The BlackOut - GSX1216Rt

Valvojat: ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
truebomber89
Viestit: 55
Liittynyt: To Touko 29, 2014 6:06 pm
Paikkakunta: GsxR 1100W -95

Re: The BlackOut - GSXR 1216T‏

Viesti Kirjoittaja truebomber89 » Su Tammi 11, 2015 5:40 pm

Aivan mahtava projekti! Valmistumista odotellessa:)
Fighters army toijala

Sieni_
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Paikkakunta: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2

Re: The BlackOut - GSXR 1216T‏

Viesti Kirjoittaja Sieni_ » Ma Tammi 19, 2015 1:54 am

Kiitos! Ollaan sitä jo vuoden päivät tässä "odoteltu", mutta nyt näyttäisi joku valopilkku olevan tunnelin päädyssä.

Erake Design tosiaan lupautui suihkimaan osat.

Tästä innostuneena otin ensimmäisenä kieron kipposen, jota myös valomaskiksi kutsutaan, erikauniiseen kätöseeni. Jumalauta, sitä hieroessa menikin taas varmaan kolmisen päivää, mutta kai siitä hyvä tuli. Etulokariin siirryttäessä riitti yks kevyt kierros sinne tänne kittiä käytön jäljiltä ja fillerit pintaan. Maskin kanssa tää toimeenpide tehtiin vissiin neljästi, vaiko viidesti. Tietty asiaa helpottaisi huomattavasti myös asiantunteva tekijämies. :silly:

Tässä vaiheessa eleltiin jo lauantaita ja käväsin itse maalarin luona. Otin ihan varoiksi maskin ja lokarin mukaan, joihin voitaisiin suunnitella jo tulevaa maalausta. Pari tuntia meni melko nopeesti rupateltaessa niitä näitä vähän kaikesta ja vielä asian vierestäkin. Lopulta osat jäi sinne ja äijä meinasi alotella näitä jo seuraavana päivänä.

Penkin pehmustetta tuossa ohi mennen myös työstetty, päällisestä ei vaan oo vielä tietoa. Lähtiskö sitä kiikuttamaan verhoomoon, vai onko porukalla kokemusta noista HT Moton päällisistä?

Moottorin osia ei oo vieläkään näkynyt .. Seuraavaksi hieromaan takakate, underi ja seat coveri pohjiin. Tankki on varmaan puolisen vuotta ollut samassa kunnossa, eli hitsausta vaille valmis .. Pari mittaria siis upotetaan tankin etuosaan. Mitäs raati on mieltä, vaatiiko tankki sisäpuolelta pinnoituksen tämän käsittelyn jälkeen? Noista pinnoitteista on hiukan ristiriitaista tarinaa tullut luettua.

Sieni_
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Paikkakunta: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2

Re: The BlackOut - GSXR 1216T‏

Viesti Kirjoittaja Sieni_ » La Tammi 24, 2015 3:11 am

Vapaa päivä pyhitetty ihanasti shoppailun merkeissä. Muun muassa keulaan uudet stefat ja pölysuojat. Ens viikolle menee niiden vaihtaminen, kuten myös Marteliuksen pinnoitteen ruiskiminen. Melko vaatimaton 100ml purkki black satinia tarttui mukaan.

Suuret kiitokset taas SÄLE / LS-Veivi Oy. Omantunnontuskat pois niskoilta, kun on kampiakseli tarkistettu kaiken ikävän varalta. Dragracen pakettikin tuli haettua, melkein jo innolla ajattelin aloittelevani kasaamista .. Kunnes tuli todettua, että tottahan toki minä perkele olin aikoinaan mittaillut runkolaakerit väärän kampiakselin mukaan .. Alkaa vissiin olemaan liikaa tavaroita hyllyllä. :D Nooh, ei muuta ko uudet tilaukseen.

Maanantaille lupasin viedä jauhemaalattavat osat Perecorin hellään huomaan. Tulikin töissä jo alkuviikosta hiekkapuhallettua osat valmiiksi. Lisäksi jotain ylimielistä hipostelua harrastettu tallin puolella, ahtimen kompurapesän ja painekotelon sain just kiilloiteltua.

