Let's get ready to Scramble

Valvojat: ESKIL, btseppo

hesus
Viestit: 469
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Vanha Honda

Let's get ready to Scramble

Viesti Kirjoittaja hesus » Ti Maalis 10, 2015 2:19 pm

No niinhän siinä sit kävi että Street triple meni kaupaksi ja tilalle eksyi tommonen -07 Triumph Scrambler.
Pitkään mietin sitä että viittinkö tästä kirjoittaa tänne laisinkaan koska tiedän sen että suurin osa tästä porukasta on sitä mieltä että vittu mikä paskakasa.
Kirjotanpa kuitenkin, lukee ken haluaa.

Potilas on siis kuvan Scrambler joka toivottavasti tulee muuttamaan muotoaan aikalailla.

Kuva

Hakusessa olisi jotain tuohon tyyliin -> http://www.bikerscafe.com/blog/2014/11/ ... chmonkees/

Tarkoitus olisi tehdä tiettyjä perinteitä kunnioittaen Flat track / cafe racer / scrambler sekoitus jolla ei tarvii pysyä pelkästään asvaltilla.

Päivittelen tarkemmin kun jotaan tapahtuu.
Viimeksi muokannut hesus, Ti Maalis 24, 2015 1:29 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kuva

Avatar
Jube666
Viestit: 265
Liittynyt: La Elo 30, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Hurley-Anderson

Re: Triumph Street Triple R -12

Viesti Kirjoittaja Jube666 » Ti Maalis 10, 2015 11:42 pm

Yksi tykkää.
thelittleone kirjoitti:Ne sun JUBEMURA "vaimentimet" on yksi syy

Avatar
Mozze
Viestit: 321
Liittynyt: To Elo 30, 2007 12:00 am
Paikkakunta: 3-pyttynen, 2-tahtinen ja 1-mukinen

Re: Triumph Street Triple R -12

Viesti Kirjoittaja Mozze » Pe Maalis 13, 2015 4:43 pm

Kiva huomata et täällä on muitakin tyhmiä ketkä ei osaa luopua näistä helvetin esikartanon papattimista :P

hesus
Viestit: 469
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Vanha Honda

Re: Let's get ready to Scramble

Viesti Kirjoittaja hesus » Ti Maalis 24, 2015 1:30 am

Projektin kohde muuttunut.. :)
Kuva

Avatar
tenu
Viestit: 1602
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:00 am

Re: Let's get ready to Scramble

Viesti Kirjoittaja tenu » Ti Maalis 24, 2015 2:42 am

hesus kirjoitti:Projektin kohde muuttunut.. :)
Oikein veikattu :pukeface:
Ei laiskaan. Toiset tykkää tyttärestä, jotku äidistä...Kas ku ei joku hurlumhei :crying:

Avatar
-Ape-
Viestit: 2153
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Läjä romuja.

Re: Let's get ready to Scramble

Viesti Kirjoittaja -Ape- » Ti Maalis 24, 2015 11:35 am

Toi mallia antava linkin takaa löytyvä pyörä on ihan pirun hieno! Tommenen pitäisi olla ajopyöränä.
"Kun lopulta kuolen, toivon että elämästäni saisi tehtyä todella viihdyttävän kirjan tai elokuvan."

Avatar
Jube666
Viestit: 265
Liittynyt: La Elo 30, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Hurley-Anderson

Re: Let's get ready to Scramble

Viesti Kirjoittaja Jube666 » Ti Maalis 24, 2015 12:20 pm

Pitäydyn kannassani ja tykkään. Idea on hyvä!
thelittleone kirjoitti:Ne sun JUBEMURA "vaimentimet" on yksi syy

Avatar
-Makke-
Viestit: 575
Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Paikkakunta: SpeedIII

Re: Let's get ready to Scramble

Viesti Kirjoittaja -Makke- » To Maalis 26, 2015 8:35 pm

Fiilistelen todella vahvasti näitä Bonnie/Scrambler/Thruxton laitteita. Seurantaan... 8)

Avatar
yde
Viestit: 151
Liittynyt: Pe Syys 24, 2010 12:00 am
Paikkakunta: Fz1-n

Re: Let's get ready to Scramble

Viesti Kirjoittaja yde » Pe Maalis 27, 2015 9:29 pm

Itsellä hellitti heti kuume moiseen kun näki mitä tälläiset maksaa :D Seurantaan ehdottomasti!

hesus
Viestit: 469
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Vanha Honda

Re: Let's get ready to Scramble

Viesti Kirjoittaja hesus » La Maalis 28, 2015 12:25 am

Kirjotellaas nyt vähän suunnitelmia lisää tähän topicciin.

