Kawa Z1000 360-Perällä......

Valvojat: ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
Avatar
skyline
Viestit: 1439
Liittynyt: Ma Syys 10, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Kona!

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja skyline » Ma Tammi 04, 2016 8:06 pm

RasmusL kirjoitti:Kyllä se bensaaki saa enemmän, tarkoitus laittaa 500-600cc suuttimet ja walbron255 pitäis kyllä riittää. :)
Tieteskii, toi oli vaa irvailua noille ahdin-vääntäjille :lol:
Olennaista on, että pelkoa ei tunneta - tai myönnetä.

tamyam
Viestit: 509
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 1:00 am

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja tamyam » Ti Tammi 05, 2016 12:48 am

:D
1127T kirjoitti:
zeta1 kirjoitti:Ei vaan 260hv samoilla paineilla. :D Se on mun veikkaus, jos koneeseen ei tule yhtään muutoksia
Itekki veikkaan jotain tämmöstä. Ton verran se isompi ahdin vaikuttaa. :)


(260-240)/260 x 100 => noin 7 prosenttia eroa ! (what the fuck)

Eli voidaan sanoa, että zeta1 ja 1127t ovat samaa mieltä kanssani, että varsinkin ahtopaineet ratkaisevat
turbopyörissä tehotason. Ahtimella koolla ei ole merkitystä. :D

RasmusL
Viestit: 180
Liittynyt: La Marras 23, 2013 3:26 pm
Paikkakunta: Z1000 360 fat ass

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja RasmusL » Ti Tammi 05, 2016 1:46 am

No nyt alkaa vituttaa jo :D miten sit joku i/ö, jossa on td05 tbo, sai 1.4 kilolla 340 takarenkaasta ? 2mm korokelevyllä ei siinäkää enään sitte niitä alkuperäisiä tehoja ole

RasmusL
Viestit: 180
Liittynyt: La Marras 23, 2013 3:26 pm
Paikkakunta: Z1000 360 fat ass

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja RasmusL » Ti Tammi 05, 2016 2:24 am

Paineista puheen olleen niin niitä alkaa kertyy jo tähän päänkoppaan :D Tuskin Vittaniemi uskaltaa bensalla mennä 2 bariin

tamyam
Viestit: 509
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 1:00 am

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja tamyam » Ti Tammi 05, 2016 2:28 am

1127T kirjoitti:
RasmusL kirjoitti:No nyt alkaa vituttaa jo :D miten sit joku i/ö, jossa on td05 tbo, sai 1.4 kilolla 340 takarenkaasta ? 2mm korokelevyllä ei siinäkää enään sitte n. tä alkuperäisiä tehoja ole
Karkeasti laskettuna 340/2,4=140hp. Eli noin 140kaakkia pitää olla takapallolta vaparina jotta 340hepokattia lähtee 1,4 kilolla.
Ei taitas tulla tollasia lukemia td04 tbolla...

e. Mihis se tamyamin viesti hävisi :freak:


Pakko kertoa se Vittaniemen juttu kun yksi turbo i/ö kaveri tuli sen
penkkiin ja ahdot oli kuulema lähempänä 3 baaria kuin kahta.

Yksi ainoa veto ja kansipahvi meni. :D :D :D :D
Ja tehot jäi alle 250 hp.

Avatar
skyline
Viestit: 1439
Liittynyt: Ma Syys 10, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Kona!

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja skyline » Ti Tammi 05, 2016 1:49 pm

Mites ku mulla nous nätisti tehot kokoajan 0.6 -> 1.3 ja sen jälkee ei enää teho juurikaan noussut vaikka puoltatoistakin koitettiin. Oon ilmeisesti tehny kaikki ihan väärin. Voi kurjuus!
Olennaista on, että pelkoa ei tunneta - tai myönnetä.

RasmusL
Viestit: 180
Liittynyt: La Marras 23, 2013 3:26 pm
Paikkakunta: Z1000 360 fat ass

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja RasmusL » Pe Tammi 08, 2016 10:41 pm

Eilen oli tarkotus saada paljon aikaan tallilla,mut vitut, hajos työauto vanha scania turun keskustaa ja vietin noin 24h turussa, siitä 8h jarrut pääl turun keskustassa yks suuntaisella kadulla. Noh, mut tänään sain pakoputken kiillotettua, turbolle tein kuparista 5mm tiivisteen,ku se oli vielki liian korkeella, ei meinannu saada syyläriä paikoille. T-palojen piirustukset saatiin jotenkuten valmiiks,ainaki ulkomuodon päältäpäin katottuna. Keskelle upotan seossuhde mittarin.
Kuva
Kuva
Kuva

zeta1
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Joulu 19, 2012 8:11 pm

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja zeta1 » La Tammi 09, 2016 11:59 am

1127T kirjoitti:No joo, onhan se ahtopaineen nosto varmaan helpoin ja järkevin tapa lisätä jerkkua. Toki jos on tukkoiset imukanavat, niin porttaamalla ahtopaine laskee tai pysyy samana hukkiksen säädöistä riippuen, mutta tehot voi nousta suhteellisen paljonkin.
Sen verran tähän vielä palaan että ihan tieteen takia tulossa on lähes identtinen tusina tuon nykyiseni kanssa vain moottorin hengitystä parannettu ja mottiohjaus on eri, niin nähdään sitten vaikutus.

