Tänään on To Tammi 18, 2018 5:07 am

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin 
 [ 104 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Huhti 24, 2015 10:21 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Viestit: 421
Pyörä: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2
Päivitellääs vähän, missä täällä taas mennään. Ensimmäinen tavoite siis ylitetty, ACS -15, jonka kanssa piti kyllä melkosta häslinkiä. Nyt voi taas keskittyä ilman minkäänlaisia kiireitä ja kyhäillä koko laitos kerralla valmiiksi!

Viime viikonloppuna otettu ensisavut ulos, mutta vielä on hommaa ennen penkkiin kiikuttamista. Kansipahvi (Cometicin 0.8mm kuparitiiviste) alkoi kunnolla lämmitellessä kusasemaan yhdestä nurkasta muutamat tipat öljyä, toivottavasti päästään pälkähästä jälkikiristelyllä. Erake otti saman tien näyttelyn jälkeen kaikki hänen maalaamansa osat takaisin, kun jäivät tosiaan hieman kesken. Ei vaan yksinkertaisesti riittänyt vuorokauden sisältämät tunnit saadakseen kaikkea valmiiksi, eikä tämä nyt johtunut itse maalarista, vaan tarvikkeiden odottelusta .. Joka tapauksessa tulee tekstiä vielä sinne tänne ja kunnon lakat päälle. Varsinkin vanteiden puolat oli näyttelyn ajan melko karussa hapessa, eli niistä ei tarvitse kuittailla sen enempää, kaikki muu kritiikki on täysin tervetullutta! :D

Pientä listaa ennen ajoja:
-Vesiruiskun säiliö
-Vaihdetanko
-Se perkeleen rekisterikilpi tarvis johonkin myös tunkea .. :crying:
-Kannen öljyvuoto
-Kannen lisävoitelua pohdiskeltu. Haittaa / hyötyä, muuta kuin katu-uskottavuuden nousu vähintään potenssiin 10.
-Johtojen lämpösuojailua, kaasuvaijerin lyhennystä, nippeliä ja nappelia odotellessa, jne. pikkupitelemisiä,..

JK1.1 kirjoitti:
Oli kyllä todella viimeistelty peli, esim. lämpösuoja pakosarjassa jne jne.

J

Kiitän! Yritetty rakentaa niin, että paikoitellen joutuu ehkä hieman tarkemminkin tiskistelemään. Ei todellakaan mitään niin suurta, mutta sitäkin enemmän pientä hipostelua. Hipostelu on kivaa. Itse laittaisin esimerkiksi vaikkapa jarrunesteen viennin etusatuloille ohjausakselin läpi. :drin:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 24, 2015 11:13 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 1:00 am
Viestit: 2156
Images: 16

Pyörä: GSXR12Ti MS3
Personal album
Sieni_ kirjoitti:
Kansipahvi (Cometicin 0.8mm kuparitiiviste)


Itse ehkä laittaisin tavallisen Cometicin pahvin, kun ne tuntuu sen voiman kestävän mitä muutkin osat koneesta. Kuparipahveista on saanut lukea enemmän huonoa kuin hyvää.

Hieno projekti silti ja toivottavasti pysyy nipussa ja kestää dynoon asti!

_________________
Nomex est omen


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 25, 2015 10:55 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Viestit: 6807
Pyörä: Vanha mutta paska
Komppausta. Mulla ei kuparitiiviste pitänyt täysin vaikka oli mitkä mössöt välissä ja kanttakin kiristin kunnes yks pinnapultti korkkas. Paska tiiviste. Nyt on tavallinen monikerrosmetalli ja pöhinät + etenkin öljyt pysyy koneen sisäpuolella. Ahtojakin on perkele taas liikaa :freak:

_________________
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 25, 2015 11:06 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 1:00 am
Viestit: 635
Images: 1

Personal album
Smokie kirjoitti:
Ahtojakin on perkele taas liikaa :freak:



Oletko dynottanut viime aikoina, onko faneille uusia uutisia bad ass kawasta ? :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 25, 2015 1:28 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Viestit: 6807
Pyörä: Vanha mutta paska
Oon mutta ei oo mitään julkaisukelpoista. ECU viheltää pelin poikki 1,5 ahdoilla ja käppyrät on ihan tyhmän näköisiä. MAP-anturin vaihto ei auta koska seuraavaksi loppuu suuttimet. Vähän vituttaa kun tuo 1,5 taitaa tulla vastaan jo 8000rpm paikkeilla, seuraavaksi ajattelin tukkia pakoputken :lol:

_________________
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 02, 2015 9:08 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 21, 2008 1:00 am
Viestit: 172
Pyörä: I/Ö ongelmia -95 lähtien.. Suzuki GSX-R 1100 Turbo
Teräksinen cometicin kannentiiviste, niinkun jo yllä mainittiin toimii iö koneessa erittäin hyvin.

