The BlackOut - GSX1216Rt

Valvojat: ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
Sieni_
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Paikkakunta: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2

The BlackOut - GSX1216Rt

Viesti Kirjoittaja Sieni_ » Ke Helmi 05, 2014 11:43 pm

Äkillisen mielenhäiriön johdosta hankittu murheenkryyni, eli taas olisi teille sitä iänikuista i/ö-shittiä luvassa! :flipa:

Alkajaisiksi tuosta AIRBOURNE huutamaan jokaisen tärykalvot puhtaaksi. Samainen ralli, joka raikasi tallin grammarista erittäinkin tavanomaisena lauantaina. Kottaraisen potkaisu henkiin ja suorinta tietä vaijeri hirressä "radalle" etsimään rajojaan taas muutamaksi tunniksi. Suhteellisen lahjakkaasti ilmeisesti piti lähteä lapikkaasta, muisti otti ja pätkäsi koko tapahtuman. Tämän jälkeen hentoisessa shokissa, yksin keskellä metsää, parin tunnin itseni evakuoimisen jälkeen, toisen jalkani ollessa poikki, sekä pari viikkoa sairaalassa vietettyjen päivien aikana, ja toisen polven leikkausta odotellen oli kaikenlaiset visiot taas alkaneet pyöriä mielessä. Olihan tarpeeksi epäselvästi kirjoitettu? - Omassa tärähtäneessä pääkopassa pyöri vain ja ainoastaan visiot uudesta projektipyörästä, nimeltänsä The BlackOutista, itse pyörä saatana vain puuttui. Oli tullut aika vaihtaa ko. värkki edelliseen "Stuntti 636":een, jolla päästeltiin pikku A-kortilla ensimmäiset kolme vuotta enemmän, tai vähemmän menestyneesti.

Pyörä seisoa murjotti tallin nurkassa ensimmäiset puolentoista kuukautta. Ensimmäiseksi tietty opettelemaan kävelemistä uusiksi titaanilla vahvistetun jalan kanssa. Pari viikkoa lisää, niin sai mukavan vaihtelun merkeissä, tällä kertaa 14kk tauon jälkeen, ajolisenssin takaisin taskuun. Siinä leikkauksien välissä oli sen verran aikaa, että "hyvä ja tehokas, turbotettu oldscool räpä, ei mikään kiertopalkinto" koeponnistettiin ja kesti kokonaiset neljä päivää. Lokakuun puolta väliä näytti almanakka tuolloin, lämpömittarissa kokonaiset kaksi astetta.

Kuva

Kanki "sulanut" alapäästänsä poikki -> Akselin kaula kraatereina, sekä lohkot ja sylinterisarja halki. Kannen uskoisin vielä olevan pelastettavissa uusilla venttiileillä ja seetien koneistuksella. Vian aiheuttajan paikantamisessa tuli vastaan monien yhtälöiden summa, joten koko motti tulee vaihtumaan. Kaikki neuvot ja suositukset otetaan vastaan, koska itselle ensimmäistä ahdettua pyörää tässä ollaan nypläämässä.

Nyt on jalkaremontit remontoitu, viimeisestä operaatiosta mennään jo kolmatta kuukautta. Polven nivelsiteistä oli paukahtanut kolme poikki, neljäs revähtänyt. Onpahan nyt sentään ollut aikaa selailla eBayn ihmeellistä maailmaa, pelimerkit ne vaan alkaa jo omituisesti hihasta loppumaan .. Brembon pääsylinteriä tankoon ja taakse samalta valmistajalta 2-mäntäinen jarrusatula. Pääsylinteri taakse tuli 1K6 Kikseristä, kuin myös etuiskarit kolmioineen, jarrusatulat, sekä stongan katkaisijat. ValterMotolta tappisarjaa, ja ehkä parhaimpana ostoksena tähän mennessä, myös Italialaista syntyperää olevat Marsut vanteiden muodossa alle pyörimään. Osia on rantautunut yhteensä seitsemästä, vai kahdeksasta eri maasta ja viideltä pyörämerkiltä. Kotimaista olisi todella mukava tukea, mutta minkäs teet, kun kiskuroivat kolminkertaset voitot itselleen .. Näiden valikoimasta puhumattakaan.

