
Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: Ma Marras 21, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: triumph daytona 955i CE 02vm
- -Makke-
- Viestit: 576
- Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
- Paikkakunta: SpeedIII
Re: Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö
Osia maalauksessa ja säätöpäivä sovittu, laittelen infoa ja kuvia kun hommat liikahtaa kunnolla eteenpäin. Olen ollut laiska päivittelemään myönnän. 
Tässä kuitenkin kuva Daytonasta jonka rungonvaihto on jo valmis:


Tässä kuitenkin kuva Daytonasta jonka rungonvaihto on jo valmis:

"The thing I like about bikes is that only people who like bikes are on them... Cars are full of people who don't care." James May
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: Ma Marras 21, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: triumph daytona 955i CE 02vm
Re: Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö
Ei ylimaarasta ehjaa staattoria oo nurkkiin jaany?
..

Morje!<br>
- -Makke-
- Viestit: 576
- Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
- Paikkakunta: SpeedIII
Re: Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö
On mulla tossa -07 varamoottorissa sellainen, jos on sama kuin -02 daytonassa niin toki voin siitä luopua.Gemmi kirjoitti:Ei ylimaarasta ehjaa staattoria oo nurkkiin jaany?..
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: Ma Marras 21, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: triumph daytona 955i CE 02vm
Re: Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö
sama roska, 115mm halkasija
. vaikutakko missa pain suomee?, laitakko vaikka privalla numeron niin kilautan 


Morje!<br>
- -Makke-
- Viestit: 576
- Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
- Paikkakunta: SpeedIII
Re: Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö
Ajattelin rikkoa hiljaisuuden ja kertoa hieman laitteen kuulumisia.
Ensimmäinen säätöreissu meni reisille keskimmäisen pytyn pudotessa pelistä, joten 100hv laput kourassa kotimatkalle. Syyksi selvisi sytkäboksin signaalikaapelin irtoaminen liittimestä, tein uudet liittimet kaikille kolmelle ja vedin johtosarjan järkevämpää reittiä. Tässä välissä katkaisin vasemman hauiksen tapaturmassa, joten projekti meni pariksi viikoksi jäihin.
Viime kuun lopulla kävin uudestaan dynossa hakemassa +15% laput katsastukseen ja toki yleinen säätöjen tarkastus myös. Tulos 200hv/190nm 0,6bar, yläkierroksilla hukkaportin virtaus loppui kesken ja seokset karkasi rikkaalle paineen noustessa. Nyttemmin jo korjattu, painekellolla oli liikaa esijännitystä joten kellon liikerata jäi liian lyhyeksi. Olisiko nyt sitten saatu yläkierroksien herkkyyttä muutaman hepan verran, tiedä häntä.
Takapamppu oksensi öljynsä dynossa, joten ajokauden alku odottaa sitä huollosta ja toki kuskin toipumista. Tokihan tuolla kiihdytellen olisi hyvä hakea käsivarren liikerataa kuntoon, muttei taida olla tapa jota lääkäri suosittaa.

Kuva on tahallaan pieni teaseri, otan kunnolliset kun laite on valmis ja pääsen kuvaamaan ulos.
Pähkäilen myös pyörän jatkosta tänne ajatuksia myöhemmin, ajatuksena puntaroida mikä on järkevää ja milloin pitäisi ymmärtää lopettaa rakentelu ja opetella vaikka ajamaan.
Ensimmäinen säätöreissu meni reisille keskimmäisen pytyn pudotessa pelistä, joten 100hv laput kourassa kotimatkalle. Syyksi selvisi sytkäboksin signaalikaapelin irtoaminen liittimestä, tein uudet liittimet kaikille kolmelle ja vedin johtosarjan järkevämpää reittiä. Tässä välissä katkaisin vasemman hauiksen tapaturmassa, joten projekti meni pariksi viikoksi jäihin.
Viime kuun lopulla kävin uudestaan dynossa hakemassa +15% laput katsastukseen ja toki yleinen säätöjen tarkastus myös. Tulos 200hv/190nm 0,6bar, yläkierroksilla hukkaportin virtaus loppui kesken ja seokset karkasi rikkaalle paineen noustessa. Nyttemmin jo korjattu, painekellolla oli liikaa esijännitystä joten kellon liikerata jäi liian lyhyeksi. Olisiko nyt sitten saatu yläkierroksien herkkyyttä muutaman hepan verran, tiedä häntä.
Takapamppu oksensi öljynsä dynossa, joten ajokauden alku odottaa sitä huollosta ja toki kuskin toipumista. Tokihan tuolla kiihdytellen olisi hyvä hakea käsivarren liikerataa kuntoon, muttei taida olla tapa jota lääkäri suosittaa.

