Kawasaki ZXR Ninja Evo II

Valvojat: ESKIL, btseppo

ErkkaQ
Viestit: 177
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 12:00 am
Paikkakunta: ZXR 750

Kawasaki ZXR Ninja Evo II

Viesti Kirjoittaja ErkkaQ » Su Maalis 30, 2014 10:36 pm

Uusi vuosi ja uudet kujeet vaikka pyörä edelleen sama. Viime vuonna ensimmäistä kertaa isoo pyörää rakennettua ja kesällä valtion palvelukseen lähettyä tuli todettua että nyt on aikaa laittaa pyörä pirkka lookista parempaan kuntoon. Tässä siis lähtökohta

Kuva

Intissä puolen vuoden aikana tuli purettua pyörää ja haalittua foorumilta MGM lm669 maski mopo maskin tilalle sekä lsl tanko katkaistuna kiinanpoikien cliparikiinnikkeillä. Intistä päästyä pyörän purku loppuun ja Temadurin kiiltävää mustaa maalia kaupasta.

Kuva

Moottoriin tuli vedettyä pohjamaalikin alle muut osat vain putsattu ja hiottu karhun kielellä ja maalattu pulverin päälle.
Kuva

Alkuperäinen savustus pöntön tilalle Ixilin shortyä foorumilta.
Kuva

Lähes kaikki mitä vaan pystyy on maalattu temadurin mustalla :D Pyörän väri teemana siis mustaa ja vähän kultaa ympäri pyörää.
Tässä mennään tänään

Kuva

Kuva

Kuva

Peräksi tuli ostettua MGM he444 ja sille pitäisi vielä takahäkki taikoa putkesta.
Vielä tekemättä:
Tankin "tötteröiden" hävitys ja tankin maalaus
Mittaristo maskiin jotenki kiinni
Etulokari??
Takapään sähköt tankin alle ainakin osittain mitä mahtuu
Bugi ostettu pitää levittää ja tehdä kiinnikkeet jos tämän kesän aikana meinaan pistää kiinni
Putkiston hiekkapuhallus ja maalaus
Jonkinnäköisen penkin väsäys
Kilvelle teline pyörän viereen
Ja se muutoskatsastus niin ei poliiseilla sanomista kuin putkesta korkeintaan :flipa:

ErkkaQ
Viestit: 177
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 12:00 am
Paikkakunta: ZXR 750

Re: Kawasaki ZXR Ninja Evo II

Viesti Kirjoittaja ErkkaQ » To Huhti 10, 2014 9:19 pm

Projekti edennyt hitaasti mutta ainakin toistaisesti varmasti. Pääsykokeisiin tulee luettua samalla, joten rakentelua pitänyt vähän karsia :nono: Mutta ainakin maalaukset suht hyvässä kuosissa nyt on takahaarukkakin maalattu ja tämmöistä jälkeä tullut

Kuva

Taakse tuli haalittua 48 piikkinen vanhan 45 piikkisen ja eteen 16 piikkinen 17 piikkisen tilalle.

Kuva

Niin ja pyörillekin saatu takaisin ja häkin poikastakin alkaa pikkuhiljaa muotoutumaan. Tarkoitus oli tehdä paskaraudasta mutta alkuperäinen tuli kuitenkin silvottua :upto: Vielä pitäisi taivuttaa alemmat putket ylempien alle kun ei tossa vieressä oikeen järkevän näköset.

Kuva

Ja tankin pölynimuriputkien reikien kuiduttelua umpeen

Kuva

Kuva

ErkkaQ
Viestit: 177
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 12:00 am
Paikkakunta: ZXR 750

Re: Kawasaki ZXR Ninja Evo II

Viesti Kirjoittaja ErkkaQ » La Touko 03, 2014 9:25 pm

Pääsykokeisiin kuukausi ja rakentelut jääneet entistä vähemmälle ja ajokausikin painaa jo päälle :nono: mutta kesäkuussa saa painettua pyörän kanssa täysillä, että tulee valmiiksi kesän ajoihin :firing: Jotain pientä edistystä sentään

Tankoviritelmästä näkymää sekä johtohelvetti ratkaistavana :D mustan suojasukan ja kutistesukkien kanssa tarkoitus pistää uuteen malliin.
Kuva

Takahäkki vähän edenneenä
Kuva

Taakse letkua jarrunestesäiliöksi
Kuva

Tankki pian kittailtu
Kuva

Näppärä säädettävä kilventeline kiinan pojilta
Kuva

Takakatetta vähän hahmoteltu paikoilleen
Kuva

ps. Jos pyörii nurkissa vanhoja bomber lehtiä niin ilmotusta tulemaan :wavey:

motomasse
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Maalis 19, 2013 8:43 pm

Re: Kawasaki ZXR Ninja Evo II

Viesti Kirjoittaja motomasse » La Touko 03, 2014 10:17 pm

Pistä tulemaan sieltä kiinan pojilta myös billet/cnc-jarrunestesäiliö, ne ei paljoa maksa. Tykkään tosta tankoviritelmästä.