tamyam
Viestit: 509
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 1:00 am

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja tamyam » La Tammi 09, 2016 2:53 pm

zeta1 kirjoitti:
1127T kirjoitti:No joo, onhan se ahtopaineen nosto varmaan helpoin ja järkevin tapa lisätä jerkkua. Toki jos on tukkoiset imukanavat, niin porttaamalla ahtopaine laskee tai pysyy samana hukkiksen säädöistä riippuen, mutta tehot voi nousta suhteellisen paljonkin.
Sen verran tähän vielä palaan että ihan tieteen takia tulossa on lähes identtinen tusina tuon nykyiseni kanssa vain moottorin hengitystä parannettu ja mottiohjaus on eri, niin nähdään sitten vaikutus.


Hyvä! Mielenkiintoista seurata mittaustuloksia !
Olis vaikka ihan oman ketjun paikka.

Olisi hienoa, jos voisitte mittailla eri jousien määrällä ja näyttää käyrät ja laskea pohjatehot eri paineilla,
niin foorumille havainnollistuisi ehkä paremmin tuo edellinen vääntö.
Missä "osa" tietenkin provosoi keskustelua, mutta netissähän ollaan :)

Odottaisin tulosta, että reiluun parannukseen täytyy tavallaan rakentaa melkein "vaparipuoli" taysin uusiksi.
Yhtäkuin "money, money" (kuten thailadyt huusi thaimaassa) .. ja paljon.

tamyam
Viestit: 509
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 1:00 am

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja tamyam » Su Tammi 10, 2016 12:43 am

RasmusL kirjoitti:No nyt alkaa vituttaa jo :D miten sit joku i/ö, jossa on td05 tbo, sai 1.4 kilolla 340 takarenkaasta ? 2mm korokelevyllä ei siinäkää enään sitte niitä alkuperäisiä tehoja ole

Älä usko kaikkea mitä puhutaan .. aina maalaisjärki mukana.
Noi tehokisat selvitti jo paljon, mutta kyllä niidenkin sisällä suhmurointia kuulema oli.

Mutta toi esimerkkisi oli kyllä ihan kisan ulkopuolelta ja siten arvostelukelvoton
suhteessa kisatuloksiin.

RasmusL
Viestit: 180
Liittynyt: La Marras 23, 2013 3:26 pm
Paikkakunta: Z1000 360 fat ass

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja RasmusL » Su Tammi 10, 2016 4:06 am

Niin ja sitte se Rovaniemen turbo zeta, 1.4 barilla(td05) 310hp takarenkaan tehoo, mut kuulemma proboostin dyno näyttääkin isompia lukemia...

Löytyykö muuten Lahdesta ketään joka osais sitten kun kone saadaan tehty, niin säätää nokat ? Mä en osaa :D

tamyam
Viestit: 509
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 1:00 am

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja tamyam » Su Tammi 10, 2016 7:29 pm

RasmusL kirjoitti: .. joka osais sitten kun kone saadaan tehty, niin säätää nokat ? Mä en osaa :D


Kyllä on vaikea kuvitella, että joku saa rakennettua noin helvetin upean näyttelykuntoisen pyörän,
mutta ei sitten saa säädettyä jotain vitun nokkia !! :lol: :lol:

Ehkä kannattaa säädättää sit kuitenkin siellä missä dynotatkin sen.

Avatar
Suh0
Viestit: 331
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 12:51 am
Paikkakunta: Suzuki GSX-R K4 1000 Turbo

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Su Tammi 10, 2016 8:00 pm

Voisin veikata että on mukavempi tehdä tuo ajoitus kone pöydällä kun siinä vaiheessa kun on paikallaan.. pohjautuu omaan kokemukseen :D
Laaja valikoima viritysosia http://www.vpmotorsport.fi

RasmusL
Viestit: 180
Liittynyt: La Marras 23, 2013 3:26 pm
Paikkakunta: Z1000 360 fat ass

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja RasmusL » Ma Tammi 11, 2016 12:43 pm

tamyam kirjoitti:
RasmusL kirjoitti: .. joka osais sitten kun kone saadaan tehty, niin säätää nokat ? Mä en osaa :D


Kyllä on vaikea kuvitella, että joku saa rakennettua noin helvetin upean näyttelykuntoisen pyörän,
mutta ei sitten saa säädettyä jotain vitun nokkia !! :lol: :lol:

Ehkä kannattaa säädättää sit kuitenkin siellä missä dynotatkin sen.

En oo ikinä säätänyt nokkia ja tos vaihees kun saadaan palikat koneeseen ja kasaan niin niin rupee olee kevät ja haluis pelata varman päälle.

zeta1
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Joulu 19, 2012 8:11 pm

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja zeta1 » Ma Tammi 11, 2016 8:19 pm

En ole lukenut koko juttua läpi mutta onko sulla tässä 9r:n nokat jo paikoillaan vai ihan omilla mennään? Se on ainakin ollut aika hyvä piristys keino vapari puolella. Ajattelemisen arvoinen homma jos koneen kerran avaat.

Vastaa Viestiin