Kawasaki GPZ1100-9R Turbo

Valvojat: ESKIL, btseppo

yamahanisti
Viestit: 185
Liittynyt: To Tammi 14, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha R1 -02, Kawa9RT

Re: Kawasaki GPZ1100-9R Turbo

Viesti Kirjoittaja yamahanisti » To Heinä 14, 2016 9:16 am

900Tkawa kirjoitti:Vetääkö se heti laihalle kun ahdot nousee ja oliko tuo ongelma esillä heti kun pääsit ajamaan? Kuinka laihalle se sitten vetää ja ootko saanu otettua täys kaasu vetoja että mitä se afr näyttä sit? Jos ei kaasarit ole tukossa ja regu pelaa niin ehkä voisin pystyä antamaan jotain vinkkejä koska omat kaasarit on tullut purettua varmasti kymmeniä kertoja ja tullut samalla kokeiltua aivan helevetin paljon eri suutin/neula asetuksia.. Ja se säädettävien neulojen vaikutus noissa kaasareissa on aivan helvetin iso koska ainakin noi omat neulat on paljon pidemmät ja ohuemmat kun orkkis neulat.. esim. orkkis neuloilla piti olla ne 160 suuttimet että oli täys kaasu seos kohdallaan kun taas noilla factoryn neuloilla pitää olla 130 suuttimet. Noilla factoryn neuloilla saa passattua keski kierros alueen kohdalleen, täys kaasu seokseen neulojen korkeuden muutos ei ole vaikuttanut mitenkään. Toki jos vuotaa ne kaasarien t-haarat niin sittenhän tuo sun ongelma on helposti poistettu :wavey:
Ei kärsi vetää täyskaasuja. Vetää 7-8tonnin jälkeen mittarin tappiin eli käytännössä katkasee kokonaan bensantulon. Teen vielä pari pitottimuutosta ja sitten rupeen ropaamaan kaasareita.

900Tkawa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Elo 09, 2015 8:20 pm
Paikkakunta: zx-12r

Re: Kawasaki GPZ1100-9R Turbo

Viesti Kirjoittaja 900Tkawa » To Heinä 14, 2016 11:00 am

Ettei vaan nyt se bensan paine romahda ahdoilla?

yamahanisti
Viestit: 185
Liittynyt: To Tammi 14, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha R1 -02, Kawa9RT

Re: Kawasaki GPZ1100-9R Turbo

Viesti Kirjoittaja yamahanisti » To Heinä 14, 2016 8:31 pm

Noniin. Vikaa saatu haarukoitua ja parempaan suuntaan ollaan menossa. Kyllä se 900Tkawa taisi olla oikeessa, että se dumppi sotki sitä pitotin toimintaa. Voi olla myös, että pitotin siirtäminen noin 30 cm lähemmäs turboa toi haetun vaikutuksen.
Kuva
Eli tein tuommoisia 40mm pitkiä väliholkkeja, joissa on erikokoisia pitotteja. Neljä on mallia "sivusta sisään" ja yksi on tehty tuommosesta ilmastointi liittimestä (jouhea 90 asteen mutka).

Tällä hetkellä paikallaan "sivusta sisään malli" 5,1mm reiällä.

Seuraavia havaintoja: tasasessa "nätissä" kiihdytyksessä seokset pysyy ahtojen alkaessa 11,5-12 ja saapi aina sinne 1.0 baariin asti ja vetää tosi tasasesti nykimättä.

Mutta sitten: jos haluaa niin sanotusti antaa ronttosta ihan kunnolla ja roikkuu kahvassa ranne suorana, seokset vetää melkeimpä heti 16-17 hujakoille ja sitten loppuu bensantulo jolloin alkaa pauke. Alussa jaksaa vähän aikaa pitää seokset parempana, mutta sitten tosiaan romahtaa.

