Kawa Z1000 360-Perällä......

Valvojat: ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
Avatar
Smokie
Viestit: 3043
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja Smokie » Su Tammi 03, 2016 6:27 pm

Vertailun vuoksi löytyi jäsen Auvisen GSXR1000 HX35 1,5 bar 322hp.

Takistehoista, penkitin joskus ilman ahtoputkea mun Kawan, jotain 75hp tais olla. 1,2 bar 212hp. "Vaparikarttaa" ei tosin oo koskaan tehty mun moottoriin eli saattoi säädöt olla vähän persettä päin.
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

RasmusL
Viestit: 180
Liittynyt: La Marras 23, 2013 3:26 pm
Paikkakunta: Z1000 360 fat ass

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja RasmusL » Su Tammi 03, 2016 6:35 pm

tamyam kirjoitti:
RasmusL kirjoitti:Mä veikkaan ja niin sano vittaniemiki että bensalla hän yli 1.5barin ei mee mun setupilla. Eiköhän 1.5 barilla ole jo yli 350hp tällä ahtimella

No lasketaan sitten ..

Sun vakioteho on 140 hp.
Takisteho on noin 110 hp.
Ruttujen laskun jälkeen teho takiksella 100 hp.

Ahdoilla 1,3 baaria 230 hp (mekein ihan sama minkä mikä vain ahdin kykenee antamaan)

Ahdoilla 2 baaria 300 hp (edellinen ahdin ei todennäköisesti riitä)


Eli ei toivoakaan saada mitään 400 hp alkuperäisillä paineilla.
no helvetti. Lisää ahtoa sit vaan :firing: kuinka kovia ahtoja porukka on käyttänyt 98 bensalla ?

zeta1
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Joulu 19, 2012 8:11 pm

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja zeta1 » Su Tammi 03, 2016 6:39 pm

Jäsen Auvisella on just tuo40-50hv enemmän vapari tehoa. Mutta tuo sun kawan tuotto on ollut ihan ok. tasoa 116hv/bar kun tuo Huhtalan busa on ollut luokkaa 120hv/bar. Itsellä tusinassa on luokkaa 155hv/bar

tamyam
Viestit: 509
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 1:00 am

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja tamyam » Ma Tammi 04, 2016 12:34 am

Smokie kirjoitti:Lasketaan lisää. Tässä 2014 kolmen kärki:

1.Super Jorma 557hv/8809rpm, 450.3Nm/8809rpm(2.2bar, meth.) Kawasaki ZZR1352 (HX 40 super)
2.Huhtala 479.8hv/7965rpm, 458,5Nm/7130rpm(2.62bar) 1340cc Suzuki Busa(hx 35)
3.Titaani 406.7hv/9439rpm, 333.4Nm/7251rpm (1.38bar) 1340cc Suzuki Busa(hx 40)

Titaanin olis helppo voittaa koko kisa, tuplaamalla ahdot tuonne 2,6+ bar luokkaan olis ~800hp.

Jorma ei vissiin ole tiennyt että pitäis olla enemmän ahtoa jos aikoo noin kovasti kaasutella. Tai sitten se johtuu siitä että Kawasaki nyt vaan on niin helskutin hyvä vehe.



Jorma käyttää metanolia, kuten kaikki muut paitsi smoukie muistaa.
SMR moottorit on kaikki Syrenin hiplaamia .. en ainakaan itse laskisi ihan vakiomoottoreiksi :lol:

Zeta1 mainitsema pohjateho busa/12r ihan järkevällä tasolla.
Tehokisavuosina ainoastaan pohjatehoa ahdetuissa kykeni merkittävästi nostamaan SMR moottorit ja any10:in
Ruhanen. Eli muut vain lisäsivät ahtoja !!!!!!!!!!!!!!!

tamyam
Viestit: 509
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 1:00 am

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja tamyam » Ma Tammi 04, 2016 1:09 am

Smokie kirjoitti:Vertailun vuoksi löytyi jäsen Auvisen GSXR1000 HX35 1,5 bar 322hp.

Takistehoista, penkitin joskus ilman ahtoputkea mun Kawan, jotain 75hp tais olla. 1,2 bar 212hp. "Vaparikarttaa" ei tosin oo koskaan tehty mun moottoriin eli saattoi säädöt olla vähän persettä päin.


Smoukie, ahdetun "pohjateho" on toimivasta kokoonpanosta eri paineilla mitattu/laskettu pohjateho.
Ei ahtoputki irti, ei ahdin irti ym. ym.
Itsellä sain 110-115 hp ja on muuten hyvin tarkkaan pitänyt paikkansa paineesta riippumatta,
ja ahtimesta myös.

