Tänään on Pe Tammi 19, 2018 8:40 am

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin 
 [ 30 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: ... Kysymyksiä lehdelle...
ViestiLähetetty: Ke Maalis 14, 2012 9:30 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Heinä 29, 2004 12:00 am
Viestit: 5750
Images: 23

Pyörä: 1000rr + 1000rr + 150fac.pilot
Personal album
... Kukas vitun sälli tää Jule on???

Kuva

_________________
Kuva


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 14, 2012 9:35 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Maalis 08, 2010 1:00 am
Viestit: 1303
Images: 3

Pyörä: 1100 i/ö
Personal album
Juliste? :-?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 15, 2012 12:00 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Heinä 29, 2004 12:00 am
Viestit: 5750
Images: 23

Pyörä: 1000rr + 1000rr + 150fac.pilot
Personal album
Kuva
????

_________________
Kuva


Viimeksi muokannut ESKIL päivämäärä To Maalis 15, 2012 1:17 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 15, 2012 9:32 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Viestit: 6807
Pyörä: Vanha mutta paska
tanskude kirjoitti:
Juliste? :-?


Eipä ollut se, etkö muka löytänyt Julea?

_________________
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 06, 2012 8:33 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 12:00 am
Viestit: 1373
Images: 37

Pyörä: DrifteR1
Personal album
mitäs sukisuki tsubamelle kuuluu?
siitä ei hetkeen aikaan oo ollu mitään juttua lehdissä.
onko vaiheessa vielä?
entä onkohan siitä mahdollisesti tulossa tarkempaa esittelyä/koeajoa+samanlaista listaa ''mitä tehty,mikä makso ja paljo'' niinku aikoinaan B-moton kans? :cool:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 06, 2012 8:39 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Heinä 02, 2002 12:00 am
Viestit: 735
Pyörä: I/Ö-T, dnepr mt-09, KTM SX380
Ja vois laittaa kuvan vaikka olisikin "vaiheessa" ja budjettilaskelman vaikka pikkujuttuna jollekkin sivulle.

Ja mites jos ois pari tyttökuvaakin lehteen lisää? :blah:

_________________
Keulii ilman viagraa


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 12, 2012 10:28 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 08, 2004 12:00 am
Viestit: 3424
Pyörä: Honda CBR RR, Suzuki GS500E -83, Kawasaki KX250F + 688c Suzuki DR
Onks Jule löytyny???

Mun Google löys tälläsen Julen heti kun kirjotti nimen sinne. Onks tää oikee? :-? Kuvassakin lukee JULE!

Kuva

_________________
-Piiloanarkisti mustassa puvussa-
Kuva
http://www.mmaf.fi/forum


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Tammi 19, 2013 11:02 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 19, 2008 12:00 am
Viestit: 165
Pyörä: hayabusa - tappajatalitintti
Missä lehdessä oli juttua palotilapinnoitteista ?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 20, 2013 12:49 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Viestit: 6807
Pyörä: Vanha mutta paska
Bomberissa.

_________________
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 30, 2013 9:44 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 26, 2011 1:00 am
Viestit: 113
Race-bensavertailu numerossa 1/2013
Jäikö mittapaikalta tieto, että paljonki kunkin bensan tapauksessa piti rikastaa/hoikentaa seosta?

Ja pienenä moitteena, AFR on lambdasta laskettava arvo. Esim etanolilla stökiömetrinen seos on 9:1. Eli E85:lla stökiömetrinen seos pitäis olla noin 9.8:1 (vastaa rikkaudelta siis normibensan 14.7:1 taikka lambda 1).

_________________
Suomen hitain ja ensimmäinen +240mph kuski


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Helmi 01, 2013 6:41 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 1:00 am
Viestit: 635
Images: 1

Personal album
tenhulttio kirjoitti:
Race-bensavertailu numerossa 1/2013
Jäikö mittapaikalta tieto, että paljonki kunkin bensan tapauksessa piti rikastaa/hoikentaa seosta?

Ja pienenä moitteena, AFR on lambdasta laskettava arvo. Esim etanolilla stökiömetrinen seos on 9:1. Eli E85:lla stökiömetrinen seos pitäis olla noin 9.8:1 (vastaa rikkaudelta siis normibensan 14.7:1 taikka lambda 1).




Aiheellista ihmettelyä, kumma kun kukaan järjestäjien taholta ei ole kommentoinut. :freak:

Oisko tuo rikkaampi säätö E85:lla jäänyt tekemättä pumpun tai suutinten
keskenloppumisen vuoksi ?

Ja tuo AFR - luku 13.5 ei tietenkään ole "hirveän" laihalla, vaan se on varmaan vaan kirjattu
penkin lamdan perusteella suoraan.
Ja se olisi pitänyt esittää tietenkin todellisena AFR:änä E85:lle. ( kuten vähän vihjaisit :) )



Itse ihmettelen myös, ettei nyt näissä polttoaine/tulppavertailuissa oteta enempää kantaa
mittausten virhemarginaaleihin.

