Kawa Z1000 360-Perällä......

Valvojat: ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
Avatar
Suh0
Viestit: 331
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 12:51 am
Paikkakunta: Suzuki GSX-R K4 1000 Turbo

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Su Tammi 03, 2016 12:47 pm

niin, kyllähän tommonen holsetti isomman ilmamäärän liikuttaa jo puolella kilolla kun pieni ahdin, luulisi siitäkin jotain eroa tulevan.
Laaja valikoima viritysosia http://www.vpmotorsport.fi

RasmusL
Viestit: 180
Liittynyt: La Marras 23, 2013 3:26 pm
Paikkakunta: Z1000 360 fat ass

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja RasmusL » Su Tammi 03, 2016 1:23 pm

tamyam kirjoitti:
RasmusL kirjoitti: Hukkis on säädetty 1.3 kilon paineelle, en tiiä miten paljon se tekee holsetilla tehoa, mutta kun vaihtaa tohon koneeseen nyt kaikki vitun kilkkeet, niin ois jo kiva päästä siihen 400hp tienoille ?

Olethan sä jo dynottanut tämän moottorin 1,3 baarilla.
Ei se ahtimen vaihto sitä juuri paranna, jos et muuta painetta.

Tai muuttaa, ainoastaan huonompaan suuntaan :)

Kyllä tämä tiedossa on että herää paljon myöhemmin jne mut mulle se ei olekkaan pääasia kuinka hyvä tällä olis jossain kaupungissa ajaa, kunhan on hauskaa. Heräkööt vaikka 9000 paikkeilla ihan sama :D Mut joo, täytyy käydä vittaniemen juttusilla taas, kiinnostaa tällähetkellä se että pitäiskö palotilaa jotenki muokata kans.. ?

Avatar
Suh0
Viestit: 331
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 12:51 am
Paikkakunta: Suzuki GSX-R K4 1000 Turbo

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Su Tammi 03, 2016 1:36 pm

terävät reunat pyöristelet.
Laaja valikoima viritysosia http://www.vpmotorsport.fi

tamyam
Viestit: 509
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 1:00 am

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja tamyam » Su Tammi 03, 2016 1:52 pm

RasmusL kirjoitti:
tamyam kirjoitti:
RasmusL kirjoitti: Hukkis on säädetty 1.3 kilon paineelle, en tiiä miten paljon se tekee holsetilla tehoa, mutta kun vaihtaa tohon koneeseen nyt kaikki vitun kilkkeet, niin ois jo kiva päästä siihen 400hp tienoille ?

Olethan sä jo dynottanut tämän moottorin 1,3 baarilla.
Ei se ahtimen vaihto sitä juuri paranna, jos et muuta painetta.

Tai muuttaa, ainoastaan huonompaan suuntaan :)

Kyllä tämä tiedossa on että herää paljon myöhemmin jne mut mulle se ei olekkaan pääasia kuinka hyvä tällä olis jossain kaupungissa ajaa, kunhan on hauskaa. Heräkööt vaikka 9000 paikkeilla ihan sama :D Mut joo, täytyy käydä vittaniemen juttusilla taas, kiinnostaa tällähetkellä se että pitäiskö palotilaa jotenki muokata kans.. ?

Juu ja juttele sitten tästä tehonkasvusta vittaniemen kanssa, niin tulee faktaa.
Se nauraa sun 400 hp:lle :D
Smoukien luulisi jo tietävän jotain noista ahtimista, on se sen verran noiden kanssa pelannut.
Mutta ei näy ymmärtävän.

Melkein ahdin kuin ahdin on tuolla painealueella hyvällä hyötysuhdealueella, joten samalla
painesuhteella ahtimella ei ole mitään eroa !!

Pakopainejutteöut voi työntää sinne jonnekkin ...

Hevosenpään kokoisella ahtimella saa ainoastaan odotella ikuisuuksia heräämistä.
Viimeksi muokannut tamyam, Su Tammi 03, 2016 2:57 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

RasmusL
Viestit: 180
Liittynyt: La Marras 23, 2013 3:26 pm
Paikkakunta: Z1000 360 fat ass

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja RasmusL » Su Tammi 03, 2016 2:56 pm

Kävin kyl tos pari kk sitten moikkaamassa häntä ja puhuttiin uudesta kokoonpanosta. Kyl sen saa toimiin ja varmaanki ajokuntoon, tiedossa on että myöhään herää ja otin sen riskin, koska tää ei muutenkaa oo mikään tourinki. Veivit hän suositteli vaihtaan, ajattelin sit samalla jo laittaa paremmat männätki. Sit NGK Race Component tulpat(maksaa ihan vitusti), lock up, isommat suuttimet, kannen pultit, sekä imunokka pakonokan tilalle. Mistä tähän isommat suuttimet, Finjectorilta ? Ajattelin noin 600cc laittaa, pitäis kyllä riittää. Tottakai Sami suositteli laittaa pyörä etanolille, mutta kun joskus tulee Virossa ajeltua niin sieltä ei etanolia enään saa..

