Turbo Katana

Valvojat: ESKIL, btseppo

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Turbo Katana

Viesti Kirjoittaja jutila » Su Loka 06, 2013 9:19 pm

Kirjoitellaanpas tästäkin jotain pientä jutuntynkää kun alkaa pikkuhiljaa saamaan rojektia jalalle.
Eli..Alko kesällä tuntumaan, että on liikaa pyöriä tallissa joten seiskapuokki i/ö valikoitu myyntiin laitettavaksi, ja ehottomasti rahalla vaan, tai ainaki korkeintaan jotain työstökoneita vaihossa... :roll:
Noo, siinä sitten tuli kuitenki vähän turhan houkutteleva vaihtotarjous kun turun suunnalta tarjottiin -82 turbo katanaa vaihossa. Pitkällisen puhelinkeskustelun jälkeen kaupat sovittiin ja käytiin jyväskylässä vaihtamassa mopottimia.

Tämmönen kuvankaunis yksilö sieltä sitte tarttu matkaan.
Kuva

Osia tuli KIAn täydeltä matkaan. Kun sain osaläjän inventoitua, nakkelin vähän katteita lihalaatikosta hollille ja näytti jo tutummalta.
Kuva

Pyörä tuli siis lievänä projektina, enkä o vielä päässy testaamaan esim. lähteekö se käyntiin, mutta semmonen oletus ois kuitenki. Tuotu -08 ruottista, penkitetty prätkäpajalla x-paineilla 190 heppaa sillon. Ahdin ja välijäähy otteessa, paineet tosin merkattu kans (0,3) :( .
Perimätiedon mukaan turbosarja ois mcxpressin tekeleitä? Vähän epäilyttää. Pakosarja on ainaki ihan jouhean olonen ja siististi tehty, myöhemmin kylläki paikkailtu ja halki. Painekotelo on vähintäänkin mielenkiintosen mallinen ja cuulerissaki on vähän semmosta kyläseppämeininkiä. Turbon öljynpaluu on järjestetty siten, että ahtimen paluupuolelle on pultattu kiinni välisäiliö, josta mekaaninen kampuran päästä voimansa ottava pumppu pumppaa ne takasi lohkojen sisuksiin. Jossain hurrien rojekteissa oon nähny vastaavaa, en kyllä muualla.
Kuva
Kuva
Suht reilun paksunen korokelevy näkys olevan ryhmän alla.
Kuva
Pitäähän turbomopossa myös kunnon sähköt olla.. :D (hommasin ja saksasta ehjän es gsx:n johtosarjan mistä tarkotus rakennella tuohon uus)
Kuva
On tuossa kyllä työnsarkaa illaksi ellei pariksi. Tarkotus ois ensin laittaa kone käyntikuntoon ja käydä sitte rungon kimppuun. Tuohon kun on tehty "yoshimura"-mallin vahvistuksia, ilmeisesti jo ruottin vuosina. Hitsauksissa on vähän toivomisen varaa...
Kuva
Kuva
Kuva
Sanokaapas nyt ammamiehet, onko toivoakaan tigillä lämmittää saumoja uusiksi vai kiehuneeko vaan? Viisain raapia kaikki tai ainaki pahimmat irti ja hitsata uusiksi?

Olihan tuossa sentään jotain positiivistäki. Mukaan sain mm. uuden innovaten laajakaistan, shorain li-po akun, dominon uudet kahvasähköt, kierros uusia punosletkuja, pari tiivistesatsia, jännitteensäätimiä ym.



Niinku varmaan kuvistaki hoksaa, niin tuo ajokorkeus ei o oikeen ihanteellinen tuon 750 iiöön keulan kanssa. En tiiä onko sillä tuossa kunnossa ajettukkaan, toivottavasti ei ku ohjausrajottiminaki toimi vaan öljyjäähy. Ilmeisesti maahantuodessa on ollu paikallaan vanhan iiöön vanteet kun on vaihtoehtosina renkaina 18/18 renkaat.
Tilaukseen lähti siis gen1 busan keula, jonka pitäs saapua toivottavasti ens viikolla. Siihen tuli jo haalittua nämä.
Kuva
Etuvanteeksi toki kans busalainen tai vastaava. Takapäähän kaivoinki tallin perukoilta tämmösen.
Kuva

Swingiksi haaveilin TLR:n swingiä tuon rautasen bandiitin swingin tilalle. Semmonenki pitäs olla jossain tulossa tallia kohti.. Varasuunitelmana on kuitenki 1100 iiöön swingi, joka on vähän pitempi ku rosvon, ja alumiiniä.
Kuva

Mittaristoksi ravistelin miljoonalaatikosta jonku koson, luultavasti tuon r1:N
Kuva

Vinosilmiltä ois tulossa yleismallin sääjettävää jalkatappisarjaa, billetticliparia, K1 loksua ym...

