The BlackOut - GSX1216Rt

Valvojat: ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
Avatar
Smokie
Viestit: 3041
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Re: The BlackOut - GSX1216Rt

Viesti Kirjoittaja Smokie » Ma Kesä 01, 2015 8:28 pm

Kone on liian kireäksi rakennettu jos touhu on vesiruiskusta kiinni.
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Sieni_
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Paikkakunta: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2

Re: The BlackOut - GSX1216Rt

Viesti Kirjoittaja Sieni_ » Ma Kesä 01, 2015 10:47 pm

Päällikkö on hyvä vaan, ja tarkentaa hieman? Ensimmäinen ahdettu mopo, kaikki on tähänkin asti pitänyt ite opiskella ja kysellä tyhmiä entuudestaan tuntemattomilta. Oppirahat täytyy välillä maksella pois, ja tästä nyt koostui se ensimmäinen erä. Näillä näkymin huomenna lähtee 5kpl 81mm sylinteriputkia tänne päin, yks vaihtoon ja loput hyllylle pahan päivän varalle odottelemaan. Kolmosen männän lisäksi kakkosen mäntä vaihdetaan myös. Näytti olevan alkua sielläkin, helvetin pientä kylläkin, mutta kuitenkin.

Jäähdyttämätöntä ahtoilmaa ängettynä reippaan kilon edestä palotilaan vakio sytkän kanssa alkaa mun käsittääkseni vituttamaan jo aikalailla lievempääkin kokoonpanoa. :eyemouth: Jatkossa mennään maltillisemmilla ahdoilla ja toimivalla vesiruiskulla .. Lisätään ahtoja vasta, kun on Dynan sähköt tilalla.
tanskude kirjoitti:Motorsporttia.. Menikö kovastaki vauhista nurin, tuliko paljo vahinkoa?
Ujo kippaus, valtatieltä käännyin pienemmälle tielle. Ehkä parikymppiä vauhtia, mutta lähtee siinä silti melko hätäsesti öljytty kumi alta. Jalkatappi poikki, joka korjattu jo. Jarruvipu vähän kärsi, uusi tilattu. Yks moottorin poski otti vähän hellää, mutta onneks on noita varakoneita. Ei näissä mitään, kun saa suoraan vaihdettua uutta tilalle, mutta tankkiin ja peräkatteeseen tuli myös pienet skraidut. Näiden korjailu on ens talven hommia.

Tepa76
Viestit: 265
Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha XJR 1200T -95

Re: The BlackOut - GSX1216Rt

Viesti Kirjoittaja Tepa76 » Ti Kesä 02, 2015 10:56 am

Sieni_ kirjoitti:
Jäähdyttämätöntä ahtoilmaa ängettynä reippaan kilon edestä palotilaan vakio sytkän kanssa alkaa mun käsittääkseni vituttamaan jo aikalailla lievempääkin kokoonpanoa. .
Ei välttämättä,oma motti kestänyt 1.2bar painetta jo yli 17000km ja kone/sytkä täysin vakiot myös puristukset on vakiot 9.7:1!Tosin nyt ei puhuta tästä Suzukin "Jumala" moottorista vaan ihan vaan Yamahasta ;)
Ettei vaan ois taas liian pieni ahdin koneessa ja pakopaineet tappaa sitten moottorin :(

Avatar
hellboy
Viestit: 1375
Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 1:00 am
Paikkakunta: GSXR12Ti MS3

Re: The BlackOut - GSX1216Rt

Viesti Kirjoittaja hellboy » Ke Kesä 03, 2015 9:10 pm

Todella huonoa tuuria!

Tässä välissä voisi olla hyvä viilata männänrenkaat vakiomännistä esim. Wisecon turbospeksiin http://www.wiseco.com/PDFs/Manuals/RingEndGap.pdf jos männät on käsissä

Millä setupilla kaasarit muuten olivat? Sellasta dyna2000 en ehkä laittaisi, mutta jotkut paremmat puolat ehkä esim. Boschi tai vastaava. Kannattaa vähän tutkia mitä muita vaihtoehtoja on, jos on.

Banditin lohkot Ärrän laatikolla ja kytkimellä. Banditin kampiakseli, jossa Busan H-profiilikanget.
Busan kangethan on vähän pidemmät mitä ärrän. Minkä kokoisen korokelevyn laitoit tai mihin puristuksiin suurinpiirtein päädyit?
Nomex est omen

Sieni_
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Paikkakunta: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2

Re: The BlackOut - GSX1216Rt

Viesti Kirjoittaja Sieni_ » Ke Kesä 03, 2015 11:30 pm

Kiitti linkistä. Työlistalla ovat, kunhan sylkkäputket saapuisivat.

