Tänään on To Huhti 19, 2018 8:46 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin 
 [ 128 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Yamaha XJR 1200 Turbo
ViestiLähetetty: To Joulu 20, 2012 10:27 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 12:00 am
Viestit: 266
Pyörä: Yamaha XJR 1200T -95
Moro

Viime kesänä pääsin testaan kaverin ahdettua 1100 suskaa ja tulihan itelleki sellanen polte että pakko saada ahdettu mopo :)'

Eli nyt ois aloitettu Yammun ahtaminen,mitään kauheaa tykkiä ei ois tarkoitus tehä vaan sellainen jolla vois ajella pidempiäki reissuja!
Itse moottorille en tee tässä ensimmäisessä vaiheessa mitään.
Sen verta projektia on aloitettu että painekotelo ois hitsausta vaille valmis!

Tuossa ois muutama kuva projektista!

Kuva

Kuva

Kuva


Viimeksi muokannut Tepa76 päivämäärä La Joulu 20, 2014 1:31 am, muokattu yhteensä 5 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Tammi 21, 2013 10:32 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 12:00 am
Viestit: 266
Pyörä: Yamaha XJR 1200T -95
Vähän on saatu projektia eteenpäin,painekotelo ois melkeen valmis ja ahdinki ois tilattu!
Viikonloppuna saakin sitten alkaa tekeen pakosarjaa tai ainaki suunnitella hyvin :D

Kuva

Kuva

Pakosarjaki melkeen valmis :D

Kuva


Viimeksi muokannut Tepa76 päivämäärä La Joulu 20, 2014 1:32 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Tammi 26, 2013 4:11 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 12:00 am
Viestit: 266
Pyörä: Yamaha XJR 1200T -95
Meinaa olla ahdasta mutta mahtuu se kummiskin :D

Kuva

Kuva

Voin sanoa että ei ole helppoa laittaa 4 "isoa"putkea T3 laippaan :/

Kuva

Jospas nuo huomenna sais jyrsinkoneella naitettua yhteen :)

Kuva

Vähän jo saatu putkia hahmoteltua!

Kuva


Viimeksi muokannut Tepa76 päivämäärä La Joulu 20, 2014 1:33 am, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Tammi 28, 2013 5:19 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
Viestit: 196
Pyörä: XJR1300/XB12/990 Adventure
Tämä sattumalta kiinnostaa,jatka samaan malliin kuvien kanssa päivitystä.
Näin äkkinäisestä näyttää tuo hyrrä melko reilun kokoiselta, aloituksesta luin että
ei mitkään mahdottomat teho tavoitteet.
Mut niinhän sitä sanotaan että paljon kanssa pärjää ja vähän on vähän..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 29, 2013 9:44 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 12:00 am
Viestit: 266
Pyörä: Yamaha XJR 1200T -95
pekasus kirjoitti:
Tämä sattumalta kiinnostaa,jatka samaan malliin kuvien kanssa päivitystä.
Näin äkkinäisestä näyttää tuo hyrrä melko reilun kokoiselta, aloituksesta luin että
ei mitkään mahdottomat teho tavoitteet.
Mut niinhän sitä sanotaan että paljon kanssa pärjää ja vähän on vähän..

"Isolla" ahtimella on hyvä ottaa korkeapuristeisesta koneesta pienellä paineella tehoa!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 29, 2013 10:16 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 1:00 am
Viestit: 641
Images: 1

Personal album
Tepa76 kirjoitti:
pekasus kirjoitti:
Tämä sattumalta kiinnostaa,jatka samaan malliin kuvien kanssa päivitystä.
Näin äkkinäisestä näyttää tuo hyrrä melko reilun kokoiselta, aloituksesta luin että
ei mitkään mahdottomat teho tavoitteet.
Mut niinhän sitä sanotaan että paljon kanssa pärjää ja vähän on vähän..

"Isolla" ahtimella on hyvä ottaa korkeapuristeisesta koneesta pienellä paineella tehoa!



Onko noin?
No toivottavasti se vielä tässä projektissa selviää :)

Mielenkiintoinen projekti !


