Tänään on To Tammi 18, 2018 5:07 am

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin 
 [ 64 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Elo 04, 2013 2:26 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 12:00 am
Viestit: 53
Images: 5

Pyörä: suzuki 1100 gsx-r -90, Suzuki 1100 GSX E TIC
Personal album
Mikä dumppi ois hyvä? Tuo nykynen vuotaa aivan saatanasti... Mielellään Hinta alle 200€. Jäi vielä Lock-upin asennus kesken ku innostuin siivoamaan tallia (vitutti ku kaikki hukassa).


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 04, 2013 2:41 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Helmi 22, 2010 1:00 am
Viestit: 103
Pyörä: Yamaha R1
Janneli kirjoitti:
Mikä dumppi ois hyvä? Tuo nykynen vuotaa aivan saatanasti... Mielellään Hinta alle 200€. Jäi vielä Lock-upin asennus kesken ku innostuin siivoamaan tallia (vitutti ku kaikki hukassa).


Pate racing 80-100e .

_________________
Dollarit katuu!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 04, 2013 11:19 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
Viestit: 767
Pyörä: GSX1100ti
Janneli kirjoitti:
Mitä suosittelisit (ehkä niitä tehoja sais olla kumminki sen 250hv takarenkaalta :cigar: ) toivossa on hyvä elää :D ..

Proboostilla näyttäs olevan tuota IHI:n VF34 850€ aika huonosti pika googletuksella löysin speksejä mutta ilmeiseti tuo riittää yli 350hv?.?


No tuollein pikaisesti vilkaisten Garrettin valikoimasta voisi vaikka ottaa GT2860R:n. Pitäisi olla aika hyvin kartalla tuollaisella koneella 1-1,5 barin ahdoilla ja 300hp kieppeillä.

Joo, VF34 riittää jonnekin 350hp päälle. Jarmo penkitti omasta Katanastaan tuollaisella joskus reilu 370hp. Mulla on juurikin tuo käytössä ja toimii kyllä ihan kivasti. 1230cc koneen kanssa alkaa tuottamaan jotain ahtoa neljän tonnin kierroksilla ja kunnon meno alkaa vähän päälle viidessä tonnissa. Speksejä tuosta ei tosiaan tahdo löytää mistään. Mutta on tosiaan varsin hyvä valinta jos vielä saa tuohon hintaan.

_________________
Arttu


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 05, 2013 6:24 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 12:00 am
Viestit: 53
Images: 5

Pyörä: suzuki 1100 gsx-r -90, Suzuki 1100 GSX E TIC
Personal album
Tänään tilattu -02 600 kikserin läppärungot jenkeistä ilman posteja 90€ ja jotaki + 40€ postit ja tullit :mad: .. Pitääkö se tulli ja alvi tosiaan maksaa myös postimaksusta ku viimeksi piti?

Taidan lähtä kokeileen lock-upin toimintaa ku sain eilen paikoilleen. Vielä vähä malttas ennen ku purkaa tän(ki) aivan atomeiks :D ..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 05, 2013 7:49 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Viestit: 1559
Pyörä: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv
Kannattaa vastasuuessa katella saksan ebaystä. Hintataso suht sama ja huutokaupoissa menee välillä törky halvalla. Eikä tarvi niistä tulleista ja alveista huolia ku tulee eu:n sisältä.

_________________
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 05, 2013 11:42 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 12:00 am
Viestit: 53
Images: 5

Pyörä: suzuki 1100 gsx-r -90, Suzuki 1100 GSX E TIC
Personal album
jutila kirjoitti:
Kannattaa vastasuuessa katella saksan ebaystä. Hintataso suht sama ja huutokaupoissa menee välillä törky halvalla. Eikä tarvi niistä tulleista ja alveista huolia ku tulee eu:n sisältä.

Juu mutta tällä hetkellä ei ollu euroopassa ku alankomaissa ja kalliimpia huomattavasti... Piti ostaa ettei voi enään perua koko projektia :reyes: ..

Pistin illalla pyörän atomeiksi moottori pitää varmaan kahestaan nostaa pois /moottori nostimella jos sais hyvin kiinni. Huomenna yritän saada aivan atomeiksi (en pura vielä konetta).

Nopeus ja kierrosmittari tuloo uutta KOSO vai Acewell tms. jotain pyöreetä ja ehkö kromattua onkohan nuista Acewelleistä kellään kokemuksia??

