The BlackOut - GSX1216Rt

Valvojat: ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
Sieni_
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Paikkakunta: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2

Re: The BlackOut - GSXR 1216T‏

Viesti Kirjoittaja Sieni_ » Pe Huhti 24, 2015 10:21 pm

Päivitellääs vähän, missä täällä taas mennään. Ensimmäinen tavoite siis ylitetty, ACS -15, jonka kanssa piti kyllä melkosta häslinkiä. Nyt voi taas keskittyä ilman minkäänlaisia kiireitä ja kyhäillä koko laitos kerralla valmiiksi!

Viime viikonloppuna otettu ensisavut ulos, mutta vielä on hommaa ennen penkkiin kiikuttamista. Kansipahvi (Cometicin 0.8mm kuparitiiviste) alkoi kunnolla lämmitellessä kusasemaan yhdestä nurkasta muutamat tipat öljyä, toivottavasti päästään pälkähästä jälkikiristelyllä. Erake otti saman tien näyttelyn jälkeen kaikki hänen maalaamansa osat takaisin, kun jäivät tosiaan hieman kesken. Ei vaan yksinkertaisesti riittänyt vuorokauden sisältämät tunnit saadakseen kaikkea valmiiksi, eikä tämä nyt johtunut itse maalarista, vaan tarvikkeiden odottelusta .. Joka tapauksessa tulee tekstiä vielä sinne tänne ja kunnon lakat päälle. Varsinkin vanteiden puolat oli näyttelyn ajan melko karussa hapessa, eli niistä ei tarvitse kuittailla sen enempää, kaikki muu kritiikki on täysin tervetullutta! :D

Pientä listaa ennen ajoja:
-Vesiruiskun säiliö
-Vaihdetanko
-Se perkeleen rekisterikilpi tarvis johonkin myös tunkea .. :crying:
-Kannen öljyvuoto
-Kannen lisävoitelua pohdiskeltu. Haittaa / hyötyä, muuta kuin katu-uskottavuuden nousu vähintään potenssiin 10.
-Johtojen lämpösuojailua, kaasuvaijerin lyhennystä, nippeliä ja nappelia odotellessa, jne. pikkupitelemisiä,..
JK1.1 kirjoitti:Oli kyllä todella viimeistelty peli, esim. lämpösuoja pakosarjassa jne jne.

J
Kiitän! Yritetty rakentaa niin, että paikoitellen joutuu ehkä hieman tarkemminkin tiskistelemään. Ei todellakaan mitään niin suurta, mutta sitäkin enemmän pientä hipostelua. Hipostelu on kivaa. Itse laittaisin esimerkiksi vaikkapa jarrunesteen viennin etusatuloille ohjausakselin läpi. :drin:

Avatar
hellboy
Viestit: 1375
Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 1:00 am
Paikkakunta: GSXR12Ti MS3

Re: The BlackOut - GSXR 1216T‏

Viesti Kirjoittaja hellboy » Pe Huhti 24, 2015 11:13 pm

Sieni_ kirjoitti:Kansipahvi (Cometicin 0.8mm kuparitiiviste)
Itse ehkä laittaisin tavallisen Cometicin pahvin, kun ne tuntuu sen voiman kestävän mitä muutkin osat koneesta. Kuparipahveista on saanut lukea enemmän huonoa kuin hyvää.

Hieno projekti silti ja toivottavasti pysyy nipussa ja kestää dynoon asti!
Nomex est omen

Avatar
Smokie
Viestit: 3041
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Re: The BlackOut - GSXR 1216T‏

Viesti Kirjoittaja Smokie » La Huhti 25, 2015 10:55 am

Komppausta. Mulla ei kuparitiiviste pitänyt täysin vaikka oli mitkä mössöt välissä ja kanttakin kiristin kunnes yks pinnapultti korkkas. Paska tiiviste. Nyt on tavallinen monikerrosmetalli ja pöhinät + etenkin öljyt pysyy koneen sisäpuolella. Ahtojakin on perkele taas liikaa :freak:
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

tamyam
Viestit: 509
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 1:00 am

