Tänään on Ma Marras 20, 2017 4:35 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin 
 [ 112 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Loka 13, 2017 8:50 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Viestit: 844
Pyörä: SpeedIII
[url][/url]Tästä tuli kuin tulikin vielä kampe kaudelle 2017, alkukesästä oli säädössä Sibianilla ja tulos 182hp/8500rpm ja 163Nm/7000rpm 0,7bar paineilla takarenkaalta. Tyytyväinen pitää olla kun nyt vakioteho x 1,7 =tämän hetkinen teho, joten laskennallisesti rakennelma onnistunut. Laittelen kuvan käyrästä myöhemmin.

Kävin pudasjärvellä kaverien kanssa kiihdyttymässä pariinkin otteeseen. Ekalla kerralla uskomattomilla sirkuslähdöillä ajaksi korkeita 11:sia ja lopulta kytkin petti.
Kuva

Toisella kerralla korjasin kytkimen uusilla levyillä ja prikoilla jousien alle, varmuudeksi laskin ahtopaineet 0,4bar. Parhaaksi jäi 10,8s sutien lähdössä joka on ihan jees näin ekalle kesälle vartilla ja tehoa tuolla paineella vain n.150hp takikselta.

Pääsin ajamaan kaikenkaikkiaan n.4tkm kaiken sen säätöjen hakemisen ja tulppien vaihdon keskellä. Loppukaudesta joku puolista päätti hajota, joten alkoi passaamaan tälle kaudelle.

Talven suunnitelmista lisää myöhemmin.

_________________
"The thing I like about bikes is that only people who like bikes are on them... Cars are full of people who don't care." James May


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 07, 2017 8:15 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Viestit: 844
Pyörä: SpeedIII
Tämän talven projekti on siis saada laitoksen turbo leimalle. :deal: Jep tiedän -05 pyörää turha yrittää muttei se olekaan tarkoitus tässä nyt.

Nettimotosta sopivasti käyntivikainen -00 Daytona, tämä laite siis jakaa melkein saman rungon kuin tuo SpeedTriple ja tehoeroa otteessa vain yksi kilowatti. Tämä ainakin oli alunperäinen ajatus ja ei muuta kuin sukellus matalaan rantaveteen pää edellä ja katsomaan miten rungot oikeasti eroavat toisistaan.
Kuva
Nostopöydän rakensin ennen projektia, olihan siitä kauan jo haaveiltu.
Kuva
Selvisi ettei nuo nyt merkittävästi eroa, moottorit menee suoraan, tankin etukiinnitykset eroaa, takakatteiden etukiinnikkeet erilaiset ja loput erot tasoittuu takarungot vaihtamalla jotka menee suoraan.
Kuva
Lopuista osista teen velipojalle pyörän, joten SpeedTriplen runko täytyy sovittaa Daytonan osille.
Kuva
Daytonassa on 15mm pidempi takahaarukka niin otetaan kaikki kotiinpäin, eli se rungon kaveriksi.
Kuva

Tänään vein osat pulverimaaliin, runkojen sävyt siis vaihtuvat ristiin.

Tällä operaatiolla mulla on siis kohta käsissä -00 955i Daytona johon on tehty tekniikkanvaihdos -05 1050 SpeedTriplestä ahtimella, muutoskatsastan myös keulan joten muutosprosenteiksi tulee n.24%.

Monenlaista rivoa suunnitelmaa olisi, mutta katsotaan missä vaiheessa talvea rungot on rullaavina ja otetaan sen mukaan loput suunnitelmat.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 13, 2017 8:23 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Touko 18, 2004 12:00 am
Viestit: 3764
Pyörä: SPEED3 1050 & thunderace
asia meininki, Tuo pidempi takahaarukka on hyvä lisä. kai niitä muutosprosentteja tulee enemmän, kun pelkästä koneesta kaikkien lisäosien kanssa tulee kai 24%

_________________
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 14, 2017 5:35 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Marras 21, 2005 1:00 am
Viestit: 1042
Pyörä: triumph daytona 955i CE 02vm
Täytyykin harrastaa rehellistä vakoilua, 2018-19 talvena kun olis tarkoitus toi oma daytona turbottaa :) . oliko toi moottorinohjaus mimmonen johtohelvetti toteuttaa?, ahtimen öljyn tulo/paluu miten toteutettu?

_________________
Morje!<br>


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 16, 2017 11:00 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Viestit: 844
Pyörä: SpeedIII
jaket kirjoitti:
asia meininki, Tuo pidempi takahaarukka on hyvä lisä. kai niitä muutosprosentteja tulee enemmän, kun pelkästä koneesta kaikkien lisäosien kanssa tulee kai 24%


Katotaan mitä nyt vaikuttaa, toki vielä kun ketjut säätää loppupuoliskolle niin voi saada muutaman sentin lisää pituutta. Olisi mukava jos tuo keula pysyisi jotenkin edes tontissa vartilla, voisi kokeilla hihnoilla vetää jousituksen kasaan myös jos sillä voisi jahdata ysin aikaa.

Olet oikeassa, koneesta jo 28% ja keulasta 8%, hyvin matkaa 50%:tiin kuitenkin vielä.

Gemmi kirjoitti:
Täytyykin harrastaa rehellistä vakoilua, 2018-19 talvena kun olis tarkoitus toi oma daytona turbottaa :) . oliko toi moottorinohjaus mimmonen johtohelvetti toteuttaa?, ahtimen öljyn tulo/paluu miten toteutettu?


Moottorinohjaus on todellinen johtohelvetti ja kannattaa olla kaveri mukana joka nuita on laittanut tai saa ensimmäiset kaksi talvea opetella ja hieroa kaljua tosissaan. Vanhempi Daytona toki helpompi kun esim. ecu ja mittaristo ei ole yhteyksissä toisiinsa yms.
http://www.msextra.com/doc/pdf/Microsqu ... re-3.3.pdf
http://www.useasydocs.com/quickstart.htm
Järkevä alkaa jo hyvissä ajoin ottamaan asiaa haltuun.

Kuvasin omasta 955i moottorista paikat, toki 1050 on melkein vastaava.
Tulo:Kuva
Tuon banjon tilalle tupla-banjo joka lähdöstä kuristettu vastaavaksi kuin vakio.
Paluu:
Kuva
Tuonne lohkoon kierre öljypinnan yläpuolelle ja isolla letkulla paluu.

Valmistaudu ettei tule yhdessä talvessa valmista ja saattaa joutua laittamaan toisen ajopyörän siksi aikaa. :roll: Tervetuloa turbo-Triumphien maailmaan, yritän tarjota vertaistukea mahdollisuuksieni mukaan. :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 17, 2017 12:31 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Marras 21, 2005 1:00 am
Viestit: 1042
Pyörä: triumph daytona 955i CE 02vm
Osia tarkotus ruveta pikku hiljaa keräileen :) . hestec käyny mielessä moottorinohjaukseen :) . baarin nurkkapöydässä pimeimmässä kulmassa vertaistukiryhmän kokous kerran viikossa? :D ..

_________________
Morje!<br>


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 18, 2017 2:20 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Viestit: 844
Pyörä: SpeedIII
Onko tuo Daytonasi rekisteröity ennen 4/2002 että sen saisi juuri ja juuri ahdettuna leimalle?

Jotain tuollaista, voin tuoda ekaan ryhmään pussillisen rikkinäisiä starttirattaita esittelyyn. :D


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin
 [ 112 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Hyppää:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com