Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö

Valvojat: ESKIL, btseppo

Avatar
Suh0
Viestit: 326
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 12:51 am
Paikkakunta: Suzuki GSX-R K4 1000 Turbo

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Ke Marras 05, 2014 9:37 am

oma boxi jää pois. Kait ne vikavalot jotenkin pystyy kiertämään, itsellä vielä tutkinnan alla miten tapahtuu.
Laaja valikoima viritysosia http://www.vpmotorsport.fi

Avatar
Talttapää
Viestit: 178
Liittynyt: Pe Kesä 25, 2004 12:00 am

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja Talttapää » To Marras 06, 2014 9:21 pm

-Makke- kirjoitti:Päivitystä sen verran, että kannentiivisteeseen ei tule 2mm korotuslevyä, vaan pokkana laitan 2x tiivisteitä päällekkäin. TTS käyttää tätä ratkaisua ja internetti osasi kertoa että hyvällä menestyksellä. Tiiviste on neljäkerroksinen metallitiiviste yhdensuuntaisilla painatuksilla, joten teoriassakin pitäisi pelittää. Tosin nousee nyt vain n. 1,2mm, joten puristuksen tippuu n.9,5 tasolle.
Kyllä se TTS settiä väsännyt äijä taisi olla tosissaan, että toi koko pino meni asennukseen:
Kuva

Avatar
jaket
Viestit: 2708
Liittynyt: Ti Touko 18, 2004 12:00 am
Paikkakunta: SPEED3 1050 & thunderace

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja jaket » Pe Marras 07, 2014 10:55 am

hurjan näköinen pinkka. :)

mitenkäs nokka-ajoitukset? nehän jo muuttuu tuon takia. kai ne on vaan laitettava siihen hampaaseen, missä lähimmäksi menevät oikeaan.
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------

Avatar
-Makke-
Viestit: 576
Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Paikkakunta: SpeedIII

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja -Makke- » Pe Marras 07, 2014 6:18 pm

Komia pinkka on juu ja silleen se vaan pelittää. Puoli hammasta ei kuulemani mukaan haittaa ja hampaan ero menee jo kiristimelle, eli merkit osuu. Onhan ryhmän korotuslevyjä ollut jo aika kauan käytössä ilman säädettäviä nokkapyöriä.

Kuva

Duunasin pakosarjan kannenlaipat, tuohon sitten putkea suunnittelemaan väliin. :) Mum turbo olis jyväskylässä tulossa, maanantaina mulla. :/

Avatar
-Makke-
Viestit: 576
Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Paikkakunta: SpeedIII

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja -Makke- » Pe Tammi 15, 2016 10:57 am

Kirjoitellaas pitkästä aikaa kuvien kanssa, ettekai luulleet mun luovuttaneen, muuttaneen ruman vaimon kanssa Kainuuseen ja aloittaneeni metsästämään vesilintuja?

Noup. Viime talvi loppui kesken ja kesä 2015 ajettiin vaparina, osia haalien ja suunnitelmat otsassa tykyttäen.

Nyt talvella hommat alkoi pakosarjan valmistamisella ja turbon sovituksella. Turboksi tuli aito japanilainen TD04. Aikomus on pitää työnjälki asiallisena ja välttää ylisuorittamista komponettien suhteen, yksinkertainen rakenne on tavoitteena. Projekti lähentelee Mozzen & Sibianin projektia, mutta onkos kumma kun aihio sama.

Kuva

Kuvassa pakosarja hieman viimeistelemättömänä. 3mm seinämäistä vesijohtoputkea, oli helppo hitsata ja varmasti jaksaa kannatella pikkuturboa.

Kuva

Turbolta jatkoin 2,5tuuman putkella eteenpäin, "piilotin" lyhyen vaimentimen putken alaosaan.

Kuva Kuva

Irvokas ajatukseni kolmesta ulostulosta tuli toteutettua, ystäväni totesikin sen olevan sopivan "mädmäx".

Kuva
Kuva
KuvaKuva

Hommasin uudemman triple pienemmän öljynjäähdyttimen ja an-liittimillä virittelin öljylinjat.

Kuva

Painekotelosta halusin pienen ja yksinkertaisen toteuttaa. Paineputki kulkee moottorin sivulta, pakosarjan vuoksi paineputkea ei voinut vetää ylhäältä vaikka se oli alkuperäinen ajatus. Nämäkin saavat mustan maalin päällensä.

Kuva

Joulunpyhinä niputtelin koneen kahdella kannentiivisteellä, EBC-kytkinsarjalla ja AN-8 öljynpaluulla.

