Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Avatar
Masap
Viestit: 1250
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: 900rr & f4i

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja Masap » Ma Joulu 05, 2016 7:44 pm

nyt kun on kaasarit menossa takaisin paikalleen onko muilla miten toiminut nuo dynojetin suutinsarjat sc33:ssa

mulla on laitettu ohjeen mukaan paikalleen neulat suuttimet ja seosruuvit. kävi syksyllä penkissä 115hp 92nm renkaalta

ja seokset on iha helvetin rikkaalla.

ei taida olla oikotietä onneen vaa edessä on kallis penkki säädätys :angry:
No brain , No pain

j3s5e
Viestit: 2
Liittynyt: Su Elo 19, 2007 12:00 am

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja j3s5e » Su Tammi 08, 2017 1:44 pm

ei nyt liity varsinaisesti vikoihin mutta mistä porukka hommaa bladeen osia?

Avatar
NehRt
Viestit: 1658
Liittynyt: Su Helmi 06, 2005 1:00 am
Paikkakunta: RateReducer

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja NehRt » La Tammi 14, 2017 4:04 pm

Masap kirjoitti:nyt kun on kaasarit menossa takaisin paikalleen onko muilla miten toiminut nuo dynojetin suutinsarjat sc33:ssa

mulla on laitettu ohjeen mukaan paikalleen neulat suuttimet ja seosruuvit. kävi syksyllä penkissä 115hp 92nm renkaalta

ja seokset on iha helvetin rikkaalla.

ei taida olla oikotietä onneen vaa edessä on kallis penkki säädätys :angry:
Jokainen pyörä on yksilö, kukaan ei pysty sanoo suoraan mitkä suuttimet ja mikä neulan asento just sun mopoon käy.
Siihen vaikuttaa niin moni asia, kauaks ei yleensä totuudesta jää kun ohjeitten mukaan tekee, niin kokeile vaikka pudottaa neulaa pykälä ja kato mitä tapahtuu... :wavey:
Motoilut motoiltu, ei ne rahat ny kaikkeen riitä!
Kuva

Hevimies
Viestit: 2890
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 1:00 am
Paikkakunta: honbmwasauktmphzuki -945, K2 kilone

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja Hevimies » Ke Maalis 01, 2017 12:28 pm

mulla säädettiin vuonna nakki ja muusi oma sc33 dynojeteilla ja ylikokowisecoilla näyttään 125 takapyörältä ja mukavalla tavalla rikkaalla :lol: . paukkuu mukavasti :lol:

Avatar
NehRt
Viestit: 1658
Liittynyt: Su Helmi 06, 2005 1:00 am
Paikkakunta: RateReducer

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja NehRt » La Huhti 01, 2017 5:51 pm

Hevimies kirjoitti:mulla säädettiin vuonna nakki ja muusi oma sc33 dynojeteilla ja ylikokowisecoilla näyttään 125 takapyörältä ja mukavalla tavalla rikkaalla :lol: . paukkuu mukavasti :lol:
Kyllä se laihalle vetää jos paukuttaa putkeen :deal:
Motoilut motoiltu, ei ne rahat ny kaikkeen riitä!
Kuva

Avatar
Fear_factory
Viestit: 1401
Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Tellu & VFR 750

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja Fear_factory » Ke Touko 31, 2017 4:49 pm

Hoi!
Hondamiehillä tietoa onko 9satasen sc28 / sc33 Sähköillä eroa, esim. Staattoreilla? :wavey:
Ps. Köytyykö keneltäkään? :deal:

Avatar
Willik
Viestit: 628
Liittynyt: Ma Elo 27, 2001 12:00 am
Paikkakunta: 1000rr

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja Willik » Pe Kesä 30, 2017 11:55 am

Vikana liian lyhyt kytkinvaijeri. Mistä saisi pidemmän vaijerin -10 vuotiseen. 5cm pidempi olisi ok...
Gotham Squad
Acme Motorsport

Avatar
kimsuSX
Viestit: 92
Liittynyt: La Maalis 28, 2009 1:00 am
Paikkakunta: ni on mattamusta

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja kimsuSX » La Heinä 01, 2017 7:45 am

Fear_factory kirjoitti:Hoi!
Hondamiehillä tietoa onko 9satasen sc28 / sc33 Sähköillä eroa, esim. Staattoreilla? :wavey:
Ps. Köytyykö keneltäkään? :deal:


samaa oon koittanu löytää jokapuolelta. ainoo vastaus minkä oon saanu et johtosarjat on pikkasen erillaisii mut muuten menee ristiin osat bensapumpun liitin puuttuu ynm

Avatar
Jri
Viestit: 431
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Salo

