Suzuki GSX 1100E 1981 GS110X Turbo

Valvojat: ESKIL, btseppo

Janneli
Viestit: 48
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 12:00 am
Paikkakunta: suzuki 1100 gsx-r -90, Suzuki 1100 GSX E TIC

Re: Suzuki GSX 1100E 1981 GS110X Turbo

Viesti Kirjoittaja Janneli » Ma Maalis 23, 2015 7:03 pm

Tämäkin peli ollut käynnissä uusilla ruisku+sytkä osilla rojekti päässyt hieman venähtämään mutta jos hiljaa hyvä tulis. Nokka akselin anturia en nokasta saanut antamaan signaalia joten ollut vielä hukkakipinä sytytys.
Turbon ja pakoputken liitosta en saanut kunnolla pitämään (pakoputkenlaippa kiero) ongelmaa tutkiessani huomasin että nykyisessä turbossa ei hukkaportti pysty sen sijoituksesta johtuen aukeamaan kunnolla ja hukkaportin kello vuotaa pahasti päätin ettei vanhaan paska turboon kannata tuhlata aikaa koska se on muutenkin vaihtolistalla niin tilasin uuden Garrett GT2860RS pienenmällä pakopesällä huomenna pitäs turbon saapua, voisin myös räpsiä muutamia kuvia nyky tilanteesta..

Kuva
Siinä uutta ahdinta mallailtu vanhaan pakosarjaan.

Kuva
Toiselta puolelta

Kuva
Ohjaamoa

Saako tommosta rosteri putkea ja käyriä esim putki tukusta ahsell\onninen tms. nuo ainakin omalta kylältä löytyy jos tuosta pakosarjasta sais jalostettua tuolle garretille sopivan.. jos näyttää siltä että teen kokonaan uuden niin saako jostain hyvää värkkiä (suht nopeesti ja edullisesti) vai oletteko käyttäny jotain mustia rautakäyriä (LVI) äkkiä tuntuu aika paksulta seinämävahvuudeltaan..

Pakoputki: onko järkeä tilata V-band sovitin (esim. futurez) ne taitaa olla 3'' lähdöllä tuo nykinen pakoputki on päältä 51mm onko 3'' päältä noin 80mm? Siirtyy tuo lähtö jonkinverran (oisko +5cm ulos sovitteella ja jos siihen 3'' jyrkkä käyrä niin tuleekohan jo liikaa ''ulos'' koneen alta hankala arvioida taidanpa lähteä tallille ihmettelemään..

Janneli
Viestit: 48
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 12:00 am
Paikkakunta: suzuki 1100 gsx-r -90, Suzuki 1100 GSX E TIC

Re: Suzuki GSX 1100E 1981 GS110X Turbo

Viesti Kirjoittaja Janneli » To Maalis 26, 2015 11:28 pm

Ymmärrän nyt hyvin miks moni ei tuosta rosterista tee pakosarjaa on astetta haastavampaa työstettävää ku mustarauta :D ... jos yrittäs viikon loppuna heftailla vanhasta pakosarjasta modatun mallin. saa ammattilainen sitte hitsata loppuun....

Avatar
skyline
Viestit: 1439
Liittynyt: Ma Syys 10, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Kona!

Re: Suzuki GSX 1100E 1981 GS110X Turbo

Viesti Kirjoittaja skyline » Pe Maalis 27, 2015 11:19 am

Jos pakoputki turbon outletista lähtee noin niin onko siellä turbiinin ja hukkaportin reiän väliin rakennettu seinämä?
Olennaista on, että pelkoa ei tunneta - tai myönnetä.

Janneli
Viestit: 48
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 12:00 am
Paikkakunta: suzuki 1100 gsx-r -90, Suzuki 1100 GSX E TIC

Re: Suzuki GSX 1100E 1981 GS110X Turbo

Viesti Kirjoittaja Janneli » La Maalis 28, 2015 11:56 pm

Se on vanhan ahtimen putki ja muutenkin on tuo hukkaportin lähtö hitsattu umpeen ja meni yhdestä putkesta lamdan takia kaikki nyt tulee uus putki..

Janneli
Viestit: 48
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 12:00 am
Paikkakunta: suzuki 1100 gsx-r -90, Suzuki 1100 GSX E TIC

Re: Suzuki GSX 1100E 1981 GS110X Turbo

Viesti Kirjoittaja Janneli » Ke Kesä 10, 2015 9:44 pm

Oisko kellään antaa mitään turbo suzukin VE\sytkä karttoja pohjaksi\malliksi tuohon säätämiseen jostain syystä käy jonkunlaista tyhjä käyntiä mutta ku rupeaa kierrokset oleen noin 5000 niin rupeaa vaan paukuttaan saatanasti (lyömään liekkiä) ja ei kierrä enenpää, rev limiter on kuitenki 9500 lambda arvo hyppii minne sattuun kierrätettäessä ala kierroksilla toimii ihan kohtuullisesti.

Onko joku muu rajotin kun tuo rev limiter tuossa tuner studiossa?

Paljo uskaltaa laittaa rajottajan vakio kone puristuksia laskettu?

Paljo vakio koneen maksimi ennakot 100kpa:ssa?

Eihän näitä säätö juttuja voi tarkkaan sanoa mutta sais suuntaa....
Pitää vkl tutkia lampulla tuota ennakkoa aivan niinkö menis kierrosten myötä myöhäsemmelle ku rupeaa paukuttaan.

Mistä noiden puolien asetukset vois tietää? Puolat on ne Bosch T65P.

