Kawasaki gpz500s low budjet showbike...

Valvojat: ESKIL, btseppo

Avatar
T.A
Viestit: 1377
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 1:00 am
Paikkakunta: gpz 500,smr 511

Kawasaki gpz500s low budjet showbike...

Viesti Kirjoittaja T.A » La Loka 26, 2013 1:13 pm

Ihmiset, jotka ovat lukeneet kawiracerin esittelyn b-magasta saattaa muistaa tekstin, jossa sanoin pitäväni vähän taukoa mistään isommista projekteista, mutta tässä sitä taas ollaan.

Mitään projektia ei ollut tarkoitus aloittaa, kunnes kaveri rupesi kauppaamaan isänsä tallissa 90-luvulta asti lojunutta paperitonta pyörää. Seuraavana päivänä meninkin sen sitten lunastamaan huimaan 100€ hintaan.
Kuva
Pyörä lähti tulille kaasarit putsaamalla ja uudella bensalla sekä lisävirralla, joka riitti minulle todistukseksi koneen toimivuudesta.
Kawasaki on pyörinyt melkein puoli vuotta tallissa ja päässä on pyörinyt kaikennäköistä visiota tulevasta ulkomuodosta.
Suurin ongelma on siinä, ettei pyörään saa papereita vaikka kilvet löytyy ja viimeisin omistajakin tiedossa. Kilvellisen rungon löysin onneksi motomaster purkamolta hintaan 180€.
Eilen sain sitten jonkun yhtäkkisen innostuksen alkaa suunnittelemaan talven projektia.
Vakio kunto vähän purettuna:
Kuva
Noin puolen tunnin kuluttua.
Kuva
Kuva
Vähän kasaan haalittuja osia. Löytyy Suzuki tl etupumput busan t-kappaleilla, triumphin swingi ja auton 8x18" vanne 240 renkaalla.
Kuva
Vähän photoshoppailua tulevan kuosin suunnittelua varten.
Kuva
Projekti on tosiaan tarkoitus rakentaa mahdollisimman pienellä budjetilla mahdollisimman näyttäväksi. Pidetään nyt aluksi budjetti kattona vaikka 1000€.
Päivitän aina hinnat näkyville, kun jotain uutta osaa hankin.
Gpz500s -88 100€
runko -92 180€
tl usd keula 100€
Busan t-kappaleet 45€
Triumph daytona takahaarukka 115€
Auton vanne 25€
Etuvanne 40€
Penkki 18€
Ohjauslaakerit 26€
Takajarrupalat 7,5€
Alumiiniset jalkatapit 7,5€
Etujarrupalat 14€
Piparilevyt eteen 112€
Rk 530 ketjut 32€
Etustefat 7,5€
Cnc kytkin/jarrukahvat 18€
Cnc tankinkorkki 21€
kaasarin korjaussarjat 2kpl 24€
busan etujarrusatulat 60€
triumphin takajarrusatula 49€
triumphin takaiskari 62€
takajarrupääsylinteri 11€
maski 28€
yht. 1102,5€
Myydyt vakio-osat 300€
Joten yhteensä mennyt 802,5€
Viimeksi muokannut T.A, La Maalis 22, 2014 2:47 am. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Avatar
j0j0
Viestit: 1898
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 12:00 am
Paikkakunta: zx10r

Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...

Viesti Kirjoittaja j0j0 » La Loka 26, 2013 1:18 pm

Oot vähän edistyny noissa kuvanmuokkailuissa ainakin, pisteet siitä! :drin:
IBMC Street Gang

Avatar
Jazka87
Viestit: 217
Liittynyt: To Huhti 15, 2010 12:00 am
Paikkakunta: Osina.

Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...

Viesti Kirjoittaja Jazka87 » Su Loka 27, 2013 11:16 am

Piparilevyt eteen ja taakse, uudet jarrusatulat ja teräspunokset ois aika showbike tyyliä :firing:
Hyvältä näyttää muuten, seurataan mitä tulevan pitää :wavey:

Avatar
CFH
Viestit: 1154
Liittynyt: La Touko 08, 2004 12:00 am
Paikkakunta: jatkuu ja madaltuu...

Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...

Viesti Kirjoittaja CFH » Su Loka 27, 2013 3:37 pm

Jazka87 kirjoitti:Piparilevyt eteen ja taakse, uudet jarrusatulat ja teräspunokset
Tonnin budjetilla????
Kuva

Avatar
T.A
Viestit: 1377
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 1:00 am
Paikkakunta: gpz 500,smr 511

Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...

Viesti Kirjoittaja T.A » Su Loka 27, 2013 8:00 pm

Auki oleva budejetti olisi n.450€ ja suurimmat osat mitä tarvitsen on etuvanne, jarrusatulat ja jarrulevyt.
Kiinalaista uutta piparia saa samaan hintaan kuin suomalaita käytettyä, joten eiköhän ne piparilevytkin saada hommattua.

Avatar
Tsuissi
Viestit: 182
Liittynyt: Ti Touko 09, 2006 12:00 am
Paikkakunta: 636C stunttimopo

Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...

Viesti Kirjoittaja Tsuissi » Su Loka 27, 2013 10:43 pm

Penniä saa vielä venytettyä jos vaan viitsii. :D Äkkiäkös sitä vääntää cad-kuvat jarrulevyistä ja käy leikkauttaas. Ite tullu joskus teetettyä ja maksanu n. 30e per levy.

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...

Viesti Kirjoittaja jutila » Ma Loka 28, 2013 12:14 pm

Vaatii vaan "pikkusen" enemmän hommaa jos vaikka kelluvat haluaa.
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Avatar
Jazka87
Viestit: 217
Liittynyt: To Huhti 15, 2010 12:00 am
Paikkakunta: Osina.

Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...

Viesti Kirjoittaja Jazka87 » Ma Loka 28, 2013 6:08 pm

ja jarruletkuihin sitä "teräpunos" päällystettä, saiskohan joistain vanhoista katteista leikeltyä tommoset ilmanohjaimet :freak2:

Avatar
T.A
Viestit: 1377
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 1:00 am
Paikkakunta: gpz 500,smr 511

Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...

Viesti Kirjoittaja T.A » Ma Loka 28, 2013 6:34 pm

Ei ne punosletkutkaan uutena kovin kalliita ole ja saa niitä käytettynäkin. Ilmanohjaimet ja perä on tarkoitus tehdä pellistä.
Tuollaisen perän väänsin pellistä viime talvena kaverille, joten osien valmistus tuskin kovin suureksi ongelmaksi muodostuu.
Kuva
Eikä toi budejetti nyt mikään kiveen kirjoitettu ole, mutta se on tällä hetkellä päämäärä mihin tähdätä.

Avatar
-Ape-
Viestit: 2153
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Läjä romuja.

Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...

Viesti Kirjoittaja -Ape- » Ti Loka 29, 2013 7:45 am

T.A kirjoitti:Auki oleva budejetti olisi n.450€ ja suurimmat osat mitä tarvitsen on etuvanne, jarrusatulat ja jarrulevyt.
Kun oot vielä etuvannetta ostamassa niin yritä löytää joku tuohon takavanteeseen sopiva. Tommonen kolmipuolainen näyttää pöhköltä kun se on niin eri paria takavanteen kanssa.

Kiinnostava projekti kyllä taas kerran.
"Kun lopulta kuolen, toivon että elämästäni saisi tehtyä todella viihdyttävän kirjan tai elokuvan."

pekasus
Viestit: 177
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
Paikkakunta: XJR1300/XB12/990 Adventure

Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...

Viesti Kirjoittaja pekasus » Ti Loka 29, 2013 9:21 am

-Ape- kirjoitti:
T.A kirjoitti:Auki oleva budejetti olisi n.450€ ja suurimmat osat mitä tarvitsen on etuvanne, jarrusatulat ja jarrulevyt.
Kun oot vielä etuvannetta ostamassa niin yritä löytää joku tuohon takavanteeseen sopiva. Tommonen kolmipuolainen näyttää pöhköltä kun se on niin eri paria takavanteen kanssa.

