Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö

Valvojat: ESKIL, btseppo

Gemmi
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Marras 21, 2005 1:00 am
Paikkakunta: triumph daytona 955i CE 02vm

Re: Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö

Viesti Kirjoittaja Gemmi » Su Helmi 25, 2018 4:38 pm

Mites tää etenee? :)
Morje!<br>

Avatar
-Makke-
Viestit: 575
Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Paikkakunta: SpeedIII

Re: Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö

Viesti Kirjoittaja -Makke- » Ti Helmi 27, 2018 11:38 am

Osia maalauksessa ja säätöpäivä sovittu, laittelen infoa ja kuvia kun hommat liikahtaa kunnolla eteenpäin. Olen ollut laiska päivittelemään myönnän. :D

Tässä kuitenkin kuva Daytonasta jonka rungonvaihto on jo valmis:
Kuva
"The thing I like about bikes is that only people who like bikes are on them... Cars are full of people who don't care." James May

Gemmi
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Marras 21, 2005 1:00 am
Paikkakunta: triumph daytona 955i CE 02vm

Re: Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö

Viesti Kirjoittaja Gemmi » Ma Huhti 23, 2018 8:07 pm

Ei ylimaarasta ehjaa staattoria oo nurkkiin jaany? :D ..
Morje!<br>

Avatar
-Makke-
Viestit: 575
Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Paikkakunta: SpeedIII

Re: Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö

Viesti Kirjoittaja -Makke- » Ke Huhti 25, 2018 7:59 am

Gemmi kirjoitti:Ei ylimaarasta ehjaa staattoria oo nurkkiin jaany? :D ..
On mulla tossa -07 varamoottorissa sellainen, jos on sama kuin -02 daytonassa niin toki voin siitä luopua.

Gemmi
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Marras 21, 2005 1:00 am
Paikkakunta: triumph daytona 955i CE 02vm

Re: Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö

Viesti Kirjoittaja Gemmi » Ke Huhti 25, 2018 4:58 pm

sama roska, 115mm halkasija :) . vaikutakko missa pain suomee?, laitakko vaikka privalla numeron niin kilautan :)
Morje!<br>

Avatar
-Makke-
Viestit: 575
Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Paikkakunta: SpeedIII

Re: Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö

Viesti Kirjoittaja -Makke- » La Touko 05, 2018 6:37 pm

Ajattelin rikkoa hiljaisuuden ja kertoa hieman laitteen kuulumisia.

Ensimmäinen säätöreissu meni reisille keskimmäisen pytyn pudotessa pelistä, joten 100hv laput kourassa kotimatkalle. Syyksi selvisi sytkäboksin signaalikaapelin irtoaminen liittimestä, tein uudet liittimet kaikille kolmelle ja vedin johtosarjan järkevämpää reittiä. Tässä välissä katkaisin vasemman hauiksen tapaturmassa, joten projekti meni pariksi viikoksi jäihin.

Viime kuun lopulla kävin uudestaan dynossa hakemassa +15% laput katsastukseen ja toki yleinen säätöjen tarkastus myös. Tulos 200hv/190nm 0,6bar, yläkierroksilla hukkaportin virtaus loppui kesken ja seokset karkasi rikkaalle paineen noustessa. Nyttemmin jo korjattu, painekellolla oli liikaa esijännitystä joten kellon liikerata jäi liian lyhyeksi. Olisiko nyt sitten saatu yläkierroksien herkkyyttä muutaman hepan verran, tiedä häntä.

Takapamppu oksensi öljynsä dynossa, joten ajokauden alku odottaa sitä huollosta ja toki kuskin toipumista. Tokihan tuolla kiihdytellen olisi hyvä hakea käsivarren liikerataa kuntoon, muttei taida olla tapa jota lääkäri suosittaa.

Kuva

Kuva on tahallaan pieni teaseri, otan kunnolliset kun laite on valmis ja pääsen kuvaamaan ulos.

Pähkäilen myös pyörän jatkosta tänne ajatuksia myöhemmin, ajatuksena puntaroida mikä on järkevää ja milloin pitäisi ymmärtää lopettaa rakentelu ja opetella vaikka ajamaan.

