Afrikan neekerin jalostusta v2.0

Valvojat: ESKIL, btseppo

Avatar
beezlebub
Viestit: 200
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 12:00 am
Paikkakunta: SMC & Afrikan neekeri

Afrikan neekerin jalostusta v2.0

Viesti Kirjoittaja beezlebub » La Marras 10, 2012 2:17 pm

Teretere

Jos sitä tästä omastakin sötöstyksestä jotakin tarinaa tänne kirjottelis aikansa kuluksi. Homma lähti siitä kun heti kesän alettua alkoi tuo pelkkä katupyöräily vituttaa ihan huolella ja motokuume nosti päätään. Joten kyykky myyntiin ja moton metsästykseen. Noh, suomen nettimoton tarjonta oli lähinnä +20 000km ajettuja paukuttimia joilla oli vielä hintaa viidentonnin molemminpuolin. Ja kerran paljo ajetun moton omistaneena minun silmissä tuollaiset vehkeet alkaa olemaan semmosia aikapommeja että en niihin halua sotkeentua. Sitten jossainvaiheessa netin syövereistä sattu silmiin kuva motoksi muutetusta africa twinistä ja hillitön kiima alko tykyttää housunpuntissa että tuommonen pitää tehä itekkin. Eipähän joka snägärillä tule samanmoista kikotinta vastaan. Eikä toisaalta tartte olla vähänväliä olla konetta levittelemässä ja venttilivälyksiä sorvailemassa kohdilleen..

Nettimotosta löytyki sitten pikaisesti sopivan edukas ja kohtuukilometreillä oleva aihio visioiden toteuttamiseen ja poishan se piti ostaa kuleksimasta

Onse komia
Kuva

Tallin pihassa pari rundia ajelin tuommosenaan ja arvelin lyödä vehkeen samontein lihoiksi.

tuostah
Kuva

ja tuostah
Kuva

Kohtuullisen tujusta tavarasta on muuten kasattu tuo vehe, tankinkorkki pelkästään tunnosti painavan puolikiloa. Märkäpaino taitaa olla vajaa 240kg

Sittempä olikin vuorossa uusien osien hommausta ja sakemannin ebaysta löytyi 625 kotarin keula kolmioineen..

Kuva

Ja samasta kaupasta löytyi myös 620 kotarin motovanteet..

Kuva

Keulalle piti hommata rugged roadsilta englannista sopiva ohjausakseli että paketti saadaan penetroitumaan kivuttomasti neekerin emäaukkoon. Samalla vanteita mallailin hätäisesti paikolleen..

Kuva

Sitten vielä sähkovermeitten poisto ja perähäkin siipasin samalla pois haittona pyörimästä..

Kuva

Siinäpä se nykykunto oikeastaan onkin. Pitäis ruveta pikkuhiljaa hommailemaan osia lisää että sais hommaa etiäppäin. Ostolistalla olis tällähetkellä etu ja taka-akselit, jarrua eteen, vetopakka takavanteeseen, jotaki penkkiä ja katteentynkää ym.

Suurin ropleema tällähetkellä on kaasarit, on nimittäin pikkusen ahdas tuo väli minne pitäis saada uudet syöttövehkeet upotettua

ylhäältä
Kuva

ja sivulta
Kuva

Ducatiin ja suzuki äsveehen tarkotettuja splittikeihineitä oon katellu tällähetkellä ainoana vaihtoehtona kun en oo muutakaan keksiny. Maksaat vain melko suolasesti neki ja eikä niittenkään sopivuudesta oo mitään täyttä varmuutta :-?

Siitäpä sitä pikkuhiljaa edetään kiinnostuksen ja rahatilanteen puitteissa :burnout:

Kuvienlaatu on hanurista joo mutta kun en jaksa kameraakaan mukana kannella enkä vielä ole innostunu nuihin hifiälypuhelimiin nii näillä mennään nyt
Viimeksi muokannut beezlebub, Ma Tammi 06, 2014 11:50 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
HP-Garage

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Re: Afrikan neekerin jalostusta

Viesti Kirjoittaja jutila » La Marras 10, 2012 4:11 pm

Hyvältä näyttää. Uskaltaako kysyä paljon tarvi köyhtyä kotkan keulasta? Itekki aikani saksan baytä kyttäsin keulan toivossa vaan aina tuntu hinnat karkaavan köyhälle ulottumattomiin.
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Mikak
Viestit: 172
Liittynyt: La Syys 20, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki "HÄJY" Gsx-r Twincharger & Gsx-r 750w Twin-turbo,Avd 990

Re: Afrikan neekerin jalostusta

Viesti Kirjoittaja Mikak » La Marras 10, 2012 4:39 pm

Tuossa on yksi vaihtoehto lisää kaasutin vaihtoehtoihin. Eikös tuo ole joku pysty weber ole.
Viimeksi muokannut Mikak, La Marras 10, 2012 4:41 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
---Support MMAF---

Avatar
Mr-X
Viestit: 96
Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 1:00 am
Paikkakunta: MV 9 2 9

Re: Afrikan neekerin jalostusta

Viesti Kirjoittaja Mr-X » La Marras 10, 2012 4:40 pm

Hyvältä näyttää, mutta ehkä lyhyempää swingiä kaipais?

Avatar
beezlebub
Viestit: 200
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 12:00 am
Paikkakunta: SMC & Afrikan neekeri

Re: Afrikan neekerin jalostusta

Viesti Kirjoittaja beezlebub » La Marras 10, 2012 4:45 pm

jutila kirjoitti:Hyvältä näyttää. Uskaltaako kysyä paljon tarvi köyhtyä kotkan keulasta? Itekki aikani saksan baytä kyttäsin keulan toivossa vaan aina tuntu hinnat karkaavan köyhälle ulottumattomiin.

