KZ1300 möhkö työnimi: "mobilistin painajainen"

Valvojat: ESKIL, btseppo

Avatar
juky2200
Viestit: 439
Liittynyt: La Tammi 26, 2008 1:00 am
Paikkakunta: MT-01

KZ1300 möhkö työnimi: "mobilistin painajainen"

Viesti Kirjoittaja juky2200 » To Syys 08, 2016 6:35 pm

Oma pyörä alkaa olla siinä kunnossa, että seuraavat harppaukset eteenpäin syövät ennemmin useampia tonneja kuin satasia. Tähän ei tietenkään ole persaukisella asuntovelallisella varaa, joten olenkin pari vuotta houkutellut kaverin kz1300 Kawaa talliin talveksi. Tarkoituksenani on ollut huijata prätkä talliin, jolloin pyörän muokkaaminen voisi alkaa..
Kaveri lähti vielä sopivasti työmatkalle, jolloin pystyn lähettämään hänelle kuvia projektin etenemisestä sekä kysyä hänen mielipidettään ja parasta kaikessa on että kaveri ei tiedä olenko noudattanut ohjeita vai mitä on tapahtunut.. :D
No kaverilla on ollut visio prätkänsä muokkaamisesta jo vuosia, mutta joku saattaa tietää, miten homma etenee, jos isä sattuu olemaan innokas mobilisti. Eli mitään osaa ei saisi muokata peruuttamattomasti tai muuten lastenhoitovuoroja ei avuksi tippuisi yms. muuta jäynää..
No näistä lähtökohdista aloitin pari viikkoa sitten työt ilman mitään erikoisia suunnitelmia:
Kuva

Avatar
juky2200
Viestit: 439
Liittynyt: La Tammi 26, 2008 1:00 am
Paikkakunta: MT-01

Re: KZ1300 möhkö työnimi: "mobilistin painajainen"

Viesti Kirjoittaja juky2200 » To Syys 08, 2016 6:57 pm

Osia on toki vaihdettu jo alkuperäistä parempiin, mutta ajan, rahan ja rakennuspaikan puuttuessa muokkaukset ovat olleet maltillisia. Nyt päätin lähteä kaverin kanssa heittelemään viestien ja kuvien kautta, minkälaiset osat olisivat must have ja mitä osaa olisi kiva saada.
Listalle ilmaantui mm. Jalkatappien siirtosarjat jolloin saisi myös pappatunturin jalkatapit mobilisteille, asianmukaisemmat vilkut, räyhäkämpi penkki ja peräkate.. Vieläkään ei aivan valmista suunnitelmaa tullut kummankaan päihin, joten aloitin poistamalla kaameita osia kuten laukkuraudat ja siirtämällä esim peilit tangon alapuolelle. Samalla päähäni iskostui ajatus keulan muokkaamiseksi ensin virheettömäksi.
Välillä pidin kaverin mobilisti-isän kanssa neuvottelut, koska tuntui puolen Suomen Kawa mobilistien odottavan uusia nitrosatsejaan paikallisten Apteekkien edessä, koska rummutin facessa kaikkien kavereideni olevan tervetulleita yhdenkäden rälläköiden kanssa muokkaamaan möhkön runkoa yms. osia..
Tämähän oli vain tarkoituksellista provosointia ja sain toki apuja paremmin osien hiekkapuhallukseen yms. koska minulla oli panttivankina möhkö ja pidin rälläkän millistä terää emäputkella.. Eli nyt puhuimme samaa kieltä. Runkoon ei ainakaan tällänäkymin koskettaisi, mutta saa nähdä!!? :lol:

Avatar
juky2200
Viestit: 439
Liittynyt: La Tammi 26, 2008 1:00 am
Paikkakunta: MT-01

Re: KZ1300 möhkö työnimi: "mobilistin painajainen"

Viesti Kirjoittaja juky2200 » To Syys 08, 2016 7:06 pm

Kuva
Keula vaati siis huomiota ensimmäiseksi. Siirsin tuolla telineen protolla mittariston keskellä sivusuunnassa ja harjoittelin pahvista tehden paria erilaista lippaa lampun päälle:
Kuva

Avatar
juky2200
Viestit: 439
Liittynyt: La Tammi 26, 2008 1:00 am
Paikkakunta: MT-01

Re: KZ1300 möhkö työnimi: "mobilistin painajainen"

Viesti Kirjoittaja juky2200 » To Syys 08, 2016 7:18 pm

Vetelin vanteen, putkien alapäät ihan vain kilikalilla 800 paperilla tehtyjen pohjien suojaksi, koska värimaailman ja Kainuun pulverimaalaustilanteen varmistuessa osat purettaisiin lopuksi pulveria varten:
Kuva
Maalin kuivumisten lomassa tai inspiraatiota kerätessä pyrin käyttämään tauot hyväksi viimeistelemällä muita osia. Tässä grillin suoja kiillotettuna ja pulttien sekä mutterien vaihto/kiillotustyön jälkeen..
Kuva

