Suzuki GSX 1100E 1981 GS110X Turbo

Valvojat: ESKIL, btseppo

Janneli
Viestit: 48
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 12:00 am
Paikkakunta: suzuki 1100 gsx-r -90, Suzuki 1100 GSX E TIC

Re: Suzuki GSX 1100E 1981 GS110X Turbo

Viesti Kirjoittaja Janneli » Su Elo 04, 2013 2:26 pm

Mikä dumppi ois hyvä? Tuo nykynen vuotaa aivan saatanasti... Mielellään Hinta alle 200€. Jäi vielä Lock-upin asennus kesken ku innostuin siivoamaan tallia (vitutti ku kaikki hukassa).

Avatar
x_bomber_x
Viestit: 87
Liittynyt: Ma Helmi 22, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha R1

Re: Suzuki GSX 1100E 1981 GS110X Turbo

Viesti Kirjoittaja x_bomber_x » Su Elo 04, 2013 2:41 pm

Janneli kirjoitti:Mikä dumppi ois hyvä? Tuo nykynen vuotaa aivan saatanasti... Mielellään Hinta alle 200€. Jäi vielä Lock-upin asennus kesken ku innostuin siivoamaan tallia (vitutti ku kaikki hukassa).
Pate racing 80-100e .
Dollarit katuu!

Arttu
Viestit: 715
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX1100ti
Viesti:

Re: SUZUKI GSX 1100E 1981 GS110X JAOW!

Viesti Kirjoittaja Arttu » Su Elo 04, 2013 11:19 pm

Janneli kirjoitti: Mitä suosittelisit (ehkä niitä tehoja sais olla kumminki sen 250hv takarenkaalta :cigar: ) toivossa on hyvä elää :D ..

Proboostilla näyttäs olevan tuota IHI:n VF34 850€ aika huonosti pika googletuksella löysin speksejä mutta ilmeiseti tuo riittää yli 350hv?.?
No tuollein pikaisesti vilkaisten Garrettin valikoimasta voisi vaikka ottaa GT2860R:n. Pitäisi olla aika hyvin kartalla tuollaisella koneella 1-1,5 barin ahdoilla ja 300hp kieppeillä.

Joo, VF34 riittää jonnekin 350hp päälle. Jarmo penkitti omasta Katanastaan tuollaisella joskus reilu 370hp. Mulla on juurikin tuo käytössä ja toimii kyllä ihan kivasti. 1230cc koneen kanssa alkaa tuottamaan jotain ahtoa neljän tonnin kierroksilla ja kunnon meno alkaa vähän päälle viidessä tonnissa. Speksejä tuosta ei tosiaan tahdo löytää mistään. Mutta on tosiaan varsin hyvä valinta jos vielä saa tuohon hintaan.
Arttu

Janneli
Viestit: 48
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 12:00 am
Paikkakunta: suzuki 1100 gsx-r -90, Suzuki 1100 GSX E TIC

Re: Suzuki GSX 1100E 1981 GS110X Turbo

Viesti Kirjoittaja Janneli » Ma Elo 05, 2013 6:24 pm

Tänään tilattu -02 600 kikserin läppärungot jenkeistä ilman posteja 90€ ja jotaki + 40€ postit ja tullit :mad: .. Pitääkö se tulli ja alvi tosiaan maksaa myös postimaksusta ku viimeksi piti?

Taidan lähtä kokeileen lock-upin toimintaa ku sain eilen paikoilleen. Vielä vähä malttas ennen ku purkaa tän(ki) aivan atomeiks :D ..

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Re: Suzuki GSX 1100E 1981 GS110X Turbo

Viesti Kirjoittaja jutila » Ma Elo 05, 2013 7:49 pm

Kannattaa vastasuuessa katella saksan ebaystä. Hintataso suht sama ja huutokaupoissa menee välillä törky halvalla. Eikä tarvi niistä tulleista ja alveista huolia ku tulee eu:n sisältä.
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Janneli
Viestit: 48
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 12:00 am
Paikkakunta: suzuki 1100 gsx-r -90, Suzuki 1100 GSX E TIC

Re: Suzuki GSX 1100E 1981 GS110X Turbo

Viesti Kirjoittaja Janneli » Ma Elo 05, 2013 11:42 pm

jutila kirjoitti:Kannattaa vastasuuessa katella saksan ebaystä. Hintataso suht sama ja huutokaupoissa menee välillä törky halvalla. Eikä tarvi niistä tulleista ja alveista huolia ku tulee eu:n sisältä.
Juu mutta tällä hetkellä ei ollu euroopassa ku alankomaissa ja kalliimpia huomattavasti... Piti ostaa ettei voi enään perua koko projektia :reyes: ..

