forum.bomber.fi
http://forum.bomber.fi/

Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö
http://forum.bomber.fi/viewtopic.php?f=24&t=66209
Sivu 8/8

Kirjoittaja:  -Makke- [ Pe Loka 13, 2017 8:50 am ]
Viestin otsikko:  Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05 "joko viheltää?!"

[url][/url]Tästä tuli kuin tulikin vielä kampe kaudelle 2017, alkukesästä oli säädössä Sibianilla ja tulos 182hp/8500rpm ja 163Nm/7000rpm 0,7bar paineilla takarenkaalta. Tyytyväinen pitää olla kun nyt vakioteho x 1,7 =tämän hetkinen teho, joten laskennallisesti rakennelma onnistunut. Laittelen kuvan käyrästä myöhemmin.

Kävin pudasjärvellä kaverien kanssa kiihdyttymässä pariinkin otteeseen. Ekalla kerralla uskomattomilla sirkuslähdöillä ajaksi korkeita 11:sia ja lopulta kytkin petti.
Kuva

Toisella kerralla korjasin kytkimen uusilla levyillä ja prikoilla jousien alle, varmuudeksi laskin ahtopaineet 0,4bar. Parhaaksi jäi 10,8s sutien lähdössä joka on ihan jees näin ekalle kesälle vartilla ja tehoa tuolla paineella vain n.150hp takikselta.

Pääsin ajamaan kaikenkaikkiaan n.4tkm kaiken sen säätöjen hakemisen ja tulppien vaihdon keskellä. Loppukaudesta joku puolista päätti hajota, joten alkoi passaamaan tälle kaudelle.

Talven suunnitelmista lisää myöhemmin.

Kirjoittaja:  -Makke- [ Ti Marras 07, 2017 8:15 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05 "joko viheltää?!"

Tämän talven projekti on siis saada laitoksen turbo leimalle. :deal: Jep tiedän -05 pyörää turha yrittää muttei se olekaan tarkoitus tässä nyt.

Nettimotosta sopivasti käyntivikainen -00 Daytona, tämä laite siis jakaa melkein saman rungon kuin tuo SpeedTriple ja tehoeroa otteessa vain yksi kilowatti. Tämä ainakin oli alunperäinen ajatus ja ei muuta kuin sukellus matalaan rantaveteen pää edellä ja katsomaan miten rungot oikeasti eroavat toisistaan.
Kuva
Nostopöydän rakensin ennen projektia, olihan siitä kauan jo haaveiltu.
Kuva
Selvisi ettei nuo nyt merkittävästi eroa, moottorit menee suoraan, tankin etukiinnitykset eroaa, takakatteiden etukiinnikkeet erilaiset ja loput erot tasoittuu takarungot vaihtamalla jotka menee suoraan.
Kuva
Lopuista osista teen velipojalle pyörän, joten SpeedTriplen runko täytyy sovittaa Daytonan osille.
Kuva
Daytonassa on 15mm pidempi takahaarukka niin otetaan kaikki kotiinpäin, eli se rungon kaveriksi.
Kuva

Tänään vein osat pulverimaaliin, runkojen sävyt siis vaihtuvat ristiin.

Tällä operaatiolla mulla on siis kohta käsissä -00 955i Daytona johon on tehty tekniikkanvaihdos -05 1050 SpeedTriplestä ahtimella, muutoskatsastan myös keulan joten muutosprosenteiksi tulee n.24%.

Monenlaista rivoa suunnitelmaa olisi, mutta katsotaan missä vaiheessa talvea rungot on rullaavina ja otetaan sen mukaan loput suunnitelmat.

Kirjoittaja:  jaket [ Ma Marras 13, 2017 8:23 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö

asia meininki, Tuo pidempi takahaarukka on hyvä lisä. kai niitä muutosprosentteja tulee enemmän, kun pelkästä koneesta kaikkien lisäosien kanssa tulee kai 24%

Kirjoittaja:  Gemmi [ Ti Marras 14, 2017 5:35 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö

Täytyykin harrastaa rehellistä vakoilua, 2018-19 talvena kun olis tarkoitus toi oma daytona turbottaa :) . oliko toi moottorinohjaus mimmonen johtohelvetti toteuttaa?, ahtimen öljyn tulo/paluu miten toteutettu?