Avatar
tenu
Viestit: 1602
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:00 am

Re: The BlackOut - GSXR 1216T‏

Viesti Kirjoittaja tenu » La Tammi 24, 2015 6:10 am

Sieni_ kirjoitti: Muun muassa keulaan uudet stefat ja pölysuojat.
Toivottavasti otit orkkikset, tupla hinta=yleesnsä vähintään tripla kestävyys :deal:

Sieni_
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Paikkakunta: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2

Re: The BlackOut - GSXR 1216T‏

Viesti Kirjoittaja Sieni_ » Su Helmi 01, 2015 3:43 am

Terska vaan arvon kansalaiset, jotain viikkokatsausta tarvis taas vissiin kyhäillä kylille juoruiltavaksi.

Runko ja hilppeet tuli eilen noudettua takaisin tallille. Siistiä jälkeä oli pukannut! Sävy on jotain tollasta silkin mustaa, 20% kiiltoasteella. Runkoon tuli kaks kerrosta, kiitos työpaikan hieman järeemmän luokan hiekkapuhalluslaitteiden, armotonta tykitystä .. :firing: Kaikki muut osat mahtui kuljettimen päällä raepuhalluskaapin läpi.

Kuva

Kuva
tenu kirjoitti:
Sieni_ kirjoitti: Muun muassa keulaan uudet stefat ja pölysuojat.
Toivottavasti otit orkkikset, tupla hinta=yleesnsä vähintään tripla kestävyys :deal:
Ei ollut alkuperäisiä saatavilla. Japanilaiset tarvikkeet (Tour Max) tuli muljautettua sijoillensa. Luotan kyllä näihin, edellisessä Kawassa ainakin ajoi asiansa. Siinä "ohimennen" tuli kiilloiteltua keulapumppujen kuoret. Tuli niistä komiat sen kusen polttaman elaksoinnin sijasta. Oli vaan sen kaltainen urakka, että enpä taas suosittele kellekään täysjärkiselle. Sorvissa sai ensin jurrata P80-paperia vasten lähemmäs tunnin, siitä muutamaan otteeseen fiinimmän paperin kanssa, jonka jälkeen taas muutamaa erilaista rättilaikkaa ja "jokuviiskiloa" kovavahaa. Koko operaatio vei mututuntumalla kolmisen tuntia, per pumppu. :cigar:

Kuva

Nykyään on joka pyörässä mustat pumppujen kuoret kromattujen liukuputkien kanssa,
miksei välillä toisin päin? :flipa:

Kuva

Pakollinen hipostelukuva.

Kuva

Jauhemaalauksesta tosiaan iso peukku Perecorille, TIG-hitsauksista taas velipojalle / MrPresident / Euran teollisuushuolto. Nyt on tankki hitsailtu nippuun. Tuossa tuoreeltaan pari kuvaa. Huomenna alkaa tuon hierominen maalauskuntoon.

Kuva Kuva

Pakosarja ja ahtimen pakopesä kuivuu parasta aikaa Marteliuksen black satinit niskoissaan. Molemmat kikkareet raepuhalluksen jäljiltä esilämmitetty näppituntumalla noin 30 - 40 asteiseksi, jonka jälkeen ruiskittu pinnoite. Vähintään yön yli suositellaan kuivumaan, jälkipaisto vielä edessä. Täytyy varmistaa vielä miten se meni, mutta muistaakseni liuotinpohjaisilla litkuilla sen 1h 150°C:ssa.

Sieni_
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Paikkakunta: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2

