
The BlackOut - GSX1216Rt
- Suh0
- Viestit: 326
- Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 12:51 am
- Paikkakunta: Suzuki GSX-R K4 1000 Turbo
Re: The BlackOut - GSX1216Rt
Täälähän vaikuttaa yhtä loistavalta meiningiltä kun meikäläisellä 

Laaja valikoima viritysosia http://www.vpmotorsport.fi
-
- Viestit: 283
- Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
- Paikkakunta: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2
Re: The BlackOut - GSX1216Rt
Hentoista sarkasmin tuoksua ilmassa, mutta vois huonomminkin mennä.TESTO kirjoitti:Osanotto ja voimia. Oot kaiketi muuten elänyt helvatan onnekasta elämää kun tällä saralla kakistelee ja potkii päähän???
Ei tässä sen puolen mitään niin kehuttavaakaan ole lähivuosina sattunut.

Sunnuntaille lupailivat jo ekoja kuulusteluja. Oli sen verran sekava tilanne, että itse en törkeetä tästä ota.
Vuoden ajokieltoa nuo taas uhkailivat.

- TESTO
- Viestit: 496
- Liittynyt: To Syys 16, 2010 12:00 am
- Paikkakunta: Suzuki GSX-R 7/13 -88, GSX-R 7/12 -89 ja GSXR 1340 APE -86 GSXR 1100 -92, Yamaha YG1 -69
Re: The BlackOut - GSX1216Rt
No ehkä vähän, mut kyl mä ihan vilpittömästi osaa otin. 

Tsemiä koitokseen. Pidetään peukkuja korkealla. Kannattaa pohtia kaikki lieventävät asianhaarat valmiiksi vaikka kaverin kanssa, eikä varmaan haittaisi vaikka olisi alan asiantuntija.Sieni_ kirjoitti:Sunnuntaille lupailivat jo ekoja kuulusteluja. Oli sen verran sekava tilanne, että itse en törkeetä tästä ota.
Vuoden ajokieltoa nuo taas uhkailivat.
- Fella
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinä 03, 2008 12:00 am
Re: The BlackOut - GSX1216Rt
Tuntuu kaikilla mopopojilla olevan vähän vaikeahko kausi
Näköjään mun vanha k3 on edelleen hengissä

Näköjään mun vanha k3 on edelleen hengissä

-
- Viestit: 283
- Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
- Paikkakunta: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2
Re: The BlackOut - GSX1216Rt
Tasan viikko kortin lähdön jälkeen sanoi pari mäntää taas sopimuksensa irti.

Eli siellä on edelleen jotain aivan totaalisen perseellään;
1.) Paljevälys .. Jäi sittenkin suhteellisen tiukaksi. Parikymppiä jo alle alkuperäisen, joka luultavastikin tykkää jo hieman kyttyrää siinä paineiden noustessa. Puristussuhde silti mukavasti ysin tietämillä. Ei raaski ottaa männistä enempää pois, joten nyt tuli tilalle kierros koskemattomia Hayabusan mäntiä, joista vain snurrasin terävät särmät pois. Edellisen 1mm korolevyn tilalle puolestaan vaihtui ronskisti suoraan 2mm levy.
2.) Pakonokan ajoitus .. Oli raju.
Moottorin ostin siis täysin osissa, mutta nokkapyörät oli valmiiksi ruuvattuina tälle kokoonpanolle edellisen omistajan toimesta. Ennakot piti olla 108/112, ja luotin siihen. Nyt ryhmän korotuksen jälkeen mittasin ennakot, ja lukemaksi tuli 103.5/94
Eli jotain hämärää on pakonokan kanssa tapahtunut jossain välissä. Syyllinen jääköön mysteeriksi, mutta ei ennakko voi noin paljoa pelkästään ryhmää korottamalla muuttua. Imunokan muutoksen tuo vielä selittää helposti, ja siihen ei itse asiassa koskettukaan. Olis pitänyt mitata ne ennakot ihan mielenkiinnosta myös ennen korotusta! Nyt ennakot on 103.5/103, joita voisi jo huoletta väittää alkuperäisiksi.
3.) Kaasari(t) tulvi toisinaan läpi. Epäilen tämän vaikutusta asiaan, mutta koko patteristo laitetaan nyt huolella kuntoon alkuperäisosin. AFR-lukema näytti kuitenkin tasakaasulla 12-13, vedossa painui helposti 11 alle.
-> Nämä kuntoon, ja joskus, sanotaanko vaikka elokuun aikana, tuupataan mopedi penkkiin ihmeteltäväksi. Lisäksi kabiinin puolelle ängetään 4-kanavainen pakolämpömittari, ja ahtopainemittarin kaveriksi myös identtinen mittari pakopaineelle.