EDIT: Taidampa tietää mistä tuo johtuu olen sekoillut ja laittanut triggeri anturin johtoon yhden 10k ohm vastuksen vaikka piti laittaa jumpperi jossa on 30k vastus kampuran tiggeröinti on siis made by Arttu. Noita vanhoja sähköposteja selailin. Onneksi tein johtoon vaihdettavan palikan (abico, tina, kutistesukka viritys) jolla saa vastuksen pois ja vaihdettua isomman tilalle sitä rupeaa unohtaan jo asioita vaikka projekti ollu levällään alle kaks vuotta :wink2:

Janneli
Viestit: 48
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 12:00 am
Paikkakunta: suzuki 1100 gsx-r -90, Suzuki 1100 GSX E TIC

Re: Suzuki GSX 1100E 1981 GS110X Turbo

Viesti Kirjoittaja Janneli » La Kesä 27, 2015 3:43 pm

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Vähä kuvia, lambda ei tunnu tuossa oikeen toimia pitäs varmaan jatkaa putkea. Takahaarukka kaipaa jatkoa ja perä sitten myös tukevampaa jousta..

Janneli
Viestit: 48
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 12:00 am
Paikkakunta: suzuki 1100 gsx-r -90, Suzuki 1100 GSX E TIC

Re: Suzuki GSX 1100E 1981 GS110X Turbo

Viesti Kirjoittaja Janneli » Ke Tammi 27, 2016 5:42 pm

Mikähän tässä on vikana kun päräyttää käyntiin niin käy vähän aikaa ja sitten sammuu puolat kuumenee epäilyttävän paljon. Mahdollisesti vahingossa hitsattu akunkenkä paikoillaa voisiko olla polttanut jotain komponenttejä megasta ja signaalissa jotain vikaa, puolien vaihto ei vaikuta. :crying:

Avatar
Suh0
Viestit: 326
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 12:51 am
Paikkakunta: Suzuki GSX-R K4 1000 Turbo

Re: Suzuki GSX 1100E 1981 GS110X Turbo

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Ke Tammi 27, 2016 6:01 pm

en ole lukenut alusta saakka, mutta miten on sytkä toteuttu ? eli mimmoset puolat ? Onko puolissa ns. kiinteä dwelli(latausaika) vai pitääkö itse asettaa ? jos se on metässä niin kuumenee puolat liikaa ja pahimmassa tapauksessa sulaa..
Laaja valikoima viritysosia http://www.vpmotorsport.fi

Avatar
-Makke-
Viestit: 571
Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Paikkakunta: SpeedIII

Re: Suzuki GSX 1100E 1981 GS110X Turbo

Viesti Kirjoittaja -Makke- » Ke Tammi 27, 2016 7:31 pm

Tuohan on hieno. :wink2:
"The thing I like about bikes is that only people who like bikes are on them... Cars are full of people who don't care." James May

Avatar
Smokie
Viestit: 3036
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Re: Suzuki GSX 1100E 1981 GS110X Turbo

Viesti Kirjoittaja Smokie » To Tammi 28, 2016 7:19 pm

Megassa dwell näpytellään ihan itse.
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Avatar
Suh0
Viestit: 326
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 12:51 am
Paikkakunta: Suzuki GSX-R K4 1000 Turbo

Re: Suzuki GSX 1100E 1981 GS110X Turbo

Viesti Kirjoittaja Suh0 » To Tammi 28, 2016 11:04 pm

Niihä se näpytellää monessa muussakin, mutta jos on se boschin "viisas" syttyboksi ohjaamassa puolia niin se osaa itse muuttaa dwelliä.
Laaja valikoima viritysosia http://www.vpmotorsport.fi

Sipian
Viestit: 129
Liittynyt: Pe Elo 26, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Turbo Tuono

Re: Suzuki GSX 1100E 1981 GS110X Turbo

Viesti Kirjoittaja Sipian » Pe Tammi 29, 2016 9:59 am

Koitas vaihtaa tunerstudiosta spark inverted asetusta tuohon puolien lämpeämiseen.

Avatar
hellboy
Viestit: 1375
Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 1:00 am
Paikkakunta: GSXR12Ti MS3

Re: Suzuki GSX 1100E 1981 GS110X Turbo

Viesti Kirjoittaja hellboy » La Tammi 30, 2016 12:03 pm

Suh0 kirjoitti:Niihä se näpytellää monessa muussakin, mutta jos on se boschin "viisas" syttyboksi ohjaamassa puolia niin se osaa itse muuttaa dwelliä.
Millainen tämä Boschin syttyboksi on? Siis mikä malli?
Nomex est omen

Avatar
Suh0
Viestit: 326
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 12:51 am
Paikkakunta: Suzuki GSX-R K4 1000 Turbo

Re: Suzuki GSX 1100E 1981 GS110X Turbo

Viesti Kirjoittaja Suh0 » La Tammi 30, 2016 12:55 pm

Ainakin boschin -137 loppuinen sytkäohjain sisältää itsenäisen dwellin säädön.
Laaja valikoima viritysosia http://www.vpmotorsport.fi

Janneli
Viestit: 48
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 12:00 am
Paikkakunta: suzuki 1100 gsx-r -90, Suzuki 1100 GSX E TIC

Re: Suzuki GSX 1100E 1981 GS110X Turbo

Viesti Kirjoittaja Janneli » La Tammi 30, 2016 1:15 pm

Siinä on 4kpl bosch T65-P cop puolia joita ohjataan suoraan megan 5v sytty signaalilla. Ei siis erillisiä ohjaimia vaan joka puolalla omat. Ei pitäs liittyä puolien asetuksiin koska pelannut samoilla asetuksilla.

Vastaa Viestiin