Re: The BlackOut - GSXR 1216T‏

Viesti Kirjoittaja Sieni_ » Su Helmi 08, 2015 1:38 am

:roll: .. Eipä oo kummempia tapahtunut, mutta kirjoitellaan nyt lämpimikseen. Pohjatöitä pohjatöiden perään, huomenna vihdoin viemään loput osat maalarille! Oli helvetin mukava siivota illan päätteeksi tiedostaen, ettei sitä hiontapölyä enää tarvi imeä kitusiin. Vanteet lasipuhallettiin Satakunnan Erikoispuhalluksen toimesta, ja underi kävi muovihitsauksessa Automaalaamo M. Tervo:lla ennen varsinaista pohjien hierontaa. Oli kyseinen muovin lirpake ottanut ja haljennut parista kohtaa. Ennemmin silti asiallisesti korjattu alkuperäisosa kuin vastaava kiinalainen. Isot pojat kuulemma paljonkin moittinut tätä Tervon pyörittämää puljua, mutta itse en pahaa sanottavaa tästäkään saanut kehiteltyä. Kaikinpuolin asiantuntevaa porukkaa tuntui olevan, kuin myös Erikoispuhalluksen Julle, äärettömän hienoja miehiä.

Vastaleivottu tankkihan näyttää tältä.

Kuva

Kuva

Kun puolestaan keittiön hellan uumenista putkahti ulos uunituoretta pullaa jo viikko sitten.

Kuva

Kuva

Viimosen päälle HiTech suojilla tietty. Millisestä pellistä veistelty pakosarjan ja downpipen laipat umpeen. Rälläkän laikkakin todettu ajavan asiansa tässä, nätisti kesti hiekkapuhalluksen tykitykset. :D

Sieni_
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Paikkakunta: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2

Re: The BlackOut - GSXR 1216T‏

Viesti Kirjoittaja Sieni_ » Su Helmi 08, 2015 5:52 pm

Hätänen perunalla otettu kuva paikan päältä.

Kuva

Pahasti kesken vielä. Ideana siis perus mustaan candy punaisella häivytettyjä kalloja, sekä muuta mukavaa. Vähän sekava alkaa selittelemään. Kuvat puhukoon puolestaan, kunhan valmistuvat. :upto:

Dippaamalla siis tehty tämä vaihe, seuraavaksi candyllä yli. Sen jälkeen mustaa perään, jättäen osittain häivytettynä kalloja tuolta näkyviin, kynäruiskulla viimeistelyt ja kiiltävä lakka päälle.
Viimeksi muokannut Sieni_, Su Helmi 15, 2015 6:50 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sieni_
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Paikkakunta: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2

Re: The BlackOut - GSXR 1216T‏

Viesti Kirjoittaja Sieni_ » Su Helmi 15, 2015 6:46 pm

Tulipa kiva kuva. :roll:

Kuva

Eli motti paiskattu pöydälle ja ajattelin oikein toden teolla aloittaa vihdoin tämän kasailut, kun kaikki tarvittavat osatkin oli saapunut .. Vai oliko? No olihan ne, mutta kun oli näemmä ennestäänkin jo pari hassua OEM osaa hukassa, joten hommat seisoo taas. Tällä kertaa kylläkin täysin omasta huolimattomuudesta!

Kytkinakselin laakeria vasten tuleva C-rengas ja lohkojen väliset O-renkaat (öljynpaluureitille) ovat nyt hukkuneet jossain päin maailmaa. Näitä huomenna siis metsästämään.

Sieni_
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Paikkakunta: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2

Re: The BlackOut - GSXR 1216T‏

Viesti Kirjoittaja Sieni_ » Su Helmi 22, 2015 10:07 pm

Sieltä se paholainen alkaa köyriä haudastaan uudestisyntymisen porteille! :eyemouth:

Kuva Kuva

Kuvista vastaa mahtava kameralla varustettu Siamtsunkin telefooni, kun ei oikeaa kameraa joka paikkaan jaksa roudata mukana. Erake hoitanut todella asiallisesti homman kotiin. Itse puolestaan yrittänyt moottoria laittaa kasaan päin. Siitä lisää ens viikolla, saattaa heilahtaa jo ihan lähipäivinä runkoon kiinni!

Travoltta
Viestit: 70
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2014 9:45 am

Re: The BlackOut - GSXR 1216T‏

Viesti Kirjoittaja Travoltta » Ma Helmi 23, 2015 12:08 am

nyt on asiallista!

Sieni_
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Paikkakunta: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2

Re: The BlackOut - GSXR 1216T‏

Viesti Kirjoittaja Sieni_ » To Helmi 26, 2015 11:38 pm

Kiuas valmiina vastaanottamaan löylyä!