Bensanpaineet seurailee kyllä hyvin tuota ahtopainetta, toki sillä kriittisimmällä hetkellä sitä on hieman vaikea vilkuilla tuonne jalkoväliin. Luulen, että tuo "sivusta sisään" pitot ei vaan kerkee mukaan jostain syystä eli taidan kokeilla tuota jouheeta mutkaa. Jos se ei toimi, vedän bensanpainemittarin tankoon, jotta sitä voi seurata ahtojen mukaan helpommin ja näkee sen kriittisen hetken myös.

Avatar
Fear_factory
Viestit: 1398
Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Tellu & VFR 750

Re: Kawasaki GPZ1100-9R Turbo

Viesti Kirjoittaja Fear_factory » To Heinä 14, 2016 9:33 pm

Omassa kans tuollanen "jouhee" pitot-putki ja sitä tosiaan pystyy myös kääntelemään.
B-painemittari rungon vieressä lähellä jalkaa joten ei sitä niin pysty tarkkaileen. Ahtomittari oli helpompi siirtää joten vein sen bensamittarin vierelle ja kamera viereen kuvaamaan ja eiku baanalle :D

900Tkawa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Elo 09, 2015 8:20 pm
Paikkakunta: zx-12r

Re: Kawasaki GPZ1100-9R Turbo

Viesti Kirjoittaja 900Tkawa » To Heinä 14, 2016 9:50 pm

No nythän se sitten toimii just samalla lailla kun oma pyöräni toimi orkkis neuloilla ja suuttimilla! Tuosta jos isontaa pääsuutinta niin saa täyskaasu sopat kohdalleen ja sit keskellä mennään jo afr alle 10 :deal: Itse pidän aina bensan paine mittarin näkökentässä kaasareiden ropauksen jälkeen, mut vaikuttas että sulla on kyllä nuo bensan paineet kohdallaan... Hieno homma jos saat toimimaan pelkällä tuolla pitot muutoksella :wavey:

yamahanisti
Viestit: 185
Liittynyt: To Tammi 14, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha R1 -02, Kawa9RT

Re: Kawasaki GPZ1100-9R Turbo

Viesti Kirjoittaja yamahanisti » Pe Heinä 15, 2016 6:00 am

900Tkawa kirjoitti:No nythän se sitten toimii just samalla lailla kun oma pyöräni toimi orkkis neuloilla ja suuttimilla! Tuosta jos isontaa pääsuutinta niin saa täyskaasu sopat kohdalleen ja sit keskellä mennään jo afr alle 10 :deal: Itse pidän aina bensan paine mittarin näkökentässä kaasareiden ropauksen jälkeen, mut vaikuttas että sulla on kyllä nuo bensan paineet kohdallaan... Hieno homma jos saat toimimaan pelkällä tuolla pitot muutoksella :wavey:
Onko sulle mistä tullut ne säädettävät neulat? Tai no sillä taida olla väliä, että kenen valmistajan ne on kuhan on säädettävät.

Vieläkin vaan ihmetyttää, että mikä sai aikaan sen muutokset tuohon laihalla käymiseen, kun viime kesänä pelasi niin mukavasti noilla suuttimilla ja pitotilla yms. Ainut oli se, että tuo keskialue oli tosi rikkaalla jo sillon, johtuen juuri tuosta kun en saanut niitä neuloja säädettyä.

Avatar
kawuri
Viestit: 133
Liittynyt: Su Syys 11, 2011 12:00 am
Paikkakunta: honda cb1300 / bandit 1216 T

Re: Kawasaki GPZ1100-9R Turbo

Viesti Kirjoittaja kawuri » Pe Heinä 15, 2016 8:43 am

Kehottaisin laittamaan ne muoviset t-kappaleet hyllylle, laittamaan metalliset tilalle ja tiivistää ne esim. epoksilla mikä kestää lämpöä ja bensaa! Pitot piiri ei saa vuotaa yhtään, muuten vetää laihalle varmasti.

