Kysymys turbomopojen räplääjille

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
micco
Viestit: 186
Liittynyt: Ti Syys 27, 2005 12:00 am

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja micco » Ti Heinä 10, 2018 9:54 am

Henkka83 kirjoitti:
To Heinä 05, 2018 8:54 pm
Mopoa tossa kasaillessa ja kaasareita räpläillessä, tuli huomattua, että kaasareiden seosruuvit oli 4-kierrosta auki (yhdessä jopa 4,5 kierrosta auki...kuullostaa aika paljolta?). Eikös noi normaalisti oo jotain 1,5-2 kiekkaa auki?
Ei tuo mitenkään poikkeuksellista ole. Monessa ihan vakiossa pyörässä seosruuvit joutuu säätämään 4-5 kierrosta auki että käy kunnolla tyhjää eikä nyi kevyellä kaasulla kruisaillessa. Joihinkin joutuu jopa vaihtamaan isompaa tyhjäkäyntisuutinta koska ruuvin säätö ei riitä.

Avatar
Henkka83
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Huhti 06, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Kotka

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja Henkka83 » Ti Heinä 10, 2018 10:37 am

micco kirjoitti:
Ti Heinä 10, 2018 9:54 am
Henkka83 kirjoitti:
To Heinä 05, 2018 8:54 pm
Mopoa tossa kasaillessa ja kaasareita räpläillessä, tuli huomattua, että kaasareiden seosruuvit oli 4-kierrosta auki (yhdessä jopa 4,5 kierrosta auki...kuullostaa aika paljolta?). Eikös noi normaalisti oo jotain 1,5-2 kiekkaa auki?
Ei tuo mitenkään poikkeuksellista ole. Monessa ihan vakiossa pyörässä seosruuvit joutuu säätämään 4-5 kierrosta auki että käy kunnolla tyhjää eikä nyi kevyellä kaasulla kruisaillessa. Joihinkin joutuu jopa vaihtamaan isompaa tyhjäkäyntisuutinta koska ruuvin säätö ei riitä.
Oolrait! Sitä vähä mietinkii, et kuinka pitkälle nois yleensäkään riittää säätövara, ennenku pitää vaihtaa isompaa suutinta.

nuivelo
Viestit: 17
Liittynyt: Su Marras 29, 2009 1:00 am

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja nuivelo » Pe Syys 14, 2018 4:14 pm

Minkälaisia painoja olette käyttäneet nuissa i/ö koneen 2 stage lockup-kytkimissä, itellä oli eilisessä dynovedossa aluksi 16 mm kuusiokolot neljällä prikalla ja kytkin alko luistaan 1.2 barin paineella, no sitten pieni tekninensäätö ja lockuppiin laitettiin 30 mm kuusiokolot ja kuudella prikalla ja eiku uus veto ja kytkin luisti ekalla vedolla 1.4 barilla , mutta pakan lämmettyä piti sen 1.4 barin ja 340 takapallotehon. Kuinka paljon tohon pitää nuita prikkoja oikein laittaa? Kytkimessä on kohtuu uus pakka kahdella barnett heavyduty lautasjousella ja mtceen tommonen nelikäpäläinen lockuppi. Pitääkö tässä palata takaisin tohon neljän lautasjousen viritykseen, että alkaa pitämään?

zeta1
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Joulu 19, 2012 8:11 pm

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja zeta1 » Su Syys 16, 2018 6:26 pm

Ei kyllä pitäs luistaa noilla painoilla penkissä ollenkaan.

Avatar
Henkka83
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Huhti 06, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Kotka

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja Henkka83 » Su Syys 16, 2018 7:38 pm

Oisko nyt levyissä tai öljyissä jotai häikkää?

savorau
Viestit: 71
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 1:00 am

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja savorau » To Maalis 28, 2019 4:48 pm

Laitoin bandit 1200:n APEn sylinterin pinnapulttisarjan. Kone jo läjässä,ja nyt kuulin että pinnapultteihin olisi tarvinnut tehdä urat
öljynkierron takia. Onko näin? ..ja jos tarttee , niin mistä löytyy lisää infoa?

