Tänään on Ti Marras 21, 2017 12:50 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin 
 [ 113 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Marras 05, 2014 9:37 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 12:51 am
Viestit: 328
Pyörä: Suzuki GSX-R K4 1000 Turbo
oma boxi jää pois. Kait ne vikavalot jotenkin pystyy kiertämään, itsellä vielä tutkinnan alla miten tapahtuu.

_________________
Laaja valikoima viritysosia http://www.vpmotorsport.fi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 06, 2014 9:21 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 25, 2004 12:00 am
Viestit: 224
-Makke- kirjoitti:
Päivitystä sen verran, että kannentiivisteeseen ei tule 2mm korotuslevyä, vaan pokkana laitan 2x tiivisteitä päällekkäin. TTS käyttää tätä ratkaisua ja internetti osasi kertoa että hyvällä menestyksellä. Tiiviste on neljäkerroksinen metallitiiviste yhdensuuntaisilla painatuksilla, joten teoriassakin pitäisi pelittää. Tosin nousee nyt vain n. 1,2mm, joten puristuksen tippuu n.9,5 tasolle.


Kyllä se TTS settiä väsännyt äijä taisi olla tosissaan, että toi koko pino meni asennukseen:
Kuva


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 07, 2014 10:55 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Touko 18, 2004 12:00 am
Viestit: 3764
Pyörä: SPEED3 1050 & thunderace
hurjan näköinen pinkka. :)

mitenkäs nokka-ajoitukset? nehän jo muuttuu tuon takia. kai ne on vaan laitettava siihen hampaaseen, missä lähimmäksi menevät oikeaan.

_________________
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 07, 2014 6:18 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Viestit: 844
Pyörä: SpeedIII
Komia pinkka on juu ja silleen se vaan pelittää. Puoli hammasta ei kuulemani mukaan haittaa ja hampaan ero menee jo kiristimelle, eli merkit osuu. Onhan ryhmän korotuslevyjä ollut jo aika kauan käytössä ilman säädettäviä nokkapyöriä.

Kuva

Duunasin pakosarjan kannenlaipat, tuohon sitten putkea suunnittelemaan väliin. :) Mum turbo olis jyväskylässä tulossa, maanantaina mulla. :/


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 15, 2016 10:57 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Viestit: 844
Pyörä: SpeedIII
Kirjoitellaas pitkästä aikaa kuvien kanssa, ettekai luulleet mun luovuttaneen, muuttaneen ruman vaimon kanssa Kainuuseen ja aloittaneeni metsästämään vesilintuja?

Noup. Viime talvi loppui kesken ja kesä 2015 ajettiin vaparina, osia haalien ja suunnitelmat otsassa tykyttäen.

Nyt talvella hommat alkoi pakosarjan valmistamisella ja turbon sovituksella. Turboksi tuli aito japanilainen TD04. Aikomus on pitää työnjälki asiallisena ja välttää ylisuorittamista komponettien suhteen, yksinkertainen rakenne on tavoitteena. Projekti lähentelee Mozzen & Sibianin projektia, mutta onkos kumma kun aihio sama.

Kuva

Kuvassa pakosarja hieman viimeistelemättömänä. 3mm seinämäistä vesijohtoputkea, oli helppo hitsata ja varmasti jaksaa kannatella pikkuturboa.

Kuva

Turbolta jatkoin 2,5tuuman putkella eteenpäin, "piilotin" lyhyen vaimentimen putken alaosaan.

Kuva Kuva

Irvokas ajatukseni kolmesta ulostulosta tuli toteutettua, ystäväni totesikin sen olevan sopivan "mädmäx".

Kuva
Kuva
KuvaKuva

Hommasin uudemman triple pienemmän öljynjäähdyttimen ja an-liittimillä virittelin öljylinjat.

Kuva

Painekotelosta halusin pienen ja yksinkertaisen toteuttaa. Paineputki kulkee moottorin sivulta, pakosarjan vuoksi paineputkea ei voinut vetää ylhäältä vaikka se oli alkuperäinen ajatus. Nämäkin saavat mustan maalin päällensä.