Avatar
Suh0
Viestit: 331
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 12:51 am
Paikkakunta: Suzuki GSX-R K4 1000 Turbo

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Su Tammi 03, 2016 3:42 pm

vaihda mottiohjain ja tee flexifuel :P
Laaja valikoima viritysosia http://www.vpmotorsport.fi

Avatar
Smokie
Viestit: 3043
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja Smokie » Su Tammi 03, 2016 3:56 pm

tamyam kirjoitti:Pakopainejutteöut voi työntää sinne jonnekkin ...

Hevosenpään kokoisella ahtimella saa ainoastaan odotella ikuisuuksia heräämistä.
Mulla oli TD04-12 föönillä 212hp @ 1,2 bar, nyt VNT-22 ~160hp @ 1,5 bar. Mikähän meni vikaan kun paine nousi ja teho laski. Mitsulla pakopaine aina 0,1 yli ahtojen, VNT:llä en oo jaksanut edes mitata kun ei vaikuta olevan mitään järkeä muutenkaan. Mulla olis kyllä ihan naurettavan pieni TD04-09 ja vieläkin pienempi GT-12. Pitäis varmaan vaihtaa vaikka toi GT-12 niin olis 200hp jo tyhjäkäynnillä!!
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

tamyam
Viestit: 509
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 1:00 am

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja tamyam » Su Tammi 03, 2016 4:37 pm

Smokie kirjoitti:
tamyam kirjoitti:Pakopainejutteöut voi työntää sinne jonnekkin ...

Hevosenpään kokoisella ahtimella saa ainoastaan odotella ikuisuuksia heräämistä.
Mulla oli TD04-12 föönillä 212hp @ 1,2 bar, nyt VNT-22 ~160hp @ 1,5 bar. Mikähän meni vikaan kun paine nousi ja teho laski. Mitsulla pakopaine aina 0,1 yli ahtojen, VNT:llä en oo jaksanut edes mitata kun ei vaikuta olevan mitään järkeä muutenkaan. Mulla olis kyllä ihan naurettavan pieni TD04-09 ja vieläkin pienempi GT-12. Pitäis varmaan vaihtaa vaikka toi GT-12 niin olis 200hp jo tyhjäkäynnillä!!


En nyt ryhdy arvostelemaan yksittäisiä ryssimisiä.

Mutta jos katsotaan bomberlehden kaikille havainnollista tehokisa
kilpailua 2010-2014, niin pitäisi olla tarkempaan seuranneille itsestään selvää
kauraa että ahtopaine on se selkeä pääkriteeri millä tehot on saatu aikaiseksi tuloksiin.

Jos lukee tarkemmin tehokisaketjuja, niin huomaa että siellä keskustelu kävi kovastikkin "kuumana"
ennenkuin huomattiin, missä mennään .. ahdot määrää tahdin !!

RedBandit
Viestit: 69
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
Paikkakunta: B12T

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja RedBandit » Su Tammi 03, 2016 4:56 pm

tamyam kirjoitti:
Smokie kirjoitti:
tamyam kirjoitti:Pakopainejutteöut voi työntää sinne jonnekkin ...

Hevosenpään kokoisella ahtimella saa ainoastaan odotella ikuisuuksia heräämistä.
Mulla oli TD04-12 föönillä 212hp @ 1,2 bar, nyt VNT-22 ~160hp @ 1,5 bar. Mikähän meni vikaan kun paine nousi ja teho laski. Mitsulla pakopaine aina 0,1 yli ahtojen, VNT:llä en oo jaksanut edes mitata kun ei vaikuta olevan mitään järkeä muutenkaan. Mulla olis kyllä ihan naurettavan pieni TD04-09 ja vieläkin pienempi GT-12. Pitäis varmaan vaihtaa vaikka toi GT-12 niin olis 200hp jo tyhjäkäynnillä!!


En nyt ryhdy arvostelemaan yksittäisiä ryssimisiä.

