Facelift

Valvojat: ESKIL, btseppo

V-kääpä
Viestit: 289
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1327 SC-86 GSX 1100 EF -84 Buell 1125R -08

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja V-kääpä » Ti Syys 16, 2014 7:20 pm

RedBandit kirjoitti:Paljonko ne turhan isot välykset sylintereissä sitten oli?
0.07 - 0.08 mm

Avatar
kawuri
Viestit: 120
Liittynyt: Su Syys 11, 2011 12:00 am
Paikkakunta: honda cb1300 / bandit 1216 T

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja kawuri » Ti Syys 16, 2014 8:15 pm

V-kääpä kirjoitti:
RedBandit kirjoitti:Paljonko ne turhan isot välykset sylintereissä sitten oli?
0.07 - 0.08 mm
No ei tuo paljolta tunnu ahdettuun koneeseen.. vaikuttaako tuo e85 niin paljon käyntilämpöihin?
Itsellä välykset 0,1 mm busan männillä bandun lohkossa ja ei kalkata edes pakkas päivinä. Ehkä vähän liikaa tuota välystä on mutta uskoin koneistajaa kun on muutaman turbo koneen tehny.

V-kääpä
Viestit: 289
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1327 SC-86 GSX 1100 EF -84 Buell 1125R -08

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja V-kääpä » Ti Syys 16, 2014 9:30 pm

kawuri kirjoitti:
V-kääpä kirjoitti:
RedBandit kirjoitti:Paljonko ne turhan isot välykset sylintereissä sitten oli?
0.07 - 0.08 mm
No ei tuo paljolta tunnu ahdettuun koneeseen.. vaikuttaako tuo e85 niin paljon käyntilämpöihin?
Itsellä välykset 0,1 mm busan männillä bandun lohkossa ja ei kalkata edes pakkas päivinä. Ehkä vähän liikaa tuota välystä on mutta uskoin koneistajaa kun on muutaman turbo koneen tehny.
Tuntuu vaikuttavan. Vasta, kun öljyn lämmöt on lähempänä 90 astetta, niin kalkatus loppuu. Alle +20 keleillä ei maantiellä saa lämpöjä millään tarpeeksi ylös.
Eli jos joku on kiinnostunut valmiiksi sisäänajetusta EFE:n 1360 cc ryhmästä mäntineen bensakäyttöön, niin yhteydenottoja tännepäin.

Uusi ryhmä tuli tänään koneistettua valmiiksi sylintereiden asennusta varten. Pitää vielä sorvata sylinteriholkkien reiät lähemmäs
oikea mittaa ennen niiden asennusta.

Kuva

Avatar
j0j0
Viestit: 1898
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 12:00 am
Paikkakunta: zx10r

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja j0j0 » Ti Syys 16, 2014 9:42 pm

Tää on kyllä jotenkin kuvien puolesta aika kirurgimaista rakentelua... Siistiä ja sulavaa.
Soiko sulla taustalla Vivaldin neljä vuodenaikaa kun puuhastelet? :D

Joskus tuli kanssa mietittyä tota e85 jäähdyttävää efektiä, niin ootko mitannut että vaikuttaako ahtolämpöihin mitenkään soppien välillä? Tosin lämpömittarin pitäisi olla jossain suuttimien jälkeen että voisi vertailla... Pakolämpöjenkin pitäisi alentua jonkun verran e85:lä...
IBMC Street Gang

V-kääpä
Viestit: 289
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1327 SC-86 GSX 1100 EF -84 Buell 1125R -08

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja V-kääpä » Ti Syys 16, 2014 9:54 pm

j0j0 kirjoitti:Tää on kyllä jotenkin kuvien puolesta aika kirurgimaista rakentelua... Siistiä ja sulavaa.
Soiko sulla taustalla Vivaldin neljä vuodenaikaa kun puuhastelet? :D

Joskus tuli kanssa mietittyä tota e85 jäähdyttävää efektiä, niin ootko mitannut että vaikuttaako ahtolämpöihin mitenkään soppien välillä? Tosin lämpömittarin pitäisi olla jossain suuttimien jälkeen että voisi vertailla... Pakolämpöjenkin pitäisi alentua jonkun verran e85:lä...

Tallissa soi mitä radio rock sattuu soittamaan ja kauppareissuilla pään sisällä Kummelin "rumat ihmiset, menkää kotiinne" :D

Bensalla ajaessa öljyn lämmöt on huomattavasti korkeammat kuin E85:sella.
Ahtolämpömittari on ennen suuttimia, eli ei hajuakaan. Mitä kuumempi keli ja öljynlämmöt, niin sitä paremmin kone toimii.

stana
Viestit: 70
Liittynyt: La Kesä 10, 2006 12:00 am
Paikkakunta: X1 & maico 500

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja stana » Ke Syys 17, 2014 9:27 pm

V-kääpä kirjoitti: Eli jos joku on kiinnostunut valmiiksi sisäänajetusta EFE:n 1360 cc ryhmästä mäntineen bensakäyttöön, niin yhteydenottoja tännepäin.
Rahattomat kysyy että paljos pyynti olis tuolla ryhmällä ja männillä..