Avatar
Zeri
Viestit: 937
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 12:00 am
Paikkakunta: 954rr Honda, 250 KTM exc-f, 9r Buell, XL500 Honda

Re: Kawasaki ZXR Ninja Evo II

Viesti Kirjoittaja Zeri » La Touko 03, 2014 10:24 pm

Muuten ihan mukavaa väkertelyä, mutta tuolla perällä saa varmaan automaattisesti Saksan kansalaisuuden :D

ErkkaQ
Viestit: 177
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 12:00 am
Paikkakunta: ZXR 750

Re: Kawasaki ZXR Ninja Evo II

Viesti Kirjoittaja ErkkaQ » La Touko 03, 2014 11:20 pm

motomasse kirjoitti:Pistä tulemaan sieltä kiinan pojilta myös billet/cnc-jarrunestesäiliö, ne ei paljoa maksa. Tykkään tosta tankoviritelmästä.
Eteen tullut jo kultaiset säiliöt en saanut kuvia vielä otettua.

ErkkaQ
Viestit: 177
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 12:00 am
Paikkakunta: ZXR 750

Re: Kawasaki ZXR Ninja Evo II

Viesti Kirjoittaja ErkkaQ » La Touko 03, 2014 11:21 pm

Zeri kirjoitti:Muuten ihan mukavaa väkertelyä, mutta tuolla perällä saa varmaan automaattisesti Saksan kansalaisuuden :D
Vähän miedommassa kulmassa tulee luultavasti ettei ihan pähkinänsärkijä :D

ErkkaQ
Viestit: 177
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 12:00 am
Paikkakunta: ZXR 750

Re: Kawasaki ZXR Ninja Evo II

Viesti Kirjoittaja ErkkaQ » Ti Touko 06, 2014 9:17 pm

Tänään taas vähän saanut eteenpäin ja tuli pistettyä uudet ketjut kiinni. Ketjut on RK Heavy Duty, mutta ei ole niitattavat joten lukon päälle jotain liimaa ajattelin kehitellä onko suosituksia? Myöskin tankin hiomista sain vähän eteenpäin ja pian alkaa kittaukset olemaan sileenä. Etunestesäiliöille tuli väännettyä vanhoista kiinnikkeistä uusille säiliöille paremmin soveltuvat. Oikeanpuolimmainen vielä vähän väärässä kulmassa pitääpi taivutella.

Kuva

Ja postissa tuli mustaa suojasukkaa joten joku viikonloppu johtosulkeiset tiedossa :D :D

Avatar
Zeri
Viestit: 937
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 12:00 am
Paikkakunta: 954rr Honda, 250 KTM exc-f, 9r Buell, XL500 Honda

Re: Kawasaki ZXR Ninja Evo II

Viesti Kirjoittaja Zeri » Ke Touko 07, 2014 12:44 pm

ErkkaQ kirjoitti:Tänään taas vähän saanut eteenpäin ja tuli pistettyä uudet ketjut kiinni. Ketjut on RK Heavy Duty, mutta ei ole niitattavat joten lukon päälle jotain liimaa ajattelin kehitellä onko suosituksia? Myöskin tankin hiomista sain vähän eteenpäin ja pian alkaa kittaukset olemaan sileenä. Etunestesäiliöille tuli väännettyä vanhoista kiinnikkeistä uusille säiliöille paremmin soveltuvat. Oikeanpuolimmainen vielä vähän väärässä kulmassa pitääpi taivutella.

Kuva

Ja postissa tuli mustaa suojasukkaa joten joku viikonloppu johtosulkeiset tiedossa :D :D
Miksi se liimata pitää :-? Ei ainakaan itellä oo koskaan ollu ongelmaa noiden C-lukkojen kanssa, kuhan vaan kattoo, että se menee kunnolla pohjaan saakka.

ErkkaQ
Viestit: 177
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 12:00 am
Paikkakunta: ZXR 750

Re: Kawasaki ZXR Ninja Evo II

Viesti Kirjoittaja ErkkaQ » Ke Touko 07, 2014 4:46 pm

Zeri kirjoitti:
ErkkaQ kirjoitti:Tänään taas vähän saanut eteenpäin ja tuli pistettyä uudet ketjut kiinni. Ketjut on RK Heavy Duty, mutta ei ole niitattavat joten lukon päälle jotain liimaa ajattelin kehitellä onko suosituksia? Myöskin tankin hiomista sain vähän eteenpäin ja pian alkaa kittaukset olemaan sileenä. Etunestesäiliöille tuli väännettyä vanhoista kiinnikkeistä uusille säiliöille paremmin soveltuvat. Oikeanpuolimmainen vielä vähän väärässä kulmassa pitääpi taivutella.

