Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö

Valvojat: ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
edhead
Viestit: 43
Liittynyt: Ma Maalis 30, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Haaveissa

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja edhead » To Loka 04, 2012 7:46 pm

On kyl valmiiks hiano, mut paranee vaan.

Onkse omassa silmässä, vai miten toi takarengas näyttää niin omituiselta?

Avatar
-Makke-
Viestit: 865
Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Paikkakunta: SpeedIII

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja -Makke- » Pe Loka 05, 2012 10:16 am

Tätäkö tarkoitat?
Kuva

Ajettu "isoa kovaa" radalla. :P

edhead
Viestit: 43
Liittynyt: Ma Maalis 30, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Haaveissa

Re:

Viesti Kirjoittaja edhead » Pe Loka 05, 2012 3:34 pm

Kyseistä kuvaa ihmettelin, mut omat silmät ne vissii vääristä :roll:
-Makke- kirjoitti:
Kuva
Jatketaan ---> :wavey:

Avatar
-Makke-
Viestit: 865
Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Paikkakunta: SpeedIII

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja -Makke- » Ti Loka 23, 2012 9:27 pm

Pyörä ajeltu talvisäilöön työpaikan pajalle ja pienimuotoinen projektointi pääsee alkamaan.
Kuva
Purin kaikki katteet, tankin, etulokarin yms. pois samalla otin myös tarrat ja tankinsuojan yms. irti. Käyrästön kimppuun kävin seuraavaksi, vaimennin irti ja hyllylle, syyläriä ja öljynlauhdutinta löysälle ja käyrästö irti.

Luin netistä että käyrästöstä kannattaisi poistaa ns. "esivaimennin" ja portata alkukäyriä, uskon kaikkeen jonka luen netistä joten ei kun hommiin:
Kuva
Alkukäyrille en kerennyt vielä tekemään mitään, ehkä vkl:na?
Kuva
Tuolla se prkl haittailee virtauksia...
Kuva
Olin lukemieni ohjeiden mukaan varautunut porilla, taltoilla, vasaroilla, hitsikoneella yms. urakkaan, mutta kävikin niin että
muutama terävä isku taltta+vasara yhdistelmällä ja "vaimennin" putosi irti. Nyt kun miettii, niin käyrästöstä on kuulunut sirinää, tuo oli siellä puoliksi jo irti.

Haluatteko katsella näitä "klikkaa suuremmaksi" kuvia vai laitanko esim. 800 x 600 kokoisena suoraan?
"The thing I like about bikes is that only people who like bikes are on them... Cars are full of people who don't care." James May

Avatar
lappis
Viestit: 1077
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 1:00 am
Paikkakunta: K3 1000 Fighter

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja lappis » Ti Loka 23, 2012 10:45 pm

-Makke- kirjoitti: Haluatteko katsella näitä "klikkaa suuremmaksi" kuvia vai laitanko esim. 800 x 600 kokoisena suoraan?
Pikku kuvat on perseestä...

Avatar
-Makke-
Viestit: 865
Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Paikkakunta: SpeedIII

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja -Makke- » Ke Marras 07, 2012 11:37 pm

^Tuli harvinaisen selväksi. :P

Venansäätöhommia:
Kuva
Kuva
Kaikissa ei olisi ollut säätämisen tarvetta, mutta laittelen silti välykset lähemmäs suositeltuja.
Kuva
Kuva
Portattu pakosarja, heppa sieltä heppa täältä...

Kyllä tämä tästä vielä lähtee kunnolla käyntiin, salihommat häiritsee viikolla. Kevääseen on aikaa kovasti ja tuskin nyt talvella ihan lähtee mopo käsistä. :)

Sarkain
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Loka 10, 2011 12:00 am
Paikkakunta: SpeedTriple 1050

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja Sarkain » Ti Joulu 25, 2012 1:26 pm

Mitä makso tuo osien mustaus? Näyttää kyl niin hyvältä että pitää itekki harkita :D

Avatar
-Makke-
Viestit: 865
Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Paikkakunta: SpeedIII

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja -Makke- » Ke Joulu 26, 2012 12:53 pm

Sen verran aikaa tuosta etten suorilta muista, pitäisi kaivaa kuitti jostain. Olisiko tuo ollut n.100-150€ ja kun joutuivat postittamaan niin tuli aika kovat pakkaus ja toimituskulut myös. Ei mitään kamalia summia kuitenkaan. :)

Avatar
lemonade
Viestit: 8
Liittynyt: Su Joulu 30, 2012 8:54 am

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja lemonade » Su Joulu 30, 2012 9:14 am

Hieno on Triplesi! Itse ostin maaliskuussa 2011 oman rakennetun Tripleni, ja kesän ajon perusteella hauska peli.

