Gsx-r rakentelijoita.!!

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Avatar
-jho-
Viestit: 50
Liittynyt: To Elo 18, 2011 12:00 am
Paikkakunta: 1000k4

Re: Gsx-r rakentelijoita.!!

Viesti Kirjoittaja -jho- » Ma Huhti 10, 2017 8:20 am

Hep hep ajokausi lähestyy ja paniikki iskee vesipumpun kanssa. Syksyllä korkkas vesipumpun stefa jonka seurauksena nesteet sekaisin.

Taustaa: Tilasin talvella vesipumpun stefasarjan alkuperäiskoodilla 17470-02F10. Tavoitteena oli saada uusi mekaaninen stefa ja sen takana oleva stefa. Nyt kun aloin asentamaan stefoja ja huomasin että mekaanisen stefan alla oleva öljystefa on eri koodilla kuin gsxr 1000 K4 alkuperäisstefa. Selvittelyn jälkeen huomasin, että ko. stefasarja on DL 1000 tarkoitettu sarja. :reyes:

GSXR ja DL mekaaniset stefat ovat koodiltaan vastaavat. No problem. Mutta mekaanisen stefan alla oleva stefa ovat erillaisilla koodeilla. GSXR1000=17419-29F00 ja DL=09283-10005


Kysymys: Onko mahdollista, että stefat ovat tismalleen samanlaiset vaikkakin eri koodi? Asennettaessa paikalleen DL1000 stefa sujahti GSXR vesipumppuun juuri niinkuin pitääkin. Mekaaninen stefakin meni paikalleen täydellisesti ko. öljystefan päälle. Asennetut stefat tuntuvat siltä niinkuin pitääkin. Napakasti asentui paikalleen ja akselikin pyörii napakan tuntoisesti.

GSXR 100 1004 stefa: http://www.partzilla.com/parts/detail/p ... 29F00.html

DL 1000 2004 stefa: http://www.partzilla.com/parts/detail/p ... 10005.html

Uskaltaako tässä nyt sitte ajokauden aloittaa vai joudunko odottelemaan uudet sarjan saapumista :wavey:

moukka
Viestit: 5
Liittynyt: La Huhti 24, 2010 12:00 am
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Gsx-r rakentelijoita.!!

Viesti Kirjoittaja moukka » To Huhti 13, 2017 1:11 pm

Mistähän mahtas löytyä vm93 750w mopoon pakoputki? Vakio alkaa oleen aika paperia. Omat etsinnät ei oo tuottanu juur minkää näkösiä tuloksia. Köyhälle tuntuu kallliille uudet sarjat, joten käytettynä jos jollain ois tiedossa ni ois parempi ku hyvä.

Minkäs näkösiä nopeusmittareita porukka viritelly? Mahdollisimman pien ois hakusessa. Tullu kateltua motonetistä tommosta polkupyörän nopeusmittarin tapasta kapistusta. Onko skellää kokemuksia tekiskö mitää? https://www.motonet.fi/fi/tuote/381341/ ... eusmittari

Kyrpäjooseppi
Viestit: 172
Liittynyt: Pe Maalis 21, 2008 1:00 am
Paikkakunta: I/Ö ongelmia -95 lähtien.. Suzuki GSX-R 1100 Turbo

Re: Gsx-r rakentelijoita.!!

Viesti Kirjoittaja Kyrpäjooseppi » To Huhti 13, 2017 9:01 pm

moukka kirjoitti:Mistähän mahtas löytyä vm93 750w mopoon pakoputki? Vakio alkaa oleen aika paperia. Omat etsinnät ei oo tuottanu juur minkää näkösiä tuloksia. Köyhälle tuntuu kallliille uudet sarjat, joten käytettynä jos jollain ois tiedossa ni ois parempi ku hyvä.

Minkäs näkösiä nopeusmittareita porukka viritelly? Mahdollisimman pien ois hakusessa. Tullu kateltua motonetistä tommosta polkupyörän nopeusmittarin tapasta kapistusta. Onko skellää kokemuksia tekiskö mitää? https://www.motonet.fi/fi/tuote/381341/ ... eusmittari
Moro
"ennevanahaa" monellakin oli tuontyyppinen polokupyörään tarkotettu nopeusmittari moottoripyöräsä . Tarkka kampe, kun sen huolellisesti/tarkasti asentaa, pienihän se on tuijottaa kovasavauhisa..
"Eikä Pentti oo läski, se on vaa painava..."
Kummeli V

Kuuluisia viimeisiä sanoja...

"kuka ihmeen Simo Häyhä"
puna-armeijalainen

milou
Viestit: 34
Liittynyt: To Heinä 08, 2010 12:00 am
Paikkakunta: GSXR 1000 K3

Re: Gsx-r rakentelijoita.!!

Viesti Kirjoittaja milou » To Touko 11, 2017 3:15 pm

Kysymys! Mikä on K5 1000 GSXR:n originaali alkukäyrästön loppupään putken halkaisija johon tulee kiinni sliparin väliputki?

