Under nine K7

Valvojat: ESKIL, btseppo

Avatar
Fella
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinä 03, 2008 12:00 am

Under nine K7

Viesti Kirjoittaja Fella » Ma Helmi 13, 2017 3:50 am

Noniin.
Tästä tulee pitkä stoori kun on aikaa kerennyt mennä pyörän hankinnasta mutta tästä se lähtee :wavey:

Normaali katuajelu oli ollut jo pitkään laimean tuntuista joten päätin että kokeillaan vielä kilpailla ja nimenomaan vartilla.

SYKSY 2015

2015 Syksyllä päätin että ostan suoraan kilvettömän ratapyörän koska se olisi varttimailia ajatellen hyvä aihio lähtee rakentelemaan.
Pyörälle oli omat tietyt kriteerit ja halusin että sillä on myös mahdollista oikeesti pärjätäkkin ettei tarvi sitten kalustoa syytellä.

Pyöräksi valikoituikin 2007 kiloinen gikseri. 7tkm mittarissa ja ajettu pelkästään radalla. Perus rata jutut kiinni mm. kuitukatteet ja öhlärin takapamppu jne.
Kuva



Kaunis ajatus oli että "Low budget" kilpuri, jatkot kiinni, pyörä tonttiin ja vetoja.
Tätä topiccia nyt tässä naputellessa mietin että jepjep, eipäs taas paisunut tämäkään projekti. :D

Ensimmäisenä pyörälle nopea tsekkaus että kaikki on suurinpiirtein paikallaan jne.
Sitten saatuani käsiin Roaring Toyzin madallussetin ei muutakun pyörään kiinni ja sitten tulikin ensimmäinen ongelma.

K7 swingissä ei ole kauheesti ylimäärästä tilaa öhlärille liikkua mikäli pyörää madaltaa.
Kuva


Pikainen googlettelu ja tutkiminen tuotti tulosta että muutkin on tapellut samaisen vaivan kanssa.

Sääli on sairautta joten rälläkkä laulamaan ja tekemään tilaa ja sovittelemaan uudelleen.
Eli reilu palanen otettiin swingin "pahkasta" pois ja alanurkkiin jätettiin pyöristykset kestävyyden toivossa ja näyttääpähän siistimmältä.
Kuva

Ja sitten hitsattuna
Kuva
Kuva

Homma tuotti toivotun tuloksen joten ei muutakun swingi ja jatkot puhaltaen ja maalit päälle.
Kuva


KAUSI 2016

Kuten ajatus oli ei mitään mullistavaa tässä vaiheessa lähetä tekniikalle tekemään. Ajellaan vaan ja katsotaan miten menee ja tavoite oli päästä alle 10s.

Kausi kulki ihan mukavasti. Tekniikassa ei mitään ongelmia ja joka ajon jälkeen tiesi mitä muuttaa seuraavalle kerralle.
Hauskintahan tässä oli se että pyörällä en ollut tosiaan ajanut metriäkään ennen kun kiikalassa työnsin pyörän viivalle ja siitä se sitten lähti pikku hiljaa.

Kuva

Ns. katukisoja tuli siis kaikenkaikkiaan 3kpl käytyä + SMASH.
Kauden paras 9.62/240kmh

Eli tavoitteesiin päästiin hienosti.

Harmittamaan toki jäi etten päässyt osallistumaan esim. Porissa kunnon alustalle jos vielä olisi saanut hieman aikaa parannettua.


Lyhyt yhteenveto kaudesta 2016


Vehkeet pelaa mutta kytkimelle täytyy tehdä jotakin se ei ole hyvä vartilla.
Tehoahan vois tietty olla vähän lisää....... :freak2:
Viimeksi muokannut Fella, To Maalis 02, 2017 11:41 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Fella
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinä 03, 2008 12:00 am

Re: Low budget K7

Viesti Kirjoittaja Fella » Ma Helmi 13, 2017 4:03 am

TALVI 2016-2017


Tästä päästäänkin hyvää kyytiä kohti tätä päivää ja talven askarteluita.

Eli joo tehoa vähän lisää ja kytkimelle piti tehä jotaki.

Näillä eväin lähdetään korjaamaan ongelmia (tai luomaan tusina niitä lisää :D )

Mitsun TD04-20T (tämä tulee vaihtumaan)
Wössner 10.1 turbo männät
Wössner veivit
MTC 2-stage lockup
Painekotelo AMW aihiosta
polttoaineeksi E85


Eli joo. Näpistä lähti. :D

Homma alkoi painekotelon rakentelulla. Aihiona toimi AMW Dual plenumi ja siihen tuli pohjalle AMW virtausrenkaat.
Purkki saatiin valmiiksi jonka jälkeen alotettiin ahtimen paikan suunnittelu.

