Tänään on Ke Tammi 17, 2018 6:26 am

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin 
 [ 104 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: The BlackOut - GSX1216Rt
ViestiLähetetty: Ma Kesä 01, 2015 8:28 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Viestit: 6807
Pyörä: Vanha mutta paska
Kone on liian kireäksi rakennettu jos touhu on vesiruiskusta kiinni.

_________________
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: The BlackOut - GSX1216Rt
ViestiLähetetty: Ma Kesä 01, 2015 10:47 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Viestit: 421
Pyörä: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2
Päällikkö on hyvä vaan, ja tarkentaa hieman? Ensimmäinen ahdettu mopo, kaikki on tähänkin asti pitänyt ite opiskella ja kysellä tyhmiä entuudestaan tuntemattomilta. Oppirahat täytyy välillä maksella pois, ja tästä nyt koostui se ensimmäinen erä. Näillä näkymin huomenna lähtee 5kpl 81mm sylinteriputkia tänne päin, yks vaihtoon ja loput hyllylle pahan päivän varalle odottelemaan. Kolmosen männän lisäksi kakkosen mäntä vaihdetaan myös. Näytti olevan alkua sielläkin, helvetin pientä kylläkin, mutta kuitenkin.

Jäähdyttämätöntä ahtoilmaa ängettynä reippaan kilon edestä palotilaan vakio sytkän kanssa alkaa mun käsittääkseni vituttamaan jo aikalailla lievempääkin kokoonpanoa. :eyemouth: Jatkossa mennään maltillisemmilla ahdoilla ja toimivalla vesiruiskulla .. Lisätään ahtoja vasta, kun on Dynan sähköt tilalla.

tanskude kirjoitti:
Motorsporttia.. Menikö kovastaki vauhista nurin, tuliko paljo vahinkoa?

Ujo kippaus, valtatieltä käännyin pienemmälle tielle. Ehkä parikymppiä vauhtia, mutta lähtee siinä silti melko hätäsesti öljytty kumi alta. Jalkatappi poikki, joka korjattu jo. Jarruvipu vähän kärsi, uusi tilattu. Yks moottorin poski otti vähän hellää, mutta onneks on noita varakoneita. Ei näissä mitään, kun saa suoraan vaihdettua uutta tilalle, mutta tankkiin ja peräkatteeseen tuli myös pienet skraidut. Näiden korjailu on ens talven hommia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: The BlackOut - GSX1216Rt
ViestiLähetetty: Ti Kesä 02, 2015 10:56 am 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 12:00 am
Viestit: 266
Pyörä: Yamaha XJR 1200T -95
Sieni_ kirjoitti:

Jäähdyttämätöntä ahtoilmaa ängettynä reippaan kilon edestä palotilaan vakio sytkän kanssa alkaa mun käsittääkseni vituttamaan jo aikalailla lievempääkin kokoonpanoa. .

Ei välttämättä,oma motti kestänyt 1.2bar painetta jo yli 17000km ja kone/sytkä täysin vakiot myös puristukset on vakiot 9.7:1!Tosin nyt ei puhuta tästä Suzukin "Jumala" moottorista vaan ihan vaan Yamahasta ;)
Ettei vaan ois taas liian pieni ahdin koneessa ja pakopaineet tappaa sitten moottorin :(


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: The BlackOut - GSX1216Rt
ViestiLähetetty: Ke Kesä 03, 2015 9:10 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 1:00 am
Viestit: 2156
Images: 16

Pyörä: GSXR12Ti MS3
Personal album
Todella huonoa tuuria!

Tässä välissä voisi olla hyvä viilata männänrenkaat vakiomännistä esim. Wisecon turbospeksiin http://www.wiseco.com/PDFs/Manuals/RingEndGap.pdf jos männät on käsissä

Millä setupilla kaasarit muuten olivat? Sellasta dyna2000 en ehkä laittaisi, mutta jotkut paremmat puolat ehkä esim. Boschi tai vastaava. Kannattaa vähän tutkia mitä muita vaihtoehtoja on, jos on.

Banditin lohkot Ärrän laatikolla ja kytkimellä. Banditin kampiakseli, jossa Busan H-profiilikanget.
Busan kangethan on vähän pidemmät mitä ärrän. Minkä kokoisen korokelevyn laitoit tai mihin puristuksiin suurinpiirtein päädyit?