V-kääpä
Viestit: 289
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1327 SC-86 GSX 1100 EF -84 Buell 1125R -08

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja V-kääpä » Ke Syys 17, 2014 9:56 pm

stana kirjoitti:
V-kääpä kirjoitti: Eli jos joku on kiinnostunut valmiiksi sisäänajetusta EFE:n 1360 cc ryhmästä mäntineen bensakäyttöön, niin yhteydenottoja tännepäin.
Rahattomat kysyy että paljos pyynti olis tuolla ryhmällä ja männillä..
PM lähetetty.

Motohörhö
Viestit: 364
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 1:00 am

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja Motohörhö » Ke Syys 17, 2014 11:32 pm

Mulla on ollut samaa alilämpöongelmaa koko kesän..... Hellekeleillä sit pitkissä motariajoissa vasta lämpes kunnolla.. Kaupunkiajossa ei saanut öljynlämpöjä yli 90 millään. Jos tippakin kosteutta 10km säteellä, niin kylmänä kävi... Täytyy ensvuodeksi laittaa pienempi jäähy taikka termostaatti..

Ja kylmällä koneellahan käynti on vähän sekavaa ja epäloogista. Lämpimänä sit onkin kuin eri peli...

D-Cu
Viestit: 179
Liittynyt: Ke Elo 26, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Monta vanhaa.

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja D-Cu » To Syys 18, 2014 10:35 am

Kuvista puuttuu miks-miks-tuoli, olisko se osasyynä siihen, että asiat sujuu?
Dragbike Team D-Cut #SB 484
9.313 / 242.98

V-kääpä
Viestit: 289
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1327 SC-86 GSX 1100 EF -84 Buell 1125R -08

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja V-kääpä » Pe Syys 19, 2014 9:26 am

D-Cu kirjoitti:Kuvista puuttuu miks-miks-tuoli, olisko se osasyynä siihen, että asiat sujuu?
Ei ne silti aina suju suunnitelmien mukaan.

V-kääpä
Viestit: 289
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1327 SC-86 GSX 1100 EF -84 Buell 1125R -08

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja V-kääpä » Ti Syys 30, 2014 6:24 pm

Hajoittelin peltitöitä talvea varten ja tein mopoon uuden perän alumiinista.

Kuva

Kuva

En tiedä onko parempi kuin edellinen, mutta on ainakin erilainen. Nyt pitää asentaa vilkut jonnekkin muualle. Tohon kyhäelmään ne ei sovi.

D-Cu
Viestit: 179
Liittynyt: Ke Elo 26, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Monta vanhaa.

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja D-Cu » Ti Syys 30, 2014 6:55 pm

Hyvä perse, parempi mieli. Sul on toi haravointi jääny kesken.
Dragbike Team D-Cut #SB 484
9.313 / 242.98

V-kääpä
Viestit: 289
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1327 SC-86 GSX 1100 EF -84 Buell 1125R -08

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja V-kääpä » Ti Syys 30, 2014 7:02 pm

D-Cu kirjoitti:Hyvä perse, parempi mieli. Sul on toi haravointi jääny kesken.
Ei oo jääny kesken, kun en oo vielä aloittanut. Ehkä sit syksymmällä.

Avatar
SpaQ
Viestit: 90
Liittynyt: Ti Marras 19, 2013 11:07 pm
Paikkakunta: Cagiva V-Raptor 1000

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja SpaQ » Ti Syys 30, 2014 9:25 pm

V-kääpä kirjoitti:Hajoittelin peltitöitä talvea varten ja tein mopoon uuden perän alumiinista.

Kuva

Kuva

En tiedä onko parempi kuin edellinen, mutta on ainakin erilainen. Nyt pitää asentaa vilkut jonnekkin muualle. Tohon kyhäelmään ne ei sovi.
Eii huono, kakkoseen ! :upto:
Don't ride faster than your angels can fly !

V-kääpä
Viestit: 289
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1327 SC-86 GSX 1100 EF -84 Buell 1125R -08

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja V-kääpä » Ke Loka 08, 2014 1:17 pm

Sylinteriholkit sorvattu, prässätty ryhmään ja ryhmä koneistettu.
Maalasin liukulakalla mäntien helmat ennen asennusta.

Kuva

Alkuviikosta purin vanhan ryhmän mäntineen pois ja asensin uuden paikoilleen.
Kansipahvin kun vielä saa, niin voi asentaa loput kilkkeet paikoilleen.
Mielenkiintoista nähdä, miten startti jaksaa pyörittää 11:1 ruttujen yli.

Ehtii vielä räjäyttämään koneen ennen talvea :alien:

Vastaa Viestiin