Yamaha XJR 1200 Turbo

Valvojat: ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
Tepa76
Viestit: 265
Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha XJR 1200T -95

Re: Yamaha XJR 1200 Turbo

Viesti Kirjoittaja Tepa76 » Pe Loka 11, 2013 7:09 pm

Oli myynnissä mutta ei enään,eli jatkojalostukseen menee! :)

Gemmi
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Marras 21, 2005 1:00 am
Paikkakunta: triumph daytona 955i CE 02vm

Re: Yamaha XJR 1200 Turbo

Viesti Kirjoittaja Gemmi » To Loka 17, 2013 9:41 am

Sitten voikin kivasti koittaa paljon se vakiokattila kestää ylipainetta? :D .
Morje!<br>

Tepa76
Viestit: 265
Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha XJR 1200T -95

Re: Yamaha XJR 1200 Turbo

Viesti Kirjoittaja Tepa76 » To Loka 17, 2013 4:20 pm

Pitäs saada tuo takahaarukka ensin jatkettua että vois käyttää ees noista nyky heppoista suurimman osan :)

Tepa76
Viestit: 265
Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha XJR 1200T -95

Re: Yamaha XJR 1200 Turbo

Viesti Kirjoittaja Tepa76 » Pe Marras 01, 2013 8:08 pm

Tämä projetki on sitten mun osalta loppunut,eli pyörä on vaihtanut omistajaa!!!

tamyam
Viestit: 509
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 1:00 am

Re: Yamaha XJR 1200 Turbo

Viesti Kirjoittaja tamyam » La Marras 02, 2013 5:48 am

Tepa76 kirjoitti:Tämä projetki on sitten mun osalta loppunut,eli pyörä on vaihtanut omistajaa!!!

Kiva projekti ja hienosti rakennettu !

Harmi vaan, kun et innostunut tuosta tehokisasta ja käynyt poimimassa yhtään turbobussin päänahkaa :upto: :D

Tepa76
Viestit: 265
Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha XJR 1200T -95

Re: Yamaha XJR 1200 Turbo

Viesti Kirjoittaja Tepa76 » La Marras 02, 2013 12:45 pm

tamyam kirjoitti:
Tepa76 kirjoitti:Tämä projetki on sitten mun osalta loppunut,eli pyörä on vaihtanut omistajaa!!!

Kiva projekti ja hienosti rakennettu !

Harmi vaan, kun et innostunut tuosta tehokisasta ja käynyt poimimassa yhtään turbobussin päänahkaa :upto: :D
Kiitos,tarkoitus ois nyt rakannella vähän muita laitteita.
Jos sitä muutaman vuoden päästä tekis uuden samanlaisen pyörän,melkeen kaikki osat ois jo toiseen pyörään ;)

villes78
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Maalis 16, 2012 1:00 am

Re: Yamaha XJR 1200 Turbo

Viesti Kirjoittaja villes78 » La Marras 02, 2013 10:09 pm

nätti oli luonnosakin tuo tekemäsi pyörä.... :gunsfiring:

tuli tänään katseltua ja kuunneltua kyseistä pyörää liikeessä ala-honkajoella..

Tepa76
Viestit: 265
Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha XJR 1200T -95

Re: Yamaha XJR 1200 Turbo

Viesti Kirjoittaja Tepa76 » La Marras 02, 2013 11:24 pm

Ei muutako pyöräkaupoille,voin suositella pyörää.On kunnossa ja todella mukava ajaa :)

Horsi
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2013 10:49 pm

Re: Yamaha XJR 1200 Turbo

Viesti Kirjoittaja Horsi » Ke Marras 20, 2013 12:49 am

Voisko joku auttaa tyhmää onko tuolle painekotelolle olemassa jotain lasku kaavaa millä lasketaan sen tilavuus vai vedetäänkö niin sanotusti perstuntumalta ? Ja kun kaasareita käydään paineistamaan mitä letkuja kaasereista pitää koteloon laittaa taikka tukkia jotta paine pysyy tasasena ? Netti selattu läpi ja selvää vastausta ei tunnu mistään löytyvän.

