Kysymys turbomopojen räplääjille

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
micco
Viestit: 186
Liittynyt: Ti Syys 27, 2005 12:00 am

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja micco » Ti Heinä 10, 2018 9:54 am

Henkka83 kirjoitti:
To Heinä 05, 2018 8:54 pm
Mopoa tossa kasaillessa ja kaasareita räpläillessä, tuli huomattua, että kaasareiden seosruuvit oli 4-kierrosta auki (yhdessä jopa 4,5 kierrosta auki...kuullostaa aika paljolta?). Eikös noi normaalisti oo jotain 1,5-2 kiekkaa auki?
Ei tuo mitenkään poikkeuksellista ole. Monessa ihan vakiossa pyörässä seosruuvit joutuu säätämään 4-5 kierrosta auki että käy kunnolla tyhjää eikä nyi kevyellä kaasulla kruisaillessa. Joihinkin joutuu jopa vaihtamaan isompaa tyhjäkäyntisuutinta koska ruuvin säätö ei riitä.

Avatar
Henkka83
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Huhti 06, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Kotka

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja Henkka83 » Ti Heinä 10, 2018 10:37 am

micco kirjoitti:
Ti Heinä 10, 2018 9:54 am
Henkka83 kirjoitti:
To Heinä 05, 2018 8:54 pm
Mopoa tossa kasaillessa ja kaasareita räpläillessä, tuli huomattua, että kaasareiden seosruuvit oli 4-kierrosta auki (yhdessä jopa 4,5 kierrosta auki...kuullostaa aika paljolta?). Eikös noi normaalisti oo jotain 1,5-2 kiekkaa auki?
Ei tuo mitenkään poikkeuksellista ole. Monessa ihan vakiossa pyörässä seosruuvit joutuu säätämään 4-5 kierrosta auki että käy kunnolla tyhjää eikä nyi kevyellä kaasulla kruisaillessa. Joihinkin joutuu jopa vaihtamaan isompaa tyhjäkäyntisuutinta koska ruuvin säätö ei riitä.
Oolrait! Sitä vähä mietinkii, et kuinka pitkälle nois yleensäkään riittää säätövara, ennenku pitää vaihtaa isompaa suutinta.

nuivelo
Viestit: 17
Liittynyt: Su Marras 29, 2009 1:00 am

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja nuivelo » Pe Syys 14, 2018 4:14 pm

Minkälaisia painoja olette käyttäneet nuissa i/ö koneen 2 stage lockup-kytkimissä, itellä oli eilisessä dynovedossa aluksi 16 mm kuusiokolot neljällä prikalla ja kytkin alko luistaan 1.2 barin paineella, no sitten pieni tekninensäätö ja lockuppiin laitettiin 30 mm kuusiokolot ja kuudella prikalla ja eiku uus veto ja kytkin luisti ekalla vedolla 1.4 barilla , mutta pakan lämmettyä piti sen 1.4 barin ja 340 takapallotehon. Kuinka paljon tohon pitää nuita prikkoja oikein laittaa? Kytkimessä on kohtuu uus pakka kahdella barnett heavyduty lautasjousella ja mtceen tommonen nelikäpäläinen lockuppi. Pitääkö tässä palata takaisin tohon neljän lautasjousen viritykseen, että alkaa pitämään?

zeta1
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Joulu 19, 2012 8:11 pm

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja zeta1 » Su Syys 16, 2018 6:26 pm

Ei kyllä pitäs luistaa noilla painoilla penkissä ollenkaan.

Avatar
Henkka83
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Huhti 06, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Kotka

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja Henkka83 » Su Syys 16, 2018 7:38 pm

Oisko nyt levyissä tai öljyissä jotai häikkää?

Vastaa Viestiin