Olin tuolla aiemmin sekoillut nuitten turbojen kans GT-GTX kattelin garretin sivuilta juurikin tuota artun maineitsemaa ahdinta. IHI Proboostilta jotain 1200€ ja kiinan garretti 600€..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 08, 2013 6:14 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 12:00 am
Viestit: 53
Images: 5

Pyörä: suzuki 1100 gsx-r -90, Suzuki 1100 GSX E TIC
Personal album
Tuommosia oon ajatellu ruiskun komponenteiksi vielä tarvii kampi- ja nokka-akselin pyörimä tiedot miettiä ja palijo muuta..

MS3:

Ohjain kortti ja kotelo: http://www.autotune.fi/tuote/370/atdriveboard-sytytyksen-ja-ruiskutuksen-ohjainkortti
Prosesori: http://www.autotune.fi/tuote/69/ms-3-prosessori-moduli
MAP: http://www.autotune.fi/tuote/325/3-bar-map-anturi-gm-tarvike-liittimella
Ilma: http://www.autotune.fi/tuote/32/gm-ilmanlampoanturi-avoin-38-npt-liitin
Ahtopaine ohjaus: http://www.autotune.fi/tuote/19/boost-control-solenoidi
Lambda: http://www.autotune.fi/tuote/332/innovate-mtxl-laajakaista-lambda-ohjain-anturi-14m

Sitte vielä tarvis jotku COP puolat ja nelikanavaisen sytytys modulin. Nuo ois kuulemma hyvät Puolat: http://www.autotune.fi/tuote/619/sytytyspuola-bosch-paateasteella-p100t-4napainen-compactliitin mutta vähä kalliit ja tuo bosh:in moduliki jotan 180€. Minkähänlaisia esimerkiksi nuo uusien kikserien COP puolat on sytytys teholtaan ja OHM arvoiltaan nuitahan ebaysta sais halvalla..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 08, 2013 6:34 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
Viestit: 767
Pyörä: GSX1100ti
Ihan hyvän näköinen lista. Mutta lämpöanturiksi ottaisin ennemmin tuollaisen:
http://www.finjector.com/verkkokauppa/f ... -84801-28/
Mulla oli joskus hyvin saman tyylinen anturi kuin tuo linkittämäsi eikä se ollut oikeasti kovin nopea, ei oikein ehtinyt mukaan etenkään pienemmillä vaihteilla. Tuo Bosch "085" on selkeästi nopeampi.

Noissa P100-T puolissa on pääteasteet mukana, eli eivät tarvitse erikseen mitään modulia. Nuo olisi kyllä aika hyvät, tehokkaimmasta päästä COP-puolia mitä olen onnistunut löytämään. Muistaakseni GSX:n tankin alla saattaa tulla aika ahdasta noilla, mitä niitä joskus mittojen perusteella mallailin. Toinen vaihtoehto Boschin valikoimista voisi olla tuollainen: http://www.bosch-motorsport.de/en-US/li ... 882763.pdf
Muistaakseni tuo saattaisi sopia vähän paremmin paikalleen ja hintakin oli siedettävämpi. Tehoa on sitten vähän vähemmän, mutta melko kivasti kuitenkin.

Pyörien COP-puolista ei yleensä irtoa mitenkään kehuttavasti potkua. Ennemmin kannattaa pistää vaikka joku sopiva hukkakipinäpuola, vaikka tuollainen: http://www.autotune.fi/tuote/246/vag-03 ... iittimella
Tai sitten tuollaisia neljä: http://www.autotune.fi/tuote/466/suoras ... iittimella
Noissa ainakin riittää potkua, ehkä suunnilleen samaa luokkaa P100-T puolien kanssa.

_________________
Arttu


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 08, 2013 11:55 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 12:00 am
Viestit: 53
Images: 5

Pyörä: suzuki 1100 gsx-r -90, Suzuki 1100 GSX E TIC
Personal album
No hyvä ku tuli selväksi tuo sytkä moduli homma, en oikeen saanut selkoa että tarviiko vai ei.. Nuo näyttäs asiallisilta puolilta.