Sitten kun se alkaa nöyrtymään, niin tiedän että ahdin alkaa ahdistamaan.




https://www.youtube.com/watch?v=AdQ3JDLlmPI

Avatar
Smokie
Viestit: 3043
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja Smokie » Ma Tammi 04, 2016 10:43 am

tamyam kirjoitti:Sitten kun se alkaa nöyrtymään, niin tiedän että ahdin alkaa ahdistamaan.
Mutta et silloin kun vääntöhuippu on 6000 rpm ja vääntökäyrä laskee kuin lehmän häntä?
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

tamyam
Viestit: 509
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 1:00 am

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja tamyam » Ma Tammi 04, 2016 3:13 pm

1127T kirjoitti:Turbomoottoreissa on muitakin muuttujia kuin se ahtopaine. Eikö tää ole aika yksinkertaista.


Mutta arvioippa painoarvo niille muuttujille.

Jos istuisit turbobusan päällä dynossa ja upporikas sheikki astuisi halliin ja sanoisi
tehot 200 =>300 hp (no money limit), mutta ahtoihin ei saa koskea.

Mitä tekisit ?


Sitten tavan suomalainen pyytäisi samaa mahdollisimman halvalla ?

Olisitko koskematta hukkiksen säätöihin ??

Avatar
Smokie
Viestit: 3043
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja Smokie » Ma Tammi 04, 2016 4:01 pm

Mä laittaisin 100hp ilokaasusarjan. Sheikiltä ottaisin 100000€ ja suomalaiselta tonni :lol: :lol:
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

tamyam
Viestit: 509
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 1:00 am

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja tamyam » Ma Tammi 04, 2016 5:33 pm

1127T kirjoitti:No joo, onhan se ahtopaineen nosto varmaan helpoin ja järkevin tapa lisätä jerkkua. Toki jos on tukkoiset imukanavat, niin porttaamalla ahtopaine laskee tai pysyy samana hukkiksen säädöistä riippuen, mutta tehot voi nousta suhteellisen paljonkin.
Juuri näin ...

tamyam
Viestit: 509
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 1:00 am

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja tamyam » Ma Tammi 04, 2016 5:51 pm

tamyam kirjoitti:
1127T kirjoitti:No joo, onhan se ahtopaineen nosto varmaan helpoin ja järkevin tapa lisätä jerkkua. Toki jos on tukkoiset imukanavat, niin porttaamalla ahtopaine laskee tai pysyy samana hukkiksen säädöistä riippuen, mutta tehot voi nousta suhteellisen paljonkin.


Juuri näin ...

ei helvetti ...

RasmusL
Viestit: 180
Liittynyt: La Marras 23, 2013 3:26 pm
Paikkakunta: Z1000 360 fat ass

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja RasmusL » Ma Tammi 04, 2016 5:59 pm

Mut miten tää nyt sit menee niinku teoreettisesti, jos mitsulla sain 242hp 1.3 kilon paineella, niin holsetilla tulos on sama ? Holsettihan puskee ilmaa koneeseen paljon enemmän kun tuo kananmunan kokoinen ahdin...

Avatar
Smokie
Viestit: 3043
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja Smokie » Ma Tammi 04, 2016 6:24 pm

Sun pitää nyt nopeasti koota pyöräs ja saada selvyys asiaan ennenkuin tämä riitely paisuu aivan mahdottomaksi :lol: tamyam:kin on jo aivan sekaisin
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

zeta1
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Joulu 19, 2012 8:11 pm

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja zeta1 » Ma Tammi 04, 2016 6:57 pm

Ei vaan 260hv samoilla paineilla. :D Se on mun veikkaus, jos koneeseen ei tule yhtään muutoksia

Avatar
skyline
Viestit: 1439
Liittynyt: Ma Syys 10, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Kona!

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja skyline » Ma Tammi 04, 2016 7:13 pm

Se kone naulaa ittensä hajalle heti ekassa vedossa ahtojen noustessa kun saa vitusti enemmän ilmaa mutta entisen saman määrän bensaa.
:D :deal: :firing: :lol:
Olennaista on, että pelkoa ei tunneta - tai myönnetä.

RasmusL
Viestit: 180
Liittynyt: La Marras 23, 2013 3:26 pm
Paikkakunta: Z1000 360 fat ass

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja RasmusL » Ma Tammi 04, 2016 7:48 pm

skyline kirjoitti:Se kone naulaa ittensä hajalle heti ekassa vedossa ahtojen noustessa kun saa vitusti enemmän ilmaa mutta entisen saman määrän bensaa.
:D :deal: :firing: :lol:

Kyllä se bensaaki saa enemmän, tarkoitus laittaa 500-600cc suuttimet ja walbron255 pitäis kyllä riittää. :)

Vastaa Viestiin