_________________
Nomex est omen


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: The BlackOut - GSX1216Rt
ViestiLähetetty: Ke Kesä 03, 2015 11:30 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Viestit: 421
Pyörä: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2
Kiitti linkistä. Työlistalla ovat, kunhan sylkkäputket saapuisivat.

Pääsuuttimet on alkuperäisten luokkaa, muistaakseni 120, seosruuvit rapiat 2 kieppiä auki. Kohtalaisen hyvin tuntuu seokset olevan kohdillaan. Ihan takuita en väittämästäni ota, kun oli bensapaineiden kanssa alkuun ongelmia. Paineiden nollaantuminen johtui tankin korvausilmasta .. Nyt hengittää tankki kunnolla, ja paineet pysyy linjastolla. Tämän jälkeen rötäsi edelleen hiukan, kun oltiin kirimässä ahtojen puolelle. Epäilin liian ahdasta paluulinjaa ja väkersin uudet lähdöt tankilta. Tätä en ehtinyt kokeilemaan vielä, kun sattui tuo mäntä jo parkaisevan.

Mikä vika Dynan 2000:ssa? Ja saahan kyseiseltä valmistajalta myös puolia erikseen. Kauheesti tuntuu isot pojat näitä kehuskelevan.

Busan kanget taisivat olla 2mm pidemmät, kun taas männät sen 2mm matalemmat. Korokelevy on 1mm, jossa molemmin puolin tiivisteet. Puristukset ysin pintaan. Täytyy myös ottaa huomioon, että 1100:n männät on hieman kupupäiset, kun Busan männät lähemmäs tasalakiset.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: The BlackOut - GSX1216Rt
ViestiLähetetty: To Kesä 04, 2015 7:19 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 1:00 am
Viestit: 2156
Images: 16

Pyörä: GSXR12Ti MS3
Personal album
Sieni_ kirjoitti:
Kohtalaisen hyvin tuntuu seokset olevan kohdillaan. Ihan takuita en väittämästäni ota, kun oli bensapaineiden kanssa alkuun ongelmia.

Mikä vika Dynan 2000:ssa? Ja saahan kyseiseltä valmistajalta myös puolia erikseen. Kauheesti tuntuu isot pojat näitä kehuskelevan.


No periaatteessa seokset ei ole voineet kovin alueellaan olla kun kaksi mäntää on sulanut.

Dyna 2000 on ainakin itselläni huonoja kokemuksia - milloin on koko boksi pimentynyt joko kokonaan tai epämääräisen puoliksi. Vianhaku on ollut sitten hankalaa. Puolat varmaan ihan ok, vaikka niissä onkin tuumaisia talttapäisiä ruuveja :)

Toivottavasti tulee nyt kuntoon ja moottori siihen iskuun, että saa ison voiman ulos. Aina näissä tuntuu sattuvan, vaikka kuinka tarkkaan rakentaisi. Itsekin melkein paskoin bussin moottorin pari viikkoa sitten.

_________________
Nomex est omen


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: The BlackOut - GSX1216Rt
ViestiLähetetty: To Kesä 04, 2015 7:58 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Maalis 03, 2015 11:23 am
Viestit: 31
Pyörä: Suzuki "Jack daniels" gsx-r 1216t Suzuki gsx-f 1127cc potkumopo
täällä ku tuntuu olevan tietopäistä porukkaa ja minullakin tuntuu kohta loppuvan tuo kipinä i/östä niin sanokaapa herrat mitä laitetaa tilalle? jotku vaggilaiset? jos jollakin toimivaa,tehokasta ja halpaa sytkää hyllyssä niin voi tarjota? :)

_________________
-Brahestad-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: The BlackOut - GSX1216Rt
ViestiLähetetty: To Kesä 04, 2015 11:47 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 10, 2001 12:00 am
Viestit: 1875
Images: 6

Pyörä: Kona!
Personal album
No mulla on iö:ssä sytkäpuolta parannettu ainoastaa dynan vihreillä puolilla sekä dynan johdoilla eikä mitää ongelmaa ole ollu kipinän kanssa isoillakaan ilmamäärillä.