Ainahan sitä kysyä saa :) Olisko ollu joku 320e kotiovelle koko hoito muistaakseni. Tosin tuokin on enskan keula niin simmittämäänhän sen joutuu vielä..
HP-Garage

Avatar
beezlebub
Viestit: 200
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 12:00 am
Paikkakunta: SMC & Afrikan neekeri

Re: Afrikan neekerin jalostusta

Viesti Kirjoittaja beezlebub » La Marras 10, 2012 4:51 pm

Mikak kirjoitti:Tuossa on yksi vaihtoehto lisää kaasutin vaihtoehtoihin. Eikös tuo ole joku pysty weber ole.
Tuota pystytuplaa mietin kans moneen kertaan mutta monenlaista juttua kuullut nuitten säätämisvaikeuksista niin hyllytin idean toistaiseksi.

Mr-X kirjoitti:Hyvältä näyttää, mutta ehkä lyhyempää swingiä kaipais?
Samaa mieltä itekki. melko reilu on tuo akseliväli kun on pitkä swingi ja loiva keulakulma. Pitää kattoa josko sitä tekis asialle jotain jossainvaiheessa
HP-Garage

Avatar
clawfinger
Viestit: 588
Liittynyt: Ti Tammi 24, 2006 1:00 am
Paikkakunta: R1-T

Re: Afrikan neekerin jalostusta

Viesti Kirjoittaja clawfinger » La Marras 10, 2012 8:43 pm

Minkä tankin oot aatellu laittaa? Hieno projekti...

Avatar
Jonke
Viestit: 81
Liittynyt: Su Joulu 18, 2011 1:00 am
Paikkakunta: FZR1000 '91 Sexup

Re: Afrikan neekerin jalostusta

Viesti Kirjoittaja Jonke » La Marras 10, 2012 9:40 pm

Hyvältähän se näyttää ilman katteita ja tankkia :D

Avatar
beezlebub
Viestit: 200
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 12:00 am
Paikkakunta: SMC & Afrikan neekeri

Re: Afrikan neekerin jalostusta

Viesti Kirjoittaja beezlebub » La Marras 10, 2012 10:07 pm

clawfinger kirjoitti:Minkä tankin oot aatellu laittaa? Hieno projekti...
Kai se on alumeetista tai jostain muusta materiaalista väännettävä jonkunnäköinen tankki uuden takahäkin sisään penkin alle, sinnehän nuo muutkin on niitä sovitellu. Luultavasti tässä projektissa muutenkin joutuu turvautumaan monessa kohdin matkimiseen kun ei järki riitä välttämättä uusiin ideoihin :lol:
HP-Garage

roadrage
Viestit: 78
Liittynyt: To Loka 25, 2012 2:01 pm
Paikkakunta: K9 1000

Re: Afrikan neekerin jalostusta

Viesti Kirjoittaja roadrage » Su Marras 11, 2012 9:15 am

Loistava aihio!! Mukava nähä välissä jotain erinlaistakin :) ja toihan on sinänsä helppo ko ei edes viski päissään voi tehä alkuperäistä rumempaa :lol:
"Alkoholi on pelastanut minut monelta toimivalta parisuhteelta"

Avatar
-J-
Viestit: 431
Liittynyt: Ke Marras 09, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Pöllitty

Re: Afrikan neekerin jalostusta

Viesti Kirjoittaja -J- » Su Marras 11, 2012 3:58 pm

beezlebub kirjoitti:
Märkäpaino taitaa olla vajaa 240kg
Onko hajua paljon tulee paino putoamaan tuosta? Mielenkiintoinen prokkis kyllä!

Avatar
Fear_factory
Viestit: 1244
Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Tellu & VFR 750

Re: Afrikan neekerin jalostusta

Viesti Kirjoittaja Fear_factory » Su Marras 11, 2012 5:56 pm

tätä ruvetaan kyllä seuraamaan! :firing:
luultavasti omaan transalppiin tulos talvella kans motovanteet,keulapäivitys,tankinvaihto..no oikeestaan kaikki paitsi runko ja kone uusiks :P

Avatar
Helkku
Viestit: 401
Liittynyt: La Touko 22, 2004 12:00 am
Paikkakunta: pieni mutta pistävä

Re: Afrikan neekerin jalostusta

Viesti Kirjoittaja Helkku » Su Marras 11, 2012 8:37 pm

Sitten kun saat valmiiksi ja kyllästyt niin tarjoa meikäläiselle :P
Hieno projekti tosiaan, ehdottomasti seurantaan!!

zeby
Viestit: 811
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 1:00 am

Re: Afrikan neekerin jalostusta

Viesti Kirjoittaja zeby » Su Marras 11, 2012 10:09 pm

Namu projekti, seuraillaan!

Avatar
beezlebub
Viestit: 200
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 12:00 am
Paikkakunta: SMC & Afrikan neekeri

Re: Afrikan neekerin jalostusta

Viesti Kirjoittaja beezlebub » Su Marras 11, 2012 10:35 pm

-J- kirjoitti:
beezlebub kirjoitti:
Märkäpaino taitaa olla vajaa 240kg
Onko hajua paljon tulee paino putoamaan tuosta? Mielenkiintoinen prokkis kyllä!

Jaa'a, tuo kone on kuitenkin melkonen röhnäkuokka että ei tuosta ihan keijukaista saa mitenkään. Jos lopullisen kuivapainon sais alle 150kilon niin oisin enemmän kuin tyytyväinen. Pitäis ostaa joku riippuvaaka niin sais punnittua tuo nykypainon..
HP-Garage

Vastaa Viestiin