Kuva on tahallaan pieni teaseri, otan kunnolliset kun laite on valmis ja pääsen kuvaamaan ulos.
Pähkäilen myös pyörän jatkosta tänne ajatuksia myöhemmin, ajatuksena puntaroida mikä on järkevää ja milloin pitäisi ymmärtää lopettaa rakentelu ja opetella vaikka ajamaan.
- -Makke-
- Viestit: 576
- Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
- Paikkakunta: SpeedIII
- Fear_factory
- Viestit: 1257
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: Tellu & VFR 750
Re: Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö
No onhan tuo ihan perkeleen komee!
- -Makke-
- Viestit: 576
- Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
- Paikkakunta: SpeedIII
Re: Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö
Nyt on laite muutoskatsastettu, tekniikan vaihto (eli moottori+ahdin) ja keula tuli prosenteille. Katsastus oli selkeä prosessi kun sain penkityksestä +15% laput ahtopainekäyrällä minkä TraFi nykyään vaatii. Pykälät vaati myös pakokaasumittauksen, sekin otettiin mutta tasoja ei ole määritelty niin ns. tiedoksi papereihin vain. Äänenpainemittaus suoritettiin db-killeri putkenpäässä ja päästiin lähelle tyyppikilven arvoja joten kaikki ok.


- Kamikaze
- Viestit: 413
- Liittynyt: Ti Heinä 02, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: Dösä, dnepr mt-09, KTM SX380
Re: Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö
Hyvältä näyttää ja hyvä että katsastus meni noinkin helposti.
Keulii ilman viagraa
-
- Viestit: 364
- Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 1:00 am
Re: Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö
Tämä tulikin bongattua kiertämästä Kemoran rataa 

- -Makke-
- Viestit: 576
- Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
- Paikkakunta: SpeedIII
Re: Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö
Jep tuli käytyä polvea tarjoamassa kanttarille. Taisin olla ainoa joka raapi ilmanputsaria rataan. 

-
- Viestit: 364
- Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 1:00 am
Re: Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö
Siittä jutulta kun kiireellä lähti vetään vikan setin, niin mieleen heräs taas vanha ajatus ahdetusta ratapyörästä.
Onneksi tosta nykysestä Kotarista ei tarvi lähteä tekeen. Vaikka lisää voimaa sekin kaipailisi.
Onneksi tosta nykysestä Kotarista ei tarvi lähteä tekeen. Vaikka lisää voimaa sekin kaipailisi.
- -Makke-
- Viestit: 576
- Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
- Paikkakunta: SpeedIII
Re: Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö
Hyvä kun itsesi tänne paljastit, voi olla että otan yhteyttä laitteen jatkojalostukseen liittyen kun tietämystä tuntui olevan julmasti.
Suomen radoille joku 600/750 pienellä turbolla olis omiaan, ei tarvisi niin herkkänä olla mutkan ulostuloissa kuin tonnisella. En kyllä väitä mitään tietäväni rata-ajosta, joskus vaparilla kemoraa kiersin 1.30.xx joten ei mtn ihmeellistä. Nyt turbolla varmaan 1.40 mut ihan sama
Olihan pääsuoralla huiput komeammat, eikö se ole tärkeintä.
Suomen radoille joku 600/750 pienellä turbolla olis omiaan, ei tarvisi niin herkkänä olla mutkan ulostuloissa kuin tonnisella. En kyllä väitä mitään tietäväni rata-ajosta, joskus vaparilla kemoraa kiersin 1.30.xx joten ei mtn ihmeellistä. Nyt turbolla varmaan 1.40 mut ihan sama

-
- Viestit: 364
- Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 1:00 am
Re: Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö
Onhan sitä jotain mieleen jäänyt vuosien varrella
On tätäkin rakentelua tullut joskus kurkattua. Aika vähän tosin vuosiin ees käynyt foorumilla tosin.
Pistele vaan viestiä.
Ite olin vasta toista kertaa Kemoralla. Paljon olis vielä hieromista ajossa, mut kohtuullisen 1.15 pääsi kuitenkin.
Ääni tosiaan paljasti, vaikka kai siinä trumpaksi kulkuakin oli lähtösuoralle.

Pistele vaan viestiä.
Ite olin vasta toista kertaa Kemoralla. Paljon olis vielä hieromista ajossa, mut kohtuullisen 1.15 pääsi kuitenkin.
Ääni tosiaan paljasti, vaikka kai siinä trumpaksi kulkuakin oli lähtösuoralle.