Kierrätys on päivän sana, niin nuista jämäosista aattelin alkaa kasaileen jonkunlaista modernia kahvilakikseriä tuohon tallin kattokoristeen ympärille. :wink:
Kuva



Summa summarum, vituksi siis meni seki kakspyörästen vähennysyritys. Romun määrä ei ainakaan vähentyny.
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Avatar
eemeli20
Viestit: 672
Liittynyt: To Huhti 03, 2008 12:00 am
Paikkakunta: 12r T

Re: Turbo Katana

Viesti Kirjoittaja eemeli20 » Ma Loka 07, 2013 1:29 am

oliko tarkotus ottaa oikein voiman paskaa vai ihan käyttö mopediks ? jäädään seurailemaan :wavey:

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Re: Turbo Katana

Viesti Kirjoittaja jutila » Ma Loka 07, 2013 9:08 am

Eikai sitä vanhusta taida kovin viittiä alkaa kiusaamaan. :roll:
Koitetaan nyt hoitaa ensin tuo ulkopuoli ja alusta vähän parempaan kuntoon. Sitte katella tuota konepuolta enempi. Pitää siitä ainaki pahimmat patentit purkaa pois ja muutenki vähän ehostaa. Oishan se yks vaihtoehto toki vaihtaa ii/öö tekniikkaan tuo nykynen mosa ja alkaa sitä kutittamaan vähän enempi..
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Avatar
Kakku
Viestit: 77
Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Gsx 1100 E

Re: Turbo Katana

Viesti Kirjoittaja Kakku » Ma Loka 07, 2013 10:30 am

jutila kirjoitti:Oishan se yks vaihtoehto toki vaihtaa ii/öö tekniikkaan tuo nykynen mosa ja alkaa sitä kutittamaan vähän enempi..
Miksi? :tardmaker:
Kato nyt eka mitä sinne koneeseen on tungettu, ennen kuin vaihdat mitään leluja tilalle siihen.

Avatar
Fear_factory
Viestit: 1244
Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Tellu & VFR 750

Re: Turbo Katana

Viesti Kirjoittaja Fear_factory » Ma Loka 07, 2013 5:06 pm

seurantaan ehdottomasti :firing:
yv:täki nakkasin.

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Re: Turbo Katana

Viesti Kirjoittaja jutila » Su Loka 27, 2013 4:05 pm

Kakku kirjoitti:
jutila kirjoitti:Oishan se yks vaihtoehto toki vaihtaa ii/öö tekniikkaan tuo nykynen mosa ja alkaa sitä kutittamaan vähän enempi..
Miksi? :tardmaker:
Kato nyt eka mitä sinne koneeseen on tungettu, ennen kuin vaihdat mitään leluja tilalle siihen.
Toki tuonne kurkitaan eka ja sillä alkuun mennään..vakiota siellä kyllä pitäs kaikki olla. Mutta jos pitemmällä tähtäimellä aattelee, että jos tai kun nyt jotain sattuu joskus hajoamaan, niin mahtaa olla työläämpi ja kalliimpi metästellä nuita katanan koneen ehjiä osia kuin iiöön. :roll:

Jotain palikkaa saapunu maailmalta.

"Complete busa fork", jonka jenkki lähetti ilman ylä t-palaa.(kun pari viikkoa ensalkuun ootteli, että se sai sen ees lähetettyä) :flipa: Olihan tuossa sentään boonuksena ohjausiskari ja jarrupääsylkkä. Stefat menee ainaki vaihtoon ja olipa tuo kullituski vähän kulunu stefojen kohilta. (taitaa olla vähän tyyppivikaa). Piti sitte tilata tuohon kaveriksi tellun yläkolmio ku eihän sillä busan kolmiolla ois vittuakaan tehnykkään. Ja samalta myyjältä vielä busan etuakseli. Selvinnee sitte tulevaisuuessa saako tuolla setillä ajokorkeuden kohalleen, vai pitääkö teettää jossain semmonen puottava yläkolmio/koko t-palat.
Kuva

Ja thaikuista yleismalliset säädettävät jalkatapit.
Kuva

Mitään muutapa ei o paljon tullu sitte vielä tehtyäkään. Yhtä swingiä ja tankinkorkkiin avaimia ootteleen edelleen ex-omistajalta...
E: Jospa joulupukki tois kameran..
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

anttimoi1
Viestit: 76
Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 1:00 am
Paikkakunta: Suzuki

Re: Turbo Katana

Viesti Kirjoittaja anttimoi1 » To Marras 28, 2013 2:35 pm

Katohan mun entinen pyörä :)

Saitko pyörän mukana toisen rungon, joka on
Alkup. Katanan runko?