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja Jri » La Heinä 01, 2017 7:13 pm

kimsuSX kirjoitti:
Fear_factory kirjoitti:Hoi!
Hondamiehillä tietoa onko 9satasen sc28 / sc33 Sähköillä eroa, esim. Staattoreilla? :wavey:
Ps. Köytyykö keneltäkään? :deal:


samaa oon koittanu löytää jokapuolelta. ainoo vastaus minkä oon saanu et johtosarjat on pikkasen erillaisii mut muuten menee ristiin osat bensapumpun liitin puuttuu ynm
Eivät sovi ristiin staattorit tai ees kopat

Avatar
mikzu
Viestit: 205
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 7:45 pm
Paikkakunta: 954rr Blade -03, Suzuki RM 125 -97, Ex Yamaha FZR 1000 -93

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja mikzu » Ma Heinä 03, 2017 8:43 pm

Kysellääs täältä onko hajua viasta. Elikkä ajellessa laitoin pitkät päälle ja tämä aiheutti sen että pimeni valot ja sammui pyörä. Elikkä polttoaine pumppu ei pumppaa ja edessä ei toimi mitkään valot, takavalot/vilkut toimii ja mittaristokin on päällä, joskin siinä ei pala taustavalo. Antaa sahata starttia mutte ei tietenkään ilman pumppua lähde käyntiin.

Tarkistettua: sulakkeet ehjiä, releitten toimivuus varmistettu, kokeiltu eri akkua.

Jenkki foormumeilla oli juttua tuosta virtalukon pohjasta. Siellä samaa ongelmaa on aiheuttanut virtalukon pohjassa olevan diodin huonoksi meneminen. Itse avasin tuon pohjan ja siellä kyllä on paikka diodille mutta ei itse diodia? Onko tuo joku jenkki mallin homma vai pitäisikö siellä olla sellainen (jos jollain sattuu olemaan virtalukkoa irti ja pääsee näkemään). Ilmeisesti idea on että se vähentää 12v--9v joka menee eculle ja kertoo että virta on päällä ja liittyy jotenkin varkauden estoon.

Pyöränä 954RR 2003

Edit: Toimii oli vikaa etupään sähkö plukissa. Maadotus poikki.
-naukuva nippon-

kavispamopo
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Syys 01, 2017 11:52 pm
Paikkakunta: FZR600 '90

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja kavispamopo » La Syys 02, 2017 12:28 am

Mikäs SC44 firebladessa on kun antaa bensaa (suuttimista näkee että hienosti tulee) mutta kipinä uupuu (testattu jollain 30 eri tavalla varmaan). Aikaisemmin oli pyörässä kiinni joku ignitechin säädettävä ecu, kävi sillä parhaimmillaankin kolmella niin heitin sillä vesilintua (senkin kanssa tapeltiin ihan tarpeeksi tunteja) ja pyörän mukana tullutta vakio ecua tilalle. Ennen kun kukaan kysyy niin puolat tosiaan kaikki kunnossa ja tulpat kanssa. Jostain muusta nyt johtuu.

Tosiaan ajonesto ei vissiin ole kyseessä kun bensapumppu kuitenkin lähtee pyörimään ja suuttimista tulee bensaa. Eikä ole back angle sensorikaan kun se sitten katkaisee bensankin.

Startilla tuntuu ihan iloisesti pyörivän, ja sillä ignitechin eculla riitti virtaa sytytyksellekin niin luulisi ettei ole siitäkään kiinni.

kavispamopo
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Syys 01, 2017 11:52 pm
Paikkakunta: FZR600 '90

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja kavispamopo » La Syys 02, 2017 4:19 pm

Nyt olisi sille tarjolla loota kaljaa joka suostuu testaamaan omalla pyörällään että toimiiko tämä mun ecu ollenkaan.

Muutahan siinä tosiaan ei tarvitse irroittaa/vaihtaa keskenään kuin ecut kunhan vaan heittää siihen toisen pyörän avaimeen sisälle mun pyörästä H.I.S.S sirun, jolloin päästään ajonestosta läpi.

jonzaboi
Viestit: 41
Liittynyt: Ti Helmi 16, 2010 1:00 am

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja jonzaboi » Ma Marras 13, 2017 10:56 pm

Kokeillaas vieläkö tällä foorumilla ois joku aktiivinen blade jumala. :freak2:

Tuli tuossa syksyllä ostettua tuollainen 1992 900räärää. Pyörä toimi pari ajokertaa ihan hyvin, mutta sitten se alkoi syömään tulppia.
Joka kerta ne on olleet ihan pikimustat, kun olen ne käyttänyt irti.

Noh ensimmäisenä tuli mieleen, että käytetään kaasarit irti ja katsotaan onkos sinne entiset omistajat tehny taikojaan. Suuttimet oli hieman isommat kuin huolto-oppaassa mainitut, niin laittelin sitten huolto-oppaan mukaiset suuttimet ja säädin seosruuvit kans tehtaan arvoihin. Samalla vaihtelin kans imukurkut ja toistamiseen uudet tulpat.