Kuva

Etunahan tässä on että tehdään selkeästi kilpuria eikä katupeliä joten mitään hyrrän piilotus operaatioita ei tarvitse harrastaa ja muutenkin rakentaminen on paljon helpompaa.

Päätettiin että pakosarjasta tehdään sidemountti, tällä säästytään jäähdyttimien modailulta ja öljyjäähykin saa jäädä omalle paikalleen.


Pakosarja sai lähtönatsat sekä laipat
Kuva

Jigin värkkäämistä
Kuva
Kuva

Pöydällä
Kuva

Hepattuna
Kuva

Valmiina
Kuva

Avatar
Fella
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinä 03, 2008 12:00 am

Re: Low budget K7

Viesti Kirjoittaja Fella » Ti Helmi 14, 2017 2:30 am

1127T kirjoitti:Suosittelisin suoraan isompaa ahdinta... ei tarvi sit heti vaihtaa. :wink:
Jep. Tähän tullaan seuraavassa postauksessa :wavey:

Avatar
Fella
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinä 03, 2008 12:00 am

Re: Low budget K7

Viesti Kirjoittaja Fella » Ti Helmi 14, 2017 2:41 am

Löytyipäs vielä tälläinen kuva jossa näkee että saatiin yllättävän kivastikkin mahtumaan putki syheröt syylärin taakse.
Kuva

Noh siinä sitten kun saatiin ahdin paikalleen niin melkein Suh0:n kanssa yhteen ääneen todettiin että on toi kyllä aika pieni. :lol:

Noh siinä sattui hyllyssä olemaan "vähän" järeempi HX40 joten ruuvattiin se paikalleen ja todettiin että nyt alkaa näyttään jo ahtimelta. :D

Kuva

Elikkäs joo. Ei nyt ihan noin isoa ahdinta tarvitte, mutta suurempaan tulee ahdin vaihtumaan. Holsetin 35 Superia olen siihen tuumaillut.

Mieli halajais jotakin kuulalaakeri garrettia tms mutta kukkaro tahtoo holsetin :tardmaker:

Tuli vähän hosuttua ton ahdin ostoksen kanssa mutta jos joku kaipaa uutta turbotekniikalta ostettua ahdinta niin multa löytyisi nyt sitten ylimääräinen!

Avatar
Fella
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinä 03, 2008 12:00 am

Re: Low budget K7

Viesti Kirjoittaja Fella » Ti Helmi 21, 2017 12:29 am

1127T kirjoitti:Toi nelikymppinen on just eikä melkeen hyvä! :D Asiallista värkkäystä muutenkin. :cheers:
Noh, tulipahan tänään sitten tilattua Holsetin HX35 super, tial style hukkis sekä AEM 320lph pumppu.

Ahtoputkihommia sekä polttoaine tankin tekoa luvassa :wavey:

Avatar
Komentaja
Viestit: 497
Liittynyt: Ke Elo 30, 2006 12:00 am
Paikkakunta: suzukeja+hva

Re: Low budget K7

Viesti Kirjoittaja Komentaja » Ti Helmi 21, 2017 9:36 pm

Rupee budjetti menee high... :lol:
Upeeta pukkaa... :wavey:
HEI HEI Hanna ja lapset! Isi lähtee taivaaseen...

Avatar
Fella
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinä 03, 2008 12:00 am

Re: Low budget K7

Viesti Kirjoittaja Fella » Ke Helmi 22, 2017 3:50 am

Komentaja kirjoitti:Rupee budjetti menee high... :lol:
Upeeta pukkaa... :wavey:
Joo varsinkin jos alunperin ajatuksena oli tulevalle kaudelle kytkin kuntoon ja max kaasut.