- Etuvalo vaihtoon ja etupään siistiminen muuten ( jännitteensäädin yms. johtohelvetti muualle)
- Lokarit muuttaa muotoaan, joko vakioista leikkaamalla / tekemällä uudet tai tilaamalla maailmalta.
- Stonga / raiserit vaihtoon.
- Vilkut ja takavalo vaihtuu luonnollisesti myös ajanhenkeen sopiviksi.
- Putkisto vaihtoon, näillä näkymin tää on aika vahva vaihtoehto -> http://www.scproject-shop.com/triumph_s ... RXE4DusXr8
- Takaiskarit vaihtoon, keulaan uudet romut (usd keula tms. moderni ei tule kuuloonkaan).
- Penkki uusiks, joko vakiosta muokkaamalla tai itse tekemällä alusta loppuun.
- Vanteet ja iso kasa muita osia pulveriin, sääli että rahat ei taida riittää Kineo:n tai Alpinan vanteisiin.

Tässä ulkonäöllisesti pääpiirteet, moottorin osalta mennäänkin sitten ens talvena vähän maltillisemmin. Jos vakio ilmanputsarikotelon poistais ja laittais perus kartiosuodattimet + suutinsarjan.
Kaasarit yms. vaihtuu jossaan vaiheessa mutta nyt ei aleta pilvilinnoja maalailemaan koska rahanmenoa tässäkin on jo ihan riittävästi. :)

Mukava kuitenkin huomata se että jengi ottaa tän rakennelman hyvin vastaan. Odotin suurempaa vastarintaa. :D


Laitetaas tähän vielä muutamat kuvat josta kaikki paha sai alkunsa.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Kuva

hesus
Viestit: 469
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Vanha Honda

Re: Let's get ready to Scramble

Viesti Kirjoittaja hesus » Ti Huhti 14, 2015 10:46 pm

Noniin, nyt on romuja haalittu jonkun verran tähän vessaan mutta ainut näkyvä muutos on se että noi vakioputket sai väistyä takavasemmalle. Tilalle tuli SC-Projectin 2-1 ränni.

Kuva
Kuva

hesus
Viestit: 469
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Vanha Honda

Re: Let's get ready to Scramble

Viesti Kirjoittaja hesus » Pe Huhti 24, 2015 11:46 am

Pientä päivitystä, takavalo + vilkut vaihdoin tossa huomattavasti sirompiin ja siirsin jännitteensäätimen tosta keulalta pois.

Vilkut sovituksessa.
Kuva

Takavalo
Kuva

Muuta romua
Kuva

SC-Project
Kuva

No nyt on kausi saatu avattua ja ei se ihan ongelmitta sujunut. Edellinen omistaja on ilmeisesti vaihtanut suuttimet kaasareihin ja siitä johtuen pyörä käy aivan vitun rikkaalla. Eilen tein pienen modin ilmanputsarikoteloon, nyppäsin snorkkelin pois sieltä joka tuntuu ahistavan aika paljon jos tohon taulukkoon on uskominen ->

Kuva.

Toi TTP:n Breathe on seuraavaksi ostoslistalla mutta katsotaan nyt ensin miten se saadaan toimimaan kunnon putsarilla ja snorkkelin poistolla.

