Tänään on To Huhti 19, 2018 2:16 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin 
 [ 20 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Let's get ready to Scramble
ViestiLähetetty: Ti Maalis 10, 2015 2:19 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 12:00 am
Viestit: 801
Pyörä: Vanha Honda
No niinhän siinä sit kävi että Street triple meni kaupaksi ja tilalle eksyi tommonen -07 Triumph Scrambler.
Pitkään mietin sitä että viittinkö tästä kirjoittaa tänne laisinkaan koska tiedän sen että suurin osa tästä porukasta on sitä mieltä että vittu mikä paskakasa.
Kirjotanpa kuitenkin, lukee ken haluaa.

Potilas on siis kuvan Scrambler joka toivottavasti tulee muuttamaan muotoaan aikalailla.

Kuva

Hakusessa olisi jotain tuohon tyyliin -> http://www.bikerscafe.com/blog/2014/11/18/custom-triumph-thruxton-wrenchmonkees/

Tarkoitus olisi tehdä tiettyjä perinteitä kunnioittaen Flat track / cafe racer / scrambler sekoitus jolla ei tarvii pysyä pelkästään asvaltilla.

Päivittelen tarkemmin kun jotaan tapahtuu.

_________________
Kuva


Viimeksi muokannut hesus päivämäärä Ti Maalis 24, 2015 1:29 am, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 10, 2015 11:42 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Elo 30, 2003 12:00 am
Viestit: 738
Pyörä: Hurley-Anderson
Yksi tykkää.

_________________
thelittleone kirjoitti:
Ne sun JUBEMURA "vaimentimet" on yksi syy


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Maalis 13, 2015 4:43 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Elo 30, 2007 12:00 am
Viestit: 477
Pyörä: 3-pyttynen, 2-tahtinen ja 1-mukinen
Kiva huomata et täällä on muitakin tyhmiä ketkä ei osaa luopua näistä helvetin esikartanon papattimista :P


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 24, 2015 1:30 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 12:00 am
Viestit: 801
Pyörä: Vanha Honda
Projektin kohde muuttunut.. :)

_________________
Kuva


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 24, 2015 2:42 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:00 am
Viestit: 3449
Images: 1

Personal album
hesus kirjoitti:
Projektin kohde muuttunut.. :)

Oikein veikattu :pukeface:
Ei laiskaan. Toiset tykkää tyttärestä, jotku äidistä...Kas ku ei joku hurlumhei :crying:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 24, 2015 11:35 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Tammi 15, 2005 1:00 am
Viestit: 3019
Pyörä: Läjä romuja.
Toi mallia antava linkin takaa löytyvä pyörä on ihan pirun hieno! Tommenen pitäisi olla ajopyöränä.

_________________
"Kun lopulta kuolen, toivon että elämästäni saisi tehtyä todella viihdyttävän kirjan tai elokuvan."


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 24, 2015 12:20 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Elo 30, 2003 12:00 am
Viestit: 738
Pyörä: Hurley-Anderson
Pitäydyn kannassani ja tykkään. Idea on hyvä!

_________________
thelittleone kirjoitti:
Ne sun JUBEMURA "vaimentimet" on yksi syy


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 26, 2015 8:35 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Viestit: 857
Pyörä: SpeedIII
Fiilistelen todella vahvasti näitä Bonnie/Scrambler/Thruxton laitteita. Seurantaan... 8)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Maalis 27, 2015 9:29 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 24, 2010 12:00 am
Viestit: 463
Pyörä: Fz1-n
Itsellä hellitti heti kuume moiseen kun näki mitä tälläiset maksaa :D Seurantaan ehdottomasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Maalis 28, 2015 12:25 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 12:00 am
Viestit: 801
Pyörä: Vanha Honda
Kirjotellaas nyt vähän suunnitelmia lisää tähän topicciin.

- Etuvalo vaihtoon ja etupään siistiminen muuten ( jännitteensäädin yms. johtohelvetti muualle)
- Lokarit muuttaa muotoaan, joko vakioista leikkaamalla / tekemällä uudet tai tilaamalla maailmalta.
- Stonga / raiserit vaihtoon.
- Vilkut ja takavalo vaihtuu luonnollisesti myös ajanhenkeen sopiviksi.
- Putkisto vaihtoon, näillä näkymin tää on aika vahva vaihtoehto -> http://www.scproject-shop.com/triumph_scrambler_2_1_conic_high_e.htm#.VRXE4DusXr8
- Takaiskarit vaihtoon, keulaan uudet romut (usd keula tms. moderni ei tule kuuloonkaan).
- Penkki uusiks, joko vakiosta muokkaamalla tai itse tekemällä alusta loppuun.
- Vanteet ja iso kasa muita osia pulveriin, sääli että rahat ei taida riittää Kineo:n tai Alpinan vanteisiin.

