xv1000 cafe

Valvojat: ESKIL, btseppo

telleri
Viestit: 315
Liittynyt: Ti Loka 09, 2007 12:00 am
Paikkakunta: K8

xv1000 cafe

Viesti Kirjoittaja telleri » La Marras 16, 2013 2:33 am

Moi, laitetaas tännekkin projektin vaiheista juttua, kun ei kovin montaa mopoa ole tullut rakenneltua niin vinkit ja v*lut on tervetullutta. Blocketista löytyi sopiva raato ja ei muutakuin pyörä kyytiin ja purkamaan. Tai no pyörä piti purkaa jo Svenssonin pihalla että sai mahtumaan se kyytiin.

Kuva

ensitöiksi piti alkaa etsimään ja väsäämään pinnavanteita, taakse valikoitui 60p 4,25-18,160/60-18 ja eteen 40p 2.15-18,90/90-18, hd:n navoilla. Ketju pieneni 630-> 520, takarattaalle täytyi tehdä sovite sekä etunapaan sovitteet 9r jarrulevyille ja taakse gsxr jarrulevylle myös sovite.

Kuva
Kuva

Kun on tälläisesta urheilupyörästä on kyse niin kokoränni oli must. Pakosarja värkiksi löytyi r1 pakosarja sekä k5gsxr sarja. Alkukäyrät taiteiltiin r1:n sarjasta, r1:n putki oli halkaisijaltaan 2mm pienenpää kuin suitsan putkisto niin liitokset sai tehtyä limiin. Putkisto on melko elävää mallia kun ei ole kuin jousilla läjässä ja ainoat kiintopisteet on vaimentimissa. Vaimentimet rullaantui 0.8 rosteripellistä. Kun lopuksi kaikki oli eri sävyä niin puhalsin lasikuulalla koko setin läpi ja sulattelin käärmeenpesästä saumat vielä kirkkaiksi niin sai hiukan kontrastia putkistoon.
Kuva
Kuva
Kuva

Tärkeimmät työvaiheet sivuutettua alkoi keulan vaihto. Takarengas linjaan ja runkoa poikki. Kerran rälläkällä emäputken kierrettyäni tajusin että putki ei aio irrota helpolla, rungon sisällä oli vahvikkeita jotka taikuri :angry: oli hitsannut sisäpuolelta emäputkeen kiinni.

Kuva
Kuva

Lopulta sai vanhan putken sämpättyä irti ja uuden sai heftiin
Kuva

...hitsailun jälkeen saumoille ndt tarkastus ettei inssi alkaisi ihan niin hankalaksi, kun kuulosti konttorilla vähän siltä että emäputken vaihtoon pitäisi olla suurinpiirtein Uri Gelleri:)

nyt on vaiheessa tankin leipominen, ja takarungon linjailu...
Kuva

päivitellään joskus... :type:

teemu87
Viestit: 126
Liittynyt: Ti Helmi 12, 2013 7:10 am
Paikkakunta: pc25

Re: xv1000 cafe

Viesti Kirjoittaja teemu87 » La Marras 16, 2013 7:19 am

Vika kuva kyllä lupaa paljon! Seuraillaan.

Avatar
juky2200
Viestit: 439
Liittynyt: La Tammi 26, 2008 1:00 am
Paikkakunta: MT-01

Re: xv1000 cafe

Viesti Kirjoittaja juky2200 » La Marras 16, 2013 8:06 am

Samaa mieltä edellisen kommentoijan kanssa!
Kun mainitsit Uri Gellerin, niin mulle tuli heti mielleyhtymä katsurista, joka ihmettelee emäputken sauman päälle hitsattua väännettyä lusikkaa.. :D

edhead
Viestit: 34
Liittynyt: Ma Maalis 30, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Haaveissa

Re: xv1000 cafe

Viesti Kirjoittaja edhead » La Marras 16, 2013 5:55 pm

Paljon tossa tankissa on litratilavuus?

Avatar
jaket
Viestit: 2708
Liittynyt: Ti Touko 18, 2004 12:00 am
Paikkakunta: SPEED3 1050 & thunderace

Re: xv1000 cafe

Viesti Kirjoittaja jaket » La Marras 16, 2013 8:40 pm

tästä voi tulla hienokin!

tankki on hieno.

Joskus AWOL lehdessä oli tästä koneesta ja pyörästä tehty pyörä, se oli ihan hieno, löytysköhän se lehti jostain nurkista...
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------

telleri
Viestit: 315
Liittynyt: Ti Loka 09, 2007 12:00 am
Paikkakunta: K8

Re: xv1000 cafe

Viesti Kirjoittaja telleri » Su Marras 17, 2013 12:53 am

edhead kirjoitti:Paljon tossa tankissa on litratilavuus?
ei mitään hajua, piti lyhentää ja kaventaa sitä 2cm tosta edellisestä... nyt yltää käet rattiin ja jalat polkimile :D

Kuva

Avatar
Zippaaja
Viestit: 844
Liittynyt: Ti Loka 04, 2005 12:00 am

Re: xv1000 cafe

Viesti Kirjoittaja Zippaaja » Su Marras 17, 2013 3:09 am

Tästähän saattaa tulla vielä mahdollisesti jotain mielenkiintoista.