Pääsuuttimet on alkuperäisten luokkaa, muistaakseni 120, seosruuvit rapiat 2 kieppiä auki. Kohtalaisen hyvin tuntuu seokset olevan kohdillaan. Ihan takuita en väittämästäni ota, kun oli bensapaineiden kanssa alkuun ongelmia. Paineiden nollaantuminen johtui tankin korvausilmasta .. Nyt hengittää tankki kunnolla, ja paineet pysyy linjastolla. Tämän jälkeen rötäsi edelleen hiukan, kun oltiin kirimässä ahtojen puolelle. Epäilin liian ahdasta paluulinjaa ja väkersin uudet lähdöt tankilta. Tätä en ehtinyt kokeilemaan vielä, kun sattui tuo mäntä jo parkaisevan.

Mikä vika Dynan 2000:ssa? Ja saahan kyseiseltä valmistajalta myös puolia erikseen. Kauheesti tuntuu isot pojat näitä kehuskelevan.

Busan kanget taisivat olla 2mm pidemmät, kun taas männät sen 2mm matalemmat. Korokelevy on 1mm, jossa molemmin puolin tiivisteet. Puristukset ysin pintaan. Täytyy myös ottaa huomioon, että 1100:n männät on hieman kupupäiset, kun Busan männät lähemmäs tasalakiset.

Avatar
hellboy
Viestit: 1375
Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 1:00 am
Paikkakunta: GSXR12Ti MS3

Re: The BlackOut - GSX1216Rt

Viesti Kirjoittaja hellboy » To Kesä 04, 2015 7:19 am

Sieni_ kirjoitti:Kohtalaisen hyvin tuntuu seokset olevan kohdillaan. Ihan takuita en väittämästäni ota, kun oli bensapaineiden kanssa alkuun ongelmia.

Mikä vika Dynan 2000:ssa? Ja saahan kyseiseltä valmistajalta myös puolia erikseen. Kauheesti tuntuu isot pojat näitä kehuskelevan.
No periaatteessa seokset ei ole voineet kovin alueellaan olla kun kaksi mäntää on sulanut.

Dyna 2000 on ainakin itselläni huonoja kokemuksia - milloin on koko boksi pimentynyt joko kokonaan tai epämääräisen puoliksi. Vianhaku on ollut sitten hankalaa. Puolat varmaan ihan ok, vaikka niissä onkin tuumaisia talttapäisiä ruuveja :)

Toivottavasti tulee nyt kuntoon ja moottori siihen iskuun, että saa ison voiman ulos. Aina näissä tuntuu sattuvan, vaikka kuinka tarkkaan rakentaisi. Itsekin melkein paskoin bussin moottorin pari viikkoa sitten.
Nomex est omen

Avatar
juunas
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Maalis 03, 2015 11:23 am
Paikkakunta: Suzuki "Jack daniels" gsx-r 1216t Suzuki gsx-f 1127cc potkumopo

Re: The BlackOut - GSX1216Rt

Viesti Kirjoittaja juunas » To Kesä 04, 2015 7:58 am

täällä ku tuntuu olevan tietopäistä porukkaa ja minullakin tuntuu kohta loppuvan tuo kipinä i/östä niin sanokaapa herrat mitä laitetaa tilalle? jotku vaggilaiset? jos jollakin toimivaa,tehokasta ja halpaa sytkää hyllyssä niin voi tarjota? :)
-Brahestad-

Avatar
skyline
Viestit: 1439
Liittynyt: Ma Syys 10, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Kona!

Re: The BlackOut - GSX1216Rt

Viesti Kirjoittaja skyline » To Kesä 04, 2015 11:47 am

No mulla on iö:ssä sytkäpuolta parannettu ainoastaa dynan vihreillä puolilla sekä dynan johdoilla eikä mitää ongelmaa ole ollu kipinän kanssa isoillakaan ilmamäärillä.
Olennaista on, että pelkoa ei tunneta - tai myönnetä.