Kirjoittaja:  -Makke- [ To Marras 16, 2017 11:00 am ]
Viestin otsikko:  Re: Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö

jaket kirjoitti:
asia meininki, Tuo pidempi takahaarukka on hyvä lisä. kai niitä muutosprosentteja tulee enemmän, kun pelkästä koneesta kaikkien lisäosien kanssa tulee kai 24%


Katotaan mitä nyt vaikuttaa, toki vielä kun ketjut säätää loppupuoliskolle niin voi saada muutaman sentin lisää pituutta. Olisi mukava jos tuo keula pysyisi jotenkin edes tontissa vartilla, voisi kokeilla hihnoilla vetää jousituksen kasaan myös jos sillä voisi jahdata ysin aikaa.

Olet oikeassa, koneesta jo 28% ja keulasta 8%, hyvin matkaa 50%:tiin kuitenkin vielä.

Gemmi kirjoitti:
Täytyykin harrastaa rehellistä vakoilua, 2018-19 talvena kun olis tarkoitus toi oma daytona turbottaa :) . oliko toi moottorinohjaus mimmonen johtohelvetti toteuttaa?, ahtimen öljyn tulo/paluu miten toteutettu?


Moottorinohjaus on todellinen johtohelvetti ja kannattaa olla kaveri mukana joka nuita on laittanut tai saa ensimmäiset kaksi talvea opetella ja hieroa kaljua tosissaan. Vanhempi Daytona toki helpompi kun esim. ecu ja mittaristo ei ole yhteyksissä toisiinsa yms.
http://www.msextra.com/doc/pdf/Microsqu ... re-3.3.pdf
http://www.useasydocs.com/quickstart.htm
Järkevä alkaa jo hyvissä ajoin ottamaan asiaa haltuun.

Kuvasin omasta 955i moottorista paikat, toki 1050 on melkein vastaava.
Tulo:Kuva
Tuon banjon tilalle tupla-banjo joka lähdöstä kuristettu vastaavaksi kuin vakio.
Paluu:
Kuva
Tuonne lohkoon kierre öljypinnan yläpuolelle ja isolla letkulla paluu.

Valmistaudu ettei tule yhdessä talvessa valmista ja saattaa joutua laittamaan toisen ajopyörän siksi aikaa. :roll: Tervetuloa turbo-Triumphien maailmaan, yritän tarjota vertaistukea mahdollisuuksieni mukaan. :D

Kirjoittaja:  Gemmi [ Pe Marras 17, 2017 12:31 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö

Osia tarkotus ruveta pikku hiljaa keräileen :) . hestec käyny mielessä moottorinohjaukseen :) . baarin nurkkapöydässä pimeimmässä kulmassa vertaistukiryhmän kokous kerran viikossa? :D ..

Kirjoittaja:  -Makke- [ La Marras 18, 2017 2:20 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö

Onko tuo Daytonasi rekisteröity ennen 4/2002 että sen saisi juuri ja juuri ahdettuna leimalle?

Jotain tuollaista, voin tuoda ekaan ryhmään pussillisen rikkinäisiä starttirattaita esittelyyn. :D

Kirjoittaja:  Gemmi [ Ma Marras 20, 2017 7:24 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö

en oo ihan varma, sen verran meni juopotellessa v-loppu ettei kerenny rek otteesta kahtoon :D . Et oo muuten sattunu löytään mistään järeempiä kankia ja mäntiä?, vaikka tossa CE mallissa on vakiona jo, mutta nälkä kasvaa syödessä nii tekis kerralla kestävän kellarin :) .

Kirjoittaja:  -Makke- [ Ke Marras 22, 2017 2:10 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö

Gemmi kirjoitti:
en oo ihan varma, sen verran meni juopotellessa v-loppu ettei kerenny rek otteesta kahtoon :D . Et oo muuten sattunu löytään mistään järeempiä kankia ja mäntiä?, vaikka tossa CE mallissa on vakiona jo, mutta nälkä kasvaa syödessä nii tekis kerralla kestävän kellarin :) .


Löytyy niitä järeämpiä takokamoja koneeseen, mulla ei nyt tässä ole linkkejä niihin antaa. En ole niitä hommaillut itse vielä, harjoitellaan nyt vakiokoneella ja hommaillaan sitten evo2:seen. Kurja laittaa kahden tonnin edestä takokamoja paskaks kun ei vaan tajunnut jotain yksinkertaista asiaa.

Tässä vertailukäppyrät 2016 vs 2017 jotka lupasin. -16 0,9bar ahdoilla ja -17 0,7.
Erona portattu turbopesä/pakosarja, isompi painekotelo, järkevämpi pakoränni ja toki uusi kartta. Huomaa käppyrästä että paljon onnellisempi kone nyt. Kesälle -18 jos saisi paineet takaisin 0,9bar ja 200hp takarenkaalta olisi todellisuutta.