Kuva

Moottorin posket vaihtuu vielä kiillotettuihin, nämä tuli ruuvailtua suojiksi maalauksen ajaksi.

Iso käsi Strengille moottorin osista, vinkeistä, neuvoista ja vastauksista! Oli ensialkuun hiukan hakemista, kun ei ikinä oo kyseistä alakertaa kasannut, saatikka edes purkanut. Onnistunut remontti taisi silti olla, koska lihalaatikon pohjalle jäi edelleen kourallinen pultteja. :lol:

Kuvat on aina kivoja, vaikka niitä puhelimella taas tuli räpsittyä. Pyörä ja Mopo Oy laittoi alakerran puuttuvat osat todella hätäsesti tulemaan. Kyseisiä osia ollut edes heidän varastossa, vaan joutuivat suoraan Suzukilta tilaamaan. Tilauspäivästä 4vrk kuluttua oli kuitenkin jo paketti kotiovella! :hearton: Ei siinä muuta kuin leegoja lyömään yhteen.

Kuva

Tähän asti meni ihan kivasti, mitä nyt välissä piti yrittää interswebistä lukea rivien välistä, mihinkä momenttiin Carrillon veivit kuuluu. Lukemat heitteli 33Nm -> 55Nm, ja jossain tapauksessa oli kuulemma 50Nm kohdilla jo napsunut muutamakin pultti poikki. Oma pääkoppa antoi ymmärtää 43Nm, jos kyseessä ARP:n 2000 pultit.

.. Josta taas päästiin seuraavaan kohteeseen, nimeltä öljypohja, -pumppu, ynnä muut värkit siitä väliltä! Ihan vaan nippelitietona taas, kun täällä varmasti näiden kanssa joku edelleen jaksaa räpeltää. Kyseisissä osissa on vanhemman 1100 GSXR ja 1200 GSF välillä eroja, mutta helppo sovittaa yhteen. Öljypumput on täysin samat. Öljypohjassa ja oil pick upissa on jonkin verran eroavaisuuksia, eli molemmat täytyy vaihtaa, jos haluaa toimivan yhdistelmän. Näiden lisäksi kannelta tuleva vasemman puoleinen öljyn paluuputki täytyy vaihtaa / modata alkuperäisestä. Ottaa öljypohjan paineventtiili muutoin tätä vastaan.

Tähän tuli Banditin pohja, johon täytyy vielä sumplia paluulinja ahtimelta.

Kuva

Kuva

Kuva

Tämän palikkatestin jälkeen nosteltiin sarjaa ja hattua jo päälle. Muuten ihan kiva, mutta sylinteriputkiin olis voinut edes pienet viisteet tehdä. :tardmaker: Lähemmäs puoltoista tuntia yksin männänrenkaiden kanssa kopeloidessa päätin uhrata "kilautappa-nyt-jo-saatana-kaverille-kortin", ja sarja sujahti lopulta oikein kivasti kolmen käsiparin voimin paikoilleen. Seuraavalla kerralla sarjan ollessa irti, siihen muuten tehdään ne viisteet. Hattu päälle, ajoitukset TSEK, välykset TSEK, se oli siinä.

Kuva

Pikaiset suojailut, pari - kolme kierrosta Wurthin rasvanpoistajalla moottorin ympäri ja vähän käsipelillä vielä läpikäyntiä, niin sai suihkia maalit päälle. Huomenna tiedossa i/ö mottijumppaa, elikkä äärimmäisen tarkka elinsiirto takaisin makuusijalleen. :cheers:

Tilletson
Viestit: 411
Liittynyt: Pe Elo 03, 2007 12:00 am
Paikkakunta: Tellu & exc

Re: The BlackOut - GSXR 1216T‏

Viesti Kirjoittaja Tilletson » Pe Helmi 27, 2015 7:48 pm

Näyttää mukavalta. Millä tatinalla maalasit moottorin, jollain perus kilikoli kuumankestolla?