_________________
Olennaista on, että pelkoa ei tunneta - tai myönnetä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: The BlackOut - GSX1216Rt
ViestiLähetetty: To Kesä 04, 2015 5:47 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Viestit: 421
Pyörä: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2
No periaatteessa sitä olis voinut kaikennäköstäkin olla perseellään, tai vahingossa oikeinkin, mutta periaatteet ja käytöntö eivät aina täsmää. Jälkiviisastelukin on periaatteessa aina turhaa, mutta fiksua ennaltaehkäisemistä seuraaviin käytännön toimenpiteisiin. :silly:

Itse asiassa juurikin kolmosen sytytysjohto oli kirrautunut luultavasti tilan ahtaudesta melko tiukalle, ja epäilenkin sen vaikutusta kipinään. Onhan noita muuttujia matkassa! Täytyy koko mopo perkele käydä läpi, kun alkukiimassa niin hätäsesti tuli taas sohittua menemään. :mad:

Tietopäisestäkään niin tiedä, mutta .. juunas meinaa luultavasti cop-tyylisiä puolia? Eikös noita uudemmista Kiksereistä olla soviteltu. Tarkistaa vaan, että ohmimäärät on samat, kun sarjaan kytkennässä niitä alkaa summailemaan. Itse ajattelin kuitenkin perinteisen tyylisiä tähän, luultavasti ne Dynat lähtee seuraavaksi tilaukseen.

Dynan täydellistä sarjaa meinasin lähinnä sen lisäominaisuuksien toivossa, vai mitenkä teillä on sytytysennakkoa säädetty?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: The BlackOut - GSX1216Rt
ViestiLähetetty: Pe Kesä 05, 2015 9:38 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 26, 2005 12:00 am
Viestit: 155
Pyörä: Turbo Tuono
Mulla oli aikoinaan I/Ö gixussa busanmännät, 128 suuttimet, td05 ahdin kilo paineita ja vakio sytkä vehkeet. Eikä ollut mitään ongelmia keston kanssa, toki kaikki saa paskaksi jos täysin ilman sääliä päästelee menemään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: The BlackOut - GSX1216Rt
ViestiLähetetty: La Kesä 06, 2015 6:56 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Viestit: 6807
Pyörä: Vanha mutta paska
Mä oon oikein erikoistunut syyttämään kipinävehkeitä kaikista ongelmistani. Nykyään huomaa vasta yli baarin paineilla jos on sattunut tulpasta lentämään maaelektrodi helvettiin muttei tuo pärrä siltikään kunnolla pelaa jos seokset on vituillaan. Seuraava askel eteenpäin olis hommata sellaiset sytkävehkeet että mäntä pelästyy ja lähtee alta karkuun, sittten ei ehkä tarvisi bensaakaan enää.

_________________
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: The BlackOut - GSX1216Rt
ViestiLähetetty: Pe Kesä 12, 2015 6:14 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Viestit: 421
Pyörä: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2
Edistyy, ei edisty, ei,.. Sylinteriputket tosiaan tilasin saman tien viikko sitten maanantaina, jotka saapuivat sitä edeltävänä perjantaina. Hetimmiten putket Matkahuollosta kantoon, ryhmä mukaan ja ajella hurautin taas Laitilan SÄLE:een. Loistava paikka, vaikka heidän osalta homma menikin seuraavalle viikolle. Noh, siinäpä jäi kiihdytyskisat ajelematta. Vituiksihan ne kisatkin joka tapauksessa meni, mutta kuitenkin. :D

Tiistaina käyty noutamassa valmis ryhmä koneistamolta. Pari uutta mäntää sujahti sorvin ja hentoisen snurrailun jälkeen takaisin sijoillensa. Renkaiden päittäisvälykset myös hinkattu kohdilleen. Ei ollut juurikaan heittoa, mutta eipä näissä ikinä liian tarkka voi olla .. Taas tuntui luonaavan jo liian hyvin? - NPM:ltä parit hassut tiivisteet varastosta loppu, tilaustavaraksi meni ja näitä odotellaan nyt ens viikon alkuun asti! :drin: Arvelluttava homma, kun kuitenkin Suomen laajimmasta Suzukin varaosien jälleenmyyjästä kyse. Taisi jäädä HBS:kin tänä vuonna välistä.

