Gsx-r rakentelijoita.!!

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Avatar
Masap
Viestit: 1249
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: 900rr & f4i

Re: Gsx-r rakentelijoita.!!

Viesti Kirjoittaja Masap » Ke Loka 05, 2016 6:28 am

RM kirjoitti:Moi

Ketähän olisi GSX-R turbojen erikoismies jumalan armosta? Elikkä haussa on sellainen kaveri ketä olisi tehnyt koneremontteja näihin Turbo I/Ö peleihin. Itsellä yksi sellainen moottorivikainen ja itsellä ei ole aikaa alkaa sitä laittamaan. Eikä halua maksaa oppirahoja. Eli tänne tai privalla voi ehdottaa jotain ketä näihin osaisi moottorin rakentaa ja on jo oppirahansa maksanut muutaman räjäytetyn moottorin muodossa.

Niin ja kone tehdään kunnon turbo palikoilla...

speedhouse oulu :deal:
No brain , No pain

Avatar
Suh0
Viestit: 341
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 12:51 am
Paikkakunta: Suzuki GSX-R K4 1000 Turbo

Re: Gsx-r rakentelijoita.!!

Viesti Kirjoittaja Suh0 » To Loka 06, 2016 12:40 pm

Eipä niissä mitään ihmeellistä, jos ei kawamoodia tehty kytkimeen niin se kannattaa tehdä ja kuullostella että kone ei kolise. Veivinlaakerit on heikko kohta, toki riippuu todella paljon miten on huollettu ja kuinka usein...ratakäytössä ja rajotinrallia saaneissa saattaa tuo laakerinvaihto tulla ajankohtaiseksi hieman aikaisemmin kun kevyessä käytössä ollut... :freak:


naxuuu kirjoitti:Olisi mahdollisesti tuollainen kilonen K4 tulossa vielä tänä syksynä omistukseen, kertokaahan mihin kiinnittää huomiota jos ja kun pyörää menen katsomaan?
Laaja valikoima viritysosia http://www.vpmotorsport.fi

Avatar
tenu
Viestit: 3458
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:00 am

Re: Gsx-r rakentelijoita.!!

Viesti Kirjoittaja tenu » To Loka 06, 2016 4:20 pm

Säästät remontteihin vähän rahua, ja haet ton mun limited 1k4:n 3k€:oon espoosta. Joku edustuskuva vasurissa imagen alla :wink:
Kytkytintä pitäs duudaa(ei irrota ihan kunnolla+ja kawamodikin tekemättä) ja ketjut+rattaat vaihtoon(jälkimmäiset odottelee jo tuusulassa...).
Pyörien ja vetopakan laakerit vaihdettu justiina

Avatar
TESTO
Viestit: 928
Liittynyt: To Syys 16, 2010 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki GSX-R 7/13 -88, GSX-R 7/12 -89 ja GSXR 1340 APE -86 GSXR 1100 -92, Yamaha YG1 -69

Re: Gsx-r rakentelijoita.!!

Viesti Kirjoittaja TESTO » Pe Loka 07, 2016 10:37 am

Onko kellekään jäänyt 91 750 ärrän venakoppaa, startin ja triggerin koppaa, sekä laturia. Latureita mulla on itselläkin mutta kaikissa on hammaspyörissä väärä luku, joten hammaspyöräkin riittää hätätapauksessa jos risa laturi löytyy.

Myös yhdelle 89 750 ärrän männälle renkaineen saattaisi olla käyttöä. Tai vaihtoehtoisesti 1052 kytkinkruunua, tästäkään en tarvitse kuin hammaspyörän.

Maleksii kaksi muuten täydellistä ja vähän ajettua konetta ehjine vaihdelaatikoineen niin saisi lyötyä noi nippuun. Helpompi varastoida tai myydä kun ovat ehtoja paketteja.

Edit. sopiva laturi hammaspyörineen löytýikin omista nurkista, triggeri- ja venakoppa menossa korjaukseen joten tarve olisi vielä ketjukopalle ja startin kopalle. Ketjukoppa 750r mallissa pelkkä koppa jossa ei minkäänlaisia kytkinkäytön osia. Startin koppa mallia pienempi, eli 1052 86-88 ja 750 88-92. Näistä jonkin kympin voi maksaa.