Kuva

Joulunpyhinä niputtelin koneen kahdella kannentiivisteellä, EBC-kytkinsarjalla ja AN-8 öljynpaluulla.

Kuva

Hommat jatkuu viikonloppuna pakosarjan/pakopurkiston pinnoituksella ja yleisellä kasauksella.
Vinkkejä, ajatuksia ja yleistä vittuilua otan vastaan. :D


Viimeksi muokannut -Makke- päivämäärä Pe Tammi 15, 2016 5:21 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 15, 2016 4:08 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Maalis 08, 2010 1:00 am
Viestit: 1298
Images: 3

Pyörä: 1100 i/ö
Personal album
Kuinkas paljon AN-8:n sisähalkasija on, äkkiseltään mutuilemalla vaikuttais pieneltä mutta voin olla väärässäkin..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 15, 2016 7:28 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Tammi 26, 2008 1:00 am
Viestit: 442
Pyörä: MT-01
Siistiä jälkeä ja tuo tripleputki on ainakin omaan silmään hieno!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Tammi 16, 2016 2:55 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 12:00 am
Viestit: 1362
Images: 37

Pyörä: DrifteR1
Personal album
Tais an8 letkun sisähalkasija olla n. 11mm. liittimen reikä vähän pienempi.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 17, 2016 11:30 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Viestit: 844
Pyörä: SpeedIII
AN-8 on juurikin noin kymppimillistä, tuntuu riittävän kun öljynpaluu on öljytason yläpuolelle.

Kasasin laitoksen viikonloppuna ja otin savut org. bensavehkeillä joten paineputki irti. Ei vuoda öljyä mistään, turbo saa öljyn ja poistuukin. Epäilen jonkun puolista olevan sökö kun ei starttaa enää kuumana. (??)

KuvaKuvaKuvaKuvaKuva

Myös muutamat kiinnikkeet pitää tehdä, kun syyläri ottaa kiinni pakosarjaan. Upeeta kun puhallin pyörii ja mahlaa valuu. :wink2: Jos tämän joskus saisi ajoonkin...

_________________
"The thing I like about bikes is that only people who like bikes are on them... Cars are full of people who don't care." James May


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 19, 2016 2:08 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 10, 2011 1:00 am
Viestit: 72
on se helvetin hieno!!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 16, 2016 8:33 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Viestit: 844
Pyörä: SpeedIII
Ethän epäillyt että tämä jää kesken? :D Projekti jatkui MicroSquirtin, 550cc suuttimien, mittariston asentamisella ja yleisellä sähköjen viimeistelyllä.

Turbo paikallaan viimeisteltynä.
Kuva
Koso- ja markettipainemittari joka on vähän kuin "sinnepäin" tarkkuudeltaan, tuskin kaudelle 2017 selviää.
Kuva
Siinä se ny o:
Kuva
Kuva
Kuva
Kovasti yritin ajohimopäissäni saada laitetta tulille ja päästä kiinni Micron sielunelämään. Eihän siitä vittuakaan tullut vaan oli pakko soitella Sibianille Turkuun ja varailla asennuksen viimeistelyyn/säätöön aikaa hattu kourassa.
Kuva
Turussa vaikeuteni selätettiin ja soiteltiin Trumpan olevan valmiina ajohommiin. Oli pitkä työviikko odotella viikonloppua ja pyörän hakua. Sain paljon tietoa Microsta ja ahtamisesta yleensä, joten ei turha reissu. Kiitos Sibian ja suosittelen kaveria kaikille, ei pelästy vaikket soittele Suzukista. :D

Takikselta löytyy nyt 164hp/9075rpm ja 138Nm/6725rpm 0,9bar ahdoilla, penkistä josta vakiolaiteelle ehkä n. 100-105hv takarenkaalta. Ei mainoshevosia siis. :P
Kuva



Kiihdytyksessä vauhtiwoblasi nelosella.. On se elukka, vaikka tottakai haluaa aina lisää.

