Kawasaki gpz500s low budjet showbike...

Valvojat: ESKIL, btseppo

Avatar
skyline
Viestit: 1875
Liittynyt: Ma Syys 10, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Kona!

Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...

Viesti Kirjoittaja skyline » Ma Tammi 20, 2014 8:22 pm

Kun tää on all show no go ni mitäs jos tosta keulasta nappais toisen jarrusatulan kiinnikkeen pois ja käyttäs vaan yhtä levyä, pääsis toi asiallinen etuvannekkin paremmin esille.
Olennaista on, että pelkoa ei tunneta - tai myönnetä.

Avatar
T.A
Viestit: 1764
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 1:00 am
Paikkakunta: gpz 500,smr 511

Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...

Viesti Kirjoittaja T.A » Ti Tammi 21, 2014 10:26 am

Olen tuota miettinyt itsekkin, mutta ei vaan omasta mielestä ole hieno, koska vanteet kumminkin eri paria. Iso levy, kun tulee eteen niin ei kiinnitä huomiota niin paljoa vanteiden erilaisuuteen.

Avatar
skyline
Viestit: 1875
Liittynyt: Ma Syys 10, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Kona!

Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...

Viesti Kirjoittaja skyline » Ti Tammi 21, 2014 1:53 pm

T.A kirjoitti:Olen tuota miettinyt itsekkin, mutta ei vaan omasta mielestä ole hieno, koska vanteet kumminkin eri paria. Iso levy, kun tulee eteen niin ei kiinnitä huomiota niin paljoa vanteiden erilaisuuteen.
Kokeiles shopata etuvanteeseen pienet straippaukset harmaalla puoliin että näyttäis samalta ku takavanne, voi olla että sais semmosen optisen harhan ni näyttäs samalta sarjalta molemmat vanteet.
Olennaista on, että pelkoa ei tunneta - tai myönnetä.

_rieska_
Viestit: 128
Liittynyt: La Huhti 21, 2012 12:00 am
Paikkakunta: KTM 690 Enduro

Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...

Viesti Kirjoittaja _rieska_ » Ti Tammi 21, 2014 2:52 pm

Tai sitten tekeekin ne maalaamalla kikkailut tuohon takavanteeseen! Jos nuo puolien värit kääntää toisinpäin, eli mustaa reunoille ja kiiltävää keskelle niin sillon nuo puolat näyttää kapeammilta. Niinku tohon tyyliin:

Kuva

Avatar
T.A
Viestit: 1764
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 1:00 am
Paikkakunta: gpz 500,smr 511

Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...

Viesti Kirjoittaja T.A » Su Helmi 16, 2014 2:25 am

Täytyy miettiä noita värityksiä sitten, kun on pyörä vähän valmiimmassa kunnossa.
Kaikki tilaamani osat on saapuneet.
Kuva
Etupäähän heitin ohjauslaakerit paikoilleen, että saa keulakulman kohdilleen. Samalla mittailin jarrulevyjen etäisyyksiä toisistaan ja ihmetykseni huomasin, että vanne levyineen menee heittämällä paikoilleen jarrusatuloiden kanssa, kunhan tekee uuden 22mm etuakselin.
Taakse aloin sovittamaan trumpan takaiskaria.
Kuva
Vanhat iskarin kiinnikkeet oli vain n.15cm liian matalalla, joten ne sai rälläkkää ja päätin, että iskarin yläkiinnike tulee takahäkkiin.
Takahäkistä piti tehdä tukevampi, joten siihen tuli tuollaiset tukiputket alas.
Kuva
Homma jäi taas siltä erää tuohon...

Avatar
tatsga
Viestit: 363
Liittynyt: To Syys 11, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Seiskapätkä gixeri

Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...

Viesti Kirjoittaja tatsga » Su Helmi 16, 2014 11:07 am

Siisti laitos on tulossa, toivottavasti ei menon puute ala harmittamaan ku on pyörä käytetty ekan kerran kylillä... =D Meinasitko muutokset laittaa otteele asti? Pikasellla vilkasulla kanta-ajoneuvon osuudeks jää 54% ku on moottori apulaitteineen ja runko ilman apurunkoa(perää) jäljellä eli konttorille voi käydä ainakin näyttämässä.

Avatar
T.A
Viestit: 1764
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 1:00 am
Paikkakunta: gpz 500,smr 511

Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...

Viesti Kirjoittaja T.A » Su Helmi 16, 2014 1:33 pm

Itse tuskin tulen tällä ajamaan muuta kuin tarkistaakseni, että kaikki toimii niin kuin pitääkin.
On tota muutoskatsastusta vähän mietitty ja myös katsastusta A2 korttiluokkaan sopiville tehoille, niin voisi voisi olla sen jälkeen hyvä kauppatavara nuorisolle.

Avatar
Zeri
Viestit: 936
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 12:00 am
Paikkakunta: 954rr Honda, 250 KTM exc-f, 9r Buell, XL500 Honda

Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...

Viesti Kirjoittaja Zeri » Su Helmi 16, 2014 2:52 pm

eikös tän ikäluokan gpz tipu suoraan siihen 35kw tehorajaan?

Avatar
T.A
Viestit: 1764
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 1:00 am
Paikkakunta: gpz 500,smr 511

Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...

Viesti Kirjoittaja T.A » Su Helmi 16, 2014 3:05 pm

Pitääkin katsoa mitä rek. otteessa on merkattu tehoiksi, kun googlettamalla ilmoitetut tehot tietolähteestä riippuen 37-43,7kw.