Tässä ulkonäöllisesti pääpiirteet, moottorin osalta mennäänkin sitten ens talvena vähän maltillisemmin. Jos vakio ilmanputsarikotelon poistais ja laittais perus kartiosuodattimet + suutinsarjan.
Kaasarit yms. vaihtuu jossaan vaiheessa mutta nyt ei aleta pilvilinnoja maalailemaan koska rahanmenoa tässäkin on jo ihan riittävästi. :)

Mukava kuitenkin huomata se että jengi ottaa tän rakennelman hyvin vastaan. Odotin suurempaa vastarintaa. :D


Laitetaas tähän vielä muutamat kuvat josta kaikki paha sai alkunsa.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

_________________
Kuva


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 14, 2015 10:46 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 12:00 am
Viestit: 801
Pyörä: Vanha Honda
Noniin, nyt on romuja haalittu jonkun verran tähän vessaan mutta ainut näkyvä muutos on se että noi vakioputket sai väistyä takavasemmalle. Tilalle tuli SC-Projectin 2-1 ränni.

Kuva

_________________
Kuva


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 24, 2015 11:46 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 12:00 am
Viestit: 801
Pyörä: Vanha Honda
Pientä päivitystä, takavalo + vilkut vaihdoin tossa huomattavasti sirompiin ja siirsin jännitteensäätimen tosta keulalta pois.

Vilkut sovituksessa.
Kuva

Takavalo
Kuva

Muuta romua
Kuva

SC-Project
Kuva

No nyt on kausi saatu avattua ja ei se ihan ongelmitta sujunut. Edellinen omistaja on ilmeisesti vaihtanut suuttimet kaasareihin ja siitä johtuen pyörä käy aivan vitun rikkaalla. Eilen tein pienen modin ilmanputsarikoteloon, nyppäsin snorkkelin pois sieltä joka tuntuu ahistavan aika paljon jos tohon taulukkoon on uskominen ->

Kuva.

Toi TTP:n Breathe on seuraavaksi ostoslistalla mutta katsotaan nyt ensin miten se saadaan toimimaan kunnon putsarilla ja snorkkelin poistolla.

Mutta se on todettava että onhan varsin mukavan oloinen pyörä ajaa. :grayyes:

_________________
Kuva


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 27, 2015 7:14 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Huhti 27, 2005 12:00 am
Viestit: 184
Pyörä: KTM EXC-F 250
Hieno projekti! Tuo SC:n putki on makean näköinen, tulee hyvin sisäänpäin jalan kohdalla. Itse tympäännyin ensin tekemääni kylkiputkeen, kun sain parit housut poltettua. Lopulta tein alaputken, joka oli paljon mieluisampi. Oliko tarkoitus lisätä kuutioita ja piristää menoa FCR:llä? Itse koin, ettei FCR:t antaneet vakiokoneeseen tarpeeksi muutosta, jotta kustannus olisi perusteltu. Lisäkuutiot ja korkeammat puristukset ovat sitten eri juttu.

Alla pari kuvaa oman vastaavan projektin kehitysversioista viime vuodelta. En saanut pyörää ihan sellaiseen kuosiin, johon sen olisin halunnut. Samoja kuvia pyöri visioina itselläkin! Rakennelman ulkonäkö haki muotoaan projektin edetessä ja maku muuttui koko ajan. Tein käytettävyyden nimissä paljon uhrauksia ulkonäköön, joka lopulta vei ulkonäön epämieluiseen suuntaan. Mutta oli sitä hauska tehdä ja onhan tuossa moottorin luonne ja äänet kohdallaan. Uuden penkin teko onnistui, peli oli myös matkapyöränä mainio. Hienosti pystyi heittämään 1100km päivämatkan Norjaan.

Ensimmäinen moodi, jossa pyörä oli MP14 näyttelyssä MMAF osastolla periaatteessa ajokuntoisena. Kilpitelineen hitsasin alkuun jarrusatulan kannakkeeseen ja paketista tuli mukavan kevyt. Tästä ulkonäöstä melkein jo tykkäsin.

Kuva

Myyntikuva loppukesästä. Kesän aikana rakentelin käytettävyyttä lisää (kilpiteline nousi lokariin, iso lamppu, kunnon peilit, tarakka ym), mutta ulkonäkö ei oikein ollut omaan makuun. Tarkoitus oli rakennella peli uusiksi korkeampana ja hakea ulkonäköön alun keveyttä.

Kuva

Talven ajaksi suunnittelemiani muutoksia en saanut enää aikaiseksi ja kevyempää mettäpeliä teki mieli, joten tässä kunnossa pyörä lähti pari viikkoa sitten vaihtoriviin.

Kuva


PS: EBC:n pipari-malliset, noin 4000km ajetut jarrulevyt, LSL-jalkatapit, LSL-ohjausiskari itse tehdyllä kiinnikkeellä, Renthal-fatbar ja fatbarille sopivat raiserit sekä joitain Scramblerin orkkis osia, esim satula on jouten, jos kiinnostaa!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 29, 2015 1:03 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 12:00 am
Viestit: 801
Pyörä: Vanha Honda
tomikoo kirjoitti:
Hieno projekti! Tuo SC:n putki on makean näköinen, tulee hyvin sisäänpäin jalan kohdalla. Itse tympäännyin ensin tekemääni kylkiputkeen, kun sain parit housut poltettua. Lopulta tein alaputken, joka oli paljon mieluisampi. Oliko tarkoitus lisätä kuutioita ja piristää menoa FCR:llä? Itse koin, ettei FCR:t antaneet vakiokoneeseen tarpeeksi muutosta, jotta kustannus olisi perusteltu. Lisäkuutiot ja korkeammat puristukset ovat sitten eri juttu.