Snipers
Viestit: 258
Liittynyt: Ma Huhti 29, 2002 12:00 am
Paikkakunta: R1 ja Busa x 2

Re: Yamaha XJR 1200 Turbo

Viesti Kirjoittaja Snipers » Ke Marras 20, 2013 2:21 am

Horsi kirjoitti:Voisko joku auttaa tyhmää onko tuolle painekotelolle olemassa jotain lasku kaavaa millä lasketaan sen tilavuus vai vedetäänkö niin sanotusti perstuntumalta ? Ja kun kaasareita käydään paineistamaan mitä letkuja kaasereista pitää koteloon laittaa taikka tukkia jotta paine pysyy tasasena ? Netti selattu läpi ja selvää vastausta ei tunnu mistään löytyvän.

Jos et kuuhun meinaa sillä pyrkiä niin 1-1,5 X moottorin tilavuus on aika lähellä, yleensä pyörässä sen kokoinen kuin sinne saa järkevästi mahtumaan.

Kohokammioihin paineistus pitot-putkelta ja luistinten päälle painekotelosta, bensanpaineeksi 0,15b yli ahtopaine, noin on minulla ja toimii kuin se kuuluisa junanvessa. Korjatkoon viisaammat.

Horsi
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2013 10:49 pm

Re: Yamaha XJR 1200 Turbo

Viesti Kirjoittaja Horsi » Ke Marras 20, 2013 4:46 am

Snipers kirjoitti:
Horsi kirjoitti:Voisko joku auttaa tyhmää onko tuolle painekotelolle olemassa jotain lasku kaavaa millä lasketaan sen tilavuus vai vedetäänkö niin sanotusti perstuntumalta ? Ja kun kaasareita käydään paineistamaan mitä letkuja kaasereista pitää koteloon laittaa taikka tukkia jotta paine pysyy tasasena ? Netti selattu läpi ja selvää vastausta ei tunnu mistään löytyvän.

Jos et kuuhun meinaa sillä pyrkiä niin 1-1,5 X moottorin tilavuus on aika lähellä, yleensä pyörässä sen kokoinen kuin sinne saa järkevästi mahtumaan.

Kohokammioihin paineistus pitot-putkelta ja luistinten päälle painekotelosta, bensanpaineeksi 0,15b yli ahtopaine, noin on minulla ja toimii kuin se kuuluisa junanvessa. Korjatkoon viisaammat.
Eli ymmärsinkö nyt oikein kammiot paineistetaan putkesta joka menee painekotelosta turboon ja luistinten päälle paine tehdään itse kotelosta ? Ja bensa menee itse kaasariin normaalisti niinkun ennenkin mutta kovemmalla paineella ? Kotelon tilavuus tulee varmaan tuolla laskutavalla deseinä ?

Avatar
kawuri
Viestit: 122
Liittynyt: Su Syys 11, 2011 12:00 am
Paikkakunta: honda cb1300 / bandit 1216 T

Re: Yamaha XJR 1200 Turbo

Viesti Kirjoittaja kawuri » Ke Marras 20, 2013 4:12 pm

Tuo kaasareiden paineistus riippuu siitä mitkä kaasarit on käytössä.. joissain riittää kun laittaa
Pitotputkelta paineen kohokammion "tuuletus" putkiin.. sieltä on yhteys luistien kalvon päälle..
Ainakin bandit 1200 mk1 ja mk2 mikuneissa (keihineistä en tiedä) ja sama i-ö kiksereissäkin.. korjatkaa
Jos olen taas väärässä..

