Kawasaki ZXR Ninja Evo II

Valvojat: ESKIL, btseppo

ErkkaQ
Viestit: 172
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 12:00 am
Paikkakunta: ZXR 750

Re: Kawasaki ZXR Ninja Evo II

Viesti Kirjoittaja ErkkaQ » Su Heinä 13, 2014 11:44 pm

Kkallioj kirjoitti:Kaatumatapit taitavat olla kaatumistapit. Tosin renkaasta päätellen tuolla ajetaankin vain suoraa tietä :) Itse lyhentäisin kuitenkin.
Jos maalin appelsiinit kiillottaisi ja stongan sahausjäljet viilaisi, niin olis jo tosi hieno.
Eiköhän se rengas siitä silene kun pääsee ajamaan :D maali pitäisi puleroida kun ehtii ja samalla maalata pensselillä stongan päädyt yms.

Avatar
Nipsutin
Viestit: 122
Liittynyt: Pe Elo 17, 2012 12:00 am
Paikkakunta: K4

Re: Kawasaki ZXR Ninja Evo II

Viesti Kirjoittaja Nipsutin » Ti Heinä 15, 2014 2:16 pm

Nappaa vielä tuoho tankin alle jonkisortin peitepala nii sit on aika bueno! :)
Adeptus Motorsport 50100
https://www.facebook.com/AMS50100

ErkkaQ
Viestit: 172
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 12:00 am
Paikkakunta: ZXR 750

Re: Kawasaki ZXR Ninja Evo II

Viesti Kirjoittaja ErkkaQ » Ti Heinä 15, 2014 3:29 pm

Nipsutin kirjoitti:Nappaa vielä tuoho tankin alle jonkisortin peitepala nii sit on aika bueno! :)
Juuri kyseinen kohta itseänikin eniten häiritsee pitää keksiä jokin sopivan kevyen näköinen vaihtoehto. Kultainen jarru- ja kytkinvipu sekä jalkatapit tuli tilailtua, jotta enemmä kultaa pelkän mustan sekaan.

ErkkaQ
Viestit: 172
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 12:00 am
Paikkakunta: ZXR 750

Re: Kawasaki ZXR Ninja Evo II

Viesti Kirjoittaja ErkkaQ » Ti Heinä 15, 2014 3:30 pm

Ja alakatekin löytyy tallista pitäisi vaan jaksaa leikellä kahtia ja alkaa sovittelemaan :D

ErkkaQ
Viestit: 172
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 12:00 am
Paikkakunta: ZXR 750

Re: Kawasaki ZXR Ninja Evo II

Viesti Kirjoittaja ErkkaQ » To Heinä 17, 2014 5:59 pm

Tuli tänään pikaisesti leikeltyä vakiolokarista tuollainen lirpuke

Kuva

Sekä aiemmat minivilkut paskimmaksi kiinalaiseksi todettuani uudet kiinan vilkut :D Mustalla lasilla tietenkin :firing:

Kuva

ErkkaQ
Viestit: 172
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 12:00 am
Paikkakunta: ZXR 750

Re: Kawasaki ZXR Ninja Evo II

Viesti Kirjoittaja ErkkaQ » Ke Heinä 30, 2014 11:17 am

Kytkimen luistoa tutkittu ja öljyjen vaihdon jälkeen päätin avata kytkimen. Levyt pois otettua tälläinen pikku ylläri :nono:

Kuva

Eli kaksi sakaraa mennyt poikki tuosta "torque limiter springistä". Kuvan löysin netistä vielä pitäisi saada oma irti ja pitäisikö nuo sakarat olla jossain päin konetta vai mihin ovat menneet :-?

edit. Jouset olivat minimiarvoissa ja välilevyt vähän kieroja luultavasti niistä johtuu luistaminen. Tuo torque limiter spring juttu ilmeisesti kawasakin oma apuri alaspäin vaihdettaessa, ettei rengas menisi niin helposti lukkoon en ole vielä saanut selvyyttä vaikuttaako kiihdyttäessä ollenkaan vaiko pelkästään moottorijarrutuksella :-?

