Kysymys turbomopojen räplääjille

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

syoppo
Viestit: 2
Liittynyt: La Huhti 21, 2018 9:34 am

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja syoppo » Su Huhti 22, 2018 9:39 pm

... jep jep.

kiljunen
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Marras 10, 2017 12:04 am

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja kiljunen » Ma Huhti 23, 2018 10:49 am

syoppo kirjoitti:Onko afr 12,5:1 laihalla 0,4-05 Bar paineille?
Ei. 12.8 yleensä turbovehkeis haettu.

Avatar
Henkka83
Viestit: 201
Liittynyt: Ma Huhti 06, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Kotka

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja Henkka83 » Su Touko 27, 2018 6:31 pm

Mitäs kaikkee pitäis ottaa huomioon jos laittais kaasariturbon kulkemaan re85:sella?

Ainakin AFR pitäis säätää sinne 8,3 kulmille (bensalla 12,5), eli lisää syöttöä..

Polttoaineletkujen ja bensapumpun kestävyys?
Kaasareiden tiivisteet, kestääkö etanolia?

Sytytyksen säätö? Onko yleensä tarvetta säätää ja mihin suuntaan?

Jotain muuta huomioitavaa?

Avatar
tanskude
Viestit: 1317
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2010 1:00 am
Paikkakunta: 1100 i/ö

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja tanskude » Ma Touko 28, 2018 11:35 am

Itsellä olis samanlaiset suunnitelmat ja tuli aikoinaan kyseltyä täältä neuvoja.

Tamyam tais kirjotella ettei muuta ole tehty kuin kaasarit säädetty koko alueelta rikkaammalle? Bensalinjat tietty oltava etanolinkestävää kamaa. Itsellä on bilteman 044 pumppu mitä on autokäytössä käytetty hyvällä menestyksellä etanolin kanssa.

Tosiaan lisäinfot kiinnostaisi täälläkin suunnalla..

sanaksen
Viestit: 9
Liittynyt: La Maalis 24, 2007 1:00 am

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja sanaksen » Ti Touko 29, 2018 9:13 pm

Tuli tuossa rakenneltua GT550 suskaan ahdin. Eli 2-t vehkeestä kysymys. Ahdot nousee nätisti tuonne 0.3 kieppeille, mutta jää siihen. Kokeiltu myös ilman hukkiksen letkua. Hukkiksen jousi vaikuttaa jämyltä. Pieniä ahtovuotoja on, mutta tuskin se vaikuttaa noin paljon. Vetää hyvin läpi alueen. Ennen ahdinta paisari ja ahdin penkin alla. Ahdin on gt28r kuulis ja pyörii herkästi ja tosiaan lähtee hyvin nostamaan ahtoja. Miksiköhän nuo ahdot ei nouse enempää? Voisko pakopaineet painaa hukkiksen auki tai vetääköhän sopivasti laihalle, että pakokaasut ei riitä pyörittään tuota hyrrää?

sudittelija
Viestit: 260
Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Paikkakunta: Jatkettu 1400 gsx turbo

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja sudittelija » Ke Touko 30, 2018 5:52 pm

no onko sulla bensapumppu siinä

sanaksen
Viestit: 9
Liittynyt: La Maalis 24, 2007 1:00 am

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja sanaksen » Ke Touko 30, 2018 9:35 pm

Joo on. Nyt vaikuttaa siltä, että tuo hukkaportin jousi on vaan löysä. Täytyy kiristellä tankoa ja testiä huomenna...

sanaksen
Viestit: 9
Liittynyt: La Maalis 24, 2007 1:00 am

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja sanaksen » Ti Kesä 05, 2018 10:54 am

No joo eipä auttanut hukkiksen kiristely. Tuota pitotin toimivuutta tuli ihmeteltyä. Ei kyllä paineet juurikaan nouse ahtopainetta korkeammalle. Nyt menee 6mm (4mm sisä) putki ahtoputkesta läpi jossa 4mm reikä kyljessä ja toinen pää ummessa. Tuo taitaa olla liian pieni? Täytyy tehdä uusi pitot viritelmä ja kokeilla sillä. Jos laittais samankokoista putkea, mutta viistosti suoraan virtausta pain tai taivutettu J-putki? tuohan pitäis periaatteessa virrata paremmin. Kokeilin myös ilman pitottia, toimii suurinpiiretin samanlain, mutta aavistuksen laihemmalla mennään...
Täytynee hommata laajakaistalamda seuraavaksi..