Avatar
Jube666
Viestit: 265
Liittynyt: La Elo 30, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Hurley-Anderson

Re: xv1000 cafe

Viesti Kirjoittaja Jube666 » Su Marras 17, 2013 2:14 pm

Näyttää todella lupaavalta!!
thelittleone kirjoitti:Ne sun JUBEMURA "vaimentimet" on yksi syy

Avatar
TOIMINIMI
Viestit: 288
Liittynyt: Ti Loka 19, 2010 12:00 am
Paikkakunta: CACAOPIANO

Re: xv1000 cafe

Viesti Kirjoittaja TOIMINIMI » Su Marras 17, 2013 4:37 pm

rok rok rok!!
näyttää saakelin lupaavalta! mielenkiinnolla odotan että miten väsäät ketjuvedon, eiks täs keppi oo?
"olo vaan paranee, tää on viisasten juomaa" -P.NYGÅRD-

Avatar
kawa6r
Viestit: 1623
Liittynyt: To Huhti 04, 2002 12:00 am
Paikkakunta: 2-kilpinen
Viesti:

Re: xv1000 cafe

Viesti Kirjoittaja kawa6r » Su Marras 17, 2013 4:46 pm

Ai, että. tälläsiä xv projekteja on tullut kuolailtua pitkin nettiä sen jälkeen kun joku tänne sellasen r6sen osista tehdyn xv cafe racerin kuvan linkitti. oiskos ollu tää alhaalla oleva

Kuva

jopa siinä määrin, että nettimotoakin on välistä selattu. Hinnakkaita aihioita tuntuvat vain olevan, varsinkin nuo harvinaiset tr1 mallit missä on tuo ketjuveto. jossain ulkomaan foorumilla ovat jopa keppivetoja muutelleet ketjulle, ilmeisesti ovat niin harvinaisia ketjupelit.

hienolta näyttää tässä vaiheessa.
ei muutakun onnea ja menestystä projektille, tämä menee tosiaankin seurantaan.
onpa muuten aikakin, että vaihteeksi alkaa joku mielenkiintoinen kunnon projekti täällä.

Avatar
-Ape-
Viestit: 2153
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Läjä romuja.

Re: xv1000 cafe

Viesti Kirjoittaja -Ape- » Su Marras 17, 2013 6:31 pm

Millä mallasit ton uuden ohjausakselin oikeeseen linjaan?
"Kun lopulta kuolen, toivon että elämästäni saisi tehtyä todella viihdyttävän kirjan tai elokuvan."

telleri
Viestit: 315
Liittynyt: Ti Loka 09, 2007 12:00 am
Paikkakunta: K8

Re: xv1000 cafe

Viesti Kirjoittaja telleri » Su Marras 17, 2013 10:50 pm

-Ape- kirjoitti:Millä mallasit ton uuden ohjausakselin oikeeseen linjaan?
Nostin pyörän I-palkin päälle, keskitin ensin takavanteen vanhaan emäputken mukaan, sitten takavanteen kyljistä linjat I-palkkia pitkin ja palkin keskelle keskilinja. Luotilangalla etupää palkin keskikohtaan. Pyörä passilla suoraan ja runko palkkiin heftiin, kulmaraudat takavanteen kylkiin vingalla. Vanha emäputki irti ja uusi tuubi yläpuolelta rungon keskelle heftiin ja tarkistusmittaus takavanteen kyljistä että on keskellä, sitten tuubin alapää luotilangalla palkin keskellä olevaan viivaan ja hefti. Uusi keula paikoilleen ja etuvanteen keskitys takavanteen kylkilinjojen väliin ja keulakulman tarkistus....jotain tolla tyylillä, kokoajan mittaamista että on suorassa ja keskellä ja linjassa ja sinnepäin. ... Itsekin ootan mielenkiinnolla minkälainen sattuu tulemaan ;)

edhead
Viestit: 34
Liittynyt: Ma Maalis 30, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Haaveissa

Re: xv1000 cafe

Viesti Kirjoittaja edhead » Ma Marras 18, 2013 9:23 am

telleri kirjoitti:
edhead kirjoitti:Paljon tossa tankissa on litratilavuus?
ei mitään hajua, piti lyhentää ja kaventaa sitä 2cm tosta edellisestä... nyt yltää käet rattiin ja jalat polkimile :D

Kuva

Kattelinki et aika matkamallia :)

Näyttää hyvältä!

telleri
Viestit: 315
Liittynyt: Ti Loka 09, 2007 12:00 am
Paikkakunta: K8

Re: xv1000 cafe

Viesti Kirjoittaja telleri » Ke Marras 20, 2013 11:09 pm

Sain 2 elävää kättä lisää kaveriksi ja alkoi tapahtuun, kun ei tarvi mittoessa eikä heftaillessa 2 vingaa kaverina:) Takahäkki ja pyrstö tuloillaan, vaikken mitään Alvar Aallon muotoilijan lahjoja omista niin näyttää ihan v....n hyvältä:) (liekö Alvarillakaan ollu kaksiset skillssit ja silti toimi).

Avatar
tenu
Viestit: 1605
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:00 am

Re: xv1000 cafe

Viesti Kirjoittaja tenu » To Marras 21, 2013 2:06 am

telleri kirjoitti:Sain 2 elävää kättä lisää kaveriksi ja alkoi tapahtuun, kun ei tarvi mittoessa eikä heftaillessa 2 vingaa kaverina:) Takahäkki ja pyrstö tuloillaan, vaikken mitään Alvar Aallon muotoilijan lahjoja omista niin näyttää ihan v....n hyvältä:) (liekö Alvarillakaan ollu kaksiset skillssit ja silti toimi).
Eiköhän noita pureta jo kiivaaseen tahtiin, kosteusvaurioiden takia? Tee parempi, jota ei tarvi tuomita "suotavaa purkaa" :deal:

Vastaa Viestiin