-87 1100 gixer cafè

Valvojat: ESKIL, btseppo

hemuli
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Syys 18, 2001 12:00 am

-87 1100 gixer cafè

Viesti Kirjoittaja hemuli » Ke Helmi 03, 2016 3:12 am

Olen rakentanut harrikoita kohta parikymmentä vuotta ja aina välillä on iskenyt leipääntyminen kaikkeen ruuvaamiseen. Nyt kuitenkin on mennyt pari talvea etten ole koskenut tallissa seisoviin projekteihin kertaakaan. Muutama viikko sitten rupesi taas sormia syyhyttämään mutta ei kiinnostanut tehdä mitään mitä olin siihen mennessä rakentanut. Niinpä kun naapurista löytyi mielenkiintoinen aihio totesin että otetaanpa oikein kunnon irtiotto rutiineista ja katsotaan mitä syntyy.

Joku saattaa tämän raadon tunnistaakin :lol:

Kuva

Kuva

Tarkoituksena on työstää tästä cafè racer modernilla twistillä, lähden projektiin avoimin mielin vailla mitään aikaisempaa kokemusta muusta kuin amerikan veetwineistä. Stay tuned :D

Avatar
thelittleone
Viestit: 1482
Liittynyt: Pe Huhti 14, 2006 12:00 am
Paikkakunta: 1040cc jossa ahdin määrää tahdin

Re: -87 1100 gixer cafè

Viesti Kirjoittaja thelittleone » Ke Helmi 03, 2016 10:31 am

Muutamia vuosia sitten kävin kattelemassa sähköjä tuosta että se saatiin käyntiin kun oli seuraavana aamuna lähtö Smashiin.
En ollut muuten nähnyt vähään aikaan sellaista määrää abikoita ja jesaria johtosarjassa, cdi-boxikin oli varmuudeksi pyöritelty jesarin sisään :lol: ...mutta käyntiin se lähti. :D
In three words I can sum up everything I've learned about life: It goes on.

"The Fosse Way" better than good blowjob...

Avatar
MustaSurma
Viestit: 567
Liittynyt: To Heinä 12, 2007 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1700 - työn alla, GS 450 - työn alla, "Bomberi" - myyty...

Re: -87 1100 gixer cafè

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » Ke Helmi 03, 2016 11:08 pm

...noin kipeän näköisen penkin muistaa ikänsä :D Justiinsa itseasiassa kävin viereisen oven takana itsekin ihmettelemässä...
**ttuile vaan..
Historia kirjoitti:...Musta surma vaati arviolta 25 miljoonaa kuolonuhria Euroopassa...
Iltalehti kirjoitti:Musta surma tappanut jo 40 al-Qaida-terroristia
..kokeillaanko?

hemuli
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Syys 18, 2001 12:00 am

Re: -87 1100 gixer cafè

Viesti Kirjoittaja hemuli » To Helmi 04, 2016 1:18 am

thelittleone kirjoitti:Muutamia vuosia sitten kävin kattelemassa sähköjä tuosta että se saatiin käyntiin kun oli seuraavana aamuna lähtö Smashiin.
En ollut muuten nähnyt vähään aikaan sellaista määrää abikoita ja jesaria johtosarjassa, cdi-boxikin oli varmuudeksi pyöritelty jesarin sisään :lol: ...mutta käyntiin se lähti. :D
Smashiin :eek: ? Ja mulle kun sanottiin et tää on ollu sokeen rovastin sunnuntaikulkine ulkosaaristossa :P. Ei vaines, hyvältä frendilta kun tän ostin niin faktat on tiedossa - myös se että koneessa on odotettavissa pientä jumppaa. Sähköt oli kieltämättä sitä luokkaa etten edes yrittänyt rakkinetta käyntiin vaan purin koko johtosarjan saman tien pois.