Pistin illalla pyörän atomeiksi moottori pitää varmaan kahestaan nostaa pois /moottori nostimella jos sais hyvin kiinni. Huomenna yritän saada aivan atomeiksi (en pura vielä konetta).

Nopeus ja kierrosmittari tuloo uutta KOSO vai Acewell tms. jotain pyöreetä ja ehkö kromattua onkohan nuista Acewelleistä kellään kokemuksia??

Olin tuolla aiemmin sekoillut nuitten turbojen kans GT-GTX kattelin garretin sivuilta juurikin tuota artun maineitsemaa ahdinta. IHI Proboostilta jotain 1200€ ja kiinan garretti 600€..

Janneli
Viestit: 48
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 12:00 am
Paikkakunta: suzuki 1100 gsx-r -90, Suzuki 1100 GSX E TIC

Re: Suzuki GSX 1100E 1981 GS110X Turbo

Viesti Kirjoittaja Janneli » To Elo 08, 2013 6:14 pm

Tuommosia oon ajatellu ruiskun komponenteiksi vielä tarvii kampi- ja nokka-akselin pyörimä tiedot miettiä ja palijo muuta..

MS3:

Ohjain kortti ja kotelo: http://www.autotune.fi/tuote/370/atdriv ... jainkortti
Prosesori: http://www.autotune.fi/tuote/69/ms-3-prosessori-moduli
MAP: http://www.autotune.fi/tuote/325/3-bar- ... iittimella
Ilma: http://www.autotune.fi/tuote/32/gm-ilma ... npt-liitin
Ahtopaine ohjaus: http://www.autotune.fi/tuote/19/boost-control-solenoidi
Lambda: http://www.autotune.fi/tuote/332/innova ... anturi-14m

Sitte vielä tarvis jotku COP puolat ja nelikanavaisen sytytys modulin. Nuo ois kuulemma hyvät Puolat: http://www.autotune.fi/tuote/619/sytyty ... pactliitin mutta vähä kalliit ja tuo bosh:in moduliki jotan 180€. Minkähänlaisia esimerkiksi nuo uusien kikserien COP puolat on sytytys teholtaan ja OHM arvoiltaan nuitahan ebaysta sais halvalla..

Arttu
Viestit: 715
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX1100ti
Viesti:

Re: Suzuki GSX 1100E 1981 GS110X Turbo

Viesti Kirjoittaja Arttu » To Elo 08, 2013 6:34 pm

Ihan hyvän näköinen lista. Mutta lämpöanturiksi ottaisin ennemmin tuollaisen:
http://www.finjector.com/verkkokauppa/f ... -84801-28/
Mulla oli joskus hyvin saman tyylinen anturi kuin tuo linkittämäsi eikä se ollut oikeasti kovin nopea, ei oikein ehtinyt mukaan etenkään pienemmillä vaihteilla. Tuo Bosch "085" on selkeästi nopeampi.

Noissa P100-T puolissa on pääteasteet mukana, eli eivät tarvitse erikseen mitään modulia. Nuo olisi kyllä aika hyvät, tehokkaimmasta päästä COP-puolia mitä olen onnistunut löytämään. Muistaakseni GSX:n tankin alla saattaa tulla aika ahdasta noilla, mitä niitä joskus mittojen perusteella mallailin. Toinen vaihtoehto Boschin valikoimista voisi olla tuollainen: http://www.bosch-motorsport.de/en-US/li ... 882763.pdf
Muistaakseni tuo saattaisi sopia vähän paremmin paikalleen ja hintakin oli siedettävämpi. Tehoa on sitten vähän vähemmän, mutta melko kivasti kuitenkin.

Pyörien COP-puolista ei yleensä irtoa mitenkään kehuttavasti potkua. Ennemmin kannattaa pistää vaikka joku sopiva hukkakipinäpuola, vaikka tuollainen: http://www.autotune.fi/tuote/246/vag-03 ... iittimella
Tai sitten tuollaisia neljä: http://www.autotune.fi/tuote/466/suoras ... iittimella
Noissa ainakin riittää potkua, ehkä suunnilleen samaa luokkaa P100-T puolien kanssa.
Arttu

Janneli
Viestit: 48
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 12:00 am
Paikkakunta: suzuki 1100 gsx-r -90, Suzuki 1100 GSX E TIC

Re: Suzuki GSX 1100E 1981 GS110X Turbo

Viesti Kirjoittaja Janneli » To Elo 08, 2013 11:55 pm

No hyvä ku tuli selväksi tuo sytkä moduli homma, en oikeen saanut selkoa että tarviiko vai ei.. Nuo näyttäs asiallisilta puolilta.