Kiitos kommentista, SC:n putki istuu kyllä tohon hienosti ja mitä nyt tolla oon ajanu niin tossa ei kyllä ole vaarana polttaa jalkaansa, sen verran hyvin on tilaa. Tarkoitus olisi ensiksi saada ulkokuosi kuntoon ja normaalit pikku piristykset jonka jälkeen meinasin katsoa tota kattila osastoa tarkemmin. Bigbore kitti on käynyt mielessä mutta 904cc on ainakin brittien mukaan täysin turha investointi tohon 865cc kattilaan. Eri asia on kuulema jos sulla on 790cc bonne jolloin tilavuus kasvaa huomattavasti enemmän. 988cc kitit maksaa sitten jo sen verran paljon että voi olla tilillä kate turhan pieni semmoiseen. Toki kyllähän sillä 904cc kitillä saadaan myös puristuksia nostettua joten vaikea on uskoa että se olis täysin turha investointi mutta maksaahan se jo n. 800e suomeen tuotuna ja tullattuna. FCR:t ei oo käyny mielessä mutta CR35 on, semmoset saa kohtuu edukkaasti vrt. FCR ja niillä saavutetaan ilmeisesti kohtalainen hyöty vakio CVK kaasareihin verrattuna. Taitaa kuitenkin se suurin pullonkaula olla toi imusarja?


tomikoo kirjoitti:
Samoja kuvia pyöri visioina itselläkin! Rakennelman ulkonäkö haki muotoaan projektin edetessä ja maku muuttui koko ajan. Tein käytettävyyden nimissä paljon uhrauksia ulkonäköön, joka lopulta vei ulkonäön epämieluiseen suuntaan. Mutta oli sitä hauska tehdä ja onhan tuossa moottorin luonne ja äänet kohdallaan. Uuden penkin teko onnistui, peli oli myös matkapyöränä mainio. Hienosti pystyi heittämään 1100km päivämatkan Norjaan.


Kuvia on tullut jo vuosikaudet katsottua näistä värkeistä ja aina ne on sytyttäny mutta tarkoitus olisi kuitenkin tehdä tavalla tai toisella tosta persoonallinen ja massasta erottuva pyörä. En oo päättäny vielä että miten se toteutetaan. :D
Mutta niinhän se on että mieli muuttuu projektin edetessä ja aina ei välttämättä kaikki palat loksahda syystä tai toisesta kohdalleen. Mulla on Thruxtonin penkki tossa omassa ja vaihtoon se on menossa ensi talvena, ajatuksena oli tehdä joko vakiosta muokkaamalla tai sitten tosta Thruxin penkistä. Pidempää matkaa en oo vielä ajanu tolla mutta voisin kuvitella että se soveltuu siihenkin varsin hienosti, tykkään ihan pirusti moottorin luonteesta ja tottakai myös äänistä.


tomikoo kirjoitti:
Ensimmäinen moodi, jossa pyörä oli MP14 näyttelyssä MMAF osastolla periaatteessa ajokuntoisena. Kilpitelineen hitsasin alkuun jarrusatulan kannakkeeseen ja paketista tuli mukavan kevyt. Tästä ulkonäöstä melkein jo tykkäsin.

Kuva


Toi on kyllä pirun hieno ja kliini tossa kuvassa. :grayyes: Itseäni häiritsee ehkä eniten tossa perus olemuksessa se että siinä on 17/19 rengastus ja sen takia meinasin omaani laittaa 18/18, se tekee pyörästä mun mielestä paljon tasapainoisemman heti kättelyssä.


tomikoo kirjoitti:
PS: EBC:n pipari-malliset, noin 4000km ajetut jarrulevyt, LSL-jalkatapit, LSL-ohjausiskari itse tehdyllä kiinnikkeellä, Renthal-fatbar ja fatbarille sopivat raiserit sekä joitain Scramblerin orkkis osia, esim satula on jouten, jos kiinnostaa!


No tuota noin, jarrulevyt ja raiserit vois ainakin kiinnostaa,mahdollisesti muutkin kamat.
Tuuppaa mulle vaikka kuvat hintatietoineen tonne niin hierotaan kauppoja -> malmstrom.peter@gmail.com

_________________
Kuva


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 04, 2015 12:33 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 12:00 am
Viestit: 801
Pyörä: Vanha Honda
Noniin, taas päivitellään vähän. TomiKoo:lta tuli ostettua Bitubon takaiskarit ja nyt odotellaan vaan että paketti saapuisi perille.
Iskarit on tarkoitettu Bonnevilleen ja siitä syystä ovat 20mm lyhyemmät kun mitä Scramblerin iskarit on. Keulaa tarvii tiputtaa samalla sen 20mm jotta ajettavuus ei kärsi.

Kuva

_________________
Kuva


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin
 [ 20 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Hyppää:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com