Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö

Valvojat: ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
Avatar
jaket
Viestit: 3772
Liittynyt: Ti Touko 18, 2004 12:00 am
Paikkakunta: SPEED3 1050 & thunderace

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja jaket » La Huhti 06, 2013 3:09 pm

onhan se selvä, että kun triple kiertää vain 9500rpm:ää, niin tuollainen mivv tyyppinen lyhyt sivu-putki on aivan liian lyhyt parhaaseen tehoon.

motogp pyörät kiertää varmaan 16tuhatta ja niissäkin on paljon pitemmät putket.

http://www.lubpedia.com/wp-content/uplo ... s-hd-1.jpg
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------

Avatar
-Makke-
Viestit: 865
Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Paikkakunta: SpeedIII

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja -Makke- » Pe Huhti 26, 2013 5:21 pm

Kausi aloitettu jo viikko sitten. Muutoksiksi tälle vuodelle jäi Racetech goldvalve:t keulaan, BOS putkisto, alkukäyrän porttaus, uudet teipit (eiks olekkin shelbyraita komee ;) ) Uudet vilkut taakse (samassa takavalo) ja jotain siistimistä.

Kuva

Kuva

Kuva

Ajolenkin perusteella keula on nyt perän tasolla jousitukseltaan. Aivan vitun jees. :cigar:
"The thing I like about bikes is that only people who like bikes are on them... Cars are full of people who don't care." James May

Avatar
jaket
Viestit: 3772
Liittynyt: Ti Touko 18, 2004 12:00 am
Paikkakunta: SPEED3 1050 & thunderace

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja jaket » La Huhti 27, 2013 9:51 am

todella hieno väritys ja putkisto on hieno.

väritys tuo mieleen vuokkokalan. Oranssia, mustaa ja valkoista.

Kuva


jos luontokin on pitänyt väriyhdistelmään hyvänä, niin toimii se pyörässäkin.
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------

Sarkain
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Loka 10, 2011 12:00 am
Paikkakunta: SpeedTriple 1050

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja Sarkain » La Huhti 27, 2013 4:26 pm

Tää on vaa nii pirun komee :yellow:

Avatar
-Makke-
Viestit: 865
Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Paikkakunta: SpeedIII

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja -Makke- » Su Huhti 28, 2013 4:42 pm

Kiitokset. :) Hyvä oivallus tuo vuokkokala. :D

varmavoittaja
Viestit: 105
Liittynyt: Su Kesä 11, 2006 12:00 am
Paikkakunta: triumph 1050

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja varmavoittaja » La Touko 04, 2013 10:57 pm

mites on että onko muilla trumpetin soittajil ollu ongelmaa vuotavien etu pumppujen kanssa..?itsellä nyt menee stefa pari kesäs vaihtoo(taas)..joko en osaa vaan laskee keulaa tarpeeks rauhallisesti alas tai pumpuis on joku hätä mitä ei ihmis silmä nää. :-? :-?

Avatar
-Makke-
Viestit: 865
Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Paikkakunta: SpeedIII

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja -Makke- » Ti Touko 07, 2013 7:35 am

Ei ole ollut ongelmia, vaihdoin tosin stefat varmuudenvuoksi tuossa keularempan yhteydessä. Laitathan alkuperäisillä stefoilla kasaan etkä millään paskoilla?

varmavoittaja
Viestit: 105
Liittynyt: Su Kesä 11, 2006 12:00 am
Paikkakunta: triumph 1050

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja varmavoittaja » Ke Touko 08, 2013 12:52 am

kyllä on ollu ihan alkuperäset motomarketista haettu.hintaa oli kyl jotain pääl 20 eskoo :nono: nyt kävin hakemas stormista ja selvis 14e ja en usko että ovat sen huonommat.ihan nyt varmuuden vuoksi kysäsen kuitenkin että miten päin tuo stefa ny kuuluu tulla ton putkeen,että jos se on menny aikasemmin väärin päin :D eli kun tossa stefas on pieni viiste niin kuuluuko se tulla alas päin(olipas sekavasti kysytty :P )

Avatar
Zeri
Viestit: 937
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 12:00 am
Paikkakunta: 954rr Honda, 250 KTM exc-f, 9r Buell, XL500 Honda

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja Zeri » Ke Touko 08, 2013 2:32 am

siis stefa tulee aina niin päin, että se "kolo" puoli on sille puolelle missä on öljyt. siellä on sisällä vielä yleensä se snadi jousi mikä puristaa stefaa liukuputkea vasten ni se käytännössä ui sielä öljyssä. Tuli mieleen vaan, että oothan sä tarkistanu ettei pölysuojissa oo sanomista? Jos päästää paskaa läpi niin helposti kesässä menee stefat jos toisetkin.

Puolikas
Viestit: 291
Liittynyt: Ma Huhti 17, 2006 12:00 am

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja Puolikas » Ke Touko 08, 2013 11:06 am

Kirjoittelua on ollut, että varsinkin oikean puoleisissa stefoissa on ollut "hikoilua". Tämähän voi tietenkin olla vain sattumaa, että oikea oireilee! Itsellä kuitenkin myös 15tkm ajetussa oikea alkoi hikoilla. Juuri kuukausi sitten vaihdoin stefat, pölysuojat, jne.. Ei tarttee erikoistyökaluja ja noin 30min homma per puoli. 469ml takaisin öljyä hyvin valutettuihin putkiin. Itse laitoin Motorex 10w....jotkut vannoivat, että 7,5w olisi ollut viskositeetiltä parempi vaihtoehto verrattuna Triumphin service manualin suositusta (Showa SS8)?!