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 29, 2013 10:21 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Touko 04, 2009 12:00 am
Viestit: 1250
Pyörä: kawasaakeli
tamyam kirjoitti:
Tepa76 kirjoitti:
"Isolla" ahtimella on hyvä ottaa korkeapuristeisesta koneesta pienellä paineella tehoa!


Onko noin?
No toivottavasti se vielä tässä projektissa selviää :)


niin taitaa ne pienen ahtimen pakopaineet levittää paremmin romut tonttiin.. eikä ne "tehot" :D

_________________
smokehouse.fi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 29, 2013 11:16 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 12:00 am
Viestit: 266
Pyörä: Yamaha XJR 1200T -95
tamyam kirjoitti:
Tepa76 kirjoitti:
pekasus kirjoitti:
Tämä sattumalta kiinnostaa,jatka samaan malliin kuvien kanssa päivitystä.
Näin äkkinäisestä näyttää tuo hyrrä melko reilun kokoiselta, aloituksesta luin että
ei mitkään mahdottomat teho tavoitteet.
Mut niinhän sitä sanotaan että paljon kanssa pärjää ja vähän on vähän..

"Isolla" ahtimella on hyvä ottaa korkeapuristeisesta koneesta pienellä paineella tehoa!



Onko noin?
No toivottavasti se vielä tässä projektissa selviää :)

Mielenkiintoinen projekti !

Toivottavasti selviää :D
Tarkoitus ois tosiaan tehdä sellainen moottori että kun vähänki ahdot nousee niin tehoa alkais tulee heti tasaisesti ja maksimipaineet pitäs jäädä n.0.5-0.8bar väliin!
Autopuolella tämä on ainaki toiminut hyvin :)

Matalapuristuksilla olevalla turbomopolla taitaa olla se ongelma että 0.5bar paineella on vasta kuin vakio pyörä ja sitten kun on kilopainetta niin alkaa repiin helvetisti,vai olenko väärässä?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 29, 2013 11:55 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 1:00 am
Viestit: 641
Images: 1

Personal album
Tepa76 kirjoitti:
Toivottavasti selviää :D
Tarkoitus ois tosiaan tehdä sellainen moottori että kun vähänki ahdot nousee niin tehoa alkais tulee heti tasaisesti ja maksimipaineet pitäs jäädä n.0.5-0.8bar väliin!
Autopuolella tämä on ainaki toiminut hyvin :)

Matalapuristuksilla olevalla turbomopolla taitaa olla se ongelma että 0.5bar paineella on vasta kuin vakio pyörä ja sitten kun on kilopainetta niin alkaa repiin helvetisti,vai olenko väärässä?




Tavoitteisiisi nähden tietysti vakioruttu, mutta ahdin näyttää puolestaan mustakin hieman isolta.
Se voi heikentää heräämistä ja keskialuetta enemmän, kuin puristusten kohtuullinen tiputtaminen.

Siksi luulenkin, että itse laittaisin todella pienen ahtimen, jos tavoitteet olisi samat.

Ja sen sijoittaminen riittävän ylös, olisi helpompaa.
(koska matkaakin halusit ajella, olisi jokin öljynpaluupumppu kyllä ehdottomasti vältettävä)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 30, 2013 12:22 am 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 12:00 am
Viestit: 266
Pyörä: Yamaha XJR 1200T -95
tamyam kirjoitti:
Tepa76 kirjoitti:
Toivottavasti selviää :D
Tarkoitus ois tosiaan tehdä sellainen moottori että kun vähänki ahdot nousee niin tehoa alkais tulee heti tasaisesti ja maksimipaineet pitäs jäädä n.0.5-0.8bar väliin!
Autopuolella tämä on ainaki toiminut hyvin :)

Matalapuristuksilla olevalla turbomopolla taitaa olla se ongelma että 0.5bar paineella on vasta kuin vakio pyörä ja sitten kun on kilopainetta niin alkaa repiin helvetisti,vai olenko väärässä?