Re: The BlackOut - GSXR 1216T‏

Viesti Kirjoittaja tamyam » La Huhti 25, 2015 11:06 am

Smokie kirjoitti: Ahtojakin on perkele taas liikaa :freak:

Oletko dynottanut viime aikoina, onko faneille uusia uutisia bad ass kawasta ? :D

Avatar
Smokie
Viestit: 3041
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Re: The BlackOut - GSXR 1216T‏

Viesti Kirjoittaja Smokie » La Huhti 25, 2015 1:28 pm

Oon mutta ei oo mitään julkaisukelpoista. ECU viheltää pelin poikki 1,5 ahdoilla ja käppyrät on ihan tyhmän näköisiä. MAP-anturin vaihto ei auta koska seuraavaksi loppuu suuttimet. Vähän vituttaa kun tuo 1,5 taitaa tulla vastaan jo 8000rpm paikkeilla, seuraavaksi ajattelin tukkia pakoputken :lol:
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Kyrpäjooseppi
Viestit: 172
Liittynyt: Pe Maalis 21, 2008 1:00 am
Paikkakunta: I/Ö ongelmia -95 lähtien.. Suzuki GSX-R 1100 Turbo

Re: The BlackOut - GSXR 1216T‏

Viesti Kirjoittaja Kyrpäjooseppi » La Touko 02, 2015 9:08 pm

Teräksinen cometicin kannentiiviste, niinkun jo yllä mainittiin toimii iö koneessa erittäin hyvin.

Mulla tullee niistä kannen lisävoitelu kilipukoista mieleen, että taas on laitettu kaikki hilippeet mitä rahalla saa...
Ei kyllä oo tietoa/kokemusta onko niistä hyötyä vai haittaa.

Jos kyseessä ruuvikansi, niin nokkien/keinuvipujen kestävyyden kannalta (jota kaiketi tuolla lisävoitelu jutskalla koetetaan parantaa) on minun kokemuksen mukaan tärkeämpää, että ollaan venttiilien välyksien kanssa tarkkana ja säädetään ne tarkasti alarajalle varsinkin hiottujen nokkien kanssa, jossa perusympyrä on pienempi.

Jos et kylillä huutele... heh heh, niin ainakin Kylmäkosken erikoismoottorilla on web camin turbo nokkien profiilit,teetin kopiot kun käytössä olleista web camin nokista tuli "epäkurantit". Jotkut pitävät orkkis nokkia parempana, mutta minun mielestä nuo turbo käyttöön tehyt nokat toimii paremmin.

On hienoa, että pyörän tms. rakentaja viitsii dokumentoida tekemisensä, Erityisen hienoa on se, että laittaa kuvat yms. kaikkien nähtäväksi kun tietää, että urpot (en viittaa kehenkään tiettyyn henkilöön) esittää typeriä kommentteja.. tässä niitä kommentteja ei kyllä ole ennen tätä ole ollut.., pyörä on kyllä niin hienosti tehty, että urpot on mykkänä hiljaa...

Ihmettelen, että miten raskit ajaa tuolla.. jos olis minun vekotin ottasin sen yöksi peiton alle viereen.. :)
"Eikä Pentti oo läski, se on vaa painava..."
Kummeli V

Kuuluisia viimeisiä sanoja...

"kuka ihmeen Simo Häyhä"
puna-armeijalainen

Sieni_
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Paikkakunta: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2

Re: The BlackOut - GSXR 1216T‏

Viesti Kirjoittaja Sieni_ » Su Touko 03, 2015 10:03 pm

Kiitoksia erittäin asiallisesta kommunikoinnista, tätä lisää vain. :wavey:

Kansipahvi pitää toistaiseksi taas, kun kirrasin mutterit momenttiin .. Reilu 60Nm, eli jos vielä kusee, niin nousee moottori pöydälle. Tilasin jo teräspahvin varoiksi odottelemaan.

