Gsx-r 600 turbotus

Valvojat: ESKIL, btseppo

Arttu
Viestit: 715
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX1100ti
Viesti:

Re: Gsx-r 600 turbotus

Viesti Kirjoittaja Arttu » Su Tammi 25, 2015 12:03 pm

rustynail kirjoitti:Ja dumpista onko kellään kokouksia noista LAIPPAKIINNITTEINEN DUMPPI DV1 , RACE.FI tai Greddy RZ style... Eniten mietityttää ja houkuttelee tuo edullisuus?!
Jään odotetaan asiallisia vastauksia! :P
Mulla on tuollainen (http://www.race.fi/en/product/18961a/rp-dv-1) eikä ole ollut mitään valittamista. Äänet tuossa kyllä on aika huomaamattomat, eli jos se puoli on tärkeää, niin sitten pitää ehkä katsella jotain muuta :D
Arttu

Avatar
Cajamar
Viestit: 26
Liittynyt: Ke Kesä 20, 2012 12:00 am
Paikkakunta: GSF 1216 Turbo

Re: Gsx-r 600 turbotus

Viesti Kirjoittaja Cajamar » Su Tammi 25, 2015 4:49 pm

Kuva
Mulla on tuollanen. Hinnat alkaen osissa on se paska puoli, että toimii hyvin tai sitten alkaa vittuileen hetken käytön jälkeen jolloin ostaa paremman = ei ainakaan säästynyt rahaa. Bensanpaineensäädin on myös sellainen osa jonka soisi toimivan niinkuin pitää. Oli sitten kusiainen tai isompi.

Avatar
hellboy
Viestit: 1377
Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 1:00 am
Paikkakunta: GSXR12Ti MS3

Re: Gsx-r 600 turbotus

Viesti Kirjoittaja hellboy » Su Tammi 25, 2015 6:49 pm

Oletko muita osia vielä speksaillut? Esim. hukkaportti.
Nomex est omen

rustynail
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2014 1:22 pm

Re: Gsx-r 600 turbotus

Viesti Kirjoittaja rustynail » Su Tammi 25, 2015 7:08 pm

Hukkaportia en laita erikseen ku tuossa turbossa on intekroitu bybassi... Ja luulen et se on näillä tehoilla riitävä. Ilman putsariksi suunnittelun joko bmc tai simotan koteloita kun se tulee turbon alle katteiden sisälle... Muita en ole vielä sen kummemmin kattellut.
Vinkkejä tietenkin saa antaa!

Motohörhö
Viestit: 364
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 1:00 am

Re: Gsx-r 600 turbotus

Viesti Kirjoittaja Motohörhö » Su Tammi 25, 2015 8:50 pm

Bypass=dumppi..

Varmaan sisäinen hukkaportti nyt kuitenkin.

rustynail
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2014 1:22 pm

Re: Gsx-r 600 turbotus

Viesti Kirjoittaja rustynail » Su Tammi 25, 2015 9:13 pm

:nono: no joo!! Tossa autoa ajaessa jäi vähän termistö vähemmälle!!

tamyam
Viestit: 509
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 1:00 am

Re: Gsx-r 600 turbotus

Viesti Kirjoittaja tamyam » Ma Tammi 26, 2015 8:50 am

Hienoa jos homma toteutuu loppuun asti ja saadaan dynoprintitkin !!
(Ja toivottavasti sisältää vähintään perusasiat: seos ja painearvot )

Itse lähtisin oman kokemuksen perusteella arvioimaan
projektin järkevyyttä ihan neljän kohdan perusteella:

1: Maxtehon on vähintään kaksinkertaistuttava.
2: Moottorin ohjaus.
3: Kannen pitävyys.
4: Kytkin.


Perustelut:

1: Joutuu sijoittamaan niin paljon rahaa ja aikaa, ettei mitään vähempää tehotavoitetta ole järkevää asettaa.
Jos tupla tuntuu liialta, niin silloin vakio, tai se ketjussa jo ehdotettu tonninen. :lol:
(Tuplatehoihin vaaditaan noin yhden baarin ahdot, saman hellboyn jo esittämän teorian mukaan.)

2: Kaasareilla ei suurempia ongelmia jos syttypuolta pääsee ohjaamaan, mutta ruiskulla todella mietittävä ja kenties kalliskin ratkaisu.

3: Vakiopinnapultit mitoitettu vaparitehoille, tekemällä uudet ns. jäykemmät, pääsee eteenpäin, mutta raja tulee nopeasti vastaan. Saako ko.moottoriin valmiina, vaiko joutuuko teettämään? Onko lohkossa/ryhmässä/kannessa vara tehdä reiät SUUREMMILLE pinnapulteille ?

4: Kuten sylinterin pinnapulteissa, niin kytkimessäkin tehdas on mitoittanut sen tarpeen mukaan ja niin halvalla tietenkin kuin mahdollista, ja sinne on viskattu sellainen lärpykkä kuin vaan on jostain löydetty.
Itsellä oli jo niin suuret jouset kuin kytkinkoriin mahtui, mutta momentinkesto ei enää lisääntynyt yhtään verrattuna edelliseen jousikokoon.
Eli lock-up olisi löydyttävä koneeseen, tai tulee kalliiksi.