Kuva

Tuota kuvaa mulkoillessa saa melkonen velho olla, että siitä edes tyylisuuntaa havannollistaisi. Kaksipaikkaista tappelijatyyliin rakennettua mopoa tuosta oltaisiin leipomassa. Jätetään se vielä sopivasti samalle aaltopituudelle omistajansa kanssa, eli kauttaaltaan mahdollisimman simppeli kokonaisuus. .. Joka tuskin tuottaa ongelmia kolmatta vuosikymmentään porskuttavan ilmaöljymoottorisen laitoksen kanssa. Lienee myös turhaa mainita, mutta ylimääräistä painoa yritetään vältellä, ja takarenkaalta tavoitellaan lähemmäs 300hp. Viimeistelykin pitäisi olla sitä tasoa, että kehtaa näyttelyissä pyöriä. Ei siis mitään maailmaa mullistavaa, mutta itsellehän näitä tehdään. :hearton:
Viimeksi muokannut Sieni_, Su Touko 17, 2015 10:42 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Re: The BlackOut - GSXR 1216T‏

Viesti Kirjoittaja jutila » To Helmi 06, 2014 12:18 pm

On siinä vähän jo kankea kiusattu. :eek: Ihmeen "halvalla" tuo sillon loppuaikoina taiskin olla myynnissä.
Osaläjä näyttää kuitenki siltä, että ei tuosta mitään huonoa voi syntyä. Ei muutako mosa nippuun entistä ehompana.
Innostuneena jatkoa odotellen!
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Avatar
hellboy
Viestit: 1375
Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 1:00 am
Paikkakunta: GSXR12Ti MS3

Re: The BlackOut - GSXR 1216T‏

Viesti Kirjoittaja hellboy » To Helmi 06, 2014 10:11 pm

Nyt kun takahäkin kiinnikkeet on laikattu niin laikkaa samalla jalkatappien kiinnikkeet pois ja tee jonkun uudemman pyörän esim. B12 jaolla uudet. Saat joskus sitten jotkut fiksut jalkatapit.
Nomex est omen

Sieni_
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Paikkakunta: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2

Re: The BlackOut - GSXR 1216T‏

Viesti Kirjoittaja Sieni_ » Pe Helmi 07, 2014 1:13 am

jutila kirjoitti:On siinä vähän jo kankea kiusattu. :eek: Ihmeen "halvalla" tuo sillon loppuaikoina taiskin olla myynnissä.
Osaläjä näyttää kuitenki siltä, että ei tuosta mitään huonoa voi syntyä. Ei muutako mosa nippuun entistä ehompana.
Innostuneena jatkoa odotellen!
Onhan tuo sen verran karua katseltavaa, ettei vastaavia enää enempää haluaisi sisustaa kirjahyllyn päälle. Tuosta oltiin viime talvena kuulemma kone laakeroitu uusiksi. Olisko mittamiehellä ollut pientä tärinää kätösessä ja mäiskäyttänyt sinne ylikoon laakeriliuskat? Sitä aina yhtä ihanaa tiivistemassaa oli myös melkosesti lohkot täynnä, joten onhan tässä vaurion aiheuttajia taas joka lähtöön. :eyemouth: Näitä ostoksia sattuu silloin tällöin, kun käytettyä tavaa ostaa, ei sille mitään voi. Sai tuosta sentään paljon hyvää osaa vielä.
hellboy kirjoitti:Nyt kun takahäkin kiinnikkeet on laikattu niin laikkaa samalla jalkatappien kiinnikkeet pois ja tee jonkun uudemman pyörän esim. B12 jaolla uudet. Saat joskus sitten jotkut fiksut jalkatapit.
Kiitti vinkistä, vaikka tää tuli jo ajat sitten huomioitua. :wavey: Ei tosiaan meinaa vanhempiin Kiksereihin löytyä mistään asiallista sarjaa. Alotusviestissä jo mainitsin tuosta Valtermoton sarjasta, se on K4:een suunniteltu. Oli niin maukkaan näköistä Italian billettiä, että se laitetaan sopimaan. Muistaakseni 4mm oli jaossa heittoa, joten se saattaisi löytää paikkansa jo ilman lentävän heilauttamista. Alkuperäisistä kiinnikkeistä reiät isommiksi, "epäkeskoholkit" sisään, ja pulttaa kiinni heittäen mutterit taakse. Tosin, samalla vaivallahan melkeen jo uudet kiinnikkeetkin tekisi. :D Katsotaan, katsotaan.

Tänään syöksyi ensimmäiset osat yksinäisen rungon kaveriksi.

Kuva

Piparilevyt korostaa mukavasti monipuolaisia vanteita!

Kuva

Alkuperäisestä kolmiosta prässättiin ohjausakseli tähän. Stoppariksi tullaan vielä hamassa tulevaisuudessa hitsaamaan pieni nysä tuohon keskelle kolmiota.

