Tänään on To Tammi 18, 2018 5:08 am

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin 
 [ 104 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: The BlackOut - GSX1216Rt
ViestiLähetetty: Ma Heinä 06, 2015 7:56 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 12:51 am
Viestit: 339
Pyörä: Suzuki GSX-R K4 1000 Turbo
Täälähän vaikuttaa yhtä loistavalta meiningiltä kun meikäläisellä :D

_________________
Laaja valikoima viritysosia http://www.vpmotorsport.fi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: The BlackOut - GSX1216Rt
ViestiLähetetty: Ma Heinä 06, 2015 4:06 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Viestit: 421
Pyörä: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2
TESTO kirjoitti:
Osanotto ja voimia. Oot kaiketi muuten elänyt helvatan onnekasta elämää kun tällä saralla kakistelee ja potkii päähän???

Hentoista sarkasmin tuoksua ilmassa, mutta vois huonomminkin mennä.
Ei tässä sen puolen mitään niin kehuttavaakaan ole lähivuosina sattunut. :wavey:

Sunnuntaille lupailivat jo ekoja kuulusteluja. Oli sen verran sekava tilanne, että itse en törkeetä tästä ota.
Vuoden ajokieltoa nuo taas uhkailivat. :flipa:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: The BlackOut - GSX1216Rt
ViestiLähetetty: Ma Heinä 06, 2015 7:17 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Syys 16, 2010 12:00 am
Viestit: 923
Images: 0

Pyörä: Suzuki GSX-R 7/13 -88, GSX-R 7/12 -89 ja GSXR 1340 APE -86 GSXR 1100 -92, Yamaha YG1 -69
Personal album
No ehkä vähän, mut kyl mä ihan vilpittömästi osaa otin. :D

Sieni_ kirjoitti:
Sunnuntaille lupailivat jo ekoja kuulusteluja. Oli sen verran sekava tilanne, että itse en törkeetä tästä ota.
Vuoden ajokieltoa nuo taas uhkailivat. :flipa:


Tsemiä koitokseen. Pidetään peukkuja korkealla. Kannattaa pohtia kaikki lieventävät asianhaarat valmiiksi vaikka kaverin kanssa, eikä varmaan haittaisi vaikka olisi alan asiantuntija.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: The BlackOut - GSX1216Rt
ViestiLähetetty: Ti Heinä 07, 2015 7:15 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Heinä 03, 2008 12:00 am
Viestit: 667
Tuntuu kaikilla mopopojilla olevan vähän vaikeahko kausi :freak:

Näköjään mun vanha k3 on edelleen hengissä :yellow:

_________________
http://www.vpmotorsport.fi/


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: The BlackOut - GSX1216Rt
ViestiLähetetty: Ti Heinä 28, 2015 11:52 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Viestit: 421
Pyörä: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2
Tasan viikko kortin lähdön jälkeen sanoi pari mäntää taas sopimuksensa irti.

Kuva

Eli siellä on edelleen jotain aivan totaalisen perseellään;

1.) Paljevälys .. Jäi sittenkin suhteellisen tiukaksi. Parikymppiä jo alle alkuperäisen, joka luultavastikin tykkää jo hieman kyttyrää siinä paineiden noustessa. Puristussuhde silti mukavasti ysin tietämillä. Ei raaski ottaa männistä enempää pois, joten nyt tuli tilalle kierros koskemattomia Hayabusan mäntiä, joista vain snurrasin terävät särmät pois. Edellisen 1mm korolevyn tilalle puolestaan vaihtui ronskisti suoraan 2mm levy.

2.) Pakonokan ajoitus .. Oli raju. :D Moottorin ostin siis täysin osissa, mutta nokkapyörät oli valmiiksi ruuvattuina tälle kokoonpanolle edellisen omistajan toimesta. Ennakot piti olla 108/112, ja luotin siihen. Nyt ryhmän korotuksen jälkeen mittasin ennakot, ja lukemaksi tuli 103.5/94 :eek2: Eli jotain hämärää on pakonokan kanssa tapahtunut jossain välissä. Syyllinen jääköön mysteeriksi, mutta ei ennakko voi noin paljoa pelkästään ryhmää korottamalla muuttua. Imunokan muutoksen tuo vielä selittää helposti, ja siihen ei itse asiassa koskettukaan. Olis pitänyt mitata ne ennakot ihan mielenkiinnosta myös ennen korotusta! Nyt ennakot on 103.5/103, joita voisi jo huoletta väittää alkuperäisiksi.

3.) Kaasari(t) tulvi toisinaan läpi. Epäilen tämän vaikutusta asiaan, mutta koko patteristo laitetaan nyt huolella kuntoon alkuperäisosin. AFR-lukema näytti kuitenkin tasakaasulla 12-13, vedossa painui helposti 11 alle.