900Tkawa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Elo 09, 2015 8:20 pm
Paikkakunta: zx-12r

Re: Kawasaki GPZ1100-9R Turbo

Viesti Kirjoittaja 900Tkawa » Pe Heinä 15, 2016 9:07 am

Voihan tuota toki halutessaan varmistella vaikka noilla metallisilla t-haaroilla mutta kohtuu jämäkät on myös nuo orkkis muoviset ja niissähän on vielä tupla o-rengastus per kaasutin, niin itse kyllä uskallan luottaa noihin muovisiinkin... Mulla on ne neulat factory pro:n ja ne oli mulla kiinni jo kun ostin pyörän. Saako sulla vaihdeltua neuloja ja suuttimia kun kaasarit on paikoillaan? Joutuu varmasti pienentämään pääsuutinta reilusti jos päädyt tuohon neulojen vaihtoon.. :wavey: Onko voinut aikaisemmin olla esim. ilmavuoto ahto linjoissa ja nyt tuota vuotoa ei ole niin sen takia ei nyt toimi? Kannattaahan se varmistaa vielä nuo eri pitot sovellukset ennen kuin aloittaa suutin/neula sulkeiset...

900Tkawa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Elo 09, 2015 8:20 pm
Paikkakunta: zx-12r

Re: Kawasaki GPZ1100-9R Turbo

Viesti Kirjoittaja 900Tkawa » Pe Heinä 15, 2016 7:19 pm

Vai olikohan tuo tupla tiivistys pelkästään niissä bensa linjan t-haaroissa... :D

yamahanisti
Viestit: 185
Liittynyt: To Tammi 14, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha R1 -02, Kawa9RT

Re: Kawasaki GPZ1100-9R Turbo

Viesti Kirjoittaja yamahanisti » Ma Heinä 18, 2016 4:11 pm

Juu onhan se mahollista, että se on valskannu jostain viime kesänä. Samat ahot siellä kuitenkin oli, mutta tuo ahtojen nopeampi nousu viittais pikku vuotoihin viime kesänä.

Kyllä minä aattelin liimata ne t-haarat, heti kun tulen siihen tulokseen, että en saa muuten toimimaan tuota. On niin perkuleen iso homma käyttää konetta kenollaan, että sopii kaasarit käyttämään pöydällä. Suuttimet ja neulat saa vaihettua paikallaan ollessaan, kun purkaa ahtoputken pois edestä.

Ei siellä taida olla kun yksi kämänen oo-renkula/t-haaran pää, että voi se hyvinkin vuotaa :freak2:

yamahanisti
Viestit: 185
Liittynyt: To Tammi 14, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha R1 -02, Kawa9RT

Re: Kawasaki GPZ1100-9R Turbo

Viesti Kirjoittaja yamahanisti » To Heinä 21, 2016 8:24 pm

Nonnii. Sen verran puuhasteltu pyörän parissa, että kaasarit on pöydällä ja dynojetin suutinsatsi tulossa Italiasta. Sarjan tilasin siis sen takia, että saan siitä säädettävät neulat.

Pitotin t-haarojen liitokset olivat ihan yllättävänkin hyvät, mutta toisen t-haaran liitos oli hieman väljä. Sikanassella taitaa olla paras tiivistää nuo liitokset, jotta on joskus edes pieni mahdollisuus saada kaasarit irti toisistaan.

Oliko 900Tkawa:lla heittää jotain suutin haarukkaa noiten viriviri neulojen kanssa? Onko sulla miten paljon noita neljän satseja? Muistelen, että kirjailit/puhuit joskus pääsuuttimien voimakkaasta pienentämisestä. Joku haarukka olis hyvä olla, kun tilailee noita suuttimia.Olisko joku 140-130? Mistä tilailit suuttimia ja onko sulla keihinin omia suuttimia vai tarvikkeita?