Kuva

Yllätykseksi vanne istui ihan kivuttomasti, nämä Marchesinit kun ovat alunperin Ducatiin suunniteltu. Akseli halkaisijaltaan sama, joten piti vaan keskitysholkit pyöräyttää uusiksi. Laikat on 10mm Kikserin käyttämistä isommat, joten jarrusatuloiden kiinnitykseen täytyisi vielä sorvailla 5mm siivut väliin.

Takavannettakin mittailin, hienosti tuntuisi uppoavan sijoillensa. Takahaarukka on kesken vielä, lopulliset mittaukset tehdään luonnollisesti vasta sen valmistuttua. Wetisen ylätuella varustetusta haarukasta kyse, siitä laikkasin alkuperäiset pyörän akselin kiristyspalikat mäkeen ja suunnittelin 100mm pidemmät. Luulisi riittävän, ettei mopo ihan silmille hyppisi, mutta silti nostaisi iloisesti vielä keulaa. Korkeus pysyy näillä näkymin vakiona. Alkaa melko kiven alla olemaan nämä haarukat nykyään, eBayssa ei yhtään ja täälläkin piti olla ilmoitus pari kuukautta, kunnes lopulta Eestin poika otti yhteyttä. Silti piti heti tietysti ottaa ja pilkkoa moinen harvinaisuus. Suuret kiitokset tästä Kristjanille! Hieno mies tekemään kauppaa, ei kannata ottaa ennakkoluuloja, vaikkei tällä foorumilla Suomea puhuisikaan. :wavey:

Sieni_
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Paikkakunta: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2

Re: The BlackOut - GSXR 1216T‏

Viesti Kirjoittaja Sieni_ » Pe Helmi 07, 2014 5:00 pm

Kyllä kävi muuten mukavan oloinen posteljoonineitonen tuossa luovuttamassa laatikkoa!

Niin, siis pahvilaatikon sisältöön liittyen WP:n iskariahan sieltä löytyi. Vuoden vanhasta KTM RC8R:stä.

Kuva

Takaiskarin kaveriksi on tulossa linkku Ducatin Monsterista. Ei harvainta tietookaan miten sopii. Kunhan nyt vaan sattui taas näyttämään siltä, että se laitetaan sopimaan.

Sieni_
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Paikkakunta: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2

Re: The BlackOut - GSXR 1216T‏

Viesti Kirjoittaja Sieni_ » Ti Helmi 11, 2014 12:22 am

Osia odotellen kumit pyöräytetty vanteille ja heikoin tuloksin yritetty alumiinia metsästää.

.. Eli kysytään täälläkin, mistä 6082 T6 alumiinilattaa? Tarvetta kahdelle 40mm x 80mm x 250mm aihiolle. Saa toki olla hieman ylikin, mutta tuota luokkaa. Niitä monen metrin kankia kuitenkin löytyy joka paikasta, mutta juuri nyt ei ole tarvetta kuin puolen metrin pätkälle. Tulevat siis takahaarukkaan.

Avatar
tanskude
Viestit: 589
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2010 1:00 am
Paikkakunta: 1100 i/ö

Re: The BlackOut - GSXR 1216T‏

Viesti Kirjoittaja tanskude » Ti Helmi 11, 2014 2:50 am

Kannattaa konepajoilta tai vaikka ammattikoulusta kysellä, luulis siellä sahaavan sopivan kokosen palasen tai parhaassa tapauksessa löytyy joku hukkapala romulavalta.

Avatar
S^X
Viestit: 1048
Liittynyt: Ke Syys 06, 2006 12:00 am
Paikkakunta: K5 ja 636

Re: The BlackOut - GSXR 1216T‏

Viesti Kirjoittaja S^X » Ti Helmi 11, 2014 9:03 am

http://www.thyssenkrupp.fi/

Kyseleppä tuolta,toimittavat myös yksityisille.

Tähän mennessä pelannut ihan hyvin.
TRR

We're The First Ones To Starve
We're The First Ones To Die

Sieni_
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Paikkakunta: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2

Re: The BlackOut - GSXR 1216T‏

Viesti Kirjoittaja Sieni_ » Ti Helmi 11, 2014 12:42 pm

Kiitoksia. Vaikka lähinnä juuri näiltä toiminimellä toimivilta / vastaavilta kysellytkin, kun on niin pienistä palikoista kyse. :wavey:

Taas odotellaan muutamasta paikasta vastausta.