Mutta se on todettava että onhan varsin mukavan oloinen pyörä ajaa. :grayyes:
Kuva

Avatar
tomikoo
Viestit: 149
Liittynyt: Ke Huhti 27, 2005 12:00 am
Paikkakunta: KTM EXC-F 250

Re: Let's get ready to Scramble

Viesti Kirjoittaja tomikoo » Ma Huhti 27, 2015 7:14 pm

Hieno projekti! Tuo SC:n putki on makean näköinen, tulee hyvin sisäänpäin jalan kohdalla. Itse tympäännyin ensin tekemääni kylkiputkeen, kun sain parit housut poltettua. Lopulta tein alaputken, joka oli paljon mieluisampi. Oliko tarkoitus lisätä kuutioita ja piristää menoa FCR:llä? Itse koin, ettei FCR:t antaneet vakiokoneeseen tarpeeksi muutosta, jotta kustannus olisi perusteltu. Lisäkuutiot ja korkeammat puristukset ovat sitten eri juttu.

Alla pari kuvaa oman vastaavan projektin kehitysversioista viime vuodelta. En saanut pyörää ihan sellaiseen kuosiin, johon sen olisin halunnut. Samoja kuvia pyöri visioina itselläkin! Rakennelman ulkonäkö haki muotoaan projektin edetessä ja maku muuttui koko ajan. Tein käytettävyyden nimissä paljon uhrauksia ulkonäköön, joka lopulta vei ulkonäön epämieluiseen suuntaan. Mutta oli sitä hauska tehdä ja onhan tuossa moottorin luonne ja äänet kohdallaan. Uuden penkin teko onnistui, peli oli myös matkapyöränä mainio. Hienosti pystyi heittämään 1100km päivämatkan Norjaan.

Ensimmäinen moodi, jossa pyörä oli MP14 näyttelyssä MMAF osastolla periaatteessa ajokuntoisena. Kilpitelineen hitsasin alkuun jarrusatulan kannakkeeseen ja paketista tuli mukavan kevyt. Tästä ulkonäöstä melkein jo tykkäsin.

Kuva

Myyntikuva loppukesästä. Kesän aikana rakentelin käytettävyyttä lisää (kilpiteline nousi lokariin, iso lamppu, kunnon peilit, tarakka ym), mutta ulkonäkö ei oikein ollut omaan makuun. Tarkoitus oli rakennella peli uusiksi korkeampana ja hakea ulkonäköön alun keveyttä.

Kuva

Talven ajaksi suunnittelemiani muutoksia en saanut enää aikaiseksi ja kevyempää mettäpeliä teki mieli, joten tässä kunnossa pyörä lähti pari viikkoa sitten vaihtoriviin.

Kuva


PS: EBC:n pipari-malliset, noin 4000km ajetut jarrulevyt, LSL-jalkatapit, LSL-ohjausiskari itse tehdyllä kiinnikkeellä, Renthal-fatbar ja fatbarille sopivat raiserit sekä joitain Scramblerin orkkis osia, esim satula on jouten, jos kiinnostaa!

hesus
Viestit: 469
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Vanha Honda

Re: Let's get ready to Scramble

Viesti Kirjoittaja hesus » Ke Huhti 29, 2015 1:03 am

tomikoo kirjoitti:Hieno projekti! Tuo SC:n putki on makean näköinen, tulee hyvin sisäänpäin jalan kohdalla. Itse tympäännyin ensin tekemääni kylkiputkeen, kun sain parit housut poltettua. Lopulta tein alaputken, joka oli paljon mieluisampi. Oliko tarkoitus lisätä kuutioita ja piristää menoa FCR:llä? Itse koin, ettei FCR:t antaneet vakiokoneeseen tarpeeksi muutosta, jotta kustannus olisi perusteltu. Lisäkuutiot ja korkeammat puristukset ovat sitten eri juttu.
Kiitos kommentista, SC:n putki istuu kyllä tohon hienosti ja mitä nyt tolla oon ajanu niin tossa ei kyllä ole vaarana polttaa jalkaansa, sen verran hyvin on tilaa. Tarkoitus olisi ensiksi saada ulkokuosi kuntoon ja normaalit pikku piristykset jonka jälkeen meinasin katsoa tota kattila osastoa tarkemmin. Bigbore kitti on käynyt mielessä mutta 904cc on ainakin brittien mukaan täysin turha investointi tohon 865cc kattilaan. Eri asia on kuulema jos sulla on 790cc bonne jolloin tilavuus kasvaa huomattavasti enemmän. 988cc kitit maksaa sitten jo sen verran paljon että voi olla tilillä kate turhan pieni semmoiseen. Toki kyllähän sillä 904cc kitillä saadaan myös puristuksia nostettua joten vaikea on uskoa että se olis täysin turha investointi mutta maksaahan se jo n. 800e suomeen tuotuna ja tullattuna. FCR:t ei oo käyny mielessä mutta CR35 on, semmoset saa kohtuu edukkaasti vrt. FCR ja niillä saavutetaan ilmeisesti kohtalainen hyöty vakio CVK kaasareihin verrattuna. Taitaa kuitenkin se suurin pullonkaula olla toi imusarja?