-> Nämä kuntoon, ja joskus, sanotaanko vaikka elokuun aikana, tuupataan mopedi penkkiin ihmeteltäväksi. Lisäksi kabiinin puolelle ängetään 4-kanavainen pakolämpömittari, ja ahtopainemittarin kaveriksi myös identtinen mittari pakopaineelle.

Fella kirjoitti:
Tuntuu kaikilla mopopojilla olevan vähän vaikeahko kausi :freak:

Näköjään mun vanha k3 on edelleen hengissä :yellow:

Toisia voi ehkä hiukan kirpaista, mulle tää on jo arkipäivää. Se nyt vaan on karu totuus, ettei kortti voi olla taskussa ja pyörä kunnossa samaan aikaan yli kolmea päivää. Tätä kierrettä nyt pidellyt kolme ja puoli vuotta. :deal:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: The BlackOut - GSX1216Rt
ViestiLähetetty: Ke Heinä 29, 2015 9:49 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 21, 2008 1:00 am
Viestit: 172
Pyörä: I/Ö ongelmia -95 lähtien.. Suzuki GSX-R 1100 Turbo
moro
Heitän omat kokemukset asiasta.. toivottavasti on hyötyä :)
1. Ite oon tähänny 1mm palje välyksee ehoton minimi 0,8, sen puolesta on pelannu hyvin. Se terävien särmien poisto busan männistä on hyvä. Itellä on monia sylinteriryhmiä ja ovat kaikki eri korkuisia.. aina ite kun syystä tai toisesta kokoan koneen uudestaan tarkastan nokkien ajoituksen. (Itellä on busan veivit ja 2mm korokelevy).

2. Ite tarkastan AINA nokkien ajoitukset kun kasaan koneen vaikka oon sen ite purkanu.
Tuommosiin nokkien ajotuksiin en oo kyllä ennen törmänny, ~110 on ollu vakio nokkien ajotukset.

3. Mieluummin tasakaasulla laihalla ja tuppi nurin vähän rikkaalla..Kaasarit sillon tällön tuluvii... muistelisin että, 0,1-0,2bar pitas toimia

_________________
"Eikä Pentti oo läski, se on vaa painava..."
Kummeli V

Kuuluisia viimeisiä sanoja...

"kuka ihmeen Simo Häyhä"
puna-armeijalainen


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: The BlackOut - GSX1216Rt
ViestiLähetetty: Ke Heinä 29, 2015 10:09 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
Viestit: 69
Pyörä: B12T
Ettei se pakonokka oo ollu vaan hampaan pielessä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: The BlackOut - GSX1216Rt
ViestiLähetetty: To Heinä 30, 2015 10:04 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 1:00 am
Viestit: 2156
Images: 16

Pyörä: GSXR12Ti MS3
Personal album
Komppaan Kyrpäjooseppia noin niinkuin yleisesti moottorirakentelusta..

Luvattoman monta kertaa on ollut nokkien säädöt joko hampaan päin persettä (ei säädettäviä pyöriä) tai asteita pielessä (säädettävillä pyörillä). Sama homma paljealueen kanssa - luulo ei ole osoittautunut tiedon väärtiksi. Näiden kahden mittaaminen alkaa sujua rutiininomaisesti kahden ensimmäisen kerran jälkeen ja laskutkin on lähinnä nelilaskin tasoa.

Ylipäätänsä autistinen tarkkuus asennusvaiheessa USEIMMITEN säästää hermoja, kesää ja ajoaikaa. Itse olen nämäkin nollasta oppirahat maksaneena oppinut.

_________________
Nomex est omen


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: The BlackOut - GSX1216Rt
ViestiLähetetty: To Heinä 30, 2015 11:11 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
Viestit: 69
Pyörä: B12T
Ainakin mulla korotetulla ryhmällä jos sääti nokat merkkeihin oli ajoitus hampaan pielessä., joten aina mittaus.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: The BlackOut - GSX1216Rt
ViestiLähetetty: To Heinä 30, 2015 1:28 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Viestit: 421
Pyörä: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2
Kyrpäjooseppi kirjoitti:
moro
Heitän omat kokemukset asiasta.. toivottavasti on hyötyä :)
1. Ite oon tähänny 1mm palje välyksee ehoton minimi 0,8, sen puolesta on pelannu hyvin. Se terävien särmien poisto busan männistä on hyvä. Itellä on monia sylinteriryhmiä ja ovat kaikki eri korkuisia.. aina ite kun syystä tai toisesta kokoan koneen uudestaan tarkastan nokkien ajoituksen. (Itellä on busan veivit ja 2mm korokelevy).

2. Ite tarkastan AINA nokkien ajoitukset kun kasaan koneen vaikka oon sen ite purkanu.
Tuommosiin nokkien ajotuksiin en oo kyllä ennen törmänny, ~110 on ollu vakio nokkien ajotukset.