Avatar
kawuri
Viestit: 122
Liittynyt: Su Syys 11, 2011 12:00 am
Paikkakunta: honda cb1300 / bandit 1216 T

Re: The BlackOut - GSXR 1216T‏

Viesti Kirjoittaja kawuri » Ti Helmi 11, 2014 3:17 pm

Sieni_ kirjoitti:Kiitoksia. Vaikka lähinnä juuri näiltä toiminimellä toimivilta / vastaavilta kysellytkin, kun on niin pienistä palikoista kyse. :wavey:

Taas odotellaan muutamasta paikasta vastausta.
Jos kehtaat niin Kerrohan sitte mistä ja mihin hintaan sait nuo palikat! Itellä jatkopalikat kans suunitelmissa.

HSuomi
Viestit: 553
Liittynyt: La Syys 13, 2008 12:00 am
Paikkakunta: GSX-R750 -88, BSE 125 + kourallinen mopoja.

Re: The BlackOut - GSXR 1216T‏

Viesti Kirjoittaja HSuomi » Ti Helmi 11, 2014 6:16 pm

Tietämättä missä päin kysyjät majailee, niin tätä paikkaa voin suositella Hyvinkäällä: http://www.hykora.fi/
Tuolta hain itelle pyöreetä tankoa mistä kaveri veisti jatkot.

Tuleeko muuten pultattavat vai hitsattavat? Mä hitsautin. Pultattavat on niin urpon näköset.

Sieni_
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Paikkakunta: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2

Re: The BlackOut - GSXR 1216T‏

Viesti Kirjoittaja Sieni_ » Ke Helmi 12, 2014 1:03 am

HSuomi kirjoitti:Tietämättä missä päin kysyjät majailee, niin tätä paikkaa voin suositella Hyvinkäällä: http://www.hykora.fi/
Tuolta hain itelle pyöreetä tankoa mistä kaveri veisti jatkot.

Tuleeko muuten pultattavat vai hitsattavat? Mä hitsautin. Pultattavat on niin urpon näköset.
Sähköpostia tuonnekin laitettu, huomenna täytyy vielä soitella perään. Tälläkin hetkellä varmasti yli kymmenestä paikasta odottelen vastausta. Olisi se heti pitänyt älytä, ettei niitä kiinnosta tuollaisiin vaivautua vastailemaan.

Juurikin tuosta samasta syystä tulee hitsattavat.

Ketjun kiristäjät on Ducatin 749:stä, joten palikat on piirrelty niiden mukaisesti. Ja itse asiassa tulee vain 3" jatkoa, koska pidemmistä ei olisi enää saanut niin simppelin näköisiä. Se saa luvan riittää! :P

Avatar
Kkallioj
Viestit: 854
Liittynyt: Su Helmi 19, 2006 1:00 am
Paikkakunta: origiSRAD, minisuper-Honda ja minimoto

Re: The BlackOut - GSXR 1216T‏

Viesti Kirjoittaja Kkallioj » Ke Helmi 12, 2014 1:06 am

http://www.protoshop.fi/ :sta saa kuulemma kaikenlaista.

HSuomi
Viestit: 553
Liittynyt: La Syys 13, 2008 12:00 am
Paikkakunta: GSX-R750 -88, BSE 125 + kourallinen mopoja.

Re: The BlackOut - GSXR 1216T‏

Viesti Kirjoittaja HSuomi » Ke Helmi 12, 2014 1:37 am

Eivät mullekkaan vastannu sähköpostiin. Soitin sinne aamulla ja hain iltapäivällä valmiiksi sahatun pätkän ainetta.

Sieni_
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Paikkakunta: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2

Re: The BlackOut - GSXR 1216T‏

Viesti Kirjoittaja Sieni_ » To Helmi 13, 2014 1:58 am

HSuomi kirjoitti:Tietämättä missä päin kysyjät majailee, niin tätä paikkaa voin suositella Hyvinkäällä: http://www.hykora.fi/
Ei löytynyt ko. seosta näiltä herroilta.
Kkallioj kirjoitti: http://www.protoshop.fi/ :sta saa kuulemma kaikenlaista.
Soittelin .. Kehoittivat laittamaan sähköpostia. Laitoinkin heti 5min kuluessa, vaan ei vastausta kuulu.

[quote="kawuri""]Jos kehtaat niin Kerrohan sitte mistä ja mihin hintaan sait nuo palikat! Itellä jatkopalikat kans suunitelmissa.[/quote]
http://www.terasrenki.com 100mm x 100mm x 250mm; 100€

Kuva

Pari muuttujaa, ja -Ape- lupautui toimittamaan aihiot tähän alkuviikosta. Iso kiitos ja kumarrus kuuluu siihen suuntaan!

:firing: :firing: :firing:

Vastaa Viestiin