Nyt on runko purettu ja ajattelin hiekka puhaltaa sen viikonloppuna. Onkohan nuista rungon vahvistus hommista oikeesti hyötyä jossain netissä vain oli ohjeita mitä sille kannattas tehdä nyt varmaan olis helppo ne hitsailla (en äkkiä löytänyt enään sivua mistä niistä lueskelin ja oli siellä kuviaki)..

Avatar
skyline
Viestit: 1439
Liittynyt: Ma Syys 10, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Kona!

Re: Suzuki GSX 1100E 1981 GS110X Turbo

Viesti Kirjoittaja skyline » Pe Elo 09, 2013 3:13 am

Sillon aikanaa ku oman kuuliksen ostin niin GT28R oli niin että molemmat puolet kompurassa oli laippa-kiinnityksellä ja vastaavasti GT28RS oli valmiilla ulokkeilla (putsari suoraan kylkee ja silikoniletku tms paine puolelle). Päädyin GT28RSsään sillä isommalla pakopesällä ja hyvin on potkinu ja kestäny gsxr 1216ssa.
Olennaista on, että pelkoa ei tunneta - tai myönnetä.

Janneli
Viestit: 48
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 12:00 am
Paikkakunta: suzuki 1100 gsx-r -90, Suzuki 1100 GSX E TIC

Re: Suzuki GSX 1100E 1981 GS110X Turbo

Viesti Kirjoittaja Janneli » La Elo 10, 2013 12:12 pm

Turbon vaihdan jos tämän ruisku\suorasytkä projektin jälkeen jää aikaa\rahaa.. :roll:

Juu nuo artun ehdottamat puolat olisi varmasti riittävät ja aika edullisetki http://www.mister-auto.fi/fi/sytytyspuo ... 4!024.html mutta mikä hän näiden ohmi määrä? Ajatus olis laittaa myös 1100IÖ:hön COP puolat niin soveltuuko nuo vakio sytytyksen kans? Ei taida :-?

Kannattaako tuon osto: http://www.autotune.fi/tuote/751/atdriv ... -18-cyl-3m Nimittäin aika kallis jo tuo pelkkä liitin ainaki tuolta autotunelta.
Viimeksi muokannut Janneli, Ti Joulu 02, 2014 10:08 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Arttu
Viestit: 715
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX1100ti
Viesti:

Re: Suzuki GSX 1100E 1981 GS110X Turbo

Viesti Kirjoittaja Arttu » Su Elo 11, 2013 10:25 am

Janneli kirjoitti: Juu nuo artun ehdottamat puolat olisi varmasti riittävät ja aika edullisetki http://www.mister-auto.fi/fi/sytytyspuo ... 4!024.html mutta mikä hän näiden ohmi määrä? Ajatus olis laittaa myös 1100IÖ:n COP puolat niin soveltuuko nuo vakio sytytyksen kans? Ei taida :-?

Kannattaako tuon osto: http://www.autotune.fi/tuote/751/atdriv ... -18-cyl-3m Nimittäin aika kallis jo tuo pelkkä liitin ainaki tuolta autotunelta.
Tuota tuota, ymmärsinköhän mä nyt ihan täysin kysymystä? :D

Nuo Boschin puolat on siis aktiiviset, eli puolaa ohjaava pääteaste on niissä sisäänrakennettuna. Siinä tapauksessa ei juuri tarvitse välittää puolan ohmimäärästä, kun puolan ohjaamiseen tarvitaan vain matalan jännitteen/virran ohjaussignaali.

IÖ-koneissa ei mun tietääkseni ole käytetty COP-puolia (tulpanhattupuola), vaan hukkakipinäpuolia noin kolmen ohmin ensiöllä, eli liki samanlaisia kuin tuossa wanhassa GSX:ssäkin. Eli sinällään IÖ:n puolat toimii GSX:n vakiosytkän kanssa. Mutta eikös sulla ollut tarkoitus laittaa sytkänohjaus tuon ECU:n hoidettavaksi? Siinä tapauksessa vakiosytkällä ei ole mitään tekemistä minkään kanssa.