3. Mieluummin tasakaasulla laihalla ja tuppi nurin vähän rikkaalla..Kaasarit sillon tällön tuluvii... muistelisin että, 0,1-0,2bar pitas toimia

Moronmoron. Kaikki mahdolliset kokemukset ja ne ääripään tyhmimmätkin kokeilut ynnä muut käytännön tarinat ahdetuista moottoreista on tähän topikkiin enemmän kuin tervetulleita. :P Tyhmyyden ääripäästä ko. ketjun aloittaja kun on, ja ylipainetouhuista kokemus tasan pyöree 0.

Mistä tuon 110 astetta oot tarkistanut? Monet paikat ite kolusin läpi, ja vakioksi väitetään 104/103. Toisesta alkuperäisestä vakiomotistakin mittasin ihan mielenkiinnosta, ja ennakot oli tuota luokkaa. Intterswebissä kertoilivat ahdetussa motissa käyttävän usein tätä, tai 110/110 +/-5 asteen toleranssilla sooloillessa, joten ajattelin kokeilla molempia .. Vertailla näiden käppyröitä ja siitä vetää lopputuleman.

Bensapaineet on 0,15bar.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: The BlackOut - GSX1216Rt
ViestiLähetetty: Su Elo 02, 2015 6:50 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 21, 2008 1:00 am
Viestit: 172
Pyörä: I/Ö ongelmia -95 lähtien.. Suzuki GSX-R 1100 Turbo
Moro
Ei kannata aina suorilta uskua meikäkäisen tekstejä, usseimmiten ne on kirijotettu tosi kännisä heh heh..

Muistelin tuota nokkien ajotusta ja katon vanahoja muistiinpanoja,aivan oikiasa oot nuitten ajotusten kans.
Tarkennetta vähän aikasempaa tekstiä.
Vakio merkkeihin laitetuissa nokissa on ollut arvoja 101,5-112,5 vällii (750/1100), eli on ollu monen vahavusta kantta, lohkua, tiivistetta ja välillä iliman alatiivistettä, jakoketju joskus venyny jne... juu nou eli kantsii tarkastaa.
(Pakoventtiilien ja mäntien välystäkin alakuun kyttäsin kun oli autopuolelta huonoja kokemuksia, mutta ei oo ollu sen kans iö konneisa ongelmia).

Vapari seiskapuokisa vakionokkien parhaat arvot oli I 102 / P 105, ratanokissa oli suurin piirten samat. Laittasin samat arvot jos räpläisin vapaastihenkittävää 1,1:stä.
Turbo käyttöön suositeltii vakionokille I 108 / P110 siitä ite lähtisin.
Itellä on web camin turbo käyttöön tarkotetut nokat kun minun mielestä mukavampi ajettava normi käytössä.

_________________
"Eikä Pentti oo läski, se on vaa painava..."
Kummeli V

Kuuluisia viimeisiä sanoja...

"kuka ihmeen Simo Häyhä"
puna-armeijalainen


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: The BlackOut - GSX1216Rt
ViestiLähetetty: Ke Syys 23, 2015 10:05 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 1:00 am
Viestit: 2156
Images: 16

Pyörä: GSXR12Ti MS3
Personal album
Miten tälle lopulta kävi? Saiko vielä vetoja tälle kaudelle?

_________________
Nomex est omen


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: The BlackOut - GSX1216Rt
ViestiLähetetty: Ti Syys 29, 2015 12:45 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Elo 04, 2010 12:00 am
Viestit: 421
Pyörä: GSX1216Rt, 990SD, R6R + Z50J x2
Tallissahan tuo odottelee inspiraatiopiikkiä. Motti on rungossa killunut jo kuukauden päivät, mutta siihen se jotenkin taas jäi. Pakosarja tarvis pinnoittaa uusiks, kun siihen turasin nipat antureille. Sen jälkeen niputtaisi vaan, eli yhden viikonlopun homma.

Ens viikolla on käräjät. Katsotaan iskeekö viimeisimmätkin motivaation rippeet kaivoon, vai joko niillä saatanan tunareilla olisi munaa myöntää tekojansa.

Kuva

Siitä vielä tämän kesän viimeisimmästä näyttelystä kuva.

Toivottavasti ens kesänä taas parit näyttelyt olisi enemmän kierreltävänä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: The BlackOut - GSX1216Rt
ViestiLähetetty: Ke Maalis 23, 2016 5:18 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 12:00 am
Viestit: 1371
Images: 37

Pyörä: DrifteR1
Personal album
Noh mites tän kans?
Tulipa ajankuluks/ajan kans luettua koko topicki läpi :yellow:
Talvella tapahtunu mitään uutta ja ihmeellistä?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin
 [ 104 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Hyppää:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com