Avatar
juky2200
Viestit: 439
Liittynyt: La Tammi 26, 2008 1:00 am
Paikkakunta: MT-01

Re: KZ1300 möhkö työnimi: "mobilistin painajainen"

Viesti Kirjoittaja juky2200 » To Syys 08, 2016 7:30 pm

Töiden haitatessa harrastuksia jäi möhkö odottamaan jarrusatuloiden täydellistä kumiosien vaihtoa, hiekkapuhalluksen jälkeistä maalausta sekä pulttien vaihtoa kiillotettuihin rosterisiin.
Lisäksi keulan yläputket saavat päällensä ainakin osien testivaiheessa hiilikuituvinyylin päällensä. Ehkä jatkossa keulaan tulee esim. Musta harjattu alumiinivinyyli yms..
Näitä ei siis tunnista pienen käsittelyn jälkeen samoiksi:
Kuva

Tähän siis jäätiin ja tässä vielä samainen kaveri polttamassa mun pyörällä. Mitäköhän keksisi möhköllä kerhon ajokauden päättäjäisiin!?!? :gunsfiring:
http://vid204.photobucket.com/albums/bb ... rwmg9i.mp4

Jatketaan myöhemmin lisää ja kaikki kehitysideat otetaan vastaan ja pilkataan yhdessä sitten niitä, kuten tätä koko projektiakin!!!!

Avatar
juky2200
Viestit: 439
Liittynyt: La Tammi 26, 2008 1:00 am
Paikkakunta: MT-01

Re: KZ1300 möhkö työnimi: "mobilistin painajainen"

Viesti Kirjoittaja juky2200 » La Syys 10, 2016 5:59 pm

Möhkön omistaja oli ostanut belly panin raakaversion jo aiemmin, mutta vasta nyt oli sopiva hetki hieroa se paikoilleen. En ollut aluksi varma ideasta, mutta belly tuo heti sopivaa räyhäkkyyttä möhkön normaalisti hieman lammasmaiseen olemukseen!
Kuva[/URL][/img]

volle
Viestit: 116
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Ahdettu

Re: KZ1300 möhkö työnimi: "mobilistin painajainen"

Viesti Kirjoittaja volle » La Syys 10, 2016 11:58 pm

Ei taida olla noihin kuusi mukisiin tarjolla muita, kuin "raakaversioita" bellyistä.
Levitys hommista puheen ollen, niin ovat Joensuussa tehneet noita möhköjen vanteiden levityksia aika paljon.

Avatar
juky2200
Viestit: 439
Liittynyt: La Tammi 26, 2008 1:00 am
Paikkakunta: MT-01

Re: KZ1300 möhkö työnimi: "mobilistin painajainen"

Viesti Kirjoittaja juky2200 » Ke Syys 14, 2016 9:13 pm

Hyvä tietää.. On tuossakin levitetty vanne ja 160 takarengas.. :D

Valmistelin nuo ZX9r jarrusatulat itsekiillotetuilla ja tekemilläni osilla joten enää puuttuisi tiivistesarjat, banjopultit ja ilmausnipat sekä maalaus:
Kuva

Avatar
juky2200
Viestit: 439
Liittynyt: La Tammi 26, 2008 1:00 am
Paikkakunta: MT-01

Re: KZ1300 möhkö työnimi: "mobilistin painajainen"

Viesti Kirjoittaja juky2200 » Ke Syys 14, 2016 9:27 pm

Seuraavaksi pääsin kolmioiden kimppuun nimittäin alakolmio on alkuperäinen zx9r valukolmio ja yläkolmio billetistä tehty. Kontrasti kolmioiden välillä on mielestäni liian suuri. Alakolmio vakiona:
Kuva
Rälläkän lamellilaikalla ja hiomakoneella käsittelyn jälkeen vedin koemaalin:
Kuva
Kuva
Kuva

Avatar
serious-sam
Viestit: 3175
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Vanhoja, kuten kuskikin

Re: KZ1300 möhkö työnimi: "mobilistin painajainen"

Viesti Kirjoittaja serious-sam » To Syys 15, 2016 8:24 pm

Lähtökohtaisesti ehkä rumin Z1300 mitä olen nähnyt :D Joten ei se ainakaan huonommaksi muutu.
Itellä kans aikamoinen möhkökuume ja kai sellainen on pakko talliin jostain työntää :eyemouth:

Avatar
T.A
Viestit: 1377
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 1:00 am
Paikkakunta: gpz 500,smr 511

Re: KZ1300 möhkö työnimi: "mobilistin painajainen"

Viesti Kirjoittaja T.A » To Syys 15, 2016 10:02 pm

Multa voi kysyä numeroa jos kiinnostaa möhkön osat tai edulliset möhköt osina tai kokonaisena. Kys kaverilla taitaa noita useampi kymmenen tallissa olla.