Kuva

Hommat jatkuu viikonloppuna pakosarjan/pakopurkiston pinnoituksella ja yleisellä kasauksella.
Vinkkejä, ajatuksia ja yleistä vittuilua otan vastaan. :D
Viimeksi muokannut -Makke-, Pe Tammi 15, 2016 5:21 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
tanskude
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2010 1:00 am
Paikkakunta: 1100 i/ö

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05 "joko viheltää?!"

Viesti Kirjoittaja tanskude » Pe Tammi 15, 2016 4:08 pm

Kuinkas paljon AN-8:n sisähalkasija on, äkkiseltään mutuilemalla vaikuttais pieneltä mutta voin olla väärässäkin..

Avatar
juky2200
Viestit: 439
Liittynyt: La Tammi 26, 2008 1:00 am
Paikkakunta: MT-01

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05 "joko viheltää?!"

Viesti Kirjoittaja juky2200 » Pe Tammi 15, 2016 7:28 pm

Siistiä jälkeä ja tuo tripleputki on ainakin omaan silmään hieno!

Avatar
Fear_factory
Viestit: 1253
Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Tellu & VFR 750

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05 "joko viheltää?!"

Viesti Kirjoittaja Fear_factory » La Tammi 16, 2016 2:55 pm

Tais an8 letkun sisähalkasija olla n. 11mm. liittimen reikä vähän pienempi.

Avatar
-Makke-
Viestit: 576
Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Paikkakunta: SpeedIII

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05 "joko viheltää?!"

Viesti Kirjoittaja -Makke- » Su Tammi 17, 2016 11:30 pm

AN-8 on juurikin noin kymppimillistä, tuntuu riittävän kun öljynpaluu on öljytason yläpuolelle.

Kasasin laitoksen viikonloppuna ja otin savut org. bensavehkeillä joten paineputki irti. Ei vuoda öljyä mistään, turbo saa öljyn ja poistuukin. Epäilen jonkun puolista olevan sökö kun ei starttaa enää kuumana. (??)

KuvaKuvaKuvaKuvaKuva

Myös muutamat kiinnikkeet pitää tehdä, kun syyläri ottaa kiinni pakosarjaan. Upeeta kun puhallin pyörii ja mahlaa valuu. :wink2: Jos tämän joskus saisi ajoonkin...
"The thing I like about bikes is that only people who like bikes are on them... Cars are full of people who don't care." James May

hellbilly
Viestit: 70
Liittynyt: To Maalis 10, 2011 1:00 am

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05 "joko viheltää?!"

Viesti Kirjoittaja hellbilly » Ti Tammi 19, 2016 2:08 pm

on se helvetin hieno!!

Avatar
-Makke-
Viestit: 576
Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Paikkakunta: SpeedIII

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05 "joko viheltää?!"

Viesti Kirjoittaja -Makke- » Pe Syys 16, 2016 8:33 pm

Ethän epäillyt että tämä jää kesken? :D Projekti jatkui MicroSquirtin, 550cc suuttimien, mittariston asentamisella ja yleisellä sähköjen viimeistelyllä.

Turbo paikallaan viimeisteltynä.
Kuva
Koso- ja markettipainemittari joka on vähän kuin "sinnepäin" tarkkuudeltaan, tuskin kaudelle 2017 selviää.
Kuva
Siinä se ny o:
Kuva
Kuva
Kuva
Kovasti yritin ajohimopäissäni saada laitetta tulille ja päästä kiinni Micron sielunelämään. Eihän siitä vittuakaan tullut vaan oli pakko soitella Sibianille Turkuun ja varailla asennuksen viimeistelyyn/säätöön aikaa hattu kourassa.
Kuva
Turussa vaikeuteni selätettiin ja soiteltiin Trumpan olevan valmiina ajohommiin. Oli pitkä työviikko odotella viikonloppua ja pyörän hakua. Sain paljon tietoa Microsta ja ahtamisesta yleensä, joten ei turha reissu. Kiitos Sibian ja suosittelen kaveria kaikille, ei pelästy vaikket soittele Suzukista. :D

Takikselta löytyy nyt 164hp/9075rpm ja 138Nm/6725rpm 0,9bar ahdoilla, penkistä josta vakiolaiteelle ehkä n. 100-105hv takarenkaalta. Ei mainoshevosia siis. :P
Kuva



Kiihdytyksessä vauhtiwoblasi nelosella.. On se elukka, vaikka tottakai haluaa aina lisää.