Avatar
-Makke-
Viestit: 575
Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Paikkakunta: SpeedIII

Re: Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö

Viesti Kirjoittaja -Makke- » Ma Touko 28, 2018 3:47 pm

Tässä lupaamani kuvat valmiista laitteesta, saa laittaa kommenttia vapaasti menikö parempaan vai ei. Muut poistaa katteita ja mä asentelen niitä.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Muutoskatsastuksesta laitan tarinaa seuraavaksi.

Avatar
Fear_factory
Viestit: 1248
Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Tellu & VFR 750

Re: Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö

Viesti Kirjoittaja Fear_factory » Ma Touko 28, 2018 3:58 pm

No onhan tuo ihan perkeleen komee!

Avatar
-Makke-
Viestit: 575
Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Paikkakunta: SpeedIII

Re: Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö

Viesti Kirjoittaja -Makke- » Su Kesä 03, 2018 2:50 pm

Nyt on laite muutoskatsastettu, tekniikan vaihto (eli moottori+ahdin) ja keula tuli prosenteille. Katsastus oli selkeä prosessi kun sain penkityksestä +15% laput ahtopainekäyrällä minkä TraFi nykyään vaatii. Pykälät vaati myös pakokaasumittauksen, sekin otettiin mutta tasoja ei ole määritelty niin ns. tiedoksi papereihin vain. Äänenpainemittaus suoritettiin db-killeri putkenpäässä ja päästiin lähelle tyyppikilven arvoja joten kaikki ok.

Kuva

Avatar
Kamikaze
Viestit: 413
Liittynyt: Ti Heinä 02, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Dösä, dnepr mt-09, KTM SX380

Re: Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö

Viesti Kirjoittaja Kamikaze » Su Kesä 03, 2018 4:07 pm

Hyvältä näyttää ja hyvä että katsastus meni noinkin helposti.
Keulii ilman viagraa

Motohörhö
Viestit: 364
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 1:00 am

Re: Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö

Viesti Kirjoittaja Motohörhö » Ma Heinä 02, 2018 8:48 pm

Tämä tulikin bongattua kiertämästä Kemoran rataa :D

Avatar
-Makke-
Viestit: 575
Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Paikkakunta: SpeedIII

Re: Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö

Viesti Kirjoittaja -Makke- » Ma Heinä 02, 2018 9:55 pm

Jep tuli käytyä polvea tarjoamassa kanttarille. Taisin olla ainoa joka raapi ilmanputsaria rataan. :P

Motohörhö
Viestit: 364
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 1:00 am

Re: Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö

Viesti Kirjoittaja Motohörhö » Ma Heinä 02, 2018 10:07 pm

Siittä jutulta kun kiireellä lähti vetään vikan setin, niin mieleen heräs taas vanha ajatus ahdetusta ratapyörästä.
Onneksi tosta nykysestä Kotarista ei tarvi lähteä tekeen. Vaikka lisää voimaa sekin kaipailisi.

Avatar
-Makke-
Viestit: 575
Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Paikkakunta: SpeedIII

Re: Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö

Viesti Kirjoittaja -Makke- » Ti Heinä 03, 2018 1:42 pm

Hyvä kun itsesi tänne paljastit, voi olla että otan yhteyttä laitteen jatkojalostukseen liittyen kun tietämystä tuntui olevan julmasti.

Suomen radoille joku 600/750 pienellä turbolla olis omiaan, ei tarvisi niin herkkänä olla mutkan ulostuloissa kuin tonnisella. En kyllä väitä mitään tietäväni rata-ajosta, joskus vaparilla kemoraa kiersin 1.30.xx joten ei mtn ihmeellistä. Nyt turbolla varmaan 1.40 mut ihan sama :) Olihan pääsuoralla huiput komeammat, eikö se ole tärkeintä.

Motohörhö
Viestit: 364
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 1:00 am

Re: Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö

Viesti Kirjoittaja Motohörhö » Ti Heinä 03, 2018 9:39 pm

Onhan sitä jotain mieleen jäänyt vuosien varrella :D On tätäkin rakentelua tullut joskus kurkattua. Aika vähän tosin vuosiin ees käynyt foorumilla tosin.

Pistele vaan viestiä.


Ite olin vasta toista kertaa Kemoralla. Paljon olis vielä hieromista ajossa, mut kohtuullisen 1.15 pääsi kuitenkin.

Ääni tosiaan paljasti, vaikka kai siinä trumpaksi kulkuakin oli lähtösuoralle.

Vastaa Viestiin