Pyörä tulille, käy kyllä paremmin ja mitä hieman kävin jäätikkäällä testaamassa nii tuntuu toimivankin ihan ok! Koneen jäähyttyä tulpat tarkistukseen ja ne on edelleen mustat. :grayno:

Luulis, että kaiken järjen mukaan pyörän pitäisi käydä noilla kaasareiden tehdas arvoilla laihalla, kun pyörässä on akrapovicin koko ränni? Viikonloppuna käyn hakemassa toisen ilmansuodatin kotelon, kun tuota nykyistä on joku hieman liimaillu sieltä täältä, tosin en jaksa uskoa, että se noin paljoa vaikuttaisi?

Kävi myös mielessä sellainen, kun tuohon oli entinen omistaja vaihtanut bensapumpun johonkin universaali tarvike hässäkkään, että voisko se olla osasyynä tulppien tummuuteen?

Onkos kellään ideoita mitä seuraavaksi tuolle osaisi tehdä?

samba2
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 8:28 pm
Paikkakunta: 900 RR

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja samba2 » Ti Marras 14, 2017 7:12 pm

jonzaboi kirjoitti:Kokeillaas vieläkö tällä foorumilla ois joku aktiivinen blade jumala. :freak2:

Tuli tuossa syksyllä ostettua tuollainen 1992 900räärää. Pyörä toimi pari ajokertaa ihan hyvin, mutta sitten se alkoi syömään tulppia.
Joka kerta ne on olleet ihan pikimustat, kun olen ne käyttänyt irti.

Noh ensimmäisenä tuli mieleen, että käytetään kaasarit irti ja katsotaan onkos sinne entiset omistajat tehny taikojaan. Suuttimet oli hieman isommat kuin huolto-oppaassa mainitut, niin laittelin sitten huolto-oppaan mukaiset suuttimet ja säädin seosruuvit kans tehtaan arvoihin. Samalla vaihtelin kans imukurkut ja toistamiseen uudet tulpat.

Pyörä tulille, käy kyllä paremmin ja mitä hieman kävin jäätikkäällä testaamassa nii tuntuu toimivankin ihan ok! Koneen jäähyttyä tulpat tarkistukseen ja ne on edelleen mustat. :grayno:

Luulis, että kaiken järjen mukaan pyörän pitäisi käydä noilla kaasareiden tehdas arvoilla laihalla, kun pyörässä on akrapovicin koko ränni? Viikonloppuna käyn hakemassa toisen ilmansuodatin kotelon, kun tuota nykyistä on joku hieman liimaillu sieltä täältä, tosin en jaksa uskoa, että se noin paljoa vaikuttaisi?

Kävi myös mielessä sellainen, kun tuohon oli entinen omistaja vaihtanut bensapumpun johonkin universaali tarvike hässäkkään, että voisko se olla osasyynä tulppien tummuuteen?

Onkos kellään ideoita mitä seuraavaksi tuolle osaisi tehdä?
Itellä -98 mallinen eli ei löydy bensapumppua tästä, mutta tullut tekniikka aika tutuksi muuten.
Onko kaasarit puhdistettu, ettei joku neulaventtiili yms. kettuilis ?
Ja tosiaan jos bensapumppu vaihdettu eriin niin sehän voipi olla et syöttää liikaa bensaa kokoajan.
Totta tuohon nyt saa nyt oikean bensapumpun vielä jostain ja ei luulis olevan mahottoman kalliita ?
En kyllä tiedä miten bensapumppu toimii/säätelee bensan saantia.
Bensa ongelmalta tuo kuulostaa, kaikki tulpat yhtä mustia ? Jos ei niin sitten voipi vaikka toisessa puolassa olla vika.
-Hurjastelija-

jonzaboi
Viestit: 41
Liittynyt: Ti Helmi 16, 2010 1:00 am

Re: Bladen VIKOJA käsittelevä keskustelu

Viesti Kirjoittaja jonzaboi » Ke Marras 15, 2017 12:43 am

Joo kaikki tulpat yhtä tummia ja alussa koitinkin toisilla puolilla, kun sellaiset sattui mukana tulemaan.

Mitä ulkomaalaisilta foorumeilta luin tuosta bensapumpusta, niin sellainen käsitys jäi, että ecu säätelee pumppua, milloin sen pitää olla päällä ja milloin ei. Sekin on jäänyt mieltä askarruttamaan, kun mopon sammuttaa tappokatkaisimesta, niin bensapumppu jää päälle surisemaan. :freak2:

Suuttimia vaihtaessa purin kaasarit niin atomeihin kuin ne saa ilman niitä toisistaan purkamatta. Pienet hilut pesin ultraäänipesurilla ja kaasarien rungot kauttaaltaa jarrukliinerillä ja paineilmalla.

Taidan kyllä suoraan tilata oikeanlaisen bensapumpun, kun ei nuo ebayssä maltaita maksa.

Vastaa Viestiin