K3 Turbo

Valvojat: ESKIL, btseppo

Avatar
Fella
Viestit: 669
Liittynyt: To Heinä 03, 2008 12:00 am

Re: K3 Turbo

Viesti Kirjoittaja Fella » To Tammi 02, 2014 4:10 pm

lappis kirjoitti:
Fella kirjoitti:
Josko sitä pääsis jo joulukuussa kiljuuttaan penkissä :)
Joulukuu meni jo, päivityksiä ja kuvia...
:D

Nojoo, ei ihan vielä penkissä pyöritellä.

Uudet isommat 480cc suuttimet tuli tuupattua paikalleen ja bensakiskoon hitsailtiin liitin.
Kuva

Sitten painekotelosta halusin lisärikastus sarjan tukin pois. Paikalle hitsailtiin uus palanen ja ulkonäkö huomattavasti siistimpi.
Kuva

Sitten kaverilta ostin öljycoolerin kun entuudestaan pyörässä ei sellaista ollut ollenkaan ja orkkiksen paikalleen sovittelu osoitti sen että parempi hommaa joku muu.

Hahmottelua
Kuva

Paikallaan
Kuva


Uudet piparilevyt tuli tilattua eteen/taakse. Sekä brembon pääjarrusylinteri on matkalla.

Bensapuolta rakentelua, liittimien tilailua yms näpräämistä tässä vielä riittää enenku saa koittaa käymään.

Bensa ja öljylinjat rakentelen kaikki AN:illä ja teflon letkuista.. On muuten hyvän hintasta hommaa voin suositella kaikille :freak2:

Avatar
Fella
Viestit: 669
Liittynyt: To Heinä 03, 2008 12:00 am

Re: K3 Turbo

Viesti Kirjoittaja Fella » Ma Tammi 27, 2014 2:03 am

Viime kirjoituksista on taas vähä aikaa.

Ulkopuolisen PA-pumpun hylkäsin kun en saanut sitä siististi mahtumaan.
Motonetistä ostin VAG konsernin autoihin sopivan pumpun joka meni orkkiksen paikalle.
n.3x suurempi tuotto pitäisi olla kuin alkuperäsessä joten riittänee.
Kuva

Powercommanderille tuli Hudi johon saa mappi arvon tuupattua.

Kiinasta tilasin piparilevyt eteen ja taakse, edessä olevat levyt oli aivan loppu niitit sai joustamaan käsin nitkuttelemalla edestakas.
Sitten caprimotolta saapui Brembon 19RCS kahva jospa nyt ens kesänä olis pyörässä toimivat jarrut.
Kuva

636 kawan cliparit tuli hommattua ja ne laitoin "väärinpäin" paikalleen.
Kuva

Tässä nyt vielä yleiskuvaa missä mennään.
Kuva

Yks öljylinja odottaa liitintä sitten bensalinjojen pitää vielä tehdä.

Sitten se alkaiskin olemaan aika lähelle käyntikuntoinen ja penkitystä vaille valmista :-? :eek:

Avatar
Fella
Viestit: 669
Liittynyt: To Heinä 03, 2008 12:00 am

Re: K3 Turbo

Viesti Kirjoittaja Fella » Ma Maalis 24, 2014 10:07 pm

Pannaas päivitellen.

Fuelabin pa-säädin saapui viimein ja pääsi ensimmäistä kertaa pyöräyttään konetta sitten syksyn.

Alkuhan lähti melko lupaavasti liikenteeseen.
http://fella.kuvat.fi/kuvat/susuki.mov

Melkein viikko sitä tuli etsittyä vikaa että mikä on kun ei käy kunnolla ja sammuttelee satunnaisesti tulppia.
Tuli vaiheltua tulppia, etsittyä ilmavuotoja, puolia ristiinrastiin, suuttimia ristiinrastiin yms yms yms.

Testasin pyörää penkissäkin niin yli 20% vetoja pystyi ajamaan ja pyörä toimi hyvin mutta alemmas pintatasoille tultaessa nykiminen ja nytkyttely alkoi.

Tulppien tarkastelukin osoitti että nyt hommat seis.
2 pyttyä käy paljon rikkaammalla ja toiset 2 taas huomattavasti laihemmalla. :reyes:
Kuva


Päädyin ratkasuun että läppärungot irti (varmaan se viides kerta) vakio suuttimet paikalleen ja kaverilta vakio sähköt lainaan ja kokeiluun että saisi ainakin vähän rajattua vika mahdollisuuksia..
Siinähän se käydä nakutti niinkuin pitikin ilman mitään ongelmia. :freak:

Ei muutakun sumuttimet irti ja palautellen.
Tallitoverilta löytyi samaiset 480cc suuttimet mitkä olin itsekkin tilannut ja päätin vielä koittaa niitä.
Ei muutakun tyhjäkäynnille seos kohdalleen ja kappas pyörä pelaa täysin.

Eli mulle nyt vain sattui paskat suuttimet :roll:

Pyörä penkkiin ja säätöä.
Kuva


Ihmettelin kun en tahtonut saada ahtopainetta oikein istumaan haluttuun 0.8bar.
Taas yhden päivän pyörittelin hukkista ja ettiskelin että mikähä sitä riivaa.
Kuva

Useiden testien jälkeen sain itselleni uskoteltua saaneeni säädön kohdalleen.

Päivän päätteeks pyörä oli säädöissään täyskaasu vetojen pyöriessä 235-240 hujakoilla. Päätin että antaa padan hieman jäähtyä ja vedetään viimeinen veto ilman putsaria sekä vaimentajaa että saataisiin 240hp rikki ja samalla näkisi ettei mikään ahdista.

Oli siinä ihmettelemistä kun vedon aikana seoksia seurasin että lähtee sukeltaan laihemmalle loppua kohden. Veto 10k kohdalla seis ja ruutua hämmästeleen. Seosta tutkiessa huomattiin ahtopaineen nouseen korkeammalle kuin aikaisemmin. ÖÖ miksi. :freak2:

Vähän sitä hymyilytti kun näki kesken jääneen vedon teholukeman 274hp/213nm

Pikainen spekulointi:
Aikasemmin tekemäni muutos hukkaportilta -> putkistoon
Kuva

ilmeisesti sotkee hukkaportin toimintaa (selvittää ahtopaineen säätöongelmat) ja nyt sitten vaimentajan puuttuminen antoikin sen ilmeisesti virtauksen kasvaa melko radikaalisti koska ahdot nousi 0.8 -> 1.1 pelkän vaimentajan puuttumisen takia.

Melko utopistiselta ajatus tuntuu mutta enpä ole oikeen muutakaan selitystä keksinyt.

Nyky tilanteesta nyt ei ole tuoretta kunnollista kuvaa tarjota mutta eipä siinä mitään ihmeellistä muutosta ole tapahtunutkaan.

Pyörä on näytillä tampereen MP-messuilla 11-13.4
Tulkaa gatemanian osastolle morjenstaan :wavey:

Nyt ei muutakun :firing: :burnout:

Avatar
Plaaf
Viestit: 2991
Liittynyt: Ma Touko 22, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Ei se ikinä ole valmis..
Viesti:

Re: K3 Turbo

Viesti Kirjoittaja Plaaf » Ma Maalis 24, 2014 11:26 pm

Hyvä että toimii nyt.. Pääsee kesällä vielä piirtämäänkin.

Vastaa Viestiin