Ensimmäinen ajatus oli rakentaa kokonaan uusi runko teräsputkesta mutta aikataulusyistä päädyin käyttämään alkuperäistä. Tuollainen 80-luvun palkkirunko on niin saakelin ruma että harkitsin sen piillottamista manx-henkisellä tankilla mutta siitä olisi tullut kohtuuttoman leveä. Niinpä päädyin täysin päinvastaiseen ratkaisuun - jos jotain ei saa piiloon niin tuodaan se reilusti esiin.

Ajatuksena on käyttää runkopalkkien linjoja läpi koko pyörän, tein karkean pahvimallin tankin muodosta (älkää pelästykö, lopullinen tankki ei ole noin kolho) ja pyöräytin putkimankelilla muutaman putken takahäkiksi. Teräs on aikaisemmista projekteista tuttu raaka-aine, niinpä tämänkin fillarin osat tehdään siitä - painonsäästö ei ole ykköstavoitteena.

Kuva

Kuva

Kuva

Voda
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Helmi 19, 2013 10:17 pm
Paikkakunta: GSX-1400

Re: -87 1100 gixer cafè

Viesti Kirjoittaja Voda » La Helmi 13, 2016 12:09 pm

Näyttää kyllä heti linjakkaammalta kun taittaa kevyen säteen noihin takahäkin putkiin. Asiallisen näköistä muutenkin. Mä loiventaisin vielä hieman takahäkin kulmaa ja toisin klassisempaan cafe racer suuntaan.

Avatar
Zippaaja
Viestit: 844
Liittynyt: Ti Loka 04, 2005 12:00 am

Re: -87 1100 gixer cafè

Viesti Kirjoittaja Zippaaja » Su Helmi 14, 2016 12:09 am

Sehän lähti het hyvään suuntaan.

Wi
Viestit: 278
Liittynyt: Ke Heinä 19, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Spora

Re: -87 1100 gixer cafè

Viesti Kirjoittaja Wi » Su Helmi 14, 2016 6:04 pm

Herran tekeleitä toisella forumilla seuraneena, innolla odotan mitä tuleman pitää :upto:

Avatar
-Ape-
Viestit: 2153
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Läjä romuja.

Re: -87 1100 gixer cafè

Viesti Kirjoittaja -Ape- » Ke Helmi 17, 2016 10:48 pm

Vuosia eri tallien nurkissa ja pihoilla seisoneena tää ei olisi kyllä voinut enää tästä parempaan paikkaan lähteä.
Jo vuosia sitten joku ääneen pohti että olisi aika kiinnostavaa seurattavaa jos Hemuli lähtisi tekemään pyörää ja aihiona olisi japanissa valmistettu pyörä.

Tällä pyörällä on aika mittava ajohistoria. Kaksi burnista Smashissä. Ekassa öljyllä täytetty alakate syttyi tuleen ja seuraava päättyi rytmikkääseen kolinaan koneesta. Sen jälkeen se on seissyt Vantaalla, Tampereella, Helsingissä ja ehkä Kirkkonummellakin - odottaen että luonnon mikrobit alkaisivat siitä kasvattamaan jotain toimivaa. Eivät vielä ehtineet. Parempi näin kuitenkin. :) Suurella mielenkiinnolla jään seuraamaan.

Löysin siitä kuvankin facebookista kuvatekstin kera.
"Siihen loppui sen tonnisatkun korinat. Ikuisuuskone ei ollutkaan ikuinen. Smash 2012."

Kuva
"Kun lopulta kuolen, toivon että elämästäni saisi tehtyä todella viihdyttävän kirjan tai elokuvan."

hellbilly
Viestit: 72
Liittynyt: To Maalis 10, 2011 1:00 am

Re: -87 1100 gixer cafè

Viesti Kirjoittaja hellbilly » Pe Helmi 19, 2016 11:25 pm

katos hemulia... ;D itel saman sorttisia ajatuksia..

amerikan vehkei kans tuunaillu ennen, nyt pitäs tost banditist jtn saada aikaan, pikkuhiljaa mennään.

mul sentään putkirunko vehjes ;DD

Vastaa Viestiin