Avatar
T.A
Viestit: 1764
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 1:00 am
Paikkakunta: gpz 500,smr 511

Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...

Viesti Kirjoittaja T.A » La Helmi 22, 2014 3:16 pm

Rekisteriotteen tehot oli 44kw, joten pitää varmaan joku kuristussarja ostaa kunnhan saa pyörän valmiiksi.

Etuakselin sain vihdoinkin tehtyä ja se ei ole mikään kaunis, mutta ajaa asiansa.
Kuva
Akselin ja vanteen holkkejen valmistuttua piti istuttaa vanne kiinni kera uusien jarrulevyjen.
Kuva
Jarrusatulat sopi paikoilleen heittämällä kun laittoi prikat satulan ja pumppujen väliin.
Kuva
Sitten pyörä ylos nosturilla ja rälläköimään vanhat koiranluiden kiinnikkeet pois.
Kuva
Iskarin yläpään kiinnitys oli helppo valmistaa, mutta koiranluita sunnitellessani tuli mieleen, että olen lukenut, että ne toimivat parhaiten ollessaan vaakatasossa. Vaakatasossa ollessaan tulee vain runkoputki heti vastaan ja päätinkin tehdä vakio koiranluista lyhyemmät versiot.
Kuva
Renkaat alle ja testaamaan jousitusta, ja takapää ei joustanut sitten millään. Mitään muuta syytä en keksinyt, kuin nuo lyhyet koiranluut ja pitääkin tehdä pidemmät ensi kerralla ja kokeilla, jos se auttaisi jousituksen pehmeyteen.
Kuva
Piti vielä vähän sovittaa hyllyltä löytynyttä etulokaria, mutta sahaa se vaatisi aika lailla, jos kiinni meinaisi laittaa.
Kuva

jutila
Viestit: 1561
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...

Viesti Kirjoittaja jutila » La Helmi 22, 2014 3:31 pm

Nuita jousitushommia ja liikeratoja on mukavampi testailla kun irrottaa pumpusta jousen irti ja testailee pelkän iskarin kanssa.
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Avatar
T.A
Viestit: 1764
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 1:00 am
Paikkakunta: gpz 500,smr 511

Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...

Viesti Kirjoittaja T.A » La Helmi 22, 2014 3:40 pm

Se olisi varmaan hyvä idea. Tuossa ei ole muuta muuttujaa triumphiin nähden, kun noiden koiranluiden pituus ja asento, joten riittää niiden keksiminen kohdilleen toivottavasti.

Avatar
T.A
Viestit: 1764
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 1:00 am
Paikkakunta: gpz 500,smr 511

Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...

Viesti Kirjoittaja T.A » Su Maalis 02, 2014 2:20 pm

Nyt on takajousitus ongelma saatu selvitettyä.
Irroitin jousen iskarista ja kokeilin liikeratoja, sekä etsin kuvia triumphin linkustosta, että näkee asennon, missä linkku pitää olla. Runkoa piti taas vaihteeksi vähän pilkkoa ja iskarin yläkiinnike tehdä uusiksi. Runkoon pitää vielä jotkut vahvikkeet keksiä ja iskarin kiinnikkeet hitsata kunnolla paikoilleen.
Kuva
Kuva
Koiranluihin piti viimekerran lyhennyksen jälkeen lisätä lisää pituutta.
Kuva
Nyt alkaa näyttämään ajokorkeus ja keulakulma hyvältä ja jousituskin tuntuisi toimivan molemmissa päissä.

pekasus
Viestit: 196
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
Paikkakunta: XJR1300/XB12/990 Adventure

Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...

Viesti Kirjoittaja pekasus » Su Maalis 02, 2014 2:47 pm

Tuo kuristus homma on ainakin meillä päin onnistunut kun on ajettu penkissä vakio lappu.
Sitten kuristettuna,usempaa tapaa kuristaa esim.kaasun liike siitä haininta teholappuun ja konttorille.
Saattavat mitata esim asteet paljonko kaasukapula kiertyy ja maininta otteeseen.
Tuo alkaa näyttää todella hyvältä,harmi vaan tuo pikku moottori.

Avatar
T.A
Viestit: 1764
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 1:00 am
Paikkakunta: gpz 500,smr 511

Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...

Viesti Kirjoittaja T.A » La Maalis 22, 2014 2:40 am

Täytyy tuota kuristus hommaa miettiä tarkemmin kunhan saa pyörän valmiiksi.

Vähän ollut taukoa rakentelussa, mutta jotain silti saanut aikaiseksi.
Tankin pohjaan leikatut reijät tarvitsi täytettä.
Kuva
Pellistä sopivat palat ja hitsaamalla kiinni. Pitää saumat vielä hioa ja käydä läpi koritinalla, sekä lopuksi viellä tankin paikkaus massalla varman pitävyyden varmistamiseksi.
Kuva
Kiinasta tuli hankittua tuollainen maski 28€.
Kuva
Maski sopii omaan silmään ihan hyvin ja se on muotoiltu transformersseista tutulla decepticon logon mukaan.
Kuva
Tuosta tuli sitten ajatuksia myös maalauksen suhteen ja pyörän nimeksi tulee transformer, mikä kuvaa myös hyvin täydellistä muodonmuutosta.
Kuva
Sain myös kaikki vakio-osat myytyä hintaan 300€, joten budjetti tuntuu aina vaan paremmalta.

Vastaa Viestiin