Eli siellä on edelleen jotain aivan totaalisen perseellään;
1.) Paljevälys .. Jäi sittenkin suhteellisen tiukaksi. Parikymppiä jo alle alkuperäisen, joka luultavastikin tykkää jo hieman kyttyrää siinä paineiden noustessa. Puristussuhde silti mukavasti ysin tietämillä. Ei raaski ottaa männistä enempää pois, joten nyt tuli tilalle kierros koskemattomia Hayabusan mäntiä, joista vain snurrasin terävät särmät pois. Edellisen 1mm korolevyn tilalle puolestaan vaihtui ronskisti suoraan 2mm levy.
2.) Pakonokan ajoitus .. Oli raju.


3.) Kaasari(t) tulvi toisinaan läpi. Epäilen tämän vaikutusta asiaan, mutta koko patteristo laitetaan nyt huolella kuntoon alkuperäisosin. AFR-lukema näytti kuitenkin tasakaasulla 12-13, vedossa painui helposti 11 alle.
-> Nämä kuntoon, ja joskus, sanotaanko vaikka elokuun aikana, tuupataan mopedi penkkiin ihmeteltäväksi. Lisäksi kabiinin puolelle ängetään 4-kanavainen pakolämpömittari, ja ahtopainemittarin kaveriksi myös identtinen mittari pakopaineelle.
Toisia voi ehkä hiukan kirpaista, mulle tää on jo arkipäivää. Se nyt vaan on karu totuus, ettei kortti voi olla taskussa ja pyörä kunnossa samaan aikaan yli kolmea päivää. Tätä kierrettä nyt pidellyt kolme ja puoli vuotta.Fella kirjoitti:Tuntuu kaikilla mopopojilla olevan vähän vaikeahko kausi![]()
Näköjään mun vanha k3 on edelleen hengissä

-
- Viestit: 172
- Liittynyt: Pe Maalis 21, 2008 1:00 am
- Paikkakunta: I/Ö ongelmia -95 lähtien.. Suzuki GSX-R 1100 Turbo
Re: The BlackOut - GSX1216Rt
moro
Heitän omat kokemukset asiasta.. toivottavasti on hyötyä
1. Ite oon tähänny 1mm palje välyksee ehoton minimi 0,8, sen puolesta on pelannu hyvin. Se terävien särmien poisto busan männistä on hyvä. Itellä on monia sylinteriryhmiä ja ovat kaikki eri korkuisia.. aina ite kun syystä tai toisesta kokoan koneen uudestaan tarkastan nokkien ajoituksen. (Itellä on busan veivit ja 2mm korokelevy).
2. Ite tarkastan AINA nokkien ajoitukset kun kasaan koneen vaikka oon sen ite purkanu.
Tuommosiin nokkien ajotuksiin en oo kyllä ennen törmänny, ~110 on ollu vakio nokkien ajotukset.
3. Mieluummin tasakaasulla laihalla ja tuppi nurin vähän rikkaalla..Kaasarit sillon tällön tuluvii... muistelisin että, 0,1-0,2bar pitas toimia
Heitän omat kokemukset asiasta.. toivottavasti on hyötyä

1. Ite oon tähänny 1mm palje välyksee ehoton minimi 0,8, sen puolesta on pelannu hyvin. Se terävien särmien poisto busan männistä on hyvä. Itellä on monia sylinteriryhmiä ja ovat kaikki eri korkuisia.. aina ite kun syystä tai toisesta kokoan koneen uudestaan tarkastan nokkien ajoituksen. (Itellä on busan veivit ja 2mm korokelevy).
2. Ite tarkastan AINA nokkien ajoitukset kun kasaan koneen vaikka oon sen ite purkanu.
Tuommosiin nokkien ajotuksiin en oo kyllä ennen törmänny, ~110 on ollu vakio nokkien ajotukset.
3. Mieluummin tasakaasulla laihalla ja tuppi nurin vähän rikkaalla..Kaasarit sillon tällön tuluvii... muistelisin että, 0,1-0,2bar pitas toimia
"Eikä Pentti oo läski, se on vaa painava..."
Kummeli V
Kuuluisia viimeisiä sanoja...
"kuka ihmeen Simo Häyhä"
puna-armeijalainen
Kummeli V
Kuuluisia viimeisiä sanoja...
"kuka ihmeen Simo Häyhä"
puna-armeijalainen
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
- Paikkakunta: B12T
Re: The BlackOut - GSX1216Rt
Ettei se pakonokka oo ollu vaan hampaan pielessä?
- hellboy
- Viestit: 1377
- Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: GSXR12Ti MS3
Re: The BlackOut - GSX1216Rt
Komppaan Kyrpäjooseppia noin niinkuin yleisesti moottorirakentelusta..
Luvattoman monta kertaa on ollut nokkien säädöt joko hampaan päin persettä (ei säädettäviä pyöriä) tai asteita pielessä (säädettävillä pyörillä). Sama homma paljealueen kanssa - luulo ei ole osoittautunut tiedon väärtiksi. Näiden kahden mittaaminen alkaa sujua rutiininomaisesti kahden ensimmäisen kerran jälkeen ja laskutkin on lähinnä nelilaskin tasoa.
Ylipäätänsä autistinen tarkkuus asennusvaiheessa USEIMMITEN säästää hermoja, kesää ja ajoaikaa. Itse olen nämäkin nollasta oppirahat maksaneena oppinut.
Luvattoman monta kertaa on ollut nokkien säädöt joko hampaan päin persettä (ei säädettäviä pyöriä) tai asteita pielessä (säädettävillä pyörillä). Sama homma paljealueen kanssa - luulo ei ole osoittautunut tiedon väärtiksi. Näiden kahden mittaaminen alkaa sujua rutiininomaisesti kahden ensimmäisen kerran jälkeen ja laskutkin on lähinnä nelilaskin tasoa.
Ylipäätänsä autistinen tarkkuus asennusvaiheessa USEIMMITEN säästää hermoja, kesää ja ajoaikaa. Itse olen nämäkin nollasta oppirahat maksaneena oppinut.
Nomex est omen
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
- Paikkakunta: B12T
Re: The BlackOut - GSX1216Rt
Ainakin mulla korotetulla ryhmällä jos sääti nokat merkkeihin oli ajoitus hampaan pielessä., joten aina mittaus.
-
- Viestit: 283
- Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
- Paikkakunta: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2
Re: The BlackOut - GSX1216Rt
Moronmoron. Kaikki mahdolliset kokemukset ja ne ääripään tyhmimmätkin kokeilut ynnä muut käytännön tarinat ahdetuista moottoreista on tähän topikkiin enemmän kuin tervetulleita.Kyrpäjooseppi kirjoitti:moro
Heitän omat kokemukset asiasta.. toivottavasti on hyötyä![]()
1. Ite oon tähänny 1mm palje välyksee ehoton minimi 0,8, sen puolesta on pelannu hyvin. Se terävien särmien poisto busan männistä on hyvä. Itellä on monia sylinteriryhmiä ja ovat kaikki eri korkuisia.. aina ite kun syystä tai toisesta kokoan koneen uudestaan tarkastan nokkien ajoituksen. (Itellä on busan veivit ja 2mm korokelevy).
2. Ite tarkastan AINA nokkien ajoitukset kun kasaan koneen vaikka oon sen ite purkanu.
Tuommosiin nokkien ajotuksiin en oo kyllä ennen törmänny, ~110 on ollu vakio nokkien ajotukset.
3. Mieluummin tasakaasulla laihalla ja tuppi nurin vähän rikkaalla..Kaasarit sillon tällön tuluvii... muistelisin että, 0,1-0,2bar pitas toimia

Mistä tuon 110 astetta oot tarkistanut? Monet paikat ite kolusin läpi, ja vakioksi väitetään 104/103. Toisesta alkuperäisestä vakiomotistakin mittasin ihan mielenkiinnosta, ja ennakot oli tuota luokkaa. Intterswebissä kertoilivat ahdetussa motissa käyttävän usein tätä, tai 110/110 +/-5 asteen toleranssilla sooloillessa, joten ajattelin kokeilla molempia .. Vertailla näiden käppyröitä ja siitä vetää lopputuleman.
Bensapaineet on 0,15bar.
-
- Viestit: 172
- Liittynyt: Pe Maalis 21, 2008 1:00 am
- Paikkakunta: I/Ö ongelmia -95 lähtien.. Suzuki GSX-R 1100 Turbo
Re: The BlackOut - GSX1216Rt
Moro
Ei kannata aina suorilta uskua meikäkäisen tekstejä, usseimmiten ne on kirijotettu tosi kännisä heh heh..
Muistelin tuota nokkien ajotusta ja katon vanahoja muistiinpanoja,aivan oikiasa oot nuitten ajotusten kans.
Tarkennetta vähän aikasempaa tekstiä.
Vakio merkkeihin laitetuissa nokissa on ollut arvoja 101,5-112,5 vällii (750/1100), eli on ollu monen vahavusta kantta, lohkua, tiivistetta ja välillä iliman alatiivistettä, jakoketju joskus venyny jne... juu nou eli kantsii tarkastaa.
(Pakoventtiilien ja mäntien välystäkin alakuun kyttäsin kun oli autopuolelta huonoja kokemuksia, mutta ei oo ollu sen kans iö konneisa ongelmia).
Vapari seiskapuokisa vakionokkien parhaat arvot oli I 102 / P 105, ratanokissa oli suurin piirten samat. Laittasin samat arvot jos räpläisin vapaastihenkittävää 1,1:stä.
Turbo käyttöön suositeltii vakionokille I 108 / P110 siitä ite lähtisin.
Itellä on web camin turbo käyttöön tarkotetut nokat kun minun mielestä mukavampi ajettava normi käytössä.
Ei kannata aina suorilta uskua meikäkäisen tekstejä, usseimmiten ne on kirijotettu tosi kännisä heh heh..
Muistelin tuota nokkien ajotusta ja katon vanahoja muistiinpanoja,aivan oikiasa oot nuitten ajotusten kans.
Tarkennetta vähän aikasempaa tekstiä.
Vakio merkkeihin laitetuissa nokissa on ollut arvoja 101,5-112,5 vällii (750/1100), eli on ollu monen vahavusta kantta, lohkua, tiivistetta ja välillä iliman alatiivistettä, jakoketju joskus venyny jne... juu nou eli kantsii tarkastaa.
(Pakoventtiilien ja mäntien välystäkin alakuun kyttäsin kun oli autopuolelta huonoja kokemuksia, mutta ei oo ollu sen kans iö konneisa ongelmia).
Vapari seiskapuokisa vakionokkien parhaat arvot oli I 102 / P 105, ratanokissa oli suurin piirten samat. Laittasin samat arvot jos räpläisin vapaastihenkittävää 1,1:stä.
Turbo käyttöön suositeltii vakionokille I 108 / P110 siitä ite lähtisin.
Itellä on web camin turbo käyttöön tarkotetut nokat kun minun mielestä mukavampi ajettava normi käytössä.
"Eikä Pentti oo läski, se on vaa painava..."
Kummeli V
Kuuluisia viimeisiä sanoja...
"kuka ihmeen Simo Häyhä"
puna-armeijalainen
Kummeli V
Kuuluisia viimeisiä sanoja...
"kuka ihmeen Simo Häyhä"
puna-armeijalainen
- hellboy
- Viestit: 1377
- Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: GSXR12Ti MS3
Re: The BlackOut - GSX1216Rt
Miten tälle lopulta kävi? Saiko vielä vetoja tälle kaudelle?
Nomex est omen
-
- Viestit: 283
- Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
- Paikkakunta: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2
Re: The BlackOut - GSX1216Rt
Tallissahan tuo odottelee inspiraatiopiikkiä. Motti on rungossa killunut jo kuukauden päivät, mutta siihen se jotenkin taas jäi. Pakosarja tarvis pinnoittaa uusiks, kun siihen turasin nipat antureille. Sen jälkeen niputtaisi vaan, eli yhden viikonlopun homma.
Ens viikolla on käräjät. Katsotaan iskeekö viimeisimmätkin motivaation rippeet kaivoon, vai joko niillä saatanan tunareilla olisi munaa myöntää tekojansa.

Siitä vielä tämän kesän viimeisimmästä näyttelystä kuva.
Toivottavasti ens kesänä taas parit näyttelyt olisi enemmän kierreltävänä.
Ens viikolla on käräjät. Katsotaan iskeekö viimeisimmätkin motivaation rippeet kaivoon, vai joko niillä saatanan tunareilla olisi munaa myöntää tekojansa.

Siitä vielä tämän kesän viimeisimmästä näyttelystä kuva.
Toivottavasti ens kesänä taas parit näyttelyt olisi enemmän kierreltävänä.
- Fear_factory
- Viestit: 1257
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: Tellu & VFR 750
Re: The BlackOut - GSX1216Rt
Noh mites tän kans?
Tulipa ajankuluks/ajan kans luettua koko topicki läpi
Talvella tapahtunu mitään uutta ja ihmeellistä?
Tulipa ajankuluks/ajan kans luettua koko topicki läpi

Talvella tapahtunu mitään uutta ja ihmeellistä?