Facelift

Valvojat: ESKIL, btseppo

Avatar
Zippaaja
Viestit: 844
Liittynyt: Ti Loka 04, 2005 12:00 am

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja Zippaaja » Pe Huhti 25, 2014 11:18 am

Hyvälle vaikuttaa. Pitäis melkein päästä livenä tutkimaan, jos kohdalle sattuisi.

D-Cu
Viestit: 179
Liittynyt: Ke Elo 26, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Monta vanhaa.

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja D-Cu » Su Huhti 27, 2014 10:45 am

Ei toi ääni tosiaan "ihan" normaalina tallentunu videolle...
Dragbike Team D-Cut #SB 484
9.313 / 242.98

V-kääpä
Viestit: 289
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1327 SC-86 GSX 1100 EF -84 Buell 1125R -08

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja V-kääpä » Su Huhti 27, 2014 4:47 pm

D-Cu kirjoitti:Ei toi ääni tosiaan "ihan" normaalina tallentunu videolle...
No ei, kuten tänään itse kuulit.

Reilut 100 km säätö & touring ajoa tänään. Vaikka seokset tourinkiajossa pystyy säätämään bensaa laihemmalle, niin näyttää
toi viina maistuvan mopolle. Voimaa tuntuis olevan kenties jopa viimevuotista enemmän. Josko tänä vuonna kone säilys ehjänä
niin pitkään, että ehtis dynottaa sen.

Avatar
j0j0
Viestit: 1898
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 12:00 am
Paikkakunta: zx10r

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja j0j0 » Su Huhti 27, 2014 4:59 pm

Osaatko heittää mitään veikkausta paljonko kulutus kasvanu, tai paljonko jouduit rikastamaan karttaa e85:la?

Mietinki tossa just yks päivä että ootko penkittäny tätä ikinä.

Kyllähän autoilla ainakin taidetaan muutama heppa saada lisää tolla sopalla.
IBMC Street Gang

V-kääpä
Viestit: 289
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1327 SC-86 GSX 1100 EF -84 Buell 1125R -08

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja V-kääpä » Su Huhti 27, 2014 5:13 pm

j0j0 kirjoitti:Osaatko heittää mitään veikkausta paljonko kulutus kasvanu, tai paljonko jouduit rikastamaan karttaa e85:la?

Mietinki tossa just yks päivä että ootko penkittäny tätä ikinä.

Kyllähän autoilla ainakin taidetaan muutama heppa saada lisää tolla sopalla.

Mahdotonta sanoa mitään tarkkaa, mutta ehkä kolmanneksen. Tosin ajo on sisältänyt normaalia enemmän kiihdyttelyä :upto:
Muutin rec.fuel arvon bensakartasta n.40% isommaksi. Muutetusta kartasta tourinkialueella sai laihentaa ja ahdoilla rikastaa.

Onhan mopo penkitetty ennen muutoskatsastusta ( v. 2008 tai jotain ) ja silloin takapyörältä irtosi jotain 130 hp.

Tehonlisäys viimevuoteen johtunee ainakin osaltaan uudesta kannesta.

D-Cu
Viestit: 179
Liittynyt: Ke Elo 26, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Monta vanhaa.

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja D-Cu » To Touko 01, 2014 10:20 pm

Laitetaan semmonen nettisivu, että remmimopostripille.fi/com.net ja siihen vielä semmosta twitter ja facebook, sekä instagram paskaa.
Dragbike Team D-Cut #SB 484
9.313 / 242.98

V-kääpä
Viestit: 289
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1327 SC-86 GSX 1100 EF -84 Buell 1125R -08

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja V-kääpä » Pe Touko 02, 2014 8:56 am

D-Cu kirjoitti:Laitetaan semmonen nettisivu, että remmimopostripille.fi/com.net ja siihen vielä semmosta twitter ja facebook, sekä instagram paskaa.
Joo ja juutupe videoita, mitkä on nopeutettu x10 että meno näyttäis edes jotenkin vauhdikkaalta.

V-kääpä
Viestit: 289
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1327 SC-86 GSX 1100 EF -84 Buell 1125R -08

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja V-kääpä » Ke Kesä 04, 2014 9:00 pm

Noin 1000 km ajeltu ja säädelty. Seokset on alueella, mutta käynnistysrikastukset on vieläkin hakusessa, eli vaativat säätelyä. Tosin säätelyt loppui eilen kun vanha läppäri ei enää jaksanut pyörittää Tunerstudiota.
Kytkin pitää jopa niin hyvin, ettei vapaata löydy koneen käydessä ja mopon ollessa paikoillaan.
Öljynkiertoon pitää vielä ympätä termostaatti, että sais lämmöt nopeemmin ylös. Kone kun on mekaanisesti aika äänekäs, kunnes öljyn lämmöt on 90 tai yli.
Parin viikon päästä pitäis koeponnistaa mopo dynossa.