ErkkaQ
Viestit: 172
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 12:00 am
Paikkakunta: ZXR 750

Re: Kawasaki ZXR Ninja Evo II

Viesti Kirjoittaja ErkkaQ » To Loka 02, 2014 3:49 pm

Jaaha ja taas sitä mennään. Tämän vuoden ajelut tässä ja pyörä tallissa odottamassa ensi kautta. Ei pitänyt suurempia muutoksia tulla, mutta taas sitä innostui ja tuli enemmän hommaa kuin piti :D mutta tällä kertaa tarkoitus saada kevääksi jo ajoon eikä heinäkuun lopuksi. Tässä pientä esimakua mitä tulossa

Kuva

Elikkäs ne jatkot tuli hankittua :flipa: ja sliparista nappasin kymmenisen senttiä pois ja lähemmäs jalkatappia. Madalluslinkut odottamassa asennusta ettei sentään noin ylös jää ja edestä hiukan ylemmäs taisi 3,5 senttiä olla hiukan liikaa. Pöydällä odottamassa myös pari lämpömittaria, teräspunosletkua bensoihin, uudet vilkut kulmiin, ohjausiskari, alakate ja jotain pieniä nippeleitä sekä shrorain pikkuakku, että saa akkukotelon helvettiin. Takakatteen alapuoli tarkoitus tehdä uudestaan ja tällä kertaa alumiinistä yhtenäinen siisti kokonaisuus. Sliparista pitäisi oikaista kolhut ja laittaa hiilikuituteippiä päälle niin tulee siistimmäksi. Ja tankin alapuoleisen osan siistiminen on ihan liian sekava nyt.

ErkkaQ
Viestit: 172
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 12:00 am
Paikkakunta: ZXR 750

Re: Kawasaki ZXR Ninja Evo II

Viesti Kirjoittaja ErkkaQ » To Loka 30, 2014 11:34 pm

Eteenpäin on taas päästy ja seuraavanlaista tapahtunut

Etujarrusatoloiden maalausta
Kuva

Säiliöistä kiinnikkeet pois ja jykevämpää letkua väliin että pysyy ilman kiinnikkeitä.
Pitää vielä maalata mustaksi letku ja kiristimet
Kuva

Taakse sama homma
Kuva

Teräspunossukkaa jäähdytinletkujen päälle.
Tuli vähän jykevää mutta kun ilmaiseksi sain :D
Kuva

Ja se perä
Kuva
Kuva
Kuva

Osaako kukaan sanoa toimisiko, jos pistäisi öljynlämpöanturin öljynlisäys korkkiin eikä öljypohjaan? Tarkoitus että näkisi jos lämmöt nousisi ei haittaa vaikka ei ihan oikein näyttäisi.

d0ggie
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Syys 23, 2013 11:52 pm

Re: Kawasaki ZXR Ninja Evo II

Viesti Kirjoittaja d0ggie » Pe Loka 31, 2014 4:40 am

ErkkaQ kirjoitti: Osaako kukaan sanoa toimisiko, jos pistäisi öljynlämpöanturin öljynlisäys korkkiin eikä öljypohjaan? Tarkoitus että näkisi jos lämmöt nousisi ei haittaa vaikka ei ihan oikein näyttäisi.
No kyllähän se toimii, mutta pitää huolehtia että se anturi koskettaa öljyä edes jossain määrin. Muutenhan se lähinnä mittailee ilman lämpötilaa koneen sisällä ja sitä kuinka kuuma lohko sattuu korkin kohdalta olemaan. Vaihtoehtoisesti täytyy työstää mittatikku jostain lämpöä hyvin johtavasta materiaalista jonka päähän naitat tuon anturin; tuossa naittamisessa täytyy huolehtiä että siihen väliin tulee jotain lämpöä johtavaa tahnaa / nestettä eli ei jää ilmataskua kuvioita sotkemaan vaan kontakti on hyvä.

Menee aika kikkailuksi niin miksi et vain etsi lohkon kyljestä jotain öljyproppua / linjaa johon väliin teet mahdollisesti adapterin ja isket anturin siihen? Toisaalta, itse kyllä mittaisin mielummin öljystä paineet kun lämpötila on kuitenkin jäähdytysnesteestä helpommin saatavilla. Jos öljyn lämpötila nousee liiaksi, pumppu pettää tai muuten vain käy jompi kumpi vanhaksi niin paineet tippuvat. Sehän nuo koneet tässä tapauksessa tappaa? Näet kuitenkin mittarista paineiden tippumistrendin (paljon) ennen öljyvalon syttymistä.

Mitä tulee öljykorkkimittarin tarkkuuteen niin väittäsin, ettei ole sen kummempi kuin vaikka sieltä öljypohjasta mitattuna. Öljykorkin korvaavia viisarimallisia lämpömittareitahan on esimerkiksi saksalainen RR työstänyt jo hyvin tovin (niissäkin on kaikissa sopivan pituinen mittatikku matkassa) eivätkä ne kyllä mitään turhan vikkeliä ole reagoimaan.

No, tää oli mun mielipide.