Uskoisin, ettei noissa mittauksissa kyllä päästä prosenttia suurempiin mittaustarkkuuksiin.
Tasolla 200 heppaa se olisi 2 hp, ja tasolla 300hp 3hp ja jne.

mm. Tulppatestissä eroa parhaimman ja huonoimman välillä oli 1,6 hp (300hp), ja 0.9 hp (200hp)


Lehdessä ihan mukavia testejä ja vertailuja, (toivottavasti on jatkossakin!)
kiva lukea, mutta viihdearvoa enempää näille ei kyllä voi laskea.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 03, 2013 1:35 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Viestit: 6807
Pyörä: Vanha mutta paska
Komppaan joo ja ihmettelen myös että tolleen kun haarukka on joku ½ prosenttia tehosta niin mitä vittua. Edelleen imehtelen notta eikö tehty ennen/jälkeen vertailua edes parista ekasta vedosta kun kerran käytännössä uudella moottorilla aloitettiin. Mua on pidetty vähän outolintuna kun oon ollut aina sitä mieltä että 95:lla pitää kulkea ja nykyään olen myös sitä mieltä että vesiruiskut yms on perseestä. Toi on vähän sama kun itse söis monivitamiinia ja kuvittelis piristyvänsä.

Hyvä artikkeli tosin ja ihan suuntaa-antava.

Ja kun nyt näsäviisastellaan niin se on stoikiometrinen tai wikipedian mukaan voi olla wanhojen partojen (sä et vielä oo semmoinen eikä ole Teemukaan) mukaan stökiometrinen. Piti tarkistaa internettilästä kun lähetin kirjani Hotshotille kun pidän sitä niin mainiona nousevana kykynä. Itsehän olen soikhio metrinen mutta kohta ehkä kasvan isoksi pyöreäksi tyyriiksi tylleröksi.

http://www.youtube.com/watch?v=KWE8DBf9sn8

_________________
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 03, 2013 4:49 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
Viestit: 768
Pyörä: GSX1100ti
No ainahan fiksu lukija voi itsekin päätellä, että jos merkittäviä eroja ei tullut, niin sitten niitä ei tullut. Tulos se on sekin. Tosin kyllähän se kohottaisi artikkelin tasoa, jos siinä olisi ihan valmiiksi pohdiskeltu, että mitä näistä tuloksista nyt voidaan päätellä.

Tuo AFR-lukemien kanssa sekoilu eri polttoaineilla on kyllä valitettavan yleistä. Oikeastaan olisi selkeämpää käyttää pelkästään lambda-arvoja, mutta itsekin tulee edelleen pääsääntöisesti käytettyä AFR:ää. Mutta jos tekee oikein lehtijuttua polttoaineista, niin olisihan se kiva, että tällaisten yksityiskohtien kanssa oltaisiin tarkkoja.

Mutta kaikenkaikkiaan bensatesti oli ihan tervetullut juttu. Näistä ei turhan usein ole mittaustuloksia näkyvissä. Tosin sen verran pitää edelleen valittaa, että sytkäennakon optimointi joka sopalle olisi ollut tervetullut lisä. Äkkiseltään veikkaisin, että sillä olisi saanut suurimmat erot aikaiseksi. Tietty ymmärrän, että aikaa ja resursseja on aina rajallisesti, mutta sitten olisi voinut vaikka ottaa vähän vähemmän eri aineita testiin.

_________________
Arttu


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Helmi 04, 2013 1:42 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 26, 2011 1:00 am
Viestit: 113
Näisse o. Testin lopputuloksena "ei eroa" on aivan yhtä hyvä kuin "suuret erot". Pieni yhteenveto tuloksista olis kuitenkin ollut paikallaan (odotellaan sitä vielä esim seuraavaan numeroon?).
Ja kyllä se silti se stökiö vaan kuulostaa paremmalta ko stokio. Tosin se partaversioko lienee stökio?

edit: Mitenkähän tarkasti se normibensankaan 14.7:1 pitää nykyjään paikkaansa kun normibensassakin on kaikenmaailman happijuttuja mukana? Pitäis punnita moottoriin menevä ilma ja bensa niin sittepähän tuon tietäis :saiyan:

_________________
Suomen hitain ja ensimmäinen +240mph kuski


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Helmi 08, 2013 11:56 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Marras 27, 2003 1:00 am
Viestit: 1683
Images: 16

Personal album
tamyam kirjoitti:
tenhulttio kirjoitti:
Race-bensavertailu numerossa 1/2013
Jäikö mittapaikalta tieto, että paljonki kunkin bensan tapauksessa piti rikastaa/hoikentaa seosta?

Ja pienenä moitteena, AFR on lambdasta laskettava arvo. Esim etanolilla stökiömetrinen seos on 9:1. Eli E85:lla stökiömetrinen seos pitäis olla noin 9.8:1 (vastaa rikkaudelta siis normibensan 14.7:1 taikka lambda 1).



Aiheellista ihmettelyä, kumma kun kukaan järjestäjien taholta ei ole kommentoinut. :freak:


Tässä on ollut pari viikkoa messupainetta päällä ja foorumilla käynnit ovat olleet kaikilla toimituksen kavereilla vähissä, sori siitä.
Yritetään kasata läjä kysymyksiä, jotka liittyvät tähän bensavertailuun ja antaa niihin sitten jotain vastauksia, vaikka vain "viihteellisiä". :upto:

Fakta on kuitenkin se, mitä kerroimme jo tuolla toisaalla, että lehden sivutila ja rahalliset panostusmahdollisuudet tälläiseen vertailuun ovat kuitenkin hyvin rajalliset.., ikävä kyllä.
Tästä aiheesta saisi helposti yhden kirjan aikaiseksi.

P.S. Kyseessä oli bensavertailu, eikä E85:sta pitänyt alunperin ottaa edes mukaan bensavertailuun.

_________________
Bomber Magazine Facebook -page | Bomber Magazine | Bee-One Power Gear


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin
 [ 30 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Hyppää:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com