RM
Viestit: 358
Liittynyt: Ti Tammi 25, 2005 1:00 am

Re: Gsx-r rakentelijoita.!!

Viesti Kirjoittaja RM » Su Loka 16, 2016 9:24 pm

Paljon tulee puristuksia I/Ö 1216 busan männät + veivit 2 millin levyllä? Paljon 1 millin levy vaikuttaa puristussuhteessa noin?

Olis 1186 MTC:een turbomännät jotka ovat 10:1 rutulla. Pitäiskö puristussuhdetta tiputtaa jos meinaa 1.5 baria vesi-metanolilla törkätä koneeseen? Minkälaisilla porukka on yleensä näillä ajellut?

naxuuu
Viestit: 12
Liittynyt: To Kesä 04, 2015 1:06 pm
Paikkakunta: Gsx-r1000 k7

Re: Gsx-r rakentelijoita.!!

Viesti Kirjoittaja naxuuu » Ti Loka 18, 2016 9:31 pm

Jaahas, sen verran mieli muuttui ja kukkaro antoi periksi että tulipa hommattua kilonen K7 yoshin tuplapöntöillä! Ainoana vikana ei näytä tehokartan vaihto pelaavan, onneksi se sitä oletus A:ta kuitenkin tarjoaa, tuskin kauheesti muulla tullaan ajamaan :upto: Mutta onko kellään kokemusta tuosta?

Avatar
JK1.1
Viestit: 627
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 12:00 am
Viesti:

Re: Gsx-r rakentelijoita.!!

Viesti Kirjoittaja JK1.1 » Ti Loka 18, 2016 11:04 pm

RM kirjoitti:Paljon tulee puristuksia I/Ö 1216 busan männät + veivit 2 millin levyllä? Paljon 1 millin levy vaikuttaa puristussuhteessa noin?

Olis 1186 MTC:een turbomännät jotka ovat 10:1 rutulla. Pitäiskö puristussuhdetta tiputtaa jos meinaa 1.5 baria vesi-metanolilla törkätä koneeseen? Minkälaisilla porukka on yleensä näillä ajellut?
Männät ottaa kanteen alle 2.0mm levyllä, jos et muotoile palotiloja/mäntiä (siis jos Busasta männät JA veivit). Miks Busan veivit?
Laita noilla männillä alkoa koneeseen?

J
...alumiinihitsausta, pellinvääntöä yms...
http://koti.mbnet.fi/jk11/tankit.php

Snats
Viestit: 92
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2011 1:00 am
Paikkakunta: 1000 K7

Re: Gsx-r rakentelijoita.!!

Viesti Kirjoittaja Snats » Ke Loka 19, 2016 2:29 pm

naxuuu kirjoitti:Jaahas, sen verran mieli muuttui ja kukkaro antoi periksi että tulipa hommattua kilonen K7 yoshin tuplapöntöillä! Ainoana vikana ei näytä tehokartan vaihto pelaavan, onneksi se sitä oletus A:ta kuitenkin tarjoaa, tuskin kauheesti muulla tullaan ajamaan :upto: Mutta onko kellään kokemusta tuosta?
veikkasinpa että säädetty ecueditorilla ja sieltä otettu ruksi pois kohdassa jossa valitaan halutaanko käyttää eri tehokarttoja. itellä se alempi nappula toimii ilokaasujen käytössä ja näin ollen tehokarttoja ei voi valita.

naxuuu
Viestit: 12
Liittynyt: To Kesä 04, 2015 1:06 pm
Paikkakunta: Gsx-r1000 k7

Re: Gsx-r rakentelijoita.!!

Viesti Kirjoittaja naxuuu » Ke Loka 19, 2016 2:51 pm

Snats kirjoitti:veikkasinpa että säädetty ecueditorilla ja sieltä otettu ruksi pois kohdassa jossa valitaan halutaanko käyttää eri tehokarttoja. itellä se alempi nappula toimii ilokaasujen käytössä ja näin ollen tehokarttoja ei voi valita.
Kuulostais järkeenkäyvältä, kiitos tästä :wavey: Paljon opittavaa vielä näistä "uusista" pyöristä :D

RM
Viestit: 358
Liittynyt: Ti Tammi 25, 2005 1:00 am

Re: Gsx-r rakentelijoita.!!