Talvelle jää sähköjen viimeistelyä ja katsoo mitä muuta keksii. Jonkinasteinen välijäähdytin olisi kova ja jos 200hv konetehot tulevat mulle pakkomielteeksi niin saattaa kompressoripesä vaihtua isompaan.

Mielipiteet, kysymykset ja kommentit tervetulleita. Jos suunnittelet samankaltaista niin voin yrittää auttaa jos vain voin.

_________________
"The thing I like about bikes is that only people who like bikes are on them... Cars are full of people who don't care." James May


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 18, 2016 10:33 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Heinä 02, 2002 12:00 am
Viestit: 735
Pyörä: I/Ö-T, dnepr mt-09, KTM SX380
Hyvältä vaikuttaa

_________________
Keulii ilman viagraa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 26, 2016 5:45 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Touko 18, 2004 12:00 am
Viestit: 3764
Pyörä: SPEED3 1050 & thunderace
juuri tuollainen triplen pitäisi olla. Hieno peli :deal:

vääntömomentti on aika kivan näköinen.

vakiona noista lähtee yleensä 110 max takapyörästä.

_________________
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Loka 09, 2016 3:51 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Viestit: 844
Pyörä: SpeedIII
jaket kirjoitti:
juuri tuollainen triplen pitäisi olla. Hieno peli :deal:

vääntömomentti on aika kivan näköinen.

vakiona noista lähtee yleensä 110 max takapyörästä.


Samaa mieltä, tehot saatiin nyt nykypyörien tasolle.

Vääntöä on mukavasti kun turbo on kohtuu kokoinen, keula ei vaan meinaa pysyä vitosellakaan maassa. Tuli tosin vähän ajettavammaksi kun ruuvasin ohjausiskarin tiukimmalle.

Tuo putkisto sulatti takakatteen :freak: täytyy keksiä jotain sille talvella ja lisätä lämpöeristettä. Nyt kiinni 15cm käyrä tuon tilalla renkaan vieressä, en tuhlaa ajopäiviä korjailemalla sen enempää takakatetta juuri nyt.

_________________
"The thing I like about bikes is that only people who like bikes are on them... Cars are full of people who don't care." James May


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 19, 2017 7:14 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Viestit: 844
Pyörä: SpeedIII
Projektihan tästäkin tuli vielä tälle talvelle, suunnitelmissa/tehtynä ainakin:
-Painekotelo uusiksi (pieni ja vuosi)
-Pakoputki uusiksi (poltti takakatteen)
-Turbon pesien ja pakosarjan porttaus
-Laajakaista lambda+mittari
-Yms siistimistä ja hengityksen parantamista (jos se 200hv takarenkaalle vielä saadaan tähänkin joku päivä)

KuvaKuva
Uusi painekotelo on kooltaan n. kaksinkertainen kuin vanha, pohjan kartioputkea ei lasketa tähän tilavuuteen. Vanha leikeltynä kun otin siitä imusuppilot uuteen.
KuvaKuva
Hitech kokeessani :P tuntuu raakasti ainakin virtaavan kaikille saman verran.
Kuva
Käytin virsikirjalaikkoja ja jatkovarsia jotta sain hitsaukset siistittyä sisäpuolelta, hyvä vinkki muuten jos nuitten kanssa tuskailet.
Kuva
Stefaremontti mahdollisti tämän kuvakulman. Myös imuputki vaihtui 2->2½ tuumaiseksi ja sai päähänsä isomman "konnan".
Kuva
Tämänkertainen pakoputki tuli 2,25 putkesta ja sai päähänsä italiassa tarjouksessa olleen Mivv:in. Käytin paljon aikaa alkupään "kollektoriin" jottei hukkaportin ja siivekkeen kaasut joutuisi heti ahtautumaan liian pieneen putkeen. Nyttemmin jo blacksatinit päällä kuten yläkuvasta näkyy.

Seuraavaksi teen painekokeen kotelolle ja sitten maaliin. Sovitushan tuolla on vähän kuin päinvastainen synnytys mutta kyllä se sinne menee..


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin
 [ 113 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 4 vierailijaa


Hyppää:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com