Talvelle jää sähköjen viimeistelyä ja katsoo mitä muuta keksii. Jonkinasteinen välijäähdytin olisi kova ja jos 200hv konetehot tulevat mulle pakkomielteeksi niin saattaa kompressoripesä vaihtua isompaan.

Mielipiteet, kysymykset ja kommentit tervetulleita. Jos suunnittelet samankaltaista niin voin yrittää auttaa jos vain voin.
"The thing I like about bikes is that only people who like bikes are on them... Cars are full of people who don't care." James May

Avatar
Kamikaze
Viestit: 413
Liittynyt: Ti Heinä 02, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Dösä, dnepr mt-09, KTM SX380

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05 "joko viheltää?!"

Viesti Kirjoittaja Kamikaze » Su Syys 18, 2016 10:33 am

Hyvältä vaikuttaa
Keulii ilman viagraa

Avatar
jaket
Viestit: 2708
Liittynyt: Ti Touko 18, 2004 12:00 am
Paikkakunta: SPEED3 1050 & thunderace

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05 "joko viheltää?!"

Viesti Kirjoittaja jaket » Ma Syys 26, 2016 5:45 pm

juuri tuollainen triplen pitäisi olla. Hieno peli :deal:

vääntömomentti on aika kivan näköinen.

vakiona noista lähtee yleensä 110 max takapyörästä.
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------

Avatar
-Makke-
Viestit: 576
Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Paikkakunta: SpeedIII

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05 "joko viheltää?!"

Viesti Kirjoittaja -Makke- » Su Loka 09, 2016 3:51 pm

jaket kirjoitti:juuri tuollainen triplen pitäisi olla. Hieno peli :deal:

vääntömomentti on aika kivan näköinen.

vakiona noista lähtee yleensä 110 max takapyörästä.
Samaa mieltä, tehot saatiin nyt nykypyörien tasolle.

Vääntöä on mukavasti kun turbo on kohtuu kokoinen, keula ei vaan meinaa pysyä vitosellakaan maassa. Tuli tosin vähän ajettavammaksi kun ruuvasin ohjausiskarin tiukimmalle.

Tuo putkisto sulatti takakatteen :freak: täytyy keksiä jotain sille talvella ja lisätä lämpöeristettä. Nyt kiinni 15cm käyrä tuon tilalla renkaan vieressä, en tuhlaa ajopäiviä korjailemalla sen enempää takakatetta juuri nyt.
"The thing I like about bikes is that only people who like bikes are on them... Cars are full of people who don't care." James May

Avatar
-Makke-
Viestit: 576
Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Paikkakunta: SpeedIII

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05 "joko viheltää?!"

Viesti Kirjoittaja -Makke- » To Tammi 19, 2017 7:14 pm

Projektihan tästäkin tuli vielä tälle talvelle, suunnitelmissa/tehtynä ainakin:
-Painekotelo uusiksi (pieni ja vuosi)
-Pakoputki uusiksi (poltti takakatteen)
-Turbon pesien ja pakosarjan porttaus
-Laajakaista lambda+mittari
-Yms siistimistä ja hengityksen parantamista (jos se 200hv takarenkaalle vielä saadaan tähänkin joku päivä)

KuvaKuva
Uusi painekotelo on kooltaan n. kaksinkertainen kuin vanha, pohjan kartioputkea ei lasketa tähän tilavuuteen. Vanha leikeltynä kun otin siitä imusuppilot uuteen.
KuvaKuva
Hitech kokeessani :P tuntuu raakasti ainakin virtaavan kaikille saman verran.
Kuva
Käytin virsikirjalaikkoja ja jatkovarsia jotta sain hitsaukset siistittyä sisäpuolelta, hyvä vinkki muuten jos nuitten kanssa tuskailet.
Kuva
Stefaremontti mahdollisti tämän kuvakulman. Myös imuputki vaihtui 2->2½ tuumaiseksi ja sai päähänsä isomman "konnan".
Kuva
Tämänkertainen pakoputki tuli 2,25 putkesta ja sai päähänsä italiassa tarjouksessa olleen Mivv:in. Käytin paljon aikaa alkupään "kollektoriin" jottei hukkaportin ja siivekkeen kaasut joutuisi heti ahtautumaan liian pieneen putkeen. Nyttemmin jo blacksatinit päällä kuten yläkuvasta näkyy.

Seuraavaksi teen painekokeen kotelolle ja sitten maaliin. Sovitushan tuolla on vähän kuin päinvastainen synnytys mutta kyllä se sinne menee..

Vastaa Viestiin