Nyt on runko purettu ja ajattelin hiekka puhaltaa sen viikonloppuna. Onkohan nuista rungon vahvistus hommista oikeesti hyötyä jossain netissä vain oli ohjeita mitä sille kannattas tehdä nyt varmaan olis helppo ne hitsailla (en äkkiä löytänyt enään sivua mistä niistä lueskelin ja oli siellä kuviaki)..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 09, 2013 3:13 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 10, 2001 12:00 am
Viestit: 1875
Images: 6

Pyörä: Kona!
Personal album
Sillon aikanaa ku oman kuuliksen ostin niin GT28R oli niin että molemmat puolet kompurassa oli laippa-kiinnityksellä ja vastaavasti GT28RS oli valmiilla ulokkeilla (putsari suoraan kylkee ja silikoniletku tms paine puolelle). Päädyin GT28RSsään sillä isommalla pakopesällä ja hyvin on potkinu ja kestäny gsxr 1216ssa.

_________________
Olennaista on, että pelkoa ei tunneta - tai myönnetä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 10, 2013 12:12 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 12:00 am
Viestit: 53
Images: 5

Pyörä: suzuki 1100 gsx-r -90, Suzuki 1100 GSX E TIC
Personal album
Turbon vaihdan jos tämän ruisku\suorasytkä projektin jälkeen jää aikaa\rahaa.. :roll:

Juu nuo artun ehdottamat puolat olisi varmasti riittävät ja aika edullisetki http://www.mister-auto.fi/fi/sytytyspuola/bosch-0-221-604-024_g689_a0300!221!604!024.html mutta mikä hän näiden ohmi määrä? Ajatus olis laittaa myös 1100IÖ:hön COP puolat niin soveltuuko nuo vakio sytytyksen kans? Ei taida :-?

Kannattaako tuon osto: http://www.autotune.fi/tuote/751/atdriveboard-johtosarja-18-cyl-3m Nimittäin aika kallis jo tuo pelkkä liitin ainaki tuolta autotunelta.


Viimeksi muokannut Janneli päivämäärä Ti Joulu 02, 2014 10:08 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 11, 2013 10:25 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
Viestit: 767
Pyörä: GSX1100ti
Janneli kirjoitti:
Juu nuo artun ehdottamat puolat olisi varmasti riittävät ja aika edullisetki http://www.mister-auto.fi/fi/sytytyspuola/bosch-0-221-604-024_g689_a0300!221!604!024.html mutta mikä hän näiden ohmi määrä? Ajatus olis laittaa myös 1100IÖ:n COP puolat niin soveltuuko nuo vakio sytytyksen kans? Ei taida :-?

Kannattaako tuon osto: http://www.autotune.fi/tuote/751/atdriveboard-johtosarja-18-cyl-3m Nimittäin aika kallis jo tuo pelkkä liitin ainaki tuolta autotunelta.

Tuota tuota, ymmärsinköhän mä nyt ihan täysin kysymystä? :D

Nuo Boschin puolat on siis aktiiviset, eli puolaa ohjaava pääteaste on niissä sisäänrakennettuna. Siinä tapauksessa ei juuri tarvitse välittää puolan ohmimäärästä, kun puolan ohjaamiseen tarvitaan vain matalan jännitteen/virran ohjaussignaali.

IÖ-koneissa ei mun tietääkseni ole käytetty COP-puolia (tulpanhattupuola), vaan hukkakipinäpuolia noin kolmen ohmin ensiöllä, eli liki samanlaisia kuin tuossa wanhassa GSX:ssäkin. Eli sinällään IÖ:n puolat toimii GSX:n vakiosytkän kanssa. Mutta eikös sulla ollut tarkoitus laittaa sytkänohjaus tuon ECU:n hoidettavaksi? Siinä tapauksessa vakiosytkällä ei ole mitään tekemistä minkään kanssa.

Johtosarjan kannattavuus taitaa olla vähän makuasia. Tuon verran rahaa menee helposti kun ostaa jonkinlaiset kerät muutamaa eri kokoista ja väristä piuhaa ja jonkun pätkän suojasukkaa. Ja säästyy siinä jonkun verran vaivaakin, kun ei tarvitse itse puristella piuhoja liittimen kontakteihin ja järjestellä niitä liittimeen. Toisaalta taas kun tekee itse, niin saa sellaisen kuin tarvii, tai sellaisen kuin sattuu tulemaan :)

Tuo ECU:n liitinhän pitäisi tulla ATdriven mukana?