Itsellä oli edellisen omistajan toimesta vaihdettu progressiiviset jouset sisällä..

Avatar
jaket
Viestit: 3772
Liittynyt: Ti Touko 18, 2004 12:00 am
Paikkakunta: SPEED3 1050 & thunderace

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja jaket » Ke Touko 08, 2013 7:59 pm

eikös ne vakiot ole progressiiviset? jos jousi on tiheempi yläpäästä ja harvempi toisesta päästä, niin se on progressiivinen.

itse meni joskus toinen stefa, mutta siellä oli ihan selvä nikki jostain kivestä.

jotta stefat pitää, niin keula pitää olla kaikissa pyörissä suorassa.(siis ei kasilla). eikä alapää saa olla kapealla eikä leveällä.

jos paukuttaa keulaa alas, niin keula voi kerätä painetta, joka saa sitten keulan vuotamaan, yläkorkkeja voi kokeeksi aukaista joskus. Mutta ei tule ongelmaa, kun väännät kaasua kun keula laskee, tämä tietysti vaatii, että jätät varaa ennen rajoitinta, että jää jotain varaa vääntää sitä kaasua laskussa.


itse myös pyyhin sorat yms pois, ettei ne ui stefoihin. Lisäksi talvellakin kannattaa vähän pumppailla keulaa, että pysyy stefat tuoreina.
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------

Sarkain
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Loka 10, 2011 12:00 am
Paikkakunta: SpeedTriple 1050

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja Sarkain » Ti Heinä 09, 2013 4:01 pm

Olikos sulla tässä joku rossin vaihdepolin vai muistelenko väärin? Jostai vaan oon lukenu otta jonku Yamahan? polin olis menny tähän heittämällä. Vai satukko ite tietämään minkä vehkeen polin käy? Tympäsee tuo alkuperän nivel viritys paska :D

nato
Viestit: 34
Liittynyt: Ke Kesä 06, 2007 12:00 am
Paikkakunta: s3

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja nato » Ti Heinä 09, 2013 8:03 pm

Sarkain kirjoitti:Olikos sulla tässä joku rossin vaihdepolin vai muistelenko väärin? Jostai vaan oon lukenu otta jonku Yamahan? polin olis menny tähän heittämällä. Vai satukko ite tietämään minkä vehkeen polin käy? Tympäsee tuo alkuperän nivel viritys paska :D
Yz-krossit yheksäkytluvulta. esim. http://www.ebay.com/itm/ALU-SCHALTHEBEL ... 4083956%26 Varmasti muistakin.

Avatar
-Makke-
Viestit: 865
Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Paikkakunta: SpeedIII

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja -Makke- » Su Loka 26, 2014 7:56 pm

I'm baaaack! Oli tuossa vähän hiljaiseloa projektoinnin suhteen, työhommat muuttui, emäntä piti vaihtaa yms.

Mitäs pyörälle tehdään kun se alkaa olemaan ulkoisesti valmiin puolella, se ahdetaan. :deal:
Eli olen myynyt sieluni ylipaineelle, tähän vaikutti osaltaan kaverini kuvailu omasta turbo-busastaan lauteilla ja räkä lensi niin ettei löylyvettä tarvittu.

Suunnitelmissa noin 200hv/180nm renkaalle, rakenteen rakennan sopimaan isommillekin ahdoille jotka varmasti alkaa jossain vaiheessa viehättämään. Yksinkertaisuus ja toimintavarmuus myös pääosassa, mutkarataa pitäisi jatkossakin pystyä ajamaan.

-Mitsubishi TD04 ahdin, tulossa
-Bosch bensapumppu valmiina tankissa
-dynojet usb II +painehubi
-painekotelo 3mm alumiinista valmistumassa
-pakosarja+loppuputki tulossa kamat
-Kannentiivisteeseen 2mm korotuslevy valmistumassa

Polttoainelinjan paine pidetään 3barissa eli vakiona, dynojetillä säädetään alkuperäisten suuttimien aukioloaikaa pidemmäksi.

Tässä on osien odottelua että pääsee hommat kunnolla käyntiin, tässä pari kuvaa kuitenkin.

imusuppiloiden sorvausta:
KuvaKuva

Uudemman 07-> Triplen pienempi öljynjäähdytin niin saa tilaa ahtimelle.
KuvaKuva

Palaillaan taas kun tapahtuu. :type:
"The thing I like about bikes is that only people who like bikes are on them... Cars are full of people who don't care." James May

Avatar
Fella
Viestit: 669
Liittynyt: To Heinä 03, 2008 12:00 am

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja Fella » Ma Loka 27, 2014 12:22 pm

Kannattaa miettiä tota moottoriohjausta josko siihen olisi vielä jokin toinen vaihtoehto commanderin sijaan.
Itsehän rakensin oman ahdetun K3 PC3+hubi+mappi mutta toi commanderin "painekartta" on melko lapsellinen.
0.8 paineille taisi olla kaikki 4 mappiarvoa joita muuttelemalla rakentui "ahtokartta"
Kyllä siitä saa todistetusti ihan toimivan mutta melko työläs "oikeisiin" moottorinohjaimiin verrattuna. :wavey:

Vastaa Viestiin