Avatar
tanskude
Viestit: 596
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2010 1:00 am
Paikkakunta: 1100 i/ö

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja tanskude » To Maalis 28, 2019 8:08 pm

Muistelin että joku olis poraillut pinnapulttien reikiä sylkkäryhmästä isommiksi, omaan korvaan kuulostais paremmalta kans jättää ne pinnapultit rauhaan.. Se että kuinka paljon niitä tulis suurentaa ei muistu mieleen, tuskin kovin paljoa. Laskee tyhjäksi jäävän pinta-alan vakio pulteilla ja vertaa sitä APE:n pulttien kanssa jäävään pinta-alaan, selviää että paljonko sitä reijän pinta-alaa tulis kasvattaa ja siitä sitten pyörittelee terän koon yhtälöstä pihalle.

Taaai sitten koittaa netistä etiskellä tietoa, oldskoolsuzuki-foorumi on vähän aktiivisempi kuin tämä niin sieltä luulis ainakin löytyvän.

savorau
Viestit: 71
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 1:00 am

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja savorau » Pe Maalis 29, 2019 8:02 am

Löytyi infoa. Apen pultteihin tarttee tehdä lovet sylinterin ja kannen liitoskohdalle jotta öljy virtaa läpi kunnolla. Jos jäänyt tekemättä kuten itsellä, voi yläkertaan vetää banjoilla öljyt tähän tyyliin: https://www.customfighters.com/forums/s ... hp?t=42930

RedBandit
Viestit: 69
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
Paikkakunta: B12T

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja RedBandit » Su Maalis 31, 2019 11:09 am

Eniten kai se ahdistaa se metalli/kumi O-rengas mikä tulee kannen ja ryhmän väliin. Itse viilasin sitä metallia O-renkaasta.

Avatar
kawuri
Viestit: 124
Liittynyt: Su Syys 11, 2011 12:00 am
Paikkakunta: honda cb1300 / bandit 1216 T

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja kawuri » Ti Huhti 02, 2019 3:44 pm

RedBandit kirjoitti:
Su Maalis 31, 2019 11:09 am
Eniten kai se ahdistaa se metalli/kumi O-rengas mikä tulee kannen ja ryhmän väliin. Itse viilasin sitä metallia O-renkaasta.
Näin tein aikanaan itsekkin. Ja ei ole öljy loppunut yläkerrassa.

Jonssoni94
Viestit: 1
Liittynyt: Su Huhti 07, 2019 12:03 am

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja Jonssoni94 » Su Huhti 07, 2019 12:16 am

K1 gikseri proboost satsilla. Lisärikastimen säätö homma? Eli jos joku viittis neuvoo jotain tämän kanssa. Ennen painetta pelaa kun kello, mutta Ahtopaineella ei painetta joku 0,5. Vaikka kuinka naputtanu lisärikastinta suuntaan jos toiseen niin ei. Eli jos joku vois idioottia neuvoo vähä noista duty prosenteista ja kpa arvoista. Olis ehkä vähä helpompi säätää jos tajuais jotain tästä rikastimesta.. Kyseessä ensimmäinen ahdettu peli niinku varmaa kaikki osaa viestistä päätellä 😀 terveisin amatööri

Ninerider
Viestit: 37
Liittynyt: La Marras 10, 2012 3:44 pm
Paikkakunta: ZX9R

Re: Kysymys turbomopojen räplääjille

Viesti Kirjoittaja Ninerider » To Huhti 11, 2019 9:22 pm

Terve!

Itse olen kiinnostunut turbopyörän rakentamisesta ja olen aikeissa moisen toteuttaa. Autoja olen tehnyt mutta jokainen on ollut ruiskulla.

Kysymyksiä. Sytytysennakko? Millaisilla ennakoilla noin yleensä ajetaan prätkän koneella paineen alla bensalla?

paineistetut kaasarit vai ruisku?

Pitääkö kytkimelle tehdä jotain? Entäs moottorin osat? Männät, kiertokanget sekä kannentiiviste?

Aihiona olisi 97 Zx9r fighter. Öljynpaine ja paluu olisi helppo toteuttaa ahtimelle. Tilaa on myös helposti ahtoputkille sekä painekotelolle.

On nää pyörät vaan niin mahtavia pelejä!

Vastaa Viestiin