Mulla tullee niistä kannen lisävoitelu kilipukoista mieleen, että taas on laitettu kaikki hilippeet mitä rahalla saa...
Ei kyllä oo tietoa/kokemusta onko niistä hyötyä vai haittaa.

Jos kyseessä ruuvikansi, niin nokkien/keinuvipujen kestävyyden kannalta (jota kaiketi tuolla lisävoitelu jutskalla koetetaan parantaa) on minun kokemuksen mukaan tärkeämpää, että ollaan venttiilien välyksien kanssa tarkkana ja säädetään ne tarkasti alarajalle varsinkin hiottujen nokkien kanssa, jossa perusympyrä on pienempi.

Jos et kylillä huutele... heh heh, niin ainakin Kylmäkosken erikoismoottorilla on web camin turbo nokkien profiilit,teetin kopiot kun käytössä olleista web camin nokista tuli "epäkurantit". Jotkut pitävät orkkis nokkia parempana, mutta minun mielestä nuo turbo käyttöön tehyt nokat toimii paremmin.

On hienoa, että pyörän tms. rakentaja viitsii dokumentoida tekemisensä, Erityisen hienoa on se, että laittaa kuvat yms. kaikkien nähtäväksi kun tietää, että urpot (en viittaa kehenkään tiettyyn henkilöön) esittää typeriä kommentteja.. tässä niitä kommentteja ei kyllä ole ennen tätä ole ollut.., pyörä on kyllä niin hienosti tehty, että urpot on mykkänä hiljaa...

Ihmettelen, että miten raskit ajaa tuolla.. jos olis minun vekotin ottasin sen yöksi peiton alle viereen.. :)

_________________
"Eikä Pentti oo läski, se on vaa painava..."
Kummeli V

Kuuluisia viimeisiä sanoja...

"kuka ihmeen Simo Häyhä"
puna-armeijalainen


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 03, 2015 10:03 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Viestit: 421
Pyörä: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2
Kiitoksia erittäin asiallisesta kommunikoinnista, tätä lisää vain. :wavey:

Kansipahvi pitää toistaiseksi taas, kun kirrasin mutterit momenttiin .. Reilu 60Nm, eli jos vielä kusee, niin nousee moottori pöydälle. Tilasin jo teräspahvin varoiksi odottelemaan.

Kiitoksia vaan, Kyrpäjooseppi, kyllä tää on ihan ajettavaksi tehty. :) Totta tuokin, mutta samalla alkaa tietysti kiinnostamaan, mihinkä niiden toiminta perustuu. Oman käsityksen mukaan saadaan keinuvivuille viileämpää öljyä, koska pumpulta tuleva öljy ei kulje kuuman lohkon sisällä niin pitkään. Tämä taas on helvetin hyvä asia i/ö -jäähdytteisessä moottorissa, joskin hyötysuhde on silti melko minimaalinen.

Kuva

Jos oikeen millilleen pysyisi tuo aurinko kiertoradallaan ja tähdet tuikkisivat kirkkaasti, toisin sanoen kaikki menisi suunnitelmien mukaisesti, niin ens viikonloppuna pääsee ujosti jo ekoja vetoja ottamaan. Olenpa tuossa uhkaillut jo muutamille kavereille, jotta tämän kanssa osallistuttaisiin 6.6 Rauman Street Raceen. Mitään en 100% varmaksi lupaa vieläkään, mutta yritetään. :upto:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 04, 2015 9:53 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 1:00 am
Viestit: 2156
Images: 16

Pyörä: GSXR12Ti MS3
Personal album
Uuteenkin Cometicin kansipahviin kannattaa suihkuttaa VHT coppergaskettia molemmille puolille. Kansi momenttiin sisältäulospäin esim. 20-40-60-80 riippuen mitä muttereille on speksattu. IÖ taisi riittää 60nm. Pinnapultitkin kannattaa kiristää APEn speksaamaan momenttiin niiden omalla pultin päähän tulevalla työkalulla.

Käsittääkseni nuo lisävoitelupalikat tarvitaan jos ryhmän poraa taikka peräti putkittaa niin isoon ylikokoon, että nuo ryhmän pystysuuntaiset kanavat hajoavat/umpeutuvat. Muuten kai enemmän show-meininki. Arttu muistaakseni kirjoitti aiheesta johonkin tänne forumille.

_________________
Nomex est omen


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 04, 2015 6:09 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
Viestit: 767
Pyörä: GSX1100ti
hellboy kirjoitti:
Käsittääkseni nuo lisävoitelupalikat tarvitaan jos ryhmän poraa taikka peräti putkittaa niin isoon ylikokoon, että nuo ryhmän pystysuuntaiset kanavat hajoavat/umpeutuvat. Muuten kai enemmän show-meininki. Arttu muistaakseni kirjoitti aiheesta johonkin tänne forumille.