tomikoo kirjoitti: Samoja kuvia pyöri visioina itselläkin! Rakennelman ulkonäkö haki muotoaan projektin edetessä ja maku muuttui koko ajan. Tein käytettävyyden nimissä paljon uhrauksia ulkonäköön, joka lopulta vei ulkonäön epämieluiseen suuntaan. Mutta oli sitä hauska tehdä ja onhan tuossa moottorin luonne ja äänet kohdallaan. Uuden penkin teko onnistui, peli oli myös matkapyöränä mainio. Hienosti pystyi heittämään 1100km päivämatkan Norjaan.
Kuvia on tullut jo vuosikaudet katsottua näistä värkeistä ja aina ne on sytyttäny mutta tarkoitus olisi kuitenkin tehdä tavalla tai toisella tosta persoonallinen ja massasta erottuva pyörä. En oo päättäny vielä että miten se toteutetaan. :D
Mutta niinhän se on että mieli muuttuu projektin edetessä ja aina ei välttämättä kaikki palat loksahda syystä tai toisesta kohdalleen. Mulla on Thruxtonin penkki tossa omassa ja vaihtoon se on menossa ensi talvena, ajatuksena oli tehdä joko vakiosta muokkaamalla tai sitten tosta Thruxin penkistä. Pidempää matkaa en oo vielä ajanu tolla mutta voisin kuvitella että se soveltuu siihenkin varsin hienosti, tykkään ihan pirusti moottorin luonteesta ja tottakai myös äänistä.

tomikoo kirjoitti: Ensimmäinen moodi, jossa pyörä oli MP14 näyttelyssä MMAF osastolla periaatteessa ajokuntoisena. Kilpitelineen hitsasin alkuun jarrusatulan kannakkeeseen ja paketista tuli mukavan kevyt. Tästä ulkonäöstä melkein jo tykkäsin.

Kuva
Toi on kyllä pirun hieno ja kliini tossa kuvassa. :grayyes: Itseäni häiritsee ehkä eniten tossa perus olemuksessa se että siinä on 17/19 rengastus ja sen takia meinasin omaani laittaa 18/18, se tekee pyörästä mun mielestä paljon tasapainoisemman heti kättelyssä.

tomikoo kirjoitti: PS: EBC:n pipari-malliset, noin 4000km ajetut jarrulevyt, LSL-jalkatapit, LSL-ohjausiskari itse tehdyllä kiinnikkeellä, Renthal-fatbar ja fatbarille sopivat raiserit sekä joitain Scramblerin orkkis osia, esim satula on jouten, jos kiinnostaa!
No tuota noin, jarrulevyt ja raiserit vois ainakin kiinnostaa,mahdollisesti muutkin kamat.
Tuuppaa mulle vaikka kuvat hintatietoineen tonne niin hierotaan kauppoja -> malmstrom.peter@gmail.com
Kuva

hesus
Viestit: 469
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Vanha Honda

Re: Let's get ready to Scramble

Viesti Kirjoittaja hesus » Ma Touko 04, 2015 12:33 pm

Noniin, taas päivitellään vähän. TomiKoo:lta tuli ostettua Bitubon takaiskarit ja nyt odotellaan vaan että paketti saapuisi perille.
Iskarit on tarkoitettu Bonnevilleen ja siitä syystä ovat 20mm lyhyemmät kun mitä Scramblerin iskarit on. Keulaa tarvii tiputtaa samalla sen 20mm jotta ajettavuus ei kärsi.

Kuva
Kuva

Vastaa Viestiin