Viesti Kirjoittaja RM » Ke Loka 19, 2016 8:31 pm

JK1.1 kirjoitti:
RM kirjoitti:Paljon tulee puristuksia I/Ö 1216 busan männät + veivit 2 millin levyllä? Paljon 1 millin levy vaikuttaa puristussuhteessa noin?

Olis 1186 MTC:een turbomännät jotka ovat 10:1 rutulla. Pitäiskö puristussuhdetta tiputtaa jos meinaa 1.5 baria vesi-metanolilla törkätä koneeseen? Minkälaisilla porukka on yleensä näillä ajellut?
Männät ottaa kanteen alle 2.0mm levyllä, jos et muotoile palotiloja/mäntiä (siis jos Busasta männät JA veivit). Miks Busan veivit?
Laita noilla männillä alkoa koneeseen?

J

Moi

Toi oli tiedossa, että ei mahdu.

Tulee Carrillon tai PPM:än I/Ö tarkoitetut kanget. Eli siis kunnon palikoilla lähdetään tekemään. Pyörän mukana tuli tollanen satsi. Tollasella turbomännällä ja Busan männällä on eroa ku yöllä ja päivällä.

Pyörän käyttötarkoitus on suurimmalta osalta kiihdytys niin mietin minkälaisia ruttuja sinne kannattaa lähteä tekemään? Toi 10:1 siellähän on vakiona.

1,5 bar se on kestänyt noilla Busankin hilppeillä + vesi/metanolilla. Isoventtiilikannet ja nokat + 40:set kaasarit ja muut hilppeet löytyy. Tässä on tarkoitus talven aikana rakennella moottori mikä kestäis ihan oikeasti jotain.

RM
Viestit: 358
Liittynyt: Ti Tammi 25, 2005 1:00 am

Re: Gsx-r rakentelijoita.!!

Viesti Kirjoittaja RM » La Loka 29, 2016 4:28 am

Onko Bandit 1200 ja GSX-R 1100 91 sama vaihdelaatikko? Eli onko välitykset samat ja käydö suoraan päikseen?

Avatar
TESTO
Viestit: 928
Liittynyt: To Syys 16, 2010 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki GSX-R 7/13 -88, GSX-R 7/12 -89 ja GSXR 1340 APE -86 GSXR 1100 -92, Yamaha YG1 -69

Re: Gsx-r rakentelijoita.!!

Viesti Kirjoittaja TESTO » La Loka 29, 2016 10:13 am

RM kirjoitti:Onko Bandit 1200 ja GSX-R 1100 91 sama vaihdelaatikko? Eli onko välitykset samat ja käydö suoraan päikseen?
Se on varma että 2 ja 5 vetoakselin rattaat ainakin käy ärrän ja äffän laatikkoon.

Jos koko laatikon aikoo vaihtaa niin, rattaat irrallaan latomalla ehkä todennäkoisin optio. Kytkinakselissa taitaa olla joku mittaero. Perustuu muisitkivaan, paremmin tietävät vahvistakoon tai lytätköön vastauksen.

Osanumeroita voi vertailla ronayers.com ja sieltä suzuki oemparts. Siellä on räjäytyskuvat ja kertovat hammasluvut joita voi sitten vertailla ärrän ja äffän välillä jos osanumerot ei täsmää. Osan nimikoodia klikkaamalla tulee listaus missä kaikkialla osaa on käytetty. Siellä on moottorissa paljon äffää ja ärrää sekaisin. =)

Kyrpäjooseppi
Viestit: 173
Liittynyt: Pe Maalis 21, 2008 1:00 am
Paikkakunta: I/Ö ongelmia -95 lähtien.. Suzuki GSX-R 1100 Turbo

Re: Gsx-r rakentelijoita.!!

