olla vikaa... oireileeko ne näin...?

Avatar
Ghostrider
Viestit: 609
Liittynyt: Ti Loka 02, 2001 12:00 am
Paikkakunta: 10R+10R+10R+525+KLX

Re: 2006 Zx-10r ei lähde käyntiin, Helppiä!

Viesti Kirjoittaja Ghostrider » Pe Touko 11, 2018 5:00 pm

En oikein usko että puolissa vika olisi, harvoin nuo kaikki kerralla luovuttavat, ja yksi jos hajoaa, niin jäljellä olevilla kolmella käy vielä jotensakin. Ja puolat yleensä oireilevat niin, että lämmetessään lopettavat toiminnan ja jäähtyessään taas toimivat hetken jotenkin, eli melkein muualta vika löytynee jos ei tuosta kampuran anturista löydy.

Haccu81
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Heinä 30, 2013 9:19 am
Paikkakunta: Honda VFR

Re: 2006 Zx-10r ei lähde käyntiin, Helppiä!

Viesti Kirjoittaja Haccu81 » Ti Touko 22, 2018 7:16 am

Noin, sain vihdoin ja viimein maahantuojalta uuden kampuran tunnistimen ja löin sen paikalleen. Ei mitään vaikutusta edelliseen. Lähtee käyntiin yhtä epäsäännöllisen säännöllisesti kuin aiemminkin. Koneen läpötilalla ei ole mitään vaikutusta. Sammuu itsestään myöskin kylmällä koneella startattuaan.

On kyllä ihme homma!

d0ggie
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Syys 23, 2013 11:52 pm

Re: 2006 Zx-10r ei lähde käyntiin, Helppiä!

Viesti Kirjoittaja d0ggie » Ke Touko 23, 2018 7:45 pm

Jos et ole tätä jo tehnyt, niin tarkasta ihmeessä missä kunnossa läppärunkojen alipaineletkusto on. Jos nuo osanumerolla 59071-0022 olevat "T-liittimet" ovat Toyoda Gosein tuotteita, eli TG leimalla, niin ovat kovin ahtaita ja menevät ajan saatossa tukkoon (ja vanhaksihan se itse letkukin jo käy). Näyttää vuosimallista 2010 eteenpäin olevan normaalilla T-liittimellä ja sama homma muillakin merkeillä. Noinkohan on sattumaa...

Oireeseen kuuluu se, että lähtee etenkin kylmänä todella säännöllisen epäsäännöllisesti käytiin; tosin silloin kun ei lähde, niin bensa haisee ja saattaa välillä tiputtaa pytyn tai kaksi pois eli seos on selkeästi pielessä. Kuumalla koneella öljymöhnä juoksettunee sen verran, että alipaine välittyy anturille saakka (tai sopivalla kierros- ja/tai TPS-alueella sitä ei käytetä) ja kaikki toimii kuin mitään vikaan ei olisikaan. Jos vika, tai osa sitä, on tuossa, niin Honda on toteuttanut tuon järjestelyn enemmän elegantilla tavalla (vain yksi viisihaarainen liitin kolmen erillisen T-liittimen sijaan).

Haccu81
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Heinä 30, 2013 9:19 am
Paikkakunta: Honda VFR

Re: 2006 Zx-10r ei lähde käyntiin, Helppiä!

Viesti Kirjoittaja Haccu81 » La Touko 26, 2018 6:18 am

Moro d,

Kiitos taas yhdestä vinkistä. Kävin eilen ko. letkuston läpi. Näytti ihan OK-kuntoiselta. Putsasin letkut ja liittimet, jotka eivät kyllä olleet mitenkään erityisen likaiset.

Eilen pyörä ei sitten lähtenyt käyntiin lainkaan.. yritti kerran mutta ei...

Usko on mennyt ja tietotaitokin loppui jo aikaa sitten. Pajat ei ota pyörää vastaan, koska eivät nyt ehdi tutkia. Kiva laji tää tennis.... :D

Vastaa Viestiin