Yamaha XJR 1200 Turbo

Valvojat: ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
Tepa76
Viestit: 266
Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha XJR 1200T -95

Re: Yamaha XJR 1200 Turbo

Viesti Kirjoittaja Tepa76 » Pe Huhti 24, 2015 10:43 pm

On rakentajalla edelleen :)
Eipä tälle ole mitään tehty,toinen harraste vehe vienyt nyt kaiken ajan ja varsinki rahat.Tosin Yammu pelaa edelleen kuin silloin kun sen sain valmiiksi ja tehoa on edelleen paljon liikaa :D
Penkitetty toisessa penkissäki uudestaa,289.9hv ja 250nm(takarenkaalta) ;)

Tepa76
Viestit: 266
Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha XJR 1200T -95

Re: Yamaha XJR 1200 Turbo

Viesti Kirjoittaja Tepa76 » Pe Huhti 24, 2015 10:51 pm

Tässä se syylinen :)

Kuva

Avatar
hellboy
Viestit: 2156
Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 1:00 am
Paikkakunta: GSXR12Ti MS3

Re: Yamaha XJR 1200 Turbo

Viesti Kirjoittaja hellboy » Pe Huhti 24, 2015 11:17 pm

Tepa76 kirjoitti:Penkitetty toisessa penkissäki uudestaa,289.9hv ja 250nm(takarenkaalta) ;)
Hyvä voima..varmasti riittävästi. Millaisilla ahto/pakopaineilla irtosi?
Nomex est omen

Tepa76
Viestit: 266
Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha XJR 1200T -95

Re: Yamaha XJR 1200 Turbo

Viesti Kirjoittaja Tepa76 » La Huhti 25, 2015 10:04 am

Pakopainetta ei ole mitattu ja ahtopainetta 1.2bar

RasmusL
Viestit: 180
Liittynyt: La Marras 23, 2013 3:26 pm
Paikkakunta: Z1000 360 fat ass

Re: Yamaha XJR 1200 Turbo

Viesti Kirjoittaja RasmusL » Su Huhti 26, 2015 12:10 am

No johan on kone jos kestää vakiona 1,2baria.. kestäisipä omakin kawasaatana :freak:

Tepa76
Viestit: 266
Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha XJR 1200T -95

Re: Yamaha XJR 1200 Turbo

Viesti Kirjoittaja Tepa76 » Su Huhti 26, 2015 4:40 pm

RasmusL kirjoitti:No johan on kone jos kestää vakiona 1,2baria.. kestäisipä omakin kawasaatana :freak:
Juu hyvin on kestänyt,kilometrejä ahdettuna reilu 15tkm takana ja lisää tulee kokoajan :)
Sopivan isoahdin niin ei pakopaineet rasita konetta ;)

Tepa76
Viestit: 266
Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha XJR 1200T -95

Re: Yamaha XJR 1200 Turbo

Viesti Kirjoittaja Tepa76 » Pe Touko 29, 2015 1:12 am

3000km tälle kesää ajettu ja nyt alkaa oleen kytkin aika finaalissa :/
Uus levysarja tilattu ja toinenki lautasjousi vaihtuu samalla jäykemmäksi,jospas tuo sen jälkeen alkaisi pitämään paremmin!
Takahaarukka myös tilattu, pitäisi koittaa jatkaa sitä n.100mm,pysyisi tuo keula toivottavasti sitten paremmin tiessä kiinni :)
Osaisiko joku neuvoa millaisen shifterin tälläiseen vanhukseen voisi asentaa,koittanut katella nuita mutta ei nyt ole oikeanlaista tullut vastaan :/

Flamingot16
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Maalis 08, 2016 3:47 pm
Paikkakunta: XJR 1300

Re: Yamaha XJR 1200 Turbo

Viesti Kirjoittaja Flamingot16 » Ti Maalis 08, 2016 4:36 pm

Tämän ketjun johdosta tapahtui tallissa oman 1300 XJR:n ahtaminen talven aikana. Pissiköön koirat hautakivenne ;)
Jotain speksiä:
-uusi TD04-16G ahdin (kiinan ebay mikälie)
-alkuperäinen cooleri korvattu 13-rivisellä, tod. näk. vähän huonompi koska lyhyt :)
-Ahtoputki koneen alta swingin keskeltä ylös, takaa painekotelon keskelle
-malpassi paineensäädin bensalle
-kaasarit paineistettu
-bensanpaluu tankin päällä alup. korkin alle tehtyyn korokkeeseen
-huohotus toistaiseksi ulkoilmaan, mahd. jatkossa ennen ahdinta
-öljypaluu tällä hetkellä vielä banjolla öljyproppuun, jatkossa lohkosta läpi
-Innovate MTX-L laajakaista
-savuja ei vielä otettu, tänään tai huomenna...

KuvaKuva

tamyam
Viestit: 642
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 1:00 am

Re: Yamaha XJR 1200 Turbo

Viesti Kirjoittaja tamyam » Ma Maalis 14, 2016 6:12 pm

Onko tuota painekoteloa mitenkään muotoiltu enemmän ...