Eka ostos oli ahdin :nono: :D

Avatar
Fella
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinä 03, 2008 12:00 am

Re: Low budget K7

Viesti Kirjoittaja Fella » To Helmi 23, 2017 11:55 pm

Jees. Niinhän siinä nyt sitten kävi eli pienen näköinen mitsu jäi unholaan ja tilalle ilmestyikin HX35 superi :P
Jännä nähdä kuinka tommoinen pikkumoottori sitä herättelee mutta sittenpähän se kokeilemalla selviää. Ja näyttäähän se edes hyvältä jos ei kulje :D
Kuva

Ja siihen tuli pakopiipalle 2,5" V-panta lähtö
Kuva

Avatar
Smokie
Viestit: 3036
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Re: Low budget K7

Viesti Kirjoittaja Smokie » Pe Helmi 24, 2017 12:25 pm

On tullut ennenkin hitsailtua. Hyvännäköistä menoa muutenkin.
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Avatar
Suh0
Viestit: 326
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 12:51 am
Paikkakunta: Suzuki GSX-R K4 1000 Turbo

Re: Low budget K7

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Pe Helmi 24, 2017 9:05 pm

hehhee, on tässä vähän tullu harjoteltua tiggailua :D
Laaja valikoima viritysosia http://www.vpmotorsport.fi

Avatar
Komentaja
Viestit: 497
Liittynyt: Ke Elo 30, 2006 12:00 am
Paikkakunta: suzukeja+hva

Re: Low budget K7

Viesti Kirjoittaja Komentaja » La Helmi 25, 2017 8:17 pm

Ainahan se pikkasen jöpöttää kun hianon sauman näkee... :lol: :lol: :lol:
HEI HEI Hanna ja lapset! Isi lähtee taivaaseen...

Avatar
Fella
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinä 03, 2008 12:00 am

Re: Low budget K7

Viesti Kirjoittaja Fella » To Maalis 02, 2017 11:34 pm

Nyt ihan alkuun koska moni on varmasti seurannut projektin etenemistä facebook/instagramin kautta.

Haluan tehdä selväksi että tosiaan projektin pää arkkitehtinä ja seppänä toimii tosiaankin foorumilta tuttu Suh0
Hänen panos projektissa on korvaamaton sekä hänen firmansa kautta tuleva yhteistyö tukee projektin kulkua.

Käykääpä tarkastamassa tarjonta http://www.vpmotorsport.fi/

Oma osuuteni tulee sitten myöhemmin enemmän esiin, tähän asti se on ollut lähinnä osien tilaaminen sekä pysyminen poissa tieltä. :P

Sitten mennään itse projektiin.

Ahtoputki touhuilut 2,5" rööristä alkoi ahtimesta ja päättyi painekoteloon :P

Kuva

Kuva

Kaiken tämän keskellä dumppikin sekä "pakoputki" löysi paikkansa
Kuva

Tämän jälkeen olikin aika suunnata aivoitukset tankin värkkäilyyn.
On muuten aika onnettoman pieni tuo orkkis pumppu verrattuna AEM:in pumppuun. :)
Kuva

Tankkia varten olin hankkinut NSX:n valmistaman hitsattavan adapterin johon saa orkkis pumpun rungon kiinni.
Kuva

Tankin hahmottelua
Kuva

Kuva

Ja sitten valmiina
Kuva
Kuva


Alkaako oleen tarpeeks race-henkinen. HÄ! :cool:
Kuva

roadrage
Viestit: 78
Liittynyt: To Loka 25, 2012 2:01 pm
Paikkakunta: K9 1000

Re: Low budget K7

Viesti Kirjoittaja roadrage » To Maalis 02, 2017 11:41 pm

Näyttää todella asialliselta! Onko mitään tehotavoitteita tullu mieleen?
"Alkoholi on pelastanut minut monelta toimivalta parisuhteelta"

Avatar
Fella
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinä 03, 2008 12:00 am

Re: Low budget K7

Viesti Kirjoittaja Fella » To Maalis 02, 2017 11:45 pm

roadrage kirjoitti:Näyttää todella asialliselta! Onko mitään tehotavoitteita tullu mieleen?
Mielessähän on vaikka minkämoisia. :D

Katsotaan nyt alkuun mitenkä homma lähtee pelittämään. Tärkeimpänä itse pidän että saadaan pyörästä hyvä ajettava ja päästään viivasta irti.

+300

Avatar
Suh0
Viestit: 326
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 12:51 am
Paikkakunta: Suzuki GSX-R K4 1000 Turbo

Re: Under nine K7

Viesti Kirjoittaja Suh0 » To Maalis 02, 2017 11:49 pm

Mä tossa heitin tänään villin veikkauksen että se työntää kilon paineella 360hp, saa nähä kuinka käy vai häviänkö :D
Laaja valikoima viritysosia http://www.vpmotorsport.fi

Vastaa Viestiin