Sieni_
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Paikkakunta: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2

Re: The BlackOut - GSX1216Rt

Viesti Kirjoittaja Sieni_ » To Kesä 04, 2015 5:47 pm

No periaatteessa sitä olis voinut kaikennäköstäkin olla perseellään, tai vahingossa oikeinkin, mutta periaatteet ja käytöntö eivät aina täsmää. Jälkiviisastelukin on periaatteessa aina turhaa, mutta fiksua ennaltaehkäisemistä seuraaviin käytännön toimenpiteisiin. :silly:

Itse asiassa juurikin kolmosen sytytysjohto oli kirrautunut luultavasti tilan ahtaudesta melko tiukalle, ja epäilenkin sen vaikutusta kipinään. Onhan noita muuttujia matkassa! Täytyy koko mopo perkele käydä läpi, kun alkukiimassa niin hätäsesti tuli taas sohittua menemään. :mad:

Tietopäisestäkään niin tiedä, mutta .. juunas meinaa luultavasti cop-tyylisiä puolia? Eikös noita uudemmista Kiksereistä olla soviteltu. Tarkistaa vaan, että ohmimäärät on samat, kun sarjaan kytkennässä niitä alkaa summailemaan. Itse ajattelin kuitenkin perinteisen tyylisiä tähän, luultavasti ne Dynat lähtee seuraavaksi tilaukseen.

Dynan täydellistä sarjaa meinasin lähinnä sen lisäominaisuuksien toivossa, vai mitenkä teillä on sytytysennakkoa säädetty?

Sipian
Viestit: 129
Liittynyt: Pe Elo 26, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Turbo Tuono

Re: The BlackOut - GSX1216Rt

Viesti Kirjoittaja Sipian » Pe Kesä 05, 2015 9:38 am

Mulla oli aikoinaan I/Ö gixussa busanmännät, 128 suuttimet, td05 ahdin kilo paineita ja vakio sytkä vehkeet. Eikä ollut mitään ongelmia keston kanssa, toki kaikki saa paskaksi jos täysin ilman sääliä päästelee menemään.

Avatar
Smokie
Viestit: 3041
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Re: The BlackOut - GSX1216Rt

Viesti Kirjoittaja Smokie » La Kesä 06, 2015 6:56 pm

Mä oon oikein erikoistunut syyttämään kipinävehkeitä kaikista ongelmistani. Nykyään huomaa vasta yli baarin paineilla jos on sattunut tulpasta lentämään maaelektrodi helvettiin muttei tuo pärrä siltikään kunnolla pelaa jos seokset on vituillaan. Seuraava askel eteenpäin olis hommata sellaiset sytkävehkeet että mäntä pelästyy ja lähtee alta karkuun, sittten ei ehkä tarvisi bensaakaan enää.
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Sieni_
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Paikkakunta: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2

Re: The BlackOut - GSX1216Rt

Viesti Kirjoittaja Sieni_ » Pe Kesä 12, 2015 6:14 pm

Edistyy, ei edisty, ei,.. Sylinteriputket tosiaan tilasin saman tien viikko sitten maanantaina, jotka saapuivat sitä edeltävänä perjantaina. Hetimmiten putket Matkahuollosta kantoon, ryhmä mukaan ja ajella hurautin taas Laitilan SÄLE:een. Loistava paikka, vaikka heidän osalta homma menikin seuraavalle viikolle. Noh, siinäpä jäi kiihdytyskisat ajelematta. Vituiksihan ne kisatkin joka tapauksessa meni, mutta kuitenkin. :D

Tiistaina käyty noutamassa valmis ryhmä koneistamolta. Pari uutta mäntää sujahti sorvin ja hentoisen snurrailun jälkeen takaisin sijoillensa. Renkaiden päittäisvälykset myös hinkattu kohdilleen. Ei ollut juurikaan heittoa, mutta eipä näissä ikinä liian tarkka voi olla .. Taas tuntui luonaavan jo liian hyvin? - NPM:ltä parit hassut tiivisteet varastosta loppu, tilaustavaraksi meni ja näitä odotellaan nyt ens viikon alkuun asti! :drin: Arvelluttava homma, kun kuitenkin Suomen laajimmasta Suzukin varaosien jälleenmyyjästä kyse. Taisi jäädä HBS:kin tänä vuonna välistä.

Aivan putkeen näyttää menevän taas, mutta jos juhannuksena sitte. Ehkä.