Tavoitteisiisi nähden tietysti vakioruttu, mutta ahdin näyttää puolestaan mustakin hieman isolta.
Se voi heikentää heräämistä ja keskialuetta enemmän, kuin puristusten kohtuullinen tiputtaminen.

Siksi luulenkin, että itse laittaisin todella pienen ahtimen, jos tavoitteet olisi samat.

Ja sen sijoittaminen riittävän ylös, olisi helpompaa.
(koska matkaakin halusit ajella, olisi jokin öljynpaluupumppu kyllä ehdottomasti vältettävä)

Ahdin näyttää kuvassa isommalta kuin mitä se oikeasti on,ja kyllä tuossa on akseli vielä n.10cm öljynpintaa korkeammalla!
Mutta kesälläpä ton sitten näkee miten toimii ja miten ahtaa!

Ja tavotteista sen verran että kyl joku 250hv ois aivan kiva takarenkaalta,seuraava kesänä sitten vähän enempi ;)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 03, 2013 6:00 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 12:00 am
Viestit: 266
Pyörä: Yamaha XJR 1200T -95
Pakosarja ois loppusilausta vaille valmis,Walbron pumppu tilattu ja muutenki osia haalittu!Huomenna pitäs vetästä jauhemaali painekotelon ja ahtoputken päälle ja sitten voiski alkaa kasaileen osia paikalleen!
Tämähän saattaa pian valmistua ennen kesää :)

Muutama kuva!

Kuva

Kuva


Viimeksi muokannut Tepa76 päivämäärä La Joulu 20, 2014 1:34 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 03, 2013 7:52 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 1:00 am
Viestit: 641
Images: 1

Personal album
Tepa76 kirjoitti:
Pakosarja ois loppusilausta vaille valmis,Walbron pumppu tilattu ja muutenki osia haalittu!Huomenna pitäs vetästä jauhemaali painekotelon ja ahtoputken päälle ja sitten voiski alkaa kasaileen osia paikalleen!
Tämähän saattaa pian valmistua ennen kesää :)

Muutama kuva!

Kuva

Kuva






Hienoja kuvia !!

Hitsari on selvästi ammattilaisia ... nopsaan vaan nippuun .... ja tehopenkkikisaan!

Olisi kiva, kun pianotehtaan kalustoakin saataisi kisan kärkeen edustamaan !!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 03, 2013 8:40 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 12:00 am
Viestit: 266
Pyörä: Yamaha XJR 1200T -95
Taitaa penkkikisat jäädä väliin :) (ainaki tältä vuotta)
Jos mopo valmistuu hyvissä ajoin niin on vielä toinen projekti jossa on vielä vähän tekemistä :D

Kuva


Viimeksi muokannut Tepa76 päivämäärä La Joulu 20, 2014 1:34 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Helmi 07, 2013 8:51 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 12:00 am
Viestit: 266
Pyörä: Yamaha XJR 1200T -95
Vähän kokeiltu taas osia tehdä ja viikonloppuna ois tarkoitus saada vähän enemmän aikaan!
Meinaa arkisin toi tenavien kuskaaminen harrastuksiin viedä kaiken ajan ja ei vihti lämmittää tallia muutaman tunnin tähden minkä kerkeis illalla rempata!

Ja muutama kuva ;)

Kuva

Piti tekasta noi metalliset T-haarat muovisten tilalle,en kyllä tiiä miks ne muoviset ei kävis mutta teinpähän kummiskin!

Kuva

Tuolla ois tarkoitus tehdä öljynpaluu,koko on m20x1.5 ja 15mm sisäreiällä!Pitää vielä vähän sorvata nätimmäksi tuota!

Kuva

8.2.2013

Nyt ois kaasarit liimattu ja letkujaki jo vähän asenneltu!

Kuva


Viimeksi muokannut Tepa76 päivämäärä La Joulu 20, 2014 1:35 am, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Helmi 07, 2013 11:16 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
Viestit: 196
Pyörä: XJR1300/XB12/990 Adventure
Todella hyvännäköistä jälkeä,joko voi laittaa vastaavat osat tilaukseen?
Öljypropun kauttako menee paluu öljy?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin
 [ 128 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Hyppää:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com