Facelift

Valvojat: ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
V-kääpä
Viestit: 296
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1327 SC-86 GSX 1100 EF -84 Buell 1125R -08

Facelift

Viesti Kirjoittaja V-kääpä » To Loka 11, 2012 1:34 pm

Vanha remmiahdettu savukone on alkanut näyttää enemmän ja enemmän jotenkin tylsältä.
Myös kone kaipaa läpikäyntiä, sillä savutuksesta päätellen ainakin pakoventtiilin ohjurit alkaisivat olla
matkansa päässä.

Lähtökohta:
Kuva

Remmisuojan osia ja RE85 kestävät suuttimet, sekä haponkestävät suutintukin osat:
Kuva

Uusi painepuolen lähtö ahtimelle:
Kuva

Remmisuoja ja paineputki:
Kuva

Tarkoitus on tehdä myös uusi bensatankki, perä, etulokari ja valomaski talven aikana.
Vanhat osat myyn pois pölyä keräämästä ja olematonta varastotilaa viemästä.

Avatar
Zippaaja
Viestit: 1802
Liittynyt: Ti Loka 04, 2005 12:00 am

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja Zippaaja » To Loka 11, 2012 6:22 pm

No tää on härski ja viimeistelty

V-kääpä
Viestit: 296
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1327 SC-86 GSX 1100 EF -84 Buell 1125R -08

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja V-kääpä » Pe Loka 12, 2012 9:18 am

Kun kone joka tapauksessa pitää avata, niin sylinteriryhmä vaihtuu samalla
aussityyliseen isolohkoon (1360 cc).

EFE:n orkkis syliteriryhmä ilman sylinteriholkkeja:
Kuva

"uudet" männät ja sylinteriholkit:
Kuva

V-kääpä
Viestit: 296
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1327 SC-86 GSX 1100 EF -84 Buell 1125R -08

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja V-kääpä » Ti Marras 13, 2012 9:28 pm

Jotain valmista, sain syliteriryhmän tänään koneistamosta.
EFE:n sylinteriryhmä iö-gixxerin sylinteriholkeilla ja busan männät:

Kuva


Aloittelin paskinta hommaa, eli johdotusta. Pitää tehdä ne osittain valmiiksi ennen kuin pääsee tekemään
uutta tankkia ja perää.

Kuva

V-kääpä
Viestit: 296
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1327 SC-86 GSX 1100 EF -84 Buell 1125R -08

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja V-kääpä » La Marras 17, 2012 8:29 pm

Sähkölaitteiden kiinnityshärpäkkeet tehty ja pääsin vihdoin aloittamaan tankin ja perän tekemisen.
Kuva

Vatupassi mopon päällä demonstroi tulevaa tankin & perän päälilinjaa, ehkä :roll:
Kuva

Avatar
Eedeli
Viestit: 872
Liittynyt: Ma Helmi 08, 2010 1:00 am
Paikkakunta: 600rr + crf250r

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja Eedeli » Su Marras 18, 2012 5:53 am

Pakko seurata, näyttää niin cliiniltä :firing: :firing:

V-kääpä
Viestit: 296
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1327 SC-86 GSX 1100 EF -84 Buell 1125R -08

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja V-kääpä » Ma Marras 19, 2012 9:38 pm

Tankin teko jatkuu. Tää on toinen tankki minkä teen ja lähes yhtä hankala tehdä, kuin ensimmäinenkin.

Pohjapalojen aihiot tilpäisesti ruuvattuna tunneliin:
Kuva

Pääliosan aihio:
Kuva

Kevyesti e-wheelillä työstettynä:
Kuva

Muutama tunti lisää e-wheeliä ja erilaisia vasaroita & vastimia:
Kuva

Sivulinja:
Kuva

V-kääpä
Viestit: 296
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1327 SC-86 GSX 1100 EF -84 Buell 1125R -08

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja V-kääpä » Ke Marras 21, 2012 9:57 pm

Toinen tankinpuolisko lähes valmis:
Kuva

Avatar
Jonke
Viestit: 85
Liittynyt: Su Joulu 18, 2011 1:00 am
Paikkakunta: FZR1000 '91 Sexup

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja Jonke » Ke Marras 21, 2012 10:08 pm

Lähtökohta on jo niin maukas, että innolla odotan miltä valmis uus versio näyttää. Hyvinhän tuo pelti näyttää uutta muotoa saavan :cool: Onko muuten millä moottorinohjauksella?

V-kääpä
Viestit: 296
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1327 SC-86 GSX 1100 EF -84 Buell 1125R -08

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja V-kääpä » Ke Marras 21, 2012 11:45 pm

Jonke kirjoitti:Lähtökohta on jo niin maukas, että innolla odotan miltä valmis uus versio näyttää. Hyvinhän tuo pelti näyttää uutta muotoa saavan :cool: Onko muuten millä moottorinohjauksella?

Meillä on pellin kanssa molemmilla oma tahto, eli kaikki muodot on yhteisiä kompromisseja :D
Moottorinohjauksen hoitaa Megasquirt & spark by Artttu H.

Avatar
thelittleone
Viestit: 4777
Liittynyt: Pe Huhti 14, 2006 12:00 am
Paikkakunta: 1040cc jossa ahdin määrää tahdin

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja thelittleone » To Marras 22, 2012 2:05 am

Voi saatana sentää!
Meinaa itku päästä kun itsellä ei ole kun "kaks kättä ja Black&Decker" ja nekin toimii helvetin huonosti.
Mitään tuollaisen tuottamista ei tarvitse edes haaveilla.
Nättiä on tulossa se täytyy myöntää! :eek:

Avatar
hotshot
Viestit: 442
Liittynyt: Ti Huhti 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: kasa blade rojua + 3 mäntäinen i/ö

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja hotshot » To Marras 22, 2012 6:48 pm

:grayyes: todella hyvältä näyttää.. voi kun itsekkin osaisi :)

V-kääpä
Viestit: 296
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1327 SC-86 GSX 1100 EF -84 Buell 1125R -08

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja V-kääpä » To Marras 22, 2012 9:02 pm

Sivut, tunneli ja pääliosa + korkin kierreosa hitsattu yhteen. Seuraavaksi polvipalat. helvetisti hiontaa ja oikomista, sitten
pohjapalat sekä polttoaineen meno & tulo.

Kuva

Avatar
TOIMINIMI
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Loka 19, 2010 12:00 am
Paikkakunta: CACAOPIANO

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja TOIMINIMI » Pe Marras 23, 2012 12:08 am

On se hieno seurata kun joku osaa hommansa. Upeeta jälkee!
"olo vaan paranee, tää on viisasten juomaa" -P.NYGÅRD-

V-kääpä
Viestit: 296
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1327 SC-86 GSX 1100 EF -84 Buell 1125R -08

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja V-kääpä » Pe Marras 23, 2012 10:48 pm

Pientä edistystä:

Kuva

Vastaa Viestiin