_________________
Arttu


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 11, 2013 10:33 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
Viestit: 767
Pyörä: GSX1100ti
Janneli kirjoitti:
Nyt on runko purettu ja ajattelin hiekka puhaltaa sen viikonloppuna. Onkohan nuista rungon vahvistus hommista oikeesti hyötyä jossain netissä vain oli ohjeita mitä sille kannattas tehdä nyt varmaan olis helppo ne hitsailla (en äkkiä löytänyt enään sivua mistä niistä lueskelin ja oli siellä kuviaki)..


Yhdet vahvistusohjeet löytyy tuolta: http://oldskoolsuzuki.info/patrick/hard ... /index.htm

Itse tein tuosta ohjeen kaaviokuvasta vahvikkeet A, B, C ja E. Hyödystä on paha sanoa mitään tarkasti, kun samalla kertaa vaihtui myös etuhaarukka ja vanteet. Lopputulos oli joka tapauksessa huomattavasti vakaamman oloinen kuin ennen. Eli jos runko menee joka tapauksessa maalattavaksi, niin harkitsisin vakavasti vahvikkeiden laittoa samalla.

_________________
Arttu


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 11, 2013 12:21 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 1:00 am
Viestit: 635
Images: 1

Personal album
Arttu kirjoitti:
..., kun puolan ohjaamiseen tarvitaan vain matalan jännitteen/virran ohjaussignaali.



Siis "kortilla" olevaa virtaa säästää asentamalla tollaset yksittäiset puolat alkuperäisten hukka-
kipinoiden sijaan?

Uskaltaisitko Arttu arvioida vaikutusta prosenteissa sähkön kokonaiskulutukseen?

(Tehokkaampi laturi hakusessa, tai öljynpaluupumppu pitäisi kehitellä
mekaaniseksi.)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 11, 2013 2:21 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
Viestit: 767
Pyörä: GSX1100ti
tamyam kirjoitti:
Siis "kortilla" olevaa virtaa säästää asentamalla tollaset yksittäiset puolat alkuperäisten hukka-
kipinoiden sijaan?

Uskaltaisitko Arttu arvioida vaikutusta prosenteissa sähkön kokonaiskulutukseen?

(Tehokkaampi laturi hakusessa, tai öljynpaluupumppu pitäisi kehitellä
mekaaniseksi.)


No ei ihan niinkään. Noilla aktiivipuolilla siis puolan ensiön "vahvavirta" kulkee akulta ensiökäämille ja sieltä puolan sisällä olevan kytkinkomponentin kautta maihin. Eli puolan ohjaukseen tarvitaan ECU:lta pelkästään hyvin pienivirtainen ohjaussignaali, mutta itse puola ottaa kuitenkin akulta virtaa ihan normaaliin tapaan. Tavallisella "tyhmällä" puolalla tuo ensiövirta kierrätetään ECU:n tai jonkun muun sytkäyksikön sisällä olevan kytkimen kautta.

Mutta jos verrataan näihin 80/90-luvun mopojen tyypillisiin sytkäsysteemeihin, niin johonkin "fiksuun" systeemiin ja sopiviin puoliin päivittämällä voisi kyllä säästää jonkun verran sähköä. Tuollainen vakiosysteemi, samaten kuin esim. Dyna2000, lataa puolaa pääosan kierroksen ajasta. Fiksumpi ohjain sen sijaan lataa vain sen aikaa kuin puolan varaamiseen menee. Monilla tehokkailla puolilla tämä aika on vain 1-3ms luokkaa, joten vaikka latausvirran huippuarvo olisi isompi kuin alkuperäisillä, niin keskiarvo jää paljon pienemmäksi etenkin matalammilla kierroksilla.

Mitään numeroarvoja en nyt osaa suoriltaan heitellä, pitäisi laskeskella vähän tarkemmin. Noin karkeana arviona arvaisin, että parhaassa tapauksessa voisi muutaman ampeerin pystyä säästämään. Yksi tutkimisen arvoinen säästökohde on bensapumppu, ne kun vie yleensä aika kovasti sähköä. Mulla on viritys, joka ajaa pumppua puoliteholla kruisinkiajossa ja vaihtaa täysteholle kun ahtoja alkaa olla tarjolla. Tosin kaasarikoneessa merkitys taitaa olla pienempi, kun pumpun ei tarvitse tehdä paljoa painetta pintakaasulla.

_________________
Arttu


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin
 [ 64 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Hyppää:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com