Olen varmaan kirjoitellut vanhemmasta ilmajäähykoneesta. I/Ö-koneen voitelujärjestelmästä mulla ei ole niin paljoa tietoa. Tosin luin joskus juttua, jossa morkattiin jotain tuollaista i/ö:n lisävoiteluviritystä. Jos oikein muistan, niin aika yleinen viritelmä olisi ottaa lisävoitelu jäähdytysöljyn kierrosta. Ja jutun mukaan tässä olisi se ongelma, että jäähdytysöljy ei ole suodatettua. Että kannattaa varmaan miettiä ihan ajatuksen kanssa ennen kuin alkaa tekemään muutoksia voitelusysteemiin...

_________________
Arttu


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 04, 2015 9:09 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Viestit: 6807
Pyörä: Vanha mutta paska
Myös ennenkuin vetelee momentteja 20nm välein. Kerralla kiinni asti - siinäpä oiva konsti!

_________________
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: The BlackOut - GSX1216Rt
ViestiLähetetty: Ma Touko 25, 2015 12:30 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Viestit: 421
Pyörä: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2
Pakollinen sunnuntain (/maanantain :D) päivitys, koeponnistukset vedetty!

Kuparipahvit tosiaan on perseestä. Nyt tilalla Cometicin kolmikerroksinen teräspahvi. Vuotoa oli myös öljypaluun puolella, muhvin hitsisauma hiukan hengitteli läpi. Korjattu jollain 2-komponenttiliimalla ja tuntuu toimivan.

Kannen lisävoitelua ei tähänkään kokoonpanoon tullut.

Penkkiin en vielä oo aikaa varannut. Ahdoille noustaessa rötää, muuten toimii loistavasti. AFR huitelee tyhjäkäynnillä 14 - 15, tasakaasulla motarinopeuksissa tais olla jotain 13 pintaan. Jokin tuolla bensalinjoilla vastustaa. Jos säädän bensapaineen oletusarvoksi sen 0.15bar, toimii hetken aikaa ainakin vähän paremmin, mutta parin "vedon" jälkeen alkaa rötääminen ja vetäsee bensapaineen nollille! Taas säätämään kohdilleen, ja samaa rumbaa jatkettiin tänään parisen tuntia. Muutamakin vikapaikka tuli tässä vielä mieleen, mutta jatketaan ihmettelemistä huomenna. :)

Täytyy ens viikolla laittaa kattavampaa päivitystä kuvien kanssa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: The BlackOut - GSX1216Rt
ViestiLähetetty: Ma Touko 25, 2015 7:58 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Viestit: 1559
Pyörä: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv
Täällä oli jotain ajatuksia nuista lisävoiteluista ja "lisävoiteluista". http://www.customfighters.com/forums/sh ... hp?t=42930

_________________
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: The BlackOut - GSX1216Rt
ViestiLähetetty: Su Touko 31, 2015 1:50 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Viestit: 421
Pyörä: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2
Kattavammat päivitykset sikseen. Tuossa teille kuva.

Kuva

Vesiruiskun suutin tukossa -> Vedossa huohotusletkulta öljyt takarenkaalle -> Risteysalueella käytetty mopedi kyljellään.

Eilen kiskaistiin motti pöydälle. Kolmosen sylinteriputki ja mäntä entisiä. Mäntiä löytyy omasta takaa jo kourallinen, mutta toista sylinterisarjaa(/-putkea) saa tarjota?

Mielellään jo valmiiksi 81mm porauksella. Kiirekin olisi. Ja mistähän löytyy vesiruiskun suuttimia? Katuautoa en mielellään lähtisi taas tukemaan, kun eivät edellistäkään pakettia vielä oo toimittanut perille, eivätkä vastaa yhteydenottoihin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: The BlackOut - GSX1216Rt
ViestiLähetetty: Su Touko 31, 2015 2:26 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 1:00 am
Viestit: 2156
Images: 16

Pyörä: GSXR12Ti MS3
Personal album
Sieni_ kirjoitti:
Katuautoa[/url] en mielellään lähtisi taas tukemaan, kun eivät edellistäkään pakettia vielä oo toimittanut perille, eivätkä vastaa yhteydenottoihin.


Tuolta katuautosta tilatessa on aina ollut vähän sellainen erikoinen sivumaku koko hommassa. Kaikki kamat on lopulta tullut perille, mutta jotain vähän outoa siinä on liittyen yhteydenottoihin, toimitusaikoihin yms.

_________________
Nomex est omen


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: The BlackOut - GSX1216Rt
ViestiLähetetty: Ma Kesä 01, 2015 2:06 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Maalis 08, 2010 1:00 am
Viestit: 1303
Images: 3

Pyörä: 1100 i/ö
Personal album
Motorsporttia.. Menikö kovastaki vauhista nurin, tuliko paljo vahinkoa?

TUOSTA sylkkäryhmä :deal:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin
 [ 104 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Hyppää:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com