Kuva

Ja postissa tuli mustaa suojasukkaa joten joku viikonloppu johtosulkeiset tiedossa :D :D
Miksi se liimata pitää :-? Ei ainakaan itellä oo koskaan ollu ongelmaa noiden C-lukkojen kanssa, kuhan vaan kattoo, että se menee kunnolla pohjaan saakka.
Jostain luin joskus, että tärinä voisi pikkuhiljaa irrottaa ja liimalla ainakin pysyisi :freak: Tuskimpa ainakaan haittaa olisi :D

Avatar
tmz
Viestit: 2134
Liittynyt: Ke Syys 11, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Tonninen RääRää
Viesti:

Re: Kawasaki ZXR Ninja Evo II

Viesti Kirjoittaja tmz » To Touko 08, 2014 8:36 am

eikö ois fiksumpi laittaa se niittilukko, jos jännittää...?

itellä ollu jousilukkojakin ilman mitään liimoja ja hyvin on kestäneet, mutta kyllähän sillä niittilukolla saa sen mielenrauhan :)
HP-Garage

ErkkaQ
Viestit: 177
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 12:00 am
Paikkakunta: ZXR 750

Re: Kawasaki ZXR Ninja Evo II

Viesti Kirjoittaja ErkkaQ » La Heinä 12, 2014 11:24 pm

Täällä kirjoittelu jäänyt vähemmälle, mutta pyörän kimpussa oltu sitäkin enemmän ja kaikki valmista lukuunottamatta etujarruja, joihin tulossa tiivisteet ensi viikon alussa. Ongelmia käynnistyksessä oli ja sitä ennen talven aikana oli vesipumppukin haljennut jostain syystä :nono: tiivisteitä piti hakea kytkimeen ja jarruihin. Kipinä oli ensin hukassa ja sen jälkeen vuosi bensaa sekä jäähdytys nestettä, mutta onneksi korjaantui liittimiä kiristämällä lisää. Nyt toimii ja putkesta vapaastivirtaavana mukavat mörinät :upto: Kuvat puhukoon puolestaan

Kuva
pakoputkelle pari kiinnikettä

Kuva
Kaatumatapit taka-akselille

Kuva
Tankki maalattu, "tötteröt" sheivattu pois ja mittaristo tankissa päällä

Kuva
Jäähdytysnesteen pullo

Kuva
Penkki päällystetty nahalla

Kuva
Tämmöinen tänä vuonna, saa kommentoida vapaasti puolesta ja vastaan :D

Avatar
paskanaama
Viestit: 198
Liittynyt: Ma Loka 15, 2012 11:41 pm
Paikkakunta: gsx-r 1000 K7

Re: Kawasaki ZXR Ninja Evo II

Viesti Kirjoittaja paskanaama » Su Heinä 13, 2014 7:58 am

perä ja putki tulee mun mieleen turhan kauas.. mutta muuten on kyllä näyttävän näkönen rähisiä !! :firing: :firing: :firing: :firing: :firing:
FTW

ErkkaQ
Viestit: 177
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 12:00 am
Paikkakunta: ZXR 750

Re: Kawasaki ZXR Ninja Evo II

Viesti Kirjoittaja ErkkaQ » Su Heinä 13, 2014 3:17 pm

paskanaama kirjoitti:perä ja putki tulee mun mieleen turhan kauas.. mutta muuten on kyllä näyttävän näkönen rähisiä !! :firing: :firing: :firing: :firing: :firing:
Ensi tslvena tarkoitus lyhentää putki jalkatappien alle tai jatkot :upto:

Avatar
Kkallioj
Viestit: 1134
Liittynyt: Su Helmi 19, 2006 1:00 am
Paikkakunta: origiSRAD, minisuper-Honda ja minimoto

Re: Kawasaki ZXR Ninja Evo II

Viesti Kirjoittaja Kkallioj » Su Heinä 13, 2014 10:43 pm

Kaatumatapit taitavat olla kaatumistapit. Tosin renkaasta päätellen tuolla ajetaankin vain suoraa tietä :) Itse lyhentäisin kuitenkin.
Jos maalin appelsiinit kiillottaisi ja stongan sahausjäljet viilaisi, niin olis jo tosi hieno.

Vastaa Viestiin