Tepa76
Viestit: 265
Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha XJR 1200T -95

Re: Yamaha XJR 1200 Turbo

Viesti Kirjoittaja Tepa76 » Ke Marras 20, 2013 9:24 pm

Horsi kirjoitti:Voisko joku auttaa tyhmää onko tuolle painekotelolle olemassa jotain lasku kaavaa millä lasketaan sen tilavuus vai vedetäänkö niin sanotusti perstuntumalta ? Ja kun kaasareita käydään paineistamaan mitä letkuja kaasereista pitää koteloon laittaa taikka tukkia jotta paine pysyy tasasena ? Netti selattu läpi ja selvää vastausta ei tunnu mistään löytyvän.
Mikä pyörä sulla on?
Painekotelo kannattaa tehdä niin iso kuin mahtuu ja kannattaa laittaa imutorvet sisään!Ahtoputki mielellään keskelle koteloa ja torvien alle!Toimi ainaki tässä Yammussa todella hyvin ja ei ollut minkäänlaista ongelmaa millään kierrosalueella!

Horsi
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2013 10:49 pm

Re: Yamaha XJR 1200 Turbo

Viesti Kirjoittaja Horsi » To Marras 21, 2013 1:13 am

Tepa76 kirjoitti:
Horsi kirjoitti:Voisko joku auttaa tyhmää onko tuolle painekotelolle olemassa jotain lasku kaavaa millä lasketaan sen tilavuus vai vedetäänkö niin sanotusti perstuntumalta ? Ja kun kaasareita käydään paineistamaan mitä letkuja kaasereista pitää koteloon laittaa taikka tukkia jotta paine pysyy tasasena ? Netti selattu läpi ja selvää vastausta ei tunnu mistään löytyvän.
Mikä pyörä sulla on?
Painekotelo kannattaa tehdä niin iso kuin mahtuu ja kannattaa laittaa imutorvet sisään!Ahtoputki mielellään keskelle koteloa ja torvien alle!Toimi ainaki tässä Yammussa todella hyvin ja ei ollut minkäänlaista ongelmaa millään kierrosalueella!
Itellä on 92 vm 600cc fzr yamaha moni on sanonu että 600 on turha käydä turbottamaan jnejne mutta kaikkee pitää kokeilla :D ainut mikä koko projektissa on epäselvää niin tuo kotelo tai ei enää sen kokokaan vaan että mistä letkuista ne kaasarit nyt loppuunsa paineistetaan tän oman jammun kaasareista ei lähe kun 4 letkua yks menee lohkoon yhestä tulee bensa sisään ja sitte on 2 niitä "tuuletus" letkuja

Horsi
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2013 10:49 pm

Re: Yamaha XJR 1200 Turbo

Viesti Kirjoittaja Horsi » Su Marras 24, 2013 3:23 pm

Horsi kirjoitti:
Tepa76 kirjoitti:
Horsi kirjoitti:Voisko joku auttaa tyhmää onko tuolle painekotelolle olemassa jotain lasku kaavaa millä lasketaan sen tilavuus vai vedetäänkö niin sanotusti perstuntumalta ? Ja kun kaasareita käydään paineistamaan mitä letkuja kaasereista pitää koteloon laittaa taikka tukkia jotta paine pysyy tasasena ? Netti selattu läpi ja selvää vastausta ei tunnu mistään löytyvän.
Mikä pyörä sulla on?
Painekotelo kannattaa tehdä niin iso kuin mahtuu ja kannattaa laittaa imutorvet sisään!Ahtoputki mielellään keskelle koteloa ja torvien alle!Toimi ainaki tässä Yammussa todella hyvin ja ei ollut minkäänlaista ongelmaa millään kierrosalueella!
Itellä on 92 vm 600cc fzr yamaha moni on sanonu että 600 on turha käydä turbottamaan jnejne mutta kaikkee pitää kokeilla :D ainut mikä koko projektissa on epäselvää niin tuo kotelo tai ei enää sen kokokaan vaan että mistä letkuista ne kaasarit nyt loppuunsa paineistetaan tän oman jammun kaasareista ei lähe kun 4 letkua yks menee lohkoon yhestä tulee bensa sisään ja sitte on 2 niitä "tuuletus" letkuja
Elikkä pystynkö nyt paineistamaan kaasarit vain niiltä tuuletus putkilta silleen että laitan ne menemään samalla letkulla pitot putkeen ? Ja annan muiden letkujen olla rauhassa ? :D

Vastaa Viestiin