Minusta yhdellä ajovalolla on hienompi, mutta makuasiahan se on. Nuo tuplavalothan on Triplen tunnistettava juttu, mutta mää en oo koskaan niistä pahemmin pitänyt. Omassani samanlainen lamppu kuin HD V-rodissa, käy mun mielestä aika kivasti tohon keulalle.

Avatar
-Makke-
Viestit: 865
Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Paikkakunta: SpeedIII

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja -Makke- » Su Joulu 30, 2012 7:26 pm

Kiitokset! Ja jos Triplesi on sama minkä haarukka on avatarissa, niin tiedän pyörän ja upea on. :) Tuplavalot Triumphissa on vähän sellainen tavaramerkki, opin kestämään niitä, hienot ne ei kyllä ole...
Kuva
Suurin muutos tulevalle kaudelle on BOS 3-2 putket, vakio väliputkella tosin jonka kiillotin yhtymäkohdasta(kin).
Kävin tänään käyttämässä laitetta ja hyvältä nuo kuulosti, tuntui ehkä hieman kierrosherkemmältä kuin 3-1 putkella. Englannissa ovat huomanneet ilmiön persdynolla ja oikeallakin dynolla, että 3-2 putki Triplessä tuo paremmin keskitehoa, sehän on se alue jolla keulitaan jo laitetaan rengasta savuna ilmaan. :D

Avatar
lemonade
Viestit: 8
Liittynyt: Su Joulu 30, 2012 8:54 am

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja lemonade » Ma Joulu 31, 2012 9:46 am

Avatarissa oleva kuva on Triplestäni. Se on aikoinaan prätkäpajalla Hesassa rakennettu, jonka jälkeen sitä on edelliset vielä muutellut. Ja minä muutan lisää :lol: Siinä on IXIL kokoputkisto, ja "vaimentimessa" jopa E hyväksyntä, mutta tollaisella tumppi vaimentimella kohtuu raakat äänet. Todella hyvän näköinen vaimennin kyllä on, ei piilota takavannetta. Tilasin kuitenkin Ebaysta Mivv Suono sliparin, jonka laitan ensi kesäksi kiinni. Jos joku haluaa muuten ostaa ton IXIL hyperflown sliparina, niin laita viestiä.

Nyt tosiaan vasta eksyin tänne Projektit puolelle, ja huomasin että aika moni säätää Tripleä tällä foorumilla. Tää sun topiccisi mukavaa luettavaa hyvillä kuvilla.

Avatar
stalker-
Viestit: 1136
Liittynyt: Ke Elo 17, 2005 12:00 am
Paikkakunta: yamahaa ja suzukeja

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja stalker- » Ke Tammi 02, 2013 12:34 am

lemonade kirjoitti:Avatarissa oleva kuva on Triplestäni. Se on aikoinaan prätkäpajalla Hesassa rakennettu, jonka jälkeen sitä on edelliset vielä muutellut.
Ja ei muuten todellakaan ole Prätkäpajalla rakennettu fillari. Erään Herttoniemen moottoripyöräkerhon tekele on pyöräsi.

Sarkain
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Loka 10, 2011 12:00 am
Paikkakunta: SpeedTriple 1050

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja Sarkain » La Maalis 09, 2013 12:16 pm

Pikasia vinkkejä tarvittais. Miten sait virtalukon irti t-palasta? Sahalla vaa ne pultit poikki?

Avatar
-Makke-
Viestit: 865
Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Paikkakunta: SpeedIII

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja -Makke- » Su Maalis 10, 2013 10:30 pm

En ottanut sitä irti, suojailin hyvin ja maalailin pois. :)

hesus
Viestit: 801
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Vanha Honda

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja hesus » La Huhti 06, 2013 2:16 pm

-Makke- kirjoitti:Kiitokset! Ja jos Triplesi on sama minkä haarukka on avatarissa, niin tiedän pyörän ja upea on. :) Tuplavalot Triumphissa on vähän sellainen tavaramerkki, opin kestämään niitä, hienot ne ei kyllä ole...
Kuva
Suurin muutos tulevalle kaudelle on BOS 3-2 putket, vakio väliputkella tosin jonka kiillotin yhtymäkohdasta(kin).
Kävin tänään käyttämässä laitetta ja hyvältä nuo kuulosti, tuntui ehkä hieman kierrosherkemmältä kuin 3-1 putkella. Englannissa ovat huomanneet ilmiön persdynolla ja oikeallakin dynolla, että 3-2 putki Triplessä tuo paremmin keskitehoa, sehän on se alue jolla keulitaan jo laitetaan rengasta savuna ilmaan. :D
Ite oon kans miettiny tota 3-2 putkea tohon omaan mutta ne tuntuu maksavan aika vitusti. Tridentin pönttöjä oon kattonu omaan ja sieltä sais väliputken kanssa kohtuu rahaan. Ne ei vaan eroa vakiopöntöistä ulkonäöllisesti juuri lainkaan.
Kuva

Vastaa Viestiin