Flamingot16
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Maalis 08, 2016 3:47 pm
Paikkakunta: XJR 1300

Re: Yamaha XJR 1200 Turbo

Viesti Kirjoittaja Flamingot16 » To Maalis 24, 2016 11:32 am

Jaa ei tule sähköpostiin ilmoitusta vastauksista...

On siellä kaasareille lähtöjä pyöristetty, kotelohan on yhtä kulmikas kuin alkuperäisessä projektissa, väittäisin että tilavuuskin enemmän kohdallaan... ;)

Pyörähän tärähti käyntiin kaksi viikkoa sitten, jonka jälkeen piti melkein heti lähteä reissuun ulkomaille. Mutta näytti toimivan!

Edit: ja sori ketjun kaappaamisesta, pitää tehdä oma projektiketju johon jatkot, jos niitä tulee kirjoiteltua.

Tepa76
Viestit: 266
Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha XJR 1200T -95

Re: Yamaha XJR 1200 Turbo

Viesti Kirjoittaja Tepa76 » Ma Maalis 28, 2016 11:35 pm

Hienoa että muutki huomaa että Yammusta saa huipun turbopyörän :)
Ois mukava kuulla ja nähdä miten toimii ja millaisia tehoa saat tuolla ahtimella,toivottavasti rojut pysyy kasassa :)

Flamingot16
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Maalis 08, 2016 3:47 pm
Paikkakunta: XJR 1300

Re: Yamaha XJR 1200 Turbo

Viesti Kirjoittaja Flamingot16 » Pe Huhti 08, 2016 12:00 pm

Sehän tuossa on hienoa että koska koneen vakiopuristukset on matalat ja kone muutenkin simppeli ilma/öljy jäähdytteisenä, niin vakiosta ahdetuksi ja takaisin rakentuu vaikka päivässä, nyt kun osat ovat valmiit.
Itsellä on alkukesästä pitkä ulkomaanreissu, joka ajetaan 'vakiona', reissun jälkeen olisi tarkoitun nakella ahtimen palikat takaisin kiinni ja perehtyä säätämiseen. Pyörä tosiaan oli perus käyntikunnossa muutaman päivän, nyt palikat on laatikossa, ja pyörä takaisin vakiona.
Suurin homma on ilmanputsari kotelon pujottelu ulos rungon sisältä, tämän takia pitää käyttää kaasarit ja imukaulat irti.

Jospa kesä-elokuussa pääsisi ottamaan vetoja.

Flamingot16
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Maalis 08, 2016 3:47 pm
Paikkakunta: XJR 1300

Re: Yamaha XJR 1200 Turbo

Viesti Kirjoittaja Flamingot16 » Ma Touko 23, 2016 12:47 pm

Onkos Tepalla vinkkiä miten lähteä haarukoimaan kaasarin suuttimia jne neulan asentoa? Tarkoitus olisi saada pyörä omin voimin katusäätöihin, huipputehoa en lähde hakemaan säätämällä dynossa, jos vain onnistuu ihan ajamalla loggaus kiinni lambdassa.
Ahdot olisi tarkoitus pitää alle kilossa.

Kaasarithan tässä on erit kuin sulla, kuten about kaikki muukin.

Tepa76
Viestit: 266
Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha XJR 1200T -95

Re: Yamaha XJR 1200 Turbo

Viesti Kirjoittaja Tepa76 » Ma Touko 23, 2016 6:37 pm

Flamingot16 kirjoitti:Onkos Tepalla vinkkiä miten lähteä haarukoimaan kaasarin suuttimia jne neulan asentoa? Tarkoitus olisi saada pyörä omin voimin katusäätöihin, huipputehoa en lähde hakemaan säätämällä dynossa, jos vain onnistuu ihan ajamalla loggaus kiinni lambdassa.
Ahdot olisi tarkoitus pitää alle kilossa.

Kaasarithan tässä on erit kuin sulla, kuten about kaikki muukin.
Mulla paikallaan 117.5 pääsuuttimet ja neulat toisista alimmassa asennossa!
Veikkaan ettei tuosta ole juuri mitään hyötyä sulle kun pyörät tehty aikalailla erillalailla!

Ois muuten Yammu myynnissä näin ohimenne ;)

Flamingot16
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Maalis 08, 2016 3:47 pm
Paikkakunta: XJR 1300

Re: Yamaha XJR 1200 Turbo

Viesti Kirjoittaja Flamingot16 » Ti Touko 24, 2016 12:02 pm

Lähinnä tuo miten käytännössä lähtee esim. suuttimien haarukoiminen, laitoitko heti arvalla jonkun koon ja miten siitä päästään lähelle optimaalista kokoa ilman että kaasarit käy kymmentä kertaa pöydällä? Olet kuitenkin säätänyt pyörää jo ennen penkkiin menoa (säädettiinkö penkissä ollenkaan vai pelkkä lappu?)

Itsellä ei ole loggaus mahdollisuutta muuta kuin lambdassa, arveluttaa että kun ei näe ahtojen suhdetta seokseen että tuleeko mitään ilman painemittaria josta saa dataa ulos?

Vastaa Viestiin