Pannaas päivitellen.
Fuelabin pa-säädin saapui viimein ja pääsi ensimmäistä kertaa pyöräyttään konetta sitten syksyn.
Alkuhan lähti melko lupaavasti liikenteeseen.
http://fella.kuvat.fi/kuvat/susuki.mov
Melkein viikko sitä tuli etsittyä vikaa että mikä on kun ei käy kunnolla ja sammuttelee satunnaisesti tulppia.
Tuli vaiheltua tulppia, etsittyä ilmavuotoja, puolia ristiinrastiin, suuttimia ristiinrastiin yms yms yms.
Testasin pyörää penkissäkin niin yli 20% vetoja pystyi ajamaan ja pyörä toimi hyvin mutta alemmas pintatasoille tultaessa nykiminen ja nytkyttely alkoi.
Tulppien tarkastelukin osoitti että nyt hommat seis.
2 pyttyä käy paljon rikkaammalla ja toiset 2 taas huomattavasti laihemmalla.
Päädyin ratkasuun että läppärungot irti (varmaan se viides kerta) vakio suuttimet paikalleen ja kaverilta vakio sähköt lainaan ja kokeiluun että saisi ainakin vähän rajattua vika mahdollisuuksia..
Siinähän se käydä nakutti niinkuin pitikin ilman mitään ongelmia.
Ei muutakun sumuttimet irti ja palautellen.
Tallitoverilta löytyi samaiset 480cc suuttimet mitkä olin itsekkin tilannut ja päätin vielä koittaa niitä.
Ei muutakun tyhjäkäynnille seos kohdalleen ja kappas pyörä pelaa täysin.
Eli mulle nyt vain sattui paskat suuttimet
Pyörä penkkiin ja säätöä.
Ihmettelin kun en tahtonut saada ahtopainetta oikein istumaan haluttuun 0.8bar.
Taas yhden päivän pyörittelin hukkista ja ettiskelin että mikähä sitä riivaa.
Useiden testien jälkeen sain itselleni uskoteltua saaneeni säädön kohdalleen.
Päivän päätteeks pyörä oli säädöissään täyskaasu vetojen pyöriessä 235-240 hujakoilla. Päätin että antaa padan hieman jäähtyä ja vedetään viimeinen veto ilman putsaria sekä vaimentajaa että saataisiin 240hp rikki ja samalla näkisi ettei mikään ahdista.
Oli siinä ihmettelemistä kun vedon aikana seoksia seurasin että lähtee sukeltaan laihemmalle loppua kohden. Veto 10k kohdalla seis ja ruutua hämmästeleen. Seosta tutkiessa huomattiin ahtopaineen nouseen korkeammalle kuin aikaisemmin. ÖÖ miksi.
Vähän sitä hymyilytti kun näki kesken jääneen vedon teholukeman 274hp/213nm
Pikainen spekulointi:
Aikasemmin tekemäni muutos hukkaportilta -> putkistoon
ilmeisesti sotkee hukkaportin toimintaa (selvittää ahtopaineen säätöongelmat) ja nyt sitten vaimentajan puuttuminen antoikin sen ilmeisesti virtauksen kasvaa melko radikaalisti koska ahdot nousi 0.8 -> 1.1 pelkän vaimentajan puuttumisen takia.
Melko utopistiselta ajatus tuntuu mutta enpä ole oikeen muutakaan selitystä keksinyt.
Nyky tilanteesta nyt ei ole tuoretta kunnollista kuvaa tarjota mutta eipä siinä mitään ihmeellistä muutosta ole tapahtunutkaan.
Pyörä on näytillä tampereen MP-messuilla 11-13.4
Tulkaa gatemanian osastolle morjenstaan
Nyt ei muutakun