Kiitoksia vaan, Kyrpäjooseppi, kyllä tää on ihan ajettavaksi tehty. :) Totta tuokin, mutta samalla alkaa tietysti kiinnostamaan, mihinkä niiden toiminta perustuu. Oman käsityksen mukaan saadaan keinuvivuille viileämpää öljyä, koska pumpulta tuleva öljy ei kulje kuuman lohkon sisällä niin pitkään. Tämä taas on helvetin hyvä asia i/ö -jäähdytteisessä moottorissa, joskin hyötysuhde on silti melko minimaalinen.

Kuva

Jos oikeen millilleen pysyisi tuo aurinko kiertoradallaan ja tähdet tuikkisivat kirkkaasti, toisin sanoen kaikki menisi suunnitelmien mukaisesti, niin ens viikonloppuna pääsee ujosti jo ekoja vetoja ottamaan. Olenpa tuossa uhkaillut jo muutamille kavereille, jotta tämän kanssa osallistuttaisiin 6.6 Rauman Street Raceen. Mitään en 100% varmaksi lupaa vieläkään, mutta yritetään. :upto:

Avatar
hellboy
Viestit: 1375
Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 1:00 am
Paikkakunta: GSXR12Ti MS3

Re: The BlackOut - GSXR 1216T‏

Viesti Kirjoittaja hellboy » Ma Touko 04, 2015 9:53 am

Uuteenkin Cometicin kansipahviin kannattaa suihkuttaa VHT coppergaskettia molemmille puolille. Kansi momenttiin sisältäulospäin esim. 20-40-60-80 riippuen mitä muttereille on speksattu. IÖ taisi riittää 60nm. Pinnapultitkin kannattaa kiristää APEn speksaamaan momenttiin niiden omalla pultin päähän tulevalla työkalulla.

Käsittääkseni nuo lisävoitelupalikat tarvitaan jos ryhmän poraa taikka peräti putkittaa niin isoon ylikokoon, että nuo ryhmän pystysuuntaiset kanavat hajoavat/umpeutuvat. Muuten kai enemmän show-meininki. Arttu muistaakseni kirjoitti aiheesta johonkin tänne forumille.
Nomex est omen

Arttu
Viestit: 715
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX1100ti
Viesti:

Re: The BlackOut - GSXR 1216T‏

Viesti Kirjoittaja Arttu » Ma Touko 04, 2015 6:09 pm

hellboy kirjoitti: Käsittääkseni nuo lisävoitelupalikat tarvitaan jos ryhmän poraa taikka peräti putkittaa niin isoon ylikokoon, että nuo ryhmän pystysuuntaiset kanavat hajoavat/umpeutuvat. Muuten kai enemmän show-meininki. Arttu muistaakseni kirjoitti aiheesta johonkin tänne forumille.
Olen varmaan kirjoitellut vanhemmasta ilmajäähykoneesta. I/Ö-koneen voitelujärjestelmästä mulla ei ole niin paljoa tietoa. Tosin luin joskus juttua, jossa morkattiin jotain tuollaista i/ö:n lisävoiteluviritystä. Jos oikein muistan, niin aika yleinen viritelmä olisi ottaa lisävoitelu jäähdytysöljyn kierrosta. Ja jutun mukaan tässä olisi se ongelma, että jäähdytysöljy ei ole suodatettua. Että kannattaa varmaan miettiä ihan ajatuksen kanssa ennen kuin alkaa tekemään muutoksia voitelusysteemiin...
Arttu

Avatar
Smokie
Viestit: 3041
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Re: The BlackOut - GSXR 1216T‏

Viesti Kirjoittaja Smokie » Ma Touko 04, 2015 9:09 pm

Myös ennenkuin vetelee momentteja 20nm välein. Kerralla kiinni asti - siinäpä oiva konsti!
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Sieni_
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Paikkakunta: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2

Re: The BlackOut - GSX1216Rt

Viesti Kirjoittaja Sieni_ » Ma Touko 25, 2015 12:30 am

Pakollinen sunnuntain (/maanantain :D) päivitys, koeponnistukset vedetty!