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Re: Kawasaki ZXR Ninja Evo II

Viesti Kirjoittaja jutila » Pe Loka 31, 2014 2:09 pm

Ei se oikeen hienosti ainakaan gikserissä pelannu. Rajotinta paukuttaessa alko oikeastaan vasta kunnolla reagoimaan ku kytkin roiski tarpeeksi öljyä. :D Koson anturi oli siis kyseessä.
Papattimessa ollu monta vuotta tuommonen saksalainen viisarimittari. Noh, näkeehän siitä suunilleen millon kone alkaa olla sopivassa lämmössä, varsinki talvikelissä ajellessa. Kesällä taas mettähiippailussa tieto lisää tuskaa ku viisari huitelee 100-120 asteen välissä.
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

ErkkaQ
Viestit: 172
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 12:00 am
Paikkakunta: ZXR 750

Re: Kawasaki ZXR Ninja Evo II

Viesti Kirjoittaja ErkkaQ » Pe Loka 31, 2014 11:27 pm

Kyllä se öljynlämpömittari saa jäädä ja pistän painemittarin kiinni. Onko suosituksia mikä olisi hyvä paikka öljynpaineanturille

Avatar
thelittleone
Viestit: 1482
Liittynyt: Pe Huhti 14, 2006 12:00 am
Paikkakunta: 1040cc jossa ahdin määrää tahdin

Re: Kawasaki ZXR Ninja Evo II

Viesti Kirjoittaja thelittleone » La Marras 01, 2014 12:19 am

ErkkaQ kirjoitti:Kyllä se öljynlämpömittari saa jäädä ja pistän painemittarin kiinni. Onko suosituksia mikä olisi hyvä paikka öljynpaineanturille
Painemittarille on just sopiva paikka sun perseessä!!! :gunsfiring: :gunsfiring: :gunsfiring:

Turhaa hifistelyä...tulee vaan paha mieli kun kattelee mittareita! :flipa: :flipa: :flipa:
In three words I can sum up everything I've learned about life: It goes on.

"The Fosse Way" better than good blowjob...

ErkkaQ
Viestit: 172
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 12:00 am
Paikkakunta: ZXR 750

Re: Kawasaki ZXR Ninja Evo II

Viesti Kirjoittaja ErkkaQ » Ma Maalis 23, 2015 7:43 pm

Onpas taas pitkä aika viime postauksesta, mutta pyörää on saatu eteenpäin. Enää ei puutu paljon käynnistyksestä ties, vaikka jo tällä viikolla saisi käyntiin. Bensalinjat tehty kokonaan uudestan ja osittain teräspunoksesta. Takakatteen alaosan sain valmiiksi, ja kaikki sähköt, mukaan lukien akku ja varashälytin katteen sisään. Vielä pitäisi jaksaa kiilotella alumiininen underi. Takajarrulle tein lyhyemmän reaktiotangon alkuperäiselle takapukin kiinnikkeen kierteeseen. Pakoputki lyhennetty ja niitattu kasaan, täytyy toivoa, että hiilariteippi pysyy kiinni eikä sula. Alkuperäisessä pöntössä ainakin pysyi, en tiedä kuinka putki nyt lämpeää. Paisariksi on vaihtunut ruostumattomasta teräksestä oleva pullo, mikä pitäisi kiillottaa. Ohjausiskarille löytyi paikka pyörän vasemmalta puolelta, tulee tosin kiinnike kaatumarautoihin, eikä runkoon niin kuin tällä hetkellä. Takavilkut ja kilpi underin alla, eteen tuli myös uudet vilkut. Zx12r takaiskari myös tallissa odottamassa paikalleen laittoa. Vanhan takaiskarin voin myydä pois jos jollain tarvetta. Listalla vielä paljon muutakin ennen kuin ajoon.

Kuva

Kuva

ErkkaQ
Viestit: 172
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 12:00 am
Paikkakunta: ZXR 750

Re: Kawasaki ZXR Ninja Evo II

Viesti Kirjoittaja ErkkaQ » To Huhti 09, 2015 9:34 pm

Kuva

Tuli tänään laitettua zx12r takaiskari kiinni ja madaltui ihan mukavasti. Kantapäätkin yltää polvet koukussa maahan :D Samalla myös ketjujen linja parani ku ei laahaa niin pahasti enää.

ErkkaQ
Viestit: 172
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 12:00 am
Paikkakunta: ZXR 750

Re: Kawasaki ZXR Ninja Evo II

Viesti Kirjoittaja ErkkaQ » Ti Touko 12, 2015 4:44 pm

Pyörä ollut pari viikkoa ajossa ja hyvin sutii ja paukkuu :firing:


Vastaa Viestiin