Kyrpäjooseppi
Viestit: 172
Liittynyt: Pe Maalis 21, 2008 1:00 am
Paikkakunta: I/Ö ongelmia -95 lähtien.. Suzuki GSX-R 1100 Turbo

Re: The BlackOut - GSX1216Rt

Viesti Kirjoittaja Kyrpäjooseppi » Pe Heinä 03, 2015 10:10 pm

Sieni_ kirjoitti:No periaatteessa sitä olis voinut kaikennäköstäkin olla perseellään, tai vahingossa oikeinkin, mutta periaatteet ja käytöntö eivät aina täsmää. Jälkiviisastelukin on periaatteessa aina turhaa, mutta fiksua ennaltaehkäisemistä seuraaviin käytännön toimenpiteisiin. :silly:

Itse asiassa juurikin kolmosen sytytysjohto oli kirrautunut luultavasti tilan ahtaudesta melko tiukalle, ja epäilenkin sen vaikutusta kipinään. Onhan noita muuttujia matkassa! Täytyy koko mopo perkele käydä läpi, kun alkukiimassa niin hätäsesti tuli taas sohittua menemään. :mad:

Tietopäisestäkään niin tiedä, mutta .. juunas meinaa luultavasti cop-tyylisiä puolia? Eikös noita uudemmista Kiksereistä olla soviteltu. Tarkistaa vaan, että ohmimäärät on samat, kun sarjaan kytkennässä niitä alkaa summailemaan. Itse ajattelin kuitenkin perinteisen tyylisiä tähän, luultavasti ne Dynat lähtee seuraavaksi tilaukseen.

Dynan täydellistä sarjaa meinasin lähinnä sen lisäominaisuuksien toivossa, vai mitenkä teillä on sytytysennakkoa säädetty?
Kirijottelen taas tapanimukkaa kuukauen myöhäsä..
Itellä on dynan harmaat puolat kun johtojen takia mukavemmat.
Mulla on semmonen käsitys, että orkkis sytkä kamppeet kyllä pellaa näillä "perus" turbotuksilla hyvin, ei tartte myöhästää ennakoita tms. muutaman ~350hv tiiän otetun vakio sytkäkamppeilla.
"Eikä Pentti oo läski, se on vaa painava..."
Kummeli V

Kuuluisia viimeisiä sanoja...

"kuka ihmeen Simo Häyhä"
puna-armeijalainen

Sieni_
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Paikkakunta: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2

Re: The BlackOut - GSX1216Rt

Viesti Kirjoittaja Sieni_ » Ma Heinä 06, 2015 12:12 am

Toimii taas. Paineensäädin oli paskana, sekä nelosen kaasarilta oli neulan sokka irti .. :roll: Vähän väliä meinaa kaasarit tulvia pidemmän vedon jälkeen, mutta uudet O-renkaat on tilauksessa. Alkuviikosta tuli myös huomattua, ettei laturi pelaa ollenkaan. Olipa meinaan mukava työntää maanantaina 16h työpäivän jälkeen mopedia kotiin. Käämit oli saanut männänsulatuskekkereillä +100 asteista öljyä päällensä.

Koeponnistelut alkoi olla siinä. Muutama tunti hinkkailtiin ja lauantaina käytiin MotoRockFesteillä veljen kanssa. Ohessa helvetin laadukas kuvan tapainen todistus tapahtuneesta.

Kuva

Tänään jatkettiin tourinkihomosteluja oikeen porukalla ..

Kuva

.. Kunnes tuli taas se pahamainen porilainen siviilimies Skeidallaan eteen ja ohitustilanteessa heilahti törkeen puolelle.

Alkaa menemään jo vähän perinteitä kunnioittaen! Kortti ennätykselliset 1.5 vuotta taskussa, eli kuta kuinkin projektoinnin ottama aika. Kunnollisia ajoja takana tuollaset muutama päivää. Olis se kesäloma paremminki voinut alkaa, ekana päivänä helvetisti palanutta ihoa, toisena kortin menetys. Mielenkiinnolla odottaen, pysyykö poika hengissä kesäloman loppuun asti. :drin:

Avatar
TESTO
Viestit: 496
Liittynyt: To Syys 16, 2010 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki GSX-R 7/13 -88, GSX-R 7/12 -89 ja GSXR 1340 APE -86 GSXR 1100 -92, Yamaha YG1 -69

Re: The BlackOut - GSX1216Rt

Viesti Kirjoittaja TESTO » Ma Heinä 06, 2015 5:36 am

Sieni_ kirjoitti: .. Kunnes tuli taas se pahamainen porilainen siviilimies Skeidallaan eteen ja ohitustilanteessa heilahti törkeen puolelle.
Osanotto ja voimia. Oot kaiketi muuten elänyt helvatan onnekasta elämää kun tällä saralla kakistelee ja potkii päähän???
Viimeksi muokannut TESTO, Ma Heinä 06, 2015 8:24 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vastaa Viestiin