Kuparipahvit tosiaan on perseestä. Nyt tilalla Cometicin kolmikerroksinen teräspahvi. Vuotoa oli myös öljypaluun puolella, muhvin hitsisauma hiukan hengitteli läpi. Korjattu jollain 2-komponenttiliimalla ja tuntuu toimivan.

Kannen lisävoitelua ei tähänkään kokoonpanoon tullut.

Penkkiin en vielä oo aikaa varannut. Ahdoille noustaessa rötää, muuten toimii loistavasti. AFR huitelee tyhjäkäynnillä 14 - 15, tasakaasulla motarinopeuksissa tais olla jotain 13 pintaan. Jokin tuolla bensalinjoilla vastustaa. Jos säädän bensapaineen oletusarvoksi sen 0.15bar, toimii hetken aikaa ainakin vähän paremmin, mutta parin "vedon" jälkeen alkaa rötääminen ja vetäsee bensapaineen nollille! Taas säätämään kohdilleen, ja samaa rumbaa jatkettiin tänään parisen tuntia. Muutamakin vikapaikka tuli tässä vielä mieleen, mutta jatketaan ihmettelemistä huomenna. :)

Täytyy ens viikolla laittaa kattavampaa päivitystä kuvien kanssa.

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Re: The BlackOut - GSX1216Rt

Viesti Kirjoittaja jutila » Ma Touko 25, 2015 7:58 pm

Täällä oli jotain ajatuksia nuista lisävoiteluista ja "lisävoiteluista". http://www.customfighters.com/forums/sh ... hp?t=42930
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Sieni_
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Paikkakunta: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2

Re: The BlackOut - GSX1216Rt

Viesti Kirjoittaja Sieni_ » Su Touko 31, 2015 1:50 pm

Kattavammat päivitykset sikseen. Tuossa teille kuva.

Kuva

Vesiruiskun suutin tukossa -> Vedossa huohotusletkulta öljyt takarenkaalle -> Risteysalueella käytetty mopedi kyljellään.

Eilen kiskaistiin motti pöydälle. Kolmosen sylinteriputki ja mäntä entisiä. Mäntiä löytyy omasta takaa jo kourallinen, mutta toista sylinterisarjaa(/-putkea) saa tarjota?

Mielellään jo valmiiksi 81mm porauksella. Kiirekin olisi. Ja mistähän löytyy vesiruiskun suuttimia? Katuautoa en mielellään lähtisi taas tukemaan, kun eivät edellistäkään pakettia vielä oo toimittanut perille, eivätkä vastaa yhteydenottoihin.

Avatar
hellboy
Viestit: 1375
Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 1:00 am
Paikkakunta: GSXR12Ti MS3

Re: The BlackOut - GSX1216Rt

Viesti Kirjoittaja hellboy » Su Touko 31, 2015 2:26 pm

Sieni_ kirjoitti:Katuautoa[/url] en mielellään lähtisi taas tukemaan, kun eivät edellistäkään pakettia vielä oo toimittanut perille, eivätkä vastaa yhteydenottoihin.
Tuolta katuautosta tilatessa on aina ollut vähän sellainen erikoinen sivumaku koko hommassa. Kaikki kamat on lopulta tullut perille, mutta jotain vähän outoa siinä on liittyen yhteydenottoihin, toimitusaikoihin yms.
Nomex est omen

Avatar
tanskude
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2010 1:00 am
Paikkakunta: 1100 i/ö

Re: The BlackOut - GSX1216Rt

Viesti Kirjoittaja tanskude » Ma Kesä 01, 2015 2:06 pm

Motorsporttia.. Menikö kovastaki vauhista nurin, tuliko paljo vahinkoa?

TUOSTA sylkkäryhmä :deal:

Vastaa Viestiin