Pyörähän on rakennettu E-mallisesta ruotsissa
muistaakseni vuonna -84 MC Expressin toimesta.

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Re: Turbo Katana

Viesti Kirjoittaja jutila » To Marras 28, 2013 6:59 pm

anttimoi1 kirjoitti:Katohan mun entinen pyörä :)

Saitko pyörän mukana toisen rungon, joka on
Alkup. Katanan runko?

Pyörähän on rakennettu E-mallisesta ruotsissa
muistaakseni vuonna -84 MC Expressin toimesta.
Ei ollu toista runkoa matkassa, jotku saksan laput sain kyllä.
Haynes raamattu sanoo, että 1100-sukusen katanan (SZ) runkonumero alkaa:
gs110x-522093 Feb-81 to Jan-83
ja päättyy 535683, josta alkaa SD-malli.
Tämän runkonumero on nuiden välissä ja otteessa lukee katana, jostain syystä se E-kirjainki kyllä tuosta kauppanimestä löytyy.
Olitko eka suomen pään omistaja? Oliko nuo rungon vahvistukset jo hurreissa tehty?

Projektin osalta on ollu viimeaikoina vähän hiljasta. Syysmasennusta vissiin.. :freak2:
Sain kuitenki viimein avaimet ja tlr-swingin ex-omistajalta. Tällä viikolla tein kaupat SRADin etuvanteesta, niin ois toiveissa saaha vaikka uusille pyörilleen jossain vaiheessa.
Swingin kanssa vaikutti aika ahtaalta, pittää eka koittaa meniskö se mitenkään ja jos ei niin siirtä vaikka rungossa vähän haarukanakselin paikkaa taakse päin.
Käyntiin en o vieläkään koittanu, jokohan se kohta pitäs koittaa pyöriikö kone? :D
Lisäilen kuvia kun jotain tapahtuu, ei tarvinnu ees oottaa joulupukkia ku ostin holelta käytetyn järkkärin.
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

anttimoi1
Viestit: 76
Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 1:00 am
Paikkakunta: Suzuki

Re: Turbo Katana

Viesti Kirjoittaja anttimoi1 » To Marras 28, 2013 8:12 pm

jutila kirjoitti:
anttimoi1 kirjoitti:Katohan mun entinen pyörä :)

Saitko pyörän mukana toisen rungon, joka on
Alkup. Katanan runko?

Pyörähän on rakennettu E-mallisesta ruotsissa
muistaakseni vuonna -84 MC Expressin toimesta.
Ei ollu toista runkoa matkassa, jotku saksan laput sain kyllä.
Haynes raamattu sanoo, että 1100-sukusen katanan (SZ) runkonumero alkaa:
gs110x-522093 Feb-81 to Jan-83
ja päättyy 535683, josta alkaa SD-malli.
Tämän runkonumero on nuiden välissä ja otteessa lukee katana, jostain syystä se E-kirjainki kyllä tuosta kauppanimestä löytyy.
Olitko eka suomen pään omistaja? Oliko nuo rungon vahvistukset jo hurreissa tehty?

Projektin osalta on ollu viimeaikoina vähän hiljasta. Syysmasennusta vissiin.. :freak2:
Sain kuitenki viimein avaimet ja tlr-swingin ex-omistajalta. Tällä viikolla tein kaupat SRADin etuvanteesta, niin ois toiveissa saaha vaikka uusille pyörilleen jossain vaiheessa.
Swingin kanssa vaikutti aika ahtaalta, pittää eka koittaa meniskö se mitenkään ja jos ei niin siirtä vaikka rungossa vähän haarukanakselin paikkaa taakse päin.
Käyntiin en o vieläkään koittanu, jokohan se kohta pitäs koittaa pyöriikö kone? :D
Lisäilen kuvia kun jotain tapahtuu, ei tarvinnu ees oottaa joulupukkia ku ostin holelta käytetyn järkkärin.
Olin toinen omistaja Suomessa...
Hitsaukset sun muut rakentelut oli tosiaan tehty jo Ruotsissa ollessa

Pyörä kun lähti multa niin mukana lähti myös alkup. Katanan runko, jonka paperit oli saksalaiset The_Hooliganin kirjottamat, koska hän oli tuonut rungon saksasta...