ELI valitettavasti kovinkaan moni Extreem- moottori ei näitä vaatimuksia täytä,
mutta onnea rakenteluun !

Eikä siis ole mikään ihme, että busa on suosituin ahdettu kohde, koska siinä on jo olemassa, tai siihen saa nämä vaatimukset kaikki suoraan !!

rustynail
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2014 1:22 pm

Re: Gsx-r 600 turbotus

Viesti Kirjoittaja rustynail » Ma Tammi 26, 2015 9:37 am

Projektin järkevyydestä on jo täällä puhuttu ja fakta on et ei paljoa järkee ole :freak2: kun en edes tupla tehoja vielä hae :crying: Ite otan tän harjoituksen puolesta kun en ole ennen pyörää turbotellut ja saanpa syyn juoda kaljaa tallissa.
Ja tarkoitus on hankkia seuraavaksi isompi pyörä mistä sit aletaan ottaan tehoja jo enemmän mut tää nyt eka alta pois!

Avatar
hellboy
Viestit: 1377
Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 1:00 am
Paikkakunta: GSXR12Ti MS3

Re: Gsx-r 600 turbotus

Viesti Kirjoittaja hellboy » Ma Tammi 26, 2015 12:05 pm

Lähteekö tuossa mallissa sylinteriryhmä erikseen irti vain onko se yhtä valua lohkojen kanssa?
Nomex est omen

rustynail
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2014 1:22 pm

Re: Gsx-r 600 turbotus

Viesti Kirjoittaja rustynail » Ma Tammi 26, 2015 12:45 pm

http://ripperpowersports.com/cart/pid_29.htm tuon näköinen se Googlen perusteella on... Kuinka niin?

Avatar
ImaFinlanD
Viestit: 105
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2013 9:17 pm
Paikkakunta: -Tön

Re: Gsx-r 600 turbotus

Viesti Kirjoittaja ImaFinlanD » Ma Tammi 26, 2015 5:11 pm

Onnea matkaan jos meinaat turbottaa ja pitää googlesta katsoa onko irtoava sylinteriryhmä... Kaikki propsit jos joskus pyörä viheltää!
Minkä mitta heittää sen hitsi peittää

Avatar
hellboy
Viestit: 1377
Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 1:00 am
Paikkakunta: GSXR12Ti MS3

Re: Gsx-r 600 turbotus

Viesti Kirjoittaja hellboy » Pe Helmi 20, 2015 9:59 am

Mites turbotus edistyy? Joko ahdin on heitetty keulille? Ilmeisesti yhtään provokaatioprojektia ei ole aloitettu missäänpäin Suomea? Sitä kyllä salaa toivoisi, että onnistuisit tässä turboprojektissa, eikä lopputuloksena olisi mitään tyyliin "tarkoituksella paskaa". Sitä kun pakkaa tulemaan ihan tilaamattakin turbomopojen kanssa.
Nomex est omen

rustynail
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2014 1:22 pm

Re: Gsx-r 600 turbotus

Viesti Kirjoittaja rustynail » Pe Helmi 20, 2015 10:54 am

Turbo lepäilee vielä pöydällä! :D uutta pakosarja valmistellen ku se eka tosiaan päättyi roskikseen...
Painekotelo on valmis, vielä ku saa tuon urbon paikalleen niin voi nuo putket vääntää paikalleen.. Et aika rauhassa edetty ku tuntuu et muksut onkoko ajan kipeenä tai emäntä keksii koko ajan jotain tekemisiä :tardmaker:
Jep tarkoitus on tehdä siististi ja kunnolla ku tarkoitus on saada toimiva mopo.
Rakentelu tapahtuu Kokkolassa, et jos joku tietää täälläpäin dynoa niin saa kertoa muuten mennään Ouluun sit ku tää valmistuu.

jupe16
Viestit: 93
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 12:00 am

Re: Gsx-r 600 turbotus

Viesti Kirjoittaja jupe16 » Ke Helmi 25, 2015 9:27 am

649

Tuommone 600cc itellä on , entinen omistaja ottanu muistaakseni n.1,3b paineilla vähä päälle 200hp
mutta männistä oli lohennu palanen sen jälkeen vaihettu kestävämpi sylinteriryhmä jos ois johtunu jostain sylinteriryhmän värähtelystä yms tuossa pitäs olla vähemmän vesikanavia . Mäntiä näihin ei sillon ainakaan parempia saanu. Nyt on n. 0,8b enintään ollu

tuo sarja on tilattu mcexpressiltä ja on siis kaasari malli

rustynail
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2014 1:22 pm

Re: Gsx-r 600 turbotus

Viesti Kirjoittaja rustynail » Ke Helmi 25, 2015 9:38 am

Vekkulin näköinen peli! Jaksakko laittaa kuvia enemmän? Näkis vähän mistä on noin putket vedetty, itellä on tarkoitus saada kaik katteet takas paikalleen ja tilpehöörit alle piiloon.

Vastaa Viestiin