Pyörästä ja moposta itselläkin hyviä kokemuksia, niillä on pakko olla joku oma lentokone kun tulee niin pirun hätäseen ulkomailta tavaraa postikoppaan :eek:

Vastamaalatun moottorin asennus runkoon kieltämättä vaatii kellosepän tarkuuttaa ja hävittäjälentäjän hermoja :D

Sieni_
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Paikkakunta: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2

Re: The BlackOut - GSXR 1216T‏

Viesti Kirjoittaja Sieni_ » Ma Maalis 02, 2015 12:32 am

Sieltä on Pyörä ja Mopedi tosiaan löytänyt todella innokkaat vinosilmät polkemaan postia tulemaan, 24/7 ja läpsystä vaihto, siellä joku paikallinen Jackie Chan hirnuu varmasti tälläkin hetkellä. Perus kilikolikakkaa tuli mosan kylkeen suhastua. Periaatteessa se vaatisi myös uunituksen, mutta menettelee näinkin. Koneesta ensimmäisiä höyryjä ottaessa lämpee kuitenkin tarpeeksi. Aina tietysti parempi, mitä nopeammin kappale saa lämpöä maalauksen jälkeen. Tähän asti on hyvin maali pysynyt, vaikka on "paistettu" vasta parin kuukauden seisottelun jälkeen. Lisäksi tässä vaiheessa, ilman mitään jälkitohotteluja, maalipinta on suhteellisen arka öljylle ja muille nesteille, joka nimenomaan moottorin kasaamisen yhteydessä on melko hankala yhdistelmä. + Ilmajäähdytteisen moottorin pohjatyöt on erittäin ihanaa & hermoille suotuisaa harrastustoimintaa. :D Taisin vannoa tuossa edellisen projektin yhteydessä, ettei enää ikinä moottorin pohjatöiden hieromista, vaan heitettiinkin lisää vettä myllyyn .. :eyemouth: Tulipa faktaa ja fiktiota taas niin, että jokaisen korvista tuulahtaa ohi. Ei se aivan yksinkertaista hommaa ole, vaikka spraymaaleista niin moni väittää luulevansa.
Tilletson kirjoitti:Näyttää mukavalta. Millä tatinalla maalasit moottorin, jollain perus kilikoli kuumankestolla?

Pyörästä ja moposta itselläkin hyviä kokemuksia, niillä on pakko olla joku oma lentokone kun tulee niin pirun hätäseen ulkomailta tavaraa postikoppaan :eek:

Vastamaalatun moottorin asennus runkoon kieltämättä vaatii kellosepän tarkuuttaa ja hävittäjälentäjän hermoja :D
Palaillaas sitten itse pääpiruun.

Kuva

Edellisen postauksen osien sopivuutta jatkaen, GSX-F:n laturi tuntuisi ainakin fyysisesti sopivan myös R:n ja Banditin moottoriin.

Maanantaina jatketaan kaasareiden parissa.

Kuva

"Ikinä ei oo näin käyny, mutta taas" .. Tosiaan, toi aijaa.com alkoi vähäsen kiukuttelemaan vastaan. Ei oo viis vuotta sitä käyttäneenä pahemmin huonoa sanottavaa vielä tullutkaan .. Edit: No nyt!

Sieni_
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Paikkakunta: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2

Re: The BlackOut - GSXR 1216T‏

Viesti Kirjoittaja Sieni_ » Pe Maalis 06, 2015 12:42 am

Murkula laskettu alas pöydältä, joka puolestaan sai pikaisesti täytettä.

Kuva

Kaasarit putsattu tarkistuksen ohessa ja muljautettu sijoillensa.

Kuva

Enimmäkseen taas ylimääräistä pikku hiplailua tullut harrasteltua, kuvat puhukoon puolestaan.

Ei ehkä niin näkyvää, mutta hiljaa hyvä tulee.

Kuva

Kuva

TJ 28 :firing:

Tim
Viestit: 152
Liittynyt: Su Elo 28, 2011 12:00 am
Paikkakunta: GSXR1100 T, EFE 1100

Re: The BlackOut - GSXR 1216T‏

Viesti Kirjoittaja Tim » La Maalis 07, 2015 9:55 pm

Mitkä kaasarit tossa on?

Vastaa Viestiin