Mutta jos katsotaan bomberlehden kaikille havainnollista tehokisa
kilpailua 2010-2014, niin pitäisi olla tarkempaan seuranneille itsestään selvää
kauraa että ahtopaine on se selkeä pääkriteeri millä tehot on saatu aikaiseksi tuloksiin.

Jos lukee tarkemmin tehokisaketjuja, niin huomaa että siellä keskustelu kävi kovastikkin "kuumana"
ennenkuin huomattiin, missä mennään .. ahdot määrää tahdin !!
Kyllä se isompi ahdin tuottaa enempi massavirtaa eli pienellä loppuu tuotto.

http://www.kosunenracing.com/turbo.html
Karkeasti:pieni ahdin: hyvät teho/vääntö pienemmillä kierrosluvuilla, pieni turboviive, korkeilla kierroksilla loppuu tuotto. Iso ahdin: pienempi teho alakierroksilla, pitkä turboviive, runsaasti tehoja korkeilla kierroksilla.

RasmusL
Viestit: 180
Liittynyt: La Marras 23, 2013 3:26 pm
Paikkakunta: Z1000 360 fat ass

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja RasmusL » Su Tammi 03, 2016 5:13 pm

Mä veikkaan ja niin sano vittaniemiki että bensalla hän yli 1.5barin ei mee mun setupilla. Eiköhän 1.5 barilla ole jo yli 350hp tällä ahtimella

RasmusL
Viestit: 180
Liittynyt: La Marras 23, 2013 3:26 pm
Paikkakunta: Z1000 360 fat ass

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja RasmusL » Su Tammi 03, 2016 5:29 pm

Suh0 kirjoitti:vaihda mottiohjain ja tee flexifuel :P
Kalliiks tulee :D

tamyam
Viestit: 509
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 1:00 am

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja tamyam » Su Tammi 03, 2016 5:31 pm

RasmusL kirjoitti:Mä veikkaan ja niin sano vittaniemiki että bensalla hän yli 1.5barin ei mee mun setupilla. Eiköhän 1.5 barilla ole jo yli 350hp tällä ahtimella

No lasketaan sitten ..

Sun vakioteho on 140 hp.
Takisteho on noin 110 hp.
Ruttujen laskun jälkeen teho takiksella 100 hp.

Ahdoilla 1,3 baaria 230 hp (mekein ihan sama minkä mikä vain ahdin kykenee antamaan)

Ahdoilla 2 baaria 300 hp (edellinen ahdin ei todennäköisesti riitä)


Eli ei toivoakaan saada mitään 400 hp alkuperäisillä paineilla.

Avatar
Smokie
Viestit: 3043
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja Smokie » Su Tammi 03, 2016 5:39 pm

Lasketaan lisää. Tässä 2014 kolmen kärki:

1.Super Jorma 557hv/8809rpm, 450.3Nm/8809rpm(2.2bar, meth.) Kawasaki ZZR1352 (HX 40 super)
2.Huhtala 479.8hv/7965rpm, 458,5Nm/7130rpm(2.62bar) 1340cc Suzuki Busa(hx 35)
3.Titaani 406.7hv/9439rpm, 333.4Nm/7251rpm (1.38bar) 1340cc Suzuki Busa(hx 40)

Titaanin olis helppo voittaa koko kisa, tuplaamalla ahdot tuonne 2,6+ bar luokkaan olis ~800hp.

Jorma ei vissiin ole tiennyt että pitäis olla enemmän ahtoa jos aikoo noin kovasti kaasutella. Tai sitten se johtuu siitä että Kawasaki nyt vaan on niin helskutin hyvä vehe.
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

zeta1
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Joulu 19, 2012 8:11 pm

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja zeta1 » Su Tammi 03, 2016 5:53 pm

Laskekaa nyt paljonko huhtalan hx35 on tuottanut per bar niin siitä voi varmasti vähän laskea missä liikutaan tämän projektin suhteen va pidetään vaikka 160hv vapari takis tehoa lähtökohtana.

zeta1
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Joulu 19, 2012 8:11 pm

Re: Kawa Z1000 360-Perällä......

Viesti Kirjoittaja zeta1 » Su Tammi 03, 2016 6:09 pm

Siis tuo 160hv olisi busan vapari takis teho. Eli tuolla z1000 100hp takis teholla 1.5bar paineella teoriassa voisi 280hv löytyä. Jos rasmuksen ahdin on siis tuo sama.

Vastaa Viestiin