V-kääpä
Viestit: 289
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1327 SC-86 GSX 1100 EF -84 Buell 1125R -08

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja V-kääpä » Pe Kesä 13, 2014 8:42 pm

Kiitos sadepäivien tuli asennettua termostaatti öljynkiertoon. Toki termostaattia piti ensin vähän modata, että sen
sai sopimaan. Eli alkuperäiset letkulähdöt poikki, kierteet reikiin ja uudet lähdöt letkuille.
Termostaatti löysi paikkansa #1 sylinterin edestä:

Kuva

Tulopuolelle piti tehdä lähtö ohi jäähdyttäjän, koska tulppasin termarista ko lähdön:

Kuva

Nyt öljy ohittaa jäähdyttäjän, kunnes sen lämpö on n. +80 ° C

V-kääpä
Viestit: 289
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1327 SC-86 GSX 1100 EF -84 Buell 1125R -08

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja V-kääpä » To Kesä 19, 2014 2:42 pm

Mopo koeponnistettu. Koeponnistuspaikkana oli LVracing ja tehopenkkinä Dynostar.
Vääntöä 173 Nm ja tehoa 204,8 hp. Ei ihan huono tulos lähes vaparipaineilla.

Kuva

Avatar
j0j0
Viestit: 1898
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 12:00 am
Paikkakunta: zx10r

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja j0j0 » To Kesä 19, 2014 2:55 pm

Hyvännäköset käyrät ja hyvin on potkuakin! Oliko sulla nyt siis 0.7 bar paineet?
IBMC Street Gang

V-kääpä
Viestit: 289
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1327 SC-86 GSX 1100 EF -84 Buell 1125R -08

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja V-kääpä » To Kesä 19, 2014 6:29 pm

j0j0 kirjoitti:Hyvännäköset käyrät ja hyvin on potkuakin! Oliko sulla nyt siis 0.7 bar paineet?
0.56 oli ihan vedon lopussa, muuten n. 0.50 bar.

D-Cu
Viestit: 179
Liittynyt: Ke Elo 26, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Monta vanhaa.

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja D-Cu » To Kesä 19, 2014 10:12 pm

Hyvin pukkas ja puhisi.
Dragbike Team D-Cut #SB 484
9.313 / 242.98

V-kääpä
Viestit: 289
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1327 SC-86 GSX 1100 EF -84 Buell 1125R -08

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja V-kääpä » Ti Syys 16, 2014 12:31 am

Harvinainen kesä, sillä mopo kesti koko ajokauden!
Alkukesän kytkinjumpan jälkeen ainoa "murhe" oli kylmän koneen piston slap, mikä johtui turhan isolle välykselle poratuista sylintereistä.
Bensalla ongelmaa ei olisi ollut, mutta E85:sella kone käy kylmempänä ja normaali käyntilämmön saavuttaminen kesti turhan pitkään.
Eli vaihtoehdoiksi jäi vanhan ryhmän putkittaminen ja porautus busan männille, tehdä toinen sylinteriryhmä JE:n 1327 männille,
tai jättää kone nykyiseen kuntoon ja ajella vain lämpimillä keleillä.
Päädyin keskimmäiseen vaihtoehtoon. Kuutioita tulee nykyistä 33cc vähemmän, mutta puristussuhde nousee ja paljealueen saa järkevämmäksi. Ahdin puhaltaa edelleenkin saman määrän ilmaa, eli tehojen ei pitäisi laskea.

Lämmitin varaosakoneen ryhmästä putket pois ja aloitin rouhimaan reikiä 1127:n putkille sopiviksi.

Kuva

Saa nähdä miten hyvin tolla kiinanjyrsimellä ryhmän avarrus onnistuu. Plaanaukset joutuu joka tapauksessa teettämään moottorikoneistamossa.

RedBandit
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
Paikkakunta: B12T

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja RedBandit » Ti Syys 16, 2014 4:39 pm

Paljonko ne turhan isot välykset sylintereissä sitten oli?

Vastaa Viestiin