Aivan putkeen näyttää menevän taas, mutta jos juhannuksena sitte. Ehkä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: The BlackOut - GSX1216Rt
ViestiLähetetty: Pe Heinä 03, 2015 10:10 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 21, 2008 1:00 am
Viestit: 172
Pyörä: I/Ö ongelmia -95 lähtien.. Suzuki GSX-R 1100 Turbo
Sieni_ kirjoitti:
No periaatteessa sitä olis voinut kaikennäköstäkin olla perseellään, tai vahingossa oikeinkin, mutta periaatteet ja käytöntö eivät aina täsmää. Jälkiviisastelukin on periaatteessa aina turhaa, mutta fiksua ennaltaehkäisemistä seuraaviin käytännön toimenpiteisiin. :silly:

Itse asiassa juurikin kolmosen sytytysjohto oli kirrautunut luultavasti tilan ahtaudesta melko tiukalle, ja epäilenkin sen vaikutusta kipinään. Onhan noita muuttujia matkassa! Täytyy koko mopo perkele käydä läpi, kun alkukiimassa niin hätäsesti tuli taas sohittua menemään. :mad:

Tietopäisestäkään niin tiedä, mutta .. juunas meinaa luultavasti cop-tyylisiä puolia? Eikös noita uudemmista Kiksereistä olla soviteltu. Tarkistaa vaan, että ohmimäärät on samat, kun sarjaan kytkennässä niitä alkaa summailemaan. Itse ajattelin kuitenkin perinteisen tyylisiä tähän, luultavasti ne Dynat lähtee seuraavaksi tilaukseen.

Dynan täydellistä sarjaa meinasin lähinnä sen lisäominaisuuksien toivossa, vai mitenkä teillä on sytytysennakkoa säädetty?


Kirijottelen taas tapanimukkaa kuukauen myöhäsä..
Itellä on dynan harmaat puolat kun johtojen takia mukavemmat.
Mulla on semmonen käsitys, että orkkis sytkä kamppeet kyllä pellaa näillä "perus" turbotuksilla hyvin, ei tartte myöhästää ennakoita tms. muutaman ~350hv tiiän otetun vakio sytkäkamppeilla.

_________________
"Eikä Pentti oo läski, se on vaa painava..."
Kummeli V

Kuuluisia viimeisiä sanoja...

"kuka ihmeen Simo Häyhä"
puna-armeijalainen


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: The BlackOut - GSX1216Rt
ViestiLähetetty: Ma Heinä 06, 2015 12:12 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Viestit: 421
Pyörä: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2
Toimii taas. Paineensäädin oli paskana, sekä nelosen kaasarilta oli neulan sokka irti .. :roll: Vähän väliä meinaa kaasarit tulvia pidemmän vedon jälkeen, mutta uudet O-renkaat on tilauksessa. Alkuviikosta tuli myös huomattua, ettei laturi pelaa ollenkaan. Olipa meinaan mukava työntää maanantaina 16h työpäivän jälkeen mopedia kotiin. Käämit oli saanut männänsulatuskekkereillä +100 asteista öljyä päällensä.

Koeponnistelut alkoi olla siinä. Muutama tunti hinkkailtiin ja lauantaina käytiin MotoRockFesteillä veljen kanssa. Ohessa helvetin laadukas kuvan tapainen todistus tapahtuneesta.

Kuva

Tänään jatkettiin tourinkihomosteluja oikeen porukalla ..

Kuva

.. Kunnes tuli taas se pahamainen porilainen siviilimies Skeidallaan eteen ja ohitustilanteessa heilahti törkeen puolelle.

Alkaa menemään jo vähän perinteitä kunnioittaen! Kortti ennätykselliset 1.5 vuotta taskussa, eli kuta kuinkin projektoinnin ottama aika. Kunnollisia ajoja takana tuollaset muutama päivää. Olis se kesäloma paremminki voinut alkaa, ekana päivänä helvetisti palanutta ihoa, toisena kortin menetys. Mielenkiinnolla odottaen, pysyykö poika hengissä kesäloman loppuun asti. :drin:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: The BlackOut - GSX1216Rt
ViestiLähetetty: Ma Heinä 06, 2015 5:36 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Syys 16, 2010 12:00 am
Viestit: 923
Images: 0

Pyörä: Suzuki GSX-R 7/13 -88, GSX-R 7/12 -89 ja GSXR 1340 APE -86 GSXR 1100 -92, Yamaha YG1 -69
Personal album
Sieni_ kirjoitti:
.. Kunnes tuli taas se pahamainen porilainen siviilimies Skeidallaan eteen ja ohitustilanteessa heilahti törkeen puolelle.


Osanotto ja voimia. Oot kaiketi muuten elänyt helvatan onnekasta elämää kun tällä saralla kakistelee ja potkii päähän???


Viimeksi muokannut TESTO päivämäärä Ma Heinä 06, 2015 8:24 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin
 [ 104 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Hyppää:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com