tamyam
Viestit: 642
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 1:00 am

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja tamyam » Ti Kesä 05, 2018 2:16 pm

sanaksen kirjoitti:
Ti Kesä 05, 2018 10:54 am


2-tahtista ei voi ahtaa.



sudittelija
Viestit: 260
Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Paikkakunta: Jatkettu 1400 gsx turbo

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja sudittelija » To Kesä 14, 2018 4:25 am


Avatar
Smokie
Viestit: 6818
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja Smokie » Pe Kesä 15, 2018 9:39 am

Mahtaako sytkässä riittää puhti? Vuodot tottakai ekaksi kuriin, sekoittaa paskamaisesti kokonaisuutta. Kannattaa henkisesti varautua siihen että jos saat tuon toimimaan niin mäntiä menee kuin tupakkia. Mutta vähän hei imaisee mukavasti :D Älä aja kauaa kaasu pohjassa..
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

sanaksen
Viestit: 9
Liittynyt: La Maalis 24, 2007 1:00 am

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja sanaksen » Ma Kesä 18, 2018 8:28 pm

No niin sehän Alko viisari heilumaan. Liian iso tuo gt2860r tuohon. Laitoin gt1752.

Avatar
Henkka83
Viestit: 201
Liittynyt: Ma Huhti 06, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Kotka

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja Henkka83 » To Heinä 05, 2018 8:54 pm

Lisämietintää taas ton E85:n suhteen.

Mopoa tossa kasaillessa ja kaasareita räpläillessä, tuli huomattua, että kaasareiden seosruuvit oli 4-kierrosta auki (yhdessä jopa 4,5 kierrosta auki...kuullostaa aika paljolta?). Eikös noi normaalisti oo jotain 1,5-2 kiekkaa auki?
Meinaisko toi sitä, että pilotit vois olla hieman jopa suuremmat? Just nyt en muista, et mitä afr näytti tyhjäkäynnillä.

Näillä säädöillä kuitenkin pelas hyvin, joten ei senpuoleen väliä... Mutta jos säätää noi sille E85:lle, niin pitäiskö noita pilotteja suurentaa samassa suhteessa kuin pääsuuttimiakin?


EDIT: niijoo ja pyörä on 1216 bandit turbo ja orkkis mikuneilla, eli BST36SS

Avatar
tanskude
Viestit: 1317
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2010 1:00 am
Paikkakunta: 1100 i/ö

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja tanskude » Pe Heinä 06, 2018 11:26 am

Omaa kokemusta ei vielä ole mutta tossa pyörässä mihin aiemmin viittasin oli ilmeisesti pelkät pää- ja tyhjäkäyntisuuttimet suurennettu.

micco
Viestit: 187
Liittynyt: Ti Syys 27, 2005 12:00 am

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja micco » Ti Heinä 10, 2018 9:54 am

Henkka83 kirjoitti:
To Heinä 05, 2018 8:54 pm
Mopoa tossa kasaillessa ja kaasareita räpläillessä, tuli huomattua, että kaasareiden seosruuvit oli 4-kierrosta auki (yhdessä jopa 4,5 kierrosta auki...kuullostaa aika paljolta?). Eikös noi normaalisti oo jotain 1,5-2 kiekkaa auki?
Ei tuo mitenkään poikkeuksellista ole. Monessa ihan vakiossa pyörässä seosruuvit joutuu säätämään 4-5 kierrosta auki että käy kunnolla tyhjää eikä nyi kevyellä kaasulla kruisaillessa. Joihinkin joutuu jopa vaihtamaan isompaa tyhjäkäyntisuutinta koska ruuvin säätö ei riitä.

Vastaa Viestiin