Avatar
juky2200
Viestit: 439
Liittynyt: La Tammi 26, 2008 1:00 am
Paikkakunta: MT-01

Re: KZ1300 möhkö työnimi: "mobilistin painajainen"

Viesti Kirjoittaja juky2200 » Pe Syys 16, 2016 9:51 am

Yleensä nuo rakennellut pyörät tuppaavat olemaan rumia, kun aika, raha ja välineet eivät riitä viemään visiota läpi, vaan vaihdetaan yksittäisiä osia silloin tällöin.. Lähes jokainen on joutunut ajamaan kompromisseillä varustetulla prätkällä muutaman vuoden. Eli alkutilanteessa oli hyviä osia lisäilty sinne tänne, mutta nyt olisi tarkoitus puristaa kokonaisuus kohdilleen. Toki vieläkin jää varmaan vanteet eriparisiksi yms, mutta katsotaan miin päädytään.. :lol:

Avatar
serious-sam
Viestit: 3175
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Vanhoja, kuten kuskikin

Re: KZ1300 möhkö työnimi: "mobilistin painajainen"

Viesti Kirjoittaja serious-sam » Pe Syys 16, 2016 12:39 pm

Näinhän se joo menee ja jokainen tekee just sellaista mikä omaa silmää miellyttää :) Ainakin edes jollain tasolla :D Tossa yksilössä on vaan kyllä saatu mun silmälle kerättyä sinne vanhan kunnon erotiikan maailman kansien sisään kaikki raamatun välilehdet ja sivut :D
Anyway, hyvä siitä tullee :)

T.A voisi kyllä heittää mulle privalla kaverin yhteystietoja, jos kerran on möhköjä liuta ja kenties vielä oikein hinnoiteltuja. Meinaan noi nyyiset nettimoton tarjonnan laitteet on ihan hämärän rajamailla.
Joo, onhan se pyörä klassikko, mutta kyllä nyt hinnoissa on sellainen "statusarvo" ettei mitään rajaa.

Sorry pienestä sivuaiheesta :wavey:

Avatar
juky2200
Viestit: 439
Liittynyt: La Tammi 26, 2008 1:00 am
Paikkakunta: MT-01

Re: KZ1300 möhkö työnimi: "mobilistin painajainen"

Viesti Kirjoittaja juky2200 » Pe Syys 16, 2016 10:48 pm

Yritän pitää mielessä samalla kokonaisuuden muokkauksen, mutta lähdin muokkaamaan kokonaisuutta yksityiskohtien kautta. Saa nähdä..
No tein möhkön letkua runkoa kuvaavan telineen, miuin kiinnitin yläkolmion. Kolmioon olen kiinnittänyt sitä mukaa pyörän omistajan tilaamia osia ja olen muokannut osia sopimaan toisiinsa parhaan kykyni mukaan.
Vielä puuttuu fiksu jarrunestesäiliö ja jarruletkut sekä banjopultit. Alkaa kuitenkin hahmottumaan stongan tyyli ja mielestäni tosi nätti tulee, kunhan yläkolmio saadaan pulveroitua mustaksi:
Kuva

Avatar
juky2200
Viestit: 439
Liittynyt: La Tammi 26, 2008 1:00 am
Paikkakunta: MT-01

Re: KZ1300 möhkö työnimi: "mobilistin painajainen"

Viesti Kirjoittaja juky2200 » Ke Syys 21, 2016 10:00 am

Tällä viikolla sain emäakselin koneistajalta, joka lyhensi ja muokkasi akselia siten, että sain toisen ohjainlaakerin kiristysmutterin otettua pois. Tällä tavalla ylempi kolmio tippui n. 8 milliä alaspäin ja kokonaisuudelle muutos oli suurempi. Samoin laskik keulaputkia yläkolmiossa yli sentillä, jolloin sain pyörän kokonais stuukin kohdilleen..
Maalasin kilikolilla kolmiot koekasausta varten ja mikä parasta: Mikään osa ei osunut toisiinsa muutoksista huolimatta. Tästä on hyvä jatkaa:
Kuva

Laskin myös etulampun alapidikkeet alakolmion alapuolelle, jolloin keulasta tuli niin sopusuhtainen, kun tuolla lsl lampulla on mahdollista. Seuraavaksietujarrujen kimppuun ja suunnittelemaan Kawavihreiden jarruletkujen teettämistä.. :D

Vastaa Viestiin