Triumph SpeedTriple/Daytona Tbo herrasmiehen sekasikiö

Valvojat: ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
Avatar
-Makke-
Viestit: 862
Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Paikkakunta: SpeedIII

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja -Makke- » Ma Loka 27, 2014 12:59 pm

Onko ideoita paremmasta? Jos toimisi orgboxin rinnalla niin saisi mittariston säilytettyä.

hulkster
Viestit: 103
Liittynyt: Ma Syys 27, 2010 12:00 am
Paikkakunta: zrx1200r

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja hulkster » Ma Loka 27, 2014 9:53 pm

mikäs siinä on ku prätkissä harvemmin näkee noita mega sqruitteja tai ei oo ainakaan omaan silmään pistäny. luulis semmosella saavan säädettyä ja hintakin on kohdillaan. pikkusen lisää näpläämistähän sen rakentaminen tietää

Avatar
thelittleone
Viestit: 4777
Liittynyt: Pe Huhti 14, 2006 12:00 am
Paikkakunta: 1040cc jossa ahdin määrää tahdin

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja thelittleone » Ma Loka 27, 2014 10:06 pm

Eikö tuo kannata kokeilla sillä Commanderilla ja hubilla? Jos ei saa toimimaan tyydyttävällä tavalla niin sitten rupee miettimään muuta. Kannattaisiko kysella TTS:ltä millä ne hoitaa sen ohjauksen niissä Rotrex-sarjoissa?
In three words I can sum up everything I've learned about life: It goes on.

"The Fosse Way" better than good blowjob...

Avatar
-Makke-
Viestit: 862
Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Paikkakunta: SpeedIII

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja -Makke- » Ma Loka 27, 2014 10:48 pm

Tässä nettiä lukenu läpi ja ei ole oