... VW arvostus topic...

Valvojat: B1200, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
Avatar
ESKIL
Viestit: 5752
Liittynyt: To Heinä 29, 2004 12:00 am
Paikkakunta: 1000rr + 1000rr + 150fac.pilot
Viesti:

... VW arvostus topic...

Viesti Kirjoittaja ESKIL » Pe Touko 22, 2015 1:39 am

Kuva

Avatar
tenu
Viestit: 3452
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:00 am

Re: ... VW arvostus topic...

Viesti Kirjoittaja tenu » Pe Touko 22, 2015 2:18 am

Hyvähän se ehkä on...Patti vaihtamalla :silly:
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/volkswa ... juongelmat

Avatar
ESKIL
Viestit: 5752
Liittynyt: To Heinä 29, 2004 12:00 am
Paikkakunta: 1000rr + 1000rr + 150fac.pilot
Viesti:

Re: ... VW arvostus topic...

Viesti Kirjoittaja ESKIL » Pe Touko 22, 2015 6:04 am

... Mä niin näin tän tulevaks...
:D
Kuva

Avatar
ESKIL
Viestit: 5752
Liittynyt: To Heinä 29, 2004 12:00 am
Paikkakunta: 1000rr + 1000rr + 150fac.pilot
Viesti:

Re: ... VW arvostus topic...

Viesti Kirjoittaja ESKIL » Pe Touko 22, 2015 6:06 am

Tälläsellä ois hipit lentäny ilman päihteitä: http://www.topgear.com/uk/car-news/volk ... 2015-05-15
Kuva

Avatar
serious-sam
Viestit: 4021
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Vanhoja, kuten kuskikin

Re: ... VW arvostus topic...

Viesti Kirjoittaja serious-sam » Pe Touko 22, 2015 6:55 am

tenu kirjoitti:Hyvähän se ehkä on...Patti vaihtamalla :silly:
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/volkswa ... juongelmat
Ei kai kukaan osta autoa 1.4l koneella :blah:
Oikeissa autoissa starttimoottorina käytetään tota kokoa :D

Tajuttoman hieno on toi Eskilin postauksen "caddy" :hearton:

Edit: Tosta vähän mk1:stä
https://motortorque.org/videos/1000hp-v ... treet-race

Avatar
Jube666
Viestit: 738
Liittynyt: La Elo 30, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Hurley-Anderson

Re: ... VW arvostus topic...

Viesti Kirjoittaja Jube666 » Pe Touko 22, 2015 7:55 am

Eissaat....

Kyllä kuulkaa vw-arvostus loppuu kun rupeat varaosamyyjäks!

Jos se ei auta niin ostappa VR6 koneinen laite! Ai saatana! Mä saan nykyään kolmoskopan golffista tourette oireita. Frendillä on piha täynnä "venäjänvientimallin" passatteja. Ai miks se piha on täynnä? No ku ne kaikki on paskana! Työkaveri purskahti eilen melkein itkuun ku korjaamolta soittivat mikä kaikki sen just leimatussa A4:ssa on paskana.

Jatkanko vielä?
thelittleone kirjoitti:Ne sun JUBEMURA "vaimentimet" on yksi syy

Avatar
Masap
Viestit: 1245
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: 900rr & f4i

Re: ... VW arvostus topic...

Viesti Kirjoittaja Masap » Pe Touko 22, 2015 8:30 am

Jube666 kirjoitti:Eissaat....

Kyllä kuulkaa vw-arvostus loppuu kun rupeat varaosamyyjäks!

Jos se ei auta niin ostappa VR6 koneinen laite! Ai saatana! Mä saan nykyään kolmoskopan golffista tourette oireita. Frendillä on piha täynnä "venäjänvientimallin" passatteja. Ai miks se piha on täynnä? No ku ne kaikki on paskana! Työkaveri purskahti eilen melkein itkuun ku korjaamolta soittivat mikä kaikki sen just leimatussa A4:ssa on paskana.

Jatkanko vielä?
no eihä se ihan noinkaan ole :eek2:
No brain , No pain

Avatar
JooJooMies
Viestit: 2351
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Jamaha + Honda

Re: ... VW arvostus topic...

Viesti Kirjoittaja JooJooMies » Pe Touko 22, 2015 10:31 am

Näin autovaraosa-alalla työskentelevänä, VAG on hyvä keksintö. Ei lopu hommat meikäläisiltä.

:deal:
Kaikki mitä sanon tai lupaan toteutuu SÄÄVARAUKSELLA!!!!

Avatar
serious-sam
Viestit: 4021
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Vanhoja, kuten kuskikin

Re: ... VW arvostus topic...

Viesti Kirjoittaja serious-sam » Pe Touko 22, 2015 11:11 am

Mulla on ollut 4kpl 3B ja 3BG passatteja, kaikki joko 1.8 tai 1.8T koneisia... Noissa ei kaikkiaan ole yhdessäkään ollut mitään ongelmia. Itse en pidä noita etupään nivelien vaihtoa minään ihme hommana, lähinnä olen sitä mieltä että kyseessä on normi huolto-osa :D

Tallilla on yksi 3B tälläkin hetkellä ja kotipihassa yksi S-version olympia-skoda, hienoja laitteita kun vaan viitsii huoltaa niinkuin kaikkia laitteita muutenkin :hearton:

Joten jatka ihmeessä :wink:

Avatar
j0j0
Viestit: 4204
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 12:00 am
Paikkakunta: zx10r

Re: ... VW arvostus topic...

Viesti Kirjoittaja j0j0 » Pe Touko 22, 2015 5:18 pm

Kyllähän toi VAG:n 1.8T taitaa olla yhtiä konsernin parhaista/kestävimmistä moottoreista. 1.2 tai 1.4 TSI DSG-vaihteiston semmonen yhdistelmä että moro!

Noita insinöörien pikku jakopääylläreitä on tullut muiltakin merkeiltä. Esim. BMW N47/M47 moottori, missä sammutuksen yhteydessä jakopään ketju hyppää kampuran rattaan yli. Seuraavassa käynnistyksessä sitten kiva yllätys... Kaiken lisäksi insinöörit keksivät että HEI! tuon moottorinhan voisi toteuttaa niin että jakopää on moottorin takaosassa, tuulilasin alla!

Tässä ihan viihdyttävä tarina tuosta BMW:n jakopäästä:
E91 320d vuosimallia -08 toimi moitteettomasti sen 8kk jonka olemme sen omistaneet kunnes viime viikolla ei enää käynnistynyt. Kaksi päivää myöhemmin merkkihuollosta soitettiin että pata uusiksi. Ei mitään ääntä, ei mitään varoitusta, jos vaimoon on uskominen. Kampiakseli pyörähtää 1/4 ja kilahtaa. N47 koneen jakopää; mitäpä tähän sanoisi.. Hintalappua tarjosivat sinne 10.000€ tietämille, mutta taidanpa etsiä vaihtokoneen muita reittejä. Kaiholla muistelen VAG:n vikoja.

Quote JoneghView Post
Juu palataanpa astialle. Auto makaa kuolleena huollon pihassa. Tosiaan, kuten kaikki tiedämme, kilahdushan tarkoittaa männän ja venttiilin suutelosessioita, ei suutinvikaa tms. Saattaa olla vaikea muuta diagnoosia saada. Suoraan tosiaan ajosta kuoli, eli nokkaketju hypännyt sammutettaessa. Tyyppivika koneessa, olisinpa ostanut 330:n. Ja ketju kun on moottorin takana niin halvin ratkaisu on motin vaihto. Nyt on etsitty konetta pitkin E-bayta, kertokaa hyviä mestoja jos kokemusta on.

Quote JoneghView Post
Juuri näin. BMW:n mukaanhan tämä on aivan normaalia ja alkaa se siltä tuntumaan näin omistajahostakin, edellisen saksalaisen piezoja vaihdettiin kuin polttimoita. Lisäksi auto on Saksan tuontia (huoltohistoria tarkastettu, kaikki ok) ja kaupoista 8kk. On se totta, BMW on kallis auto. Mutta mitä tässä valittamaan kun ei tule merkkiä vaihdettua Tyhmyydestä sakotetaan!

Quote JoneghView Post
Päivitystä projektiin. Kaksi kuukautta ja n.5-6000€ myöhemmin auto haettiin tänään liikenteeseen. Kone tuli lopulta englannista kuukauden toimitusajalla. Motti kiinni ja 10km ajoa jonka jälkeen todettiin koneen vuotavan öljyä kuin Exxon-Valdez. Lontoon pojat vetäneet ketjunkiristimen väärille kierteille; uusi kiristin paikoilleen, kovaa ajoa ja bingo vetämään mitä seuraavaksi.. Koko komeuden kruunasi vielä asentajien peruuttelunäytöksen seurauksena kolhittu toinen kylki. Pitäisi pysyä kaukana autoista tällä onnella.

Quote JoneghView Post
Hehee, saaga jatkuu. Threadia seuranneet saattavat muistaa taannoisen vuodatukseni koneen kilahtamisesta, Mordorin takaa tilatusta vaihtokoneesta jota seurasi asentajan peruuttaminen huoltamon pihassa autoni kylkeen ja masiivinen öljyvuoto väärille jengoille asennetun ketjunkiristimen johdosta. Lisää on satanut. Kone alkoi ääntämään reilun kuukauden jälkeen ja ampui lopulta nesteitä ulos. Diagnoosi: väärillä ohjureilla koottu kone taivutti kantta ja loppu onkin mekaniikan perustietoa. Kansi koneistamolle ja auto taas muutaman viikkoa pajalla. Nyt odotellaan paksumpaa kannentiivistettä, toimituksen kestosta päätellen pikkuprinssin tähdeltä. Samalla meni mystisesti reikääntynyt intercooler uusiksi. Alkaapa olemaan autolla hintaa, mutta saa tästä huumoria koko rahalla.

Kuva
IBMC Street Gang

Avatar
T.A
Viestit: 1764
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 1:00 am
Paikkakunta: gpz 500,smr 511

Re: ... VW arvostus topic...

Viesti Kirjoittaja T.A » La Touko 23, 2015 12:13 am

Ite tuli hommattau tuollainen n47 koneinen bmw mistä jakoketju poikki ja osat tuli maksamaan 900€ vaikka joutui vaihtamaan nokka-akselit,nokkapukit,muutaman venttiilin ja keinuvivun sekä kaikki tiivisteet, joten ei toi nyt niin paha homma ole,jos pystyy itse tekemään. Moottori oli alle 4h pois nokalta ja jakoketju näkyvissä. Bmw maahantuoja olisi korvannut osat kokonaisuudessaan, vaikka auto saksantuonti, jos olisi saanut otettua jonkun testin autosta tehdasta varten, mutta se ei onnistunut, kun oli moottori jo irrallaan. Kaverilla makso ketjun vaihto 2700€ merkkikorjaamossa. Jos on ostamassa vähän tekniikaltaan arvelluttavaa autoa suosittelen ostamaan sen liikkeestä, jossa mahdollisuus finntakuuseen.
Volkkarit on ainakin vähän vanhemmat ihan hyviä, mutta noissa uudemmissa tuntuu vikoja riittävän. varsinkin 1,8t kone mielestäni hyvin huoltoystävällinen ja muutenkin pomminvarma kone. Samoin noi vanhemmat 1,9td koneet hyviä ja myös uudemmat 1,9td pd ja 2,0td pd koneet kestäviä, mutta pumppusuuttimia saa silloin tällöin vaihdella.
Vähän aikaa siten vaihdoin pari vuotta vanhaan portteriin egr-venttiilin minkä elektroniikkaan oli päässyt kosteutta ja "piirilevy" hapettunut paskaksi. Venttiili marmorilta oli muistaakseni 550€ ja ei saanut ventiilin sähköosia erikseen, vaikka ne oli yksinkertaisesti vaihdettavissa. Kys vian takia auto vikatilassa eikä ottanut kierroksia. Noissa uudemmissa dieseleissä olisi taloudellisin ratkaisu heti uutena tulpata egr ja tyhjentää hiukkassuodatin, sekä ohjelmoida ne pois, niin säästyy kalleilta korjauksilta ja polttoaineen kulutus pienenee.

koomake
Viestit: 500
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2004 1:00 am
Paikkakunta: TL1040 Hybrid

Re: ... VW arvostus topic...

Viesti Kirjoittaja koomake » La Touko 23, 2015 10:37 am

T.A kirjoitti: Noissa uudemmissa dieseleissä olisi taloudellisin ratkaisu heti uutena tulpata egr ja tyhjentää hiukkassuodatin, sekä ohjelmoida ne pois, niin säästyy kalleilta korjauksilta ja polttoaineen kulutus pienenee.
Niin mutta jos teet näin niin maailma ei pelastu, ja putkesta tulee mustaa savua. hiukkassuodatin kiinni voit tunkea letkun putkesta auton sisälle ja hengitellä viikon niin olet vielä hengissä. :D

Avatar
Jube666
Viestit: 738
Liittynyt: La Elo 30, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Hurley-Anderson

Re: ... VW arvostus topic...

Viesti Kirjoittaja Jube666 » La Touko 23, 2015 3:48 pm

Toi dpf:n poisto onnistuu vielä, mut olikohan se saksa, missä sitäkin on ruvettu tarkkailee isoilla sakoilla ja veroilla muistaen. Eli suomessa hyvin pian sama homma.
thelittleone kirjoitti:Ne sun JUBEMURA "vaimentimet" on yksi syy

Avatar
ESKIL
Viestit: 5752
Liittynyt: To Heinä 29, 2004 12:00 am
Paikkakunta: 1000rr + 1000rr + 150fac.pilot
Viesti:

Re: ... VW arvostus topic...

Viesti Kirjoittaja ESKIL » La Touko 23, 2015 3:53 pm

... Ei menny montaa viestiä ku täällä jauhetaan jo biimereistä...
:lol: :lol: :lol:
serious-sam kirjoitti: Edit: Tosta vähän mk1:stä
https://motortorque.org/videos/1000hp-v ... treet-race
:reyes: :grayyes: :burnout:
Kuva

Avatar
j0j0
Viestit: 4204
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 12:00 am
Paikkakunta: zx10r

Re: ... VW arvostus topic...

Viesti Kirjoittaja j0j0 » La Touko 23, 2015 4:23 pm

ESKIL kirjoitti:... Ei menny montaa viestiä ku täällä jauhetaan jo biimereistä...
:lol: :lol: :lol:
serious-sam kirjoitti: Edit: Tosta vähän mk1:stä
https://motortorque.org/videos/1000hp-v ... treet-race
:reyes: :grayyes: :burnout:

Tuo taitaa olla vampir golffi... On pikkusen hätänen kauppakassi :D

Racelogic Performance:
0-100km/h in 1,90s
100-200km/h in 2,57s
200-250km/h in 1,75s

1/4 ET: 8,293s @ 281,80km/h

Lähteekö tuo toinen auto ollenkaan liikkeelle :D ??:

https://youtu.be/OUkSFi2NhT0?t=3m1s

https://www.youtube.com/results?search_ ... olf+vampir
IBMC Street Gang

Vastaa Viestiin