Kiinnostava projekti kyllä taas kerran.
Samaa katselin tuon etuvanteen suhteen..kävin jo tallissa katsomassakin kun muistin että minulla olisi
viisipuolainen vanne joutilaana..
Etsi kuva FZ1 jammusta niin näet mallin.
Pikku runtu on laidassa..mut hinta varmasti budjettiin sopiva.
Jos kiinnostaa niin heitä s-post osoite yv:nä niin saat kuvia.

Hyvältä näyttää ja budjetti on enemmän kuin pieni..joillakin vaan ei ole silmää isollakaan budjetilla.

juhis81
Viestit: 50
Liittynyt: Ma Tammi 30, 2006 1:00 am
Paikkakunta: gsx-r

Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...

Viesti Kirjoittaja juhis81 » Ti Loka 29, 2013 4:27 pm

Arvostan, ehdottomasti seurantaan

Avatar
T.A
Viestit: 1377
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 1:00 am
Paikkakunta: gpz 500,smr 511

Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...

Viesti Kirjoittaja T.A » Ti Loka 29, 2013 8:29 pm

Etuvanteen suhteen olette aivan oikeassa ja Pekasukselta tilasinkin tuon Fz1 vanteen. Eräs toinenkin houkutteleva tarjous tuli, joten voi olla, että käyn hakemassa vielä toisenkin vannevaihtoehdon.
Tänään tuli runko matkahuoltoon ja sen kävinkin heti noutamassa.
Kuva
Vanteen sain kiinni takahaarukkaan väliaikaisella patentilla,että pääsee suunnittelemaan rungon levittämistä. Leveä rengas kapeaan runkoon verrattaessa näyttää varsin kivalta.
Kuva
Kuva
Takahäkki lähti kävelemään ja osia sovittelin tyhjään runkoon. Pahvista tuli myös vähän suunniteltua ilmanohjaimia.
Kuva
Takahaarukan sovitus runkoon on taas yhdenlainen projekti. Vakio akseli on 14mm ja triumphin 25mm. Päätin Triumphin akselin olevan fiksumpi käyttää ja pienen mittailun jälkeen syntyi piirrustus tarvittavista holkeista.
Kuva
Paska juttu, kun on vaan tuollainen onneton pikkusorvi käytettävissä niin kesti yhdel holkin valmistamisessa lähes tunti. Toinen holkki vielä tekemättä.
Kuva
Holkit prässätään rungossa oleviin akselin reikiin ja lopuksi hitsataan kiinni. Ennen tätä rungossa olevat vanhan akselin reijät pitää suurentaa.
Kuva

pekasus
Viestit: 177
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
Paikkakunta: XJR1300/XB12/990 Adventure

Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...

Viesti Kirjoittaja pekasus » Ke Loka 30, 2013 12:33 am

pienipyörä=pienipuhallin=showbike... budjettiin pieni lisä
Eikös tuo kone ole samaa sukua kutos erkan kanssa ja niitäkin turbottaneet
pitäähän tuon isomman renkaan pyörittämiseen saada voimaa,
takarenkaan koolla minäkin olen projektiin turboa perustellut.
Joku pikku dieselin puhallin?

Avatar
T.A
Viestit: 1377
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 1:00 am
Paikkakunta: gpz 500,smr 511

Re: Kawasaki gpz500s low budjet showbike...

Viesti Kirjoittaja T.A » Ke Loka 30, 2013 10:47 am

pekasus kirjoitti:pienipyörä=pienipuhallin=showbike... budjettiin pieni lisä
Eikös tuo kone ole samaa sukua kutos erkan kanssa ja niitäkin turbottaneet
pitäähän tuon isomman renkaan pyörittämiseen saada voimaa,
takarenkaan koolla minäkin olen projektiin turboa perustellut.
Joku pikku dieselin puhallin?
Er-5 koneen kanssa ainakin pitäisi olla aivan sama er kutosesta en olekkaan aivan varma.
Onhan tuota turboakin mietitty ja saattaisi joku pieni hyrrä varastosta löytyäkkin, minkä saisi huoltamalla kuntoon.
Täytyy nyt katsoa,että mihin aika ja innostus riittää.

Vastaa Viestiin