Viesti Kirjoittaja Kyrpäjooseppi » La Loka 29, 2016 9:09 pm

RM kirjoitti:Onko Bandit 1200 ja GSX-R 1100 91 sama vaihdelaatikko? Eli onko välitykset samat ja käydö suoraan päikseen?
Moro, osta poro hyvä ja halapa kierojalaka... heh heh hee

Bandiitin kytkin akseli on lyhempi, en tiiä paljonko. Joku joskus josakin sano, että kun laittaa bandiiitin kytkinakselin ja R:n kytkimen, nii ei riitä kierteet mutterille.. pitäs jonkun kokkeilla.
Itellä on bantiitin laatikko josa on R:n kytkinakseli.

Ite suosin mieluummin matalaa puristussuhetta es.8:1 kärsii sitten pistää paineita kunnolla..
Se nuin matalassa puristussuhteessa on tietenkin se huono puoli, että niitä ahtoja on sitte oltava enempi kun se 0,5 bar.. se ei anna oikee tehoa/vääntöä ennen yhtä paaria.. tuota on penkisä jauhettu ja testattu.

Joku aiemmin kerkesi jo jotain pajaa suositellakkin, ite fanitan kovasti PRO BOOST:ia ehkä kantsii Jarmoltakin kysellä, sielä on paljon kokemusperäistä tietoa.
"Eikä Pentti oo läski, se on vaa painava..."
Kummeli V

Kuuluisia viimeisiä sanoja...

"kuka ihmeen Simo Häyhä"
puna-armeijalainen

RM
Viestit: 358
Liittynyt: Ti Tammi 25, 2005 1:00 am

Re: Gsx-r rakentelijoita.!!

Viesti Kirjoittaja RM » Su Marras 06, 2016 8:47 pm

Mun laatikko menee Robinsonille jenkkeihin korjattavaksi, laakerit + undercutti kaikkiin rattaisiin. Samalla tulee kyseisen firman billet vetoakseli ja 2/5:en vahvemmat rattaat.

Pyörän mukana tuli jo useampi rikkinäinen laatikko ja nykyinenkään ei vaikuta toiminnallaan. Taas on kohta kone osina pöydällä kun se hajoaa niin on vaan helpompi laittaa kerralla kuntoon. Olisi saman hintaista ostaa jenkeistä käytetty vaihteisto ja korjata se kun lähetellä noita osia ympäri maailmaa ja maksella tullimaksuja sinne tänne. Bandiitin vähän ajettuja laatikoita löytyy vaan paljon helpommin kun GSXR:än.

No samapa toi jatketaan metsästystä uudelta mantereelta...


Paljon tulee puristuksia Busan kangilla ja männillä + 2 millin alatiivisteellä?

Kyrpäjooseppi
Viestit: 173
Liittynyt: Pe Maalis 21, 2008 1:00 am
Paikkakunta: I/Ö ongelmia -95 lähtien.. Suzuki GSX-R 1100 Turbo

Re: Gsx-r rakentelijoita.!!

Viesti Kirjoittaja Kyrpäjooseppi » Pe Marras 11, 2016 9:04 pm

RM kirjoitti: Paljon tulee puristuksia Busan kangilla ja männillä + 2 millin alatiivisteellä?
Moro
Ei mitenkään vittuilumielesä :) , mutta vähän sama kun kysys, että kuinka pitkälle jalakapallo lentää jos potkasen täysillä..

Esim. itellä on nyt 2mm korokelevy (+kaks alatiivistettä), busan kanget ja männät, puristussuhe on noin 8:1.
Puristussuhteeseen vaikuttaa kuitenkin myös, että mulla palotilat on "avattu" kunnolla. Eli palotila on vakiota isompi. Lohkojen korkeudetkin on vähän vaihdelleet kun oon niitä mitannu.

Yksinkertaistettuna, ko tilanteessa puristussuhteeseen vaikuttaa: lohkon korkeus, käytätkö alatiivisteitä vai liimaa, kannen tiivisteen paksuus ja palotilan koko.

Voishan kaverit informoija minkälaisia puristussuhteita on konneesee tullu ja millä "yhistelmilla" :cheers:
"Eikä Pentti oo läski, se on vaa painava..."
Kummeli V

Kuuluisia viimeisiä sanoja...

"kuka ihmeen Simo Häyhä"
puna-armeijalainen

Vastaa Viestiin