Itellä oli tarkotus rakentaa laitos paremmaksi, mutta ajanpuutteen vuoksi luovuin siitä ja silloin pyörä lähti juurinkin Turkuun päin "ajokuntoisena"...

Tossa on vielä linkki jossa setvittiin onko alkup. vai ei
viewtopic.php?f=22&t=25643&hilit=vanhat ... e&start=75

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Re: Turbo Katana

Viesti Kirjoittaja jutila » To Marras 28, 2013 10:13 pm

Joo, pitänee antaa kans ääni tuolle tarpeeksi katanalle. :D
Nuo jalkatapit tosiaan hämäs, mutta ei tullu niitten saumoja ihmeteltyä ku ne mulle tullessaan oli jo irtaantunu rungosta.
Saksan papereiden katanan runkonumero on tyyppiä gs110xd, haynes ei tosin tunne ollenkaan tuommosta d numeroa. Ois jännä saaha verokki jostaki suomikatanan runkonumeron alusta.
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Avatar
turboman
Viestit: 566
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 12:00 am
Paikkakunta: ahdettu
Viesti:

Re: Turbo Katana

Viesti Kirjoittaja turboman » To Marras 28, 2013 10:38 pm

Ei ole Katanan runko. Tuosta tankin takakiinnityksestä tunnistaa hyvin , sitä ei varmaan ole vaihdettu toisesta rungosta.

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Re: Turbo Katana

Viesti Kirjoittaja jutila » La Joulu 07, 2013 6:08 pm

Meni nykynen swingi kaupaksi, niin sai hyvän tekosyyn sovitella uutta tilalle. :freak2: Ei se taida oikeen mahtua kunnolla, ellei siirrä kiinnityspisteitä rungossa taaksepäin. Laakeripesäki pitänee tehä uus toiselle puolelle ku on niin hervottoman kokonen laakeri tuossa vakiona. Iskareitten kiinnikkeetkihän siihen pitäs toki tehä, eikä haittais vaikka jatkaski vähän. Vois tehä tuon rungon pään iskareitten kiinnityksen kans uusiksi muutamalla eri kiinnityspisteellä, niin sais korkeutta säädettyä.
Pientä rojektia siis tuonki osalta...
Kuva
Kuva

Satuin löytämään foorumilta halvalla etuvanteen tähän. Piti olla SRADista, mutta eipä ollutkaan ku k1-k5 vanne. Nyt rupeski sitte himottamaan, että jos sais taaksekki tuommosen k-sarjalaisen vanteen..
Eli nyt ois vaihossa tarjota 6" gen1 busan vanne vetopakkoineen k1-k5 5,5"-6" vanteeseen.
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Hooki
Viestit: 23
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2012 7:39 pm
Paikkakunta: 1100w+busa

Re: Turbo Katana

Viesti Kirjoittaja Hooki » Ti Joulu 10, 2013 11:26 pm

Mites tuommoseen vanhukseen kävis gsx 1400:n takahaarukka, siinähän nuo stereoiskarien kiinnikkeet olis valmiina. Ja mahtaako olla vähä pitempiki...

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Re: Turbo Katana

Viesti Kirjoittaja jutila » Ke Joulu 11, 2013 6:26 pm

Kyllähän se aika helpolla saattas mennä. Mutta halusin vähän jykevämmän näkösen ja ennenkaikkea alatuetun swingin. Ja saahan tuohon aina jatkoja, tai vaikka kiinteät jatkot tehtyä. Tilasin itelle joulupukilta ac/dc-tigin, niin jospa ne rupeis paremmin luonnistumaan muidenki ku mustan raudan hitsaukset..
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

hulkster
Viestit: 56
Liittynyt: Ma Syys 27, 2010 12:00 am
Paikkakunta: zrx1200r

Re: Turbo Katana

Viesti Kirjoittaja hulkster » To Joulu 12, 2013 11:41 am

rexissa ois aika jykevää swingia jatkamisen kanssa on vaan pikkusen puuhastelemista
http://www.lossaengineering.com/2011/08 ... 00-l-side/

1100 on pyöreellä putkella ja 1200 on tolla neliöputkella

Vastaa Viestiin