La55e
Viestit: 24
Liittynyt: La Syys 12, 2015 9:05 pm

Re: Gsx-r rakentelijoita.!!

Viesti Kirjoittaja La55e » Ke Touko 24, 2017 9:55 pm

Kuin paljon eroaa tollanen 1100 vm-92 i/ö gsxr kone ja sitte tollanen banditin 1200 vm-04 kone. Kiinnostaa lähinnä meneekö putkisto, suoravedot, laturi, startti suoraan tosta gsxr:än motista tohon banditin mottiin.

Zaukk0
Viestit: 48
Liittynyt: La Elo 25, 2012 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki Gsx-r 1000 k5

Re: Gsx-r rakentelijoita.!!

Viesti Kirjoittaja Zaukk0 » La Kesä 03, 2017 5:14 pm

Ajonesto takkuaa!

Potilas k5 1000, pyörään vaihdettu talvella ratapyörästä johtosarja vanhan rikkoutuessa. Virta avaimesta vääntäessä kaasuläppien moottori narahtaa, bensapumppu eikä myöskään 2 relettä ecun luona ei puhu mitään. Avaimen kuva vilkuttaa mittaristossa, Starttaa kyllä mutta ei käynnisty.

Sähkärin kans katottu piuhoja läpi sähkökaaviosta koko aamupäivä eikä mistään tunnu löytyvän vikaa. Jollain ideoita mistä vikaa alkaisi etsimään?

Johtosarjasta oli katkottu johdot, töötiltä, flektiltä, takavalolta/vilkuilta ja pairille oli kolvattu vastus. Myös kaasukahva mokkula ollut ilmeisesti vaihdettuna sirompaan/pikakaasuun. Kuinka paljon noihin ns "ratasähköihin" yleensä tehdään modauksia? :-\

Releet, sulakkeet ja bensapumpun toimivuus on tarkastettu. Ajonestolle tulee virrat normaalisti ja siitä eculle johdot ehjät.

arzooth
Viestit: 157
Liittynyt: To Tammi 12, 2012 1:00 am
Paikkakunta: Pimeä reikä

Re: Gsx-r rakentelijoita.!!

Viesti Kirjoittaja arzooth » La Kesä 03, 2017 6:30 pm

Eihän noista racesähköistä oo poistettu jotain ajoneston sähköihin kuuluvaa, jos vertaa puukottamattomaan sarjaan.

Onko tuossa virtalukossa, johtosarjassa, kahvojen sähköissä "sensori", joka tunnistaa avaimen chipin ja onko se ok.

Sitten on tietysti muita vikakohteita kuten tipover sensori, seisontajalan kytkin, tappokatkaisin, kytkinkahvan katkaisin.

Zaukk0
Viestit: 48
Liittynyt: La Elo 25, 2012 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki Gsx-r 1000 k5

Re: Gsx-r rakentelijoita.!!

Viesti Kirjoittaja Zaukk0 » La Kesä 03, 2017 7:01 pm

Sitä kans ollaan tuumailtu mahtaako noista "rata" sähköistä puuttua jotain olennaista. ja "sensorista" itellä sellanen muistikuva et olis virtalukossa itsessään? joku paremmin tietävä vois asiaa valottaa enemmän. Tipover sensoreita mulla on 2 ja molemmat ehjiä, seisontajalan kytkimestä on piuhat katkottu ja kolvattu yhteen jo aiemmin takkuilun takia. tappokatkaisimesta ei ainakaan koodia tuu ja kytkimen katkaisinkin toimii. Ei starttaakkaan ellei kytkin painettuna.

arzooth
Viestit: 157
Liittynyt: To Tammi 12, 2012 1:00 am
Paikkakunta: Pimeä reikä

Re: Gsx-r rakentelijoita.!!

Viesti Kirjoittaja arzooth » La Kesä 03, 2017 7:11 pm

Ehkä vähn kaukaa haettu, mut eihän oo toista avainta millä kokeilla?

Kyrpäjooseppi
Viestit: 172
Liittynyt: Pe Maalis 21, 2008 1:00 am
Paikkakunta: I/Ö ongelmia -95 lähtien.. Suzuki GSX-R 1100 Turbo

Re: Gsx-r rakentelijoita.!!

Viesti Kirjoittaja Kyrpäjooseppi » La Kesä 03, 2017 9:09 pm

La55e kirjoitti:Kuin paljon eroaa tollanen 1100 vm-92 i/ö gsxr kone ja sitte tollanen banditin 1200 vm-04 kone. Kiinnostaa lähinnä meneekö putkisto, suoravedot, laturi, startti suoraan tosta gsxr:än motista tohon banditin mottiin.
Moro
Nuo mainitsemasi osat sopivat kyllä molempiin koneisiin, mutta niissä on pieniä eroja.