Kuva

Kirjoittaja:  Suh0 [ Ke Marras 22, 2017 3:55 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö

Laita Maxxecu Street, minun kauttani 849e ja on hyvä. :drin:

Gemmi kirjoitti:
Osia tarkotus ruveta pikku hiljaa keräileen :) . hestec käyny mielessä moottorinohjaukseen :) . baarin nurkkapöydässä pimeimmässä kulmassa vertaistukiryhmän kokous kerran viikossa? :D ..

Kirjoittaja:  Gemmi [ Ma Joulu 11, 2017 9:24 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö

Tää edenny viel yhtään? :) . tuli gt17 garretti hommattua ens talvee varten :) . täytyy se maxxecu varmaan hommata sitten kun on ajankohtasempaa ;) .

Kirjoittaja:  -Makke- [ Su Joulu 17, 2017 2:18 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö

Menossa kasaan "uudella" rungolla, pulverimaalaus onnistui hienosti.

Kuva

Täytyy laitella lisäkuvia myöhemmin ja tuosta toisesta laitteesta myös joka on hyvällä mallilla sekin.

Garretti varmasti aika sopiva, johonkin 250hv riittävä? Miten se MaxxEcu on ylivoimainen vert. microsquirt? 3x hinta olisi hyvä jotenkin perustella. :-?

Kirjoittaja:  Gemmi [ Ma Joulu 18, 2017 6:43 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö

toukokuussa rek otteen mukaan mopo tehty prkl... kai jonnekkin sinne nurkille, sais vaan "pehmeesti/lineaarisesti" tuleen voiman koneesta nii olis vähän helpompi käskyttää. suho tulee mulle tekeen johtosarjan sitten jos kauppoihin päästään :D ..

Kirjoittaja:  _rieska_ [ Su Joulu 24, 2017 10:19 am ]
Viestin otsikko:  Re: Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö

Maxxecussa sisäänrakennettuna lambdaohjain, eli ei tartte hankkia erikseen laajakaistaa. Lisäksi maxxecu tarjoaa säätösoftan, mut megan (micron) kanssa sen käytännössä joutuu ostamaan. Näistä kahdestahan tulee pelkästään sellanen 300-500€ kulu. Tietty jos ei itse halua säätää ja tietää tekijän jolta softat löytyy niin sit maksullisille softille ei tarvista. Lisäksi maxxecun kans saat luultavasti paremman tuen mahdollisten ongelmatapausten varalle.

Itselleni hommasin vuosi taaksepäin tällaisen: http://autotune.fi/tuote/891/atecu-v3-ohjelmoitava-sytytyksen-ja-ruiskutuksenohjain On siis aikalailla microa vastaava, mutta hiukan halvempi. Tuo on siis hyvin lähellä microsquirttia ominaisuuksiltaan ja hyvänä puolena suomalainen firma joten kommunikointi onnistuu helposti tarpeen vaatiessa. Tuossa on perussulakkeet ja releet boksin sisällä joten niiden kanssa ei tarvi kikkailla.

Jos nyt olisin hankkimassa niin saattaisin valita maxxecun, sisäinen lambdaohjain nimittäin siirtää pääkivun itseltä boksin valmistajalle. Myös puolivalmista johtosarjaa arvostaisin aika korkealle, jos ei ole niitä aiemmin tehnyt.

Ps. Tehon saa mukavan tasaisesti ulos sähköisellä ahtopaineenohjauksella ;)

Kirjoittaja:  Arttu [ Ke Joulu 27, 2017 4:17 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö

_rieska_ kirjoitti:
Maxxecussa sisäänrakennettuna lambdaohjain, eli ei tartte hankkia erikseen laajakaistaa. Lisäksi maxxecu tarjoaa säätösoftan, mut megan (micron) kanssa sen käytännössä joutuu ostamaan. Näistä kahdestahan tulee pelkästään sellanen 300-500€ kulu. Tietty jos ei itse halua säätää ja tietää tekijän jolta softat löytyy niin sit maksullisille softille ei tarvista. Lisäksi maxxecun kans saat luultavasti paremman tuen mahdollisten ongelmatapausten varalle.


Ihan vaan pienenä tarkennuksena, tuon Megasquirttien säätöön käytettävän softan (Tunerstudio) rekisteröinti kustantaa about 50€ ja ilmaisversiollakin pärjää aika pitkälle. Laajakaista-lambdoja saa parista sadasta alkaen.

Maxxecusta ei ole suoranaista kokemusta, mutta kuuleman mukaan sen pitäisi olla myös ihan toimiva kapistus. Microsquirtilla ja tuolla mainitulla ATecu:lla ainakin saa toimivan tuloksen aikaiseksi.

Sivu 8/8 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/