900Tkawa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Elo 09, 2015 8:20 pm
Paikkakunta: zx-12r

Re: Kawasaki GPZ1100-9R Turbo

Viesti Kirjoittaja 900Tkawa » To Heinä 21, 2016 8:47 pm

Riippuu pitkälti tuo suuttimen koko siitä neulan muodosta, mutta jos on lähellekkään saman malliset neulat kuin nuo omat niin lähtisin kokeilemaan 135 suuttimella ja neula toisiks alimpaan asentoon.. Minulta löytyy 110,115,120,125,135,145,155 ja factoryn sarja missä on 2kpl 158 ja 2kpl 160 suuttimia. MC Scatterilta olen tilaillut suuttimia. siellä on halpoja ja nopea toimitus! Mutta jos haluat kokeilla ilman turhia ostoksia niin voin jotenkin toimittaa sulle nuo omat sarjat jos haluut niillä testailla...
Omassa on nyt kiinni 130 suuttimet ja neulat alimmaisessa asennossa..

yamahanisti
Viestit: 185
Liittynyt: To Tammi 14, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha R1 -02, Kawa9RT

Re: Kawasaki GPZ1100-9R Turbo

Viesti Kirjoittaja yamahanisti » To Heinä 21, 2016 9:29 pm

900Tkawa kirjoitti:Riippuu pitkälti tuo suuttimen koko siitä neulan muodosta, mutta jos on lähellekkään saman malliset neulat kuin nuo omat niin lähtisin kokeilemaan 135 suuttimella ja neula toisiks alimpaan asentoon.. Minulta löytyy 110,115,120,125,135,145,155 ja factoryn sarja missä on 2kpl 158 ja 2kpl 160 suuttimia. MC Scatterilta olen tilaillut suuttimia. siellä on halpoja ja nopea toimitus! Mutta jos haluat kokeilla ilman turhia ostoksia niin voin jotenkin toimittaa sulle nuo omat sarjat jos haluut niillä testailla...
Omassa on nyt kiinni 130 suuttimet ja neulat alimmaisessa asennossa..
Olis kyllä hieno homma jos pääsis arpomaan noilla sinun sarjoilla niin ei tarviis niin monia ostella. Pistä mulle yv:nä puhelinumero niin soittelen huomenna :wavey:

yamahanisti
Viestit: 185
Liittynyt: To Tammi 14, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha R1 -02, Kawa9RT

Re: Kawasaki GPZ1100-9R Turbo

Viesti Kirjoittaja yamahanisti » Su Heinä 31, 2016 9:00 pm

Juu. Ei poistunu ongelma huohotuksien/pitotin liimailulla. Neuloilla sai säädettyä keskialueen laihemmalle eli nyt ei rötää liian rikkaalla keskialueella. Mutta bensan loppumien täyskaasulla ei muuttunut mihinkään :nono:

Isonsin myös pääsuuttimia 10 numeroo. Ei ollu halutun suuruista vaikutusta. Tietysti jos kokeilisi jotain ihan posketonta pääsuuttimen isonnusta ja kokeilis siten onko vaikutusta. Toinen mitä voisi kokeilla on tietysti erilainen pitotti, mutta ei tuolla ole kyllä ollut vaikutusta tähänkään asti.

Nyt ei ole enää muuta talven aikana uusittua osaa testaamatta kuin nokka-akselin asentotunnistin. Siitä tämmöinen vika tuskin johtuu.

Bensanpaineet nousee halutulla tavalla eli ongelma ei ole siellä. Ideoita siitä, mitä seuraavaksi vois kokeilla, otetaan mielellään vastaan.

Ruiskurungot tilattu jo mutta ne ei kerkee paikalleen vielä tälle kaudelle.

900Tkawa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Elo 09, 2015 8:20 pm
Paikkakunta: zx-12r

Re: Kawasaki GPZ1100-9R Turbo

Viesti Kirjoittaja 900Tkawa » Su Heinä 31, 2016 9:51 pm

Jos ei mitään varsinaista vikaa tuosta nyt löydy niin yritä vielä jostain etsiä niitä factory pron neuloja. Niillä se ehkä voisi korjaantua koska niissä se neulan loppupää on oikeasti melkein yhtä ohut kun normi nuppineula.. Vieläkin tuo vaan kuulostaa samanlaiselta kun minun oma pyörä liian paksuilla neuloilla..

Vastaa Viestiin