Alla on isoimmat moottorin ulkopuoliset erot.
-En ole ihan sata varma, mutta pantiitin syl.ryhmä on mahdollisesti vähän korkeampi (pitas mitata), se on kuitenkin niin vähän, että sillä ei ole merkitystä. Tuon ikäisen pantiitin pakokanavissa on pikku reijät jotka menevät sylinteriryhmään ja sinne joudut laittamaan pikkulevyt tulpaksi.
-Bantiitin kaasarit on eri jaolla, joten kumikurkut on erit. Menevät kyllä ns. ristiinkin kun pistää menemään.. itellä on ärrän kurkut mutta pantiitin kaasarit.
-Laturi ja startti menevät "heittämällä" niinku tosi remppamiehet sanoo, ite en oo kyllä tuota "heittämällä" asentamista kokkeillu.

edit: Kävin mittaan sylinteriryhmiä ja kyllä ne on saman korkuset, mistä lie tullu tuommonen päähän pinttymä, että eivät olis..

Onhan ne öljypohjat erimalliset, mutta se ärrän ölijypohoja käy ja jos vaihdat öljypohjan, niin vaihda myös imuputki siivilä systeemi.
Viimeksi muokannut Kyrpäjooseppi, Su Kesä 04, 2017 8:52 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Eikä Pentti oo läski, se on vaa painava..."
Kummeli V

Kuuluisia viimeisiä sanoja...

"kuka ihmeen Simo Häyhä"
puna-armeijalainen

Avatar
hellboy
Viestit: 1375
Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 1:00 am
Paikkakunta: GSXR12Ti MS3

Re: Gsx-r rakentelijoita.!!

Viesti Kirjoittaja hellboy » Su Kesä 04, 2017 10:50 am

La55e kirjoitti:Kuin paljon eroaa tollanen 1100 vm-92 i/ö gsxr kone ja sitte tollanen banditin 1200 vm-04 kone. Kiinnostaa lähinnä meneekö putkisto, suoravedot, laturi, startti suoraan tosta gsxr:än motista tohon banditin mottiin.
Startti ja laturi menee suoraan. Banditissa on jollain korkealla todennäköisyydellä tehokkaampi laturi.

Omassa B12-moottorissa on GSX-R 1100:sta kampiakseli, kytkin ja vaihteisto. Kytkimessä EBC:n SRK-kitti. Busan veivit ja busan turbowisecot. Hyvin on tuntunut resepti kestävän, vaikka ajettu lapsellisen vähän ja hiljaa ja mahtaiko sitä voimaakaan nyt niin olla...

Linkin takaa muutama kuva, jossa vertailtu GSXR vs B12 kytkimen osia
http://imgur.com/a/b7maY
Nomex est omen

Zaukk0
Viestit: 48
Liittynyt: La Elo 25, 2012 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki Gsx-r 1000 k5

Re: Gsx-r rakentelijoita.!!

Viesti Kirjoittaja Zaukk0 » Su Kesä 04, 2017 5:53 pm

Kokeiltu toisella avaimella ja heti käyntiin, akku oli myös yön yli irti joten kai sielä joku tiltti on päällä ollut. Ekan startin jälkeen alkoi toimia myös edellisellä avaimella. :firing:

arzooth
Viestit: 157
Liittynyt: To Tammi 12, 2012 1:00 am
Paikkakunta: Pimeä reikä

Re: Gsx-r rakentelijoita.!!

Viesti Kirjoittaja arzooth » Su Kesä 04, 2017 10:44 pm

Hieno homma! :firing:
Näin jälkikäteen tuli mieleen, että akun vajaa jännite saattaa kanssa aiheuttaa mitä iloisempia vikoja.

salminen
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Maalis 24, 2017 10:51 pm

Re: Gsx-r rakentelijoita.!!

Viesti Kirjoittaja salminen » To Heinä 20, 2017 4:11 pm

Ampukaa aamunkoitteessa tai edes kertokaa miksi ei! Eli jos laki, maalaisjärki ym kieltää. Jos tekisin 1K2:n takapenkin alle tilaa metanolitankille. Puukotan undertailiin reiän ja upotan sinne tankin. :-? Jos koko matkalta sahailee niin litralle tms saanee tilaa muutaman tuuman tilan vähennyksellä renkaan päältä.

arzooth
Viestit: 157
Liittynyt: To Tammi 12, 2012 1:00 am
Paikkakunta: Pimeä reikä

Re: Gsx-r rakentelijoita.!!

Viesti Kirjoittaja arzooth » Pe Syys 15, 2017 9:08 pm

K1-K4 1000
Kytkimen levypakkaan kawan levy pohjalle, eli ns. kawa mod. Onko kellään tempun tehneellä omakohtaista kokemusta parantaako tuo oikeasti kytkimen toimintaa luistattaessa liikkeelle lähdössä.

Miksi kysyn? Oma kytkin tuntuis nyt toimivan pahemmin haukkailematta normi ajossa ja hiukan rohkeammissa lähdöissä (kukaan ei tunnusta tehneensä jo modia). Mutta jos siitä saisi vielä paremman esim. kiihotus käyttöön, niin ei ihan turhaan tulisi toimivaa kytkintä räjäytettyä auki.

Vastaa Viestiin