Johtosarjan kannattavuus taitaa olla vähän makuasia. Tuon verran rahaa menee helposti kun ostaa jonkinlaiset kerät muutamaa eri kokoista ja väristä piuhaa ja jonkun pätkän suojasukkaa. Ja säästyy siinä jonkun verran vaivaakin, kun ei tarvitse itse puristella piuhoja liittimen kontakteihin ja järjestellä niitä liittimeen. Toisaalta taas kun tekee itse, niin saa sellaisen kuin tarvii, tai sellaisen kuin sattuu tulemaan :)

Tuo ECU:n liitinhän pitäisi tulla ATdriven mukana?
Arttu

Arttu
Viestit: 715
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX1100ti
Viesti:

Re: Suzuki GSX 1100E 1981 GS110X Turbo

Viesti Kirjoittaja Arttu » Su Elo 11, 2013 10:33 am

Janneli kirjoitti: Nyt on runko purettu ja ajattelin hiekka puhaltaa sen viikonloppuna. Onkohan nuista rungon vahvistus hommista oikeesti hyötyä jossain netissä vain oli ohjeita mitä sille kannattas tehdä nyt varmaan olis helppo ne hitsailla (en äkkiä löytänyt enään sivua mistä niistä lueskelin ja oli siellä kuviaki)..
Yhdet vahvistusohjeet löytyy tuolta: http://oldskoolsuzuki.info/patrick/hard ... /index.htm

Itse tein tuosta ohjeen kaaviokuvasta vahvikkeet A, B, C ja E. Hyödystä on paha sanoa mitään tarkasti, kun samalla kertaa vaihtui myös etuhaarukka ja vanteet. Lopputulos oli joka tapauksessa huomattavasti vakaamman oloinen kuin ennen. Eli jos runko menee joka tapauksessa maalattavaksi, niin harkitsisin vakavasti vahvikkeiden laittoa samalla.
Arttu

tamyam
Viestit: 509
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 1:00 am

Re: Suzuki GSX 1100E 1981 GS110X Turbo

Viesti Kirjoittaja tamyam » Su Elo 11, 2013 12:21 pm

Arttu kirjoitti: ..., kun puolan ohjaamiseen tarvitaan vain matalan jännitteen/virran ohjaussignaali.

Siis "kortilla" olevaa virtaa säästää asentamalla tollaset yksittäiset puolat alkuperäisten hukka-
kipinoiden sijaan?

Uskaltaisitko Arttu arvioida vaikutusta prosenteissa sähkön kokonaiskulutukseen?

(Tehokkaampi laturi hakusessa, tai öljynpaluupumppu pitäisi kehitellä
mekaaniseksi.)

Arttu
Viestit: 715
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX1100ti
Viesti:

Re: Suzuki GSX 1100E 1981 GS110X Turbo

Viesti Kirjoittaja Arttu » Su Elo 11, 2013 2:21 pm

tamyam kirjoitti: Siis "kortilla" olevaa virtaa säästää asentamalla tollaset yksittäiset puolat alkuperäisten hukka-
kipinoiden sijaan?

Uskaltaisitko Arttu arvioida vaikutusta prosenteissa sähkön kokonaiskulutukseen?

(Tehokkaampi laturi hakusessa, tai öljynpaluupumppu pitäisi kehitellä
mekaaniseksi.)
No ei ihan niinkään. Noilla aktiivipuolilla siis puolan ensiön "vahvavirta" kulkee akulta ensiökäämille ja sieltä puolan sisällä olevan kytkinkomponentin kautta maihin. Eli puolan ohjaukseen tarvitaan ECU:lta pelkästään hyvin pienivirtainen ohjaussignaali, mutta itse puola ottaa kuitenkin akulta virtaa ihan normaaliin tapaan. Tavallisella "tyhmällä" puolalla tuo ensiövirta kierrätetään ECU:n tai jonkun muun sytkäyksikön sisällä olevan kytkimen kautta.

Mutta jos verrataan näihin 80/90-luvun mopojen tyypillisiin sytkäsysteemeihin, niin johonkin "fiksuun" systeemiin ja sopiviin puoliin päivittämällä voisi kyllä säästää jonkun verran sähköä. Tuollainen vakiosysteemi, samaten kuin esim. Dyna2000, lataa puolaa pääosan kierroksen ajasta. Fiksumpi ohjain sen sijaan lataa vain sen aikaa kuin puolan varaamiseen menee. Monilla tehokkailla puolilla tämä aika on vain 1-3ms luokkaa, joten vaikka latausvirran huippuarvo olisi isompi kuin alkuperäisillä, niin keskiarvo jää paljon pienemmäksi etenkin matalammilla kierroksilla.

Mitään numeroarvoja en nyt osaa suoriltaan heitellä, pitäisi laskeskella vähän tarkemmin. Noin karkeana arviona arvaisin, että parhaassa tapauksessa voisi muutaman ampeerin pystyä säästämään. Yksi tutkimisen arvoinen säästökohde on bensapumppu, ne kun vie yleensä aika kovasti sähköä. Mulla on viritys, joka ajaa pumppua puoliteholla kruisinkiajossa ja vaihtaa täysteholle kun ahtoja alkaa olla tarjolla. Tosin kaasarikoneessa merkitys taitaa olla pienempi, kun pumpun ei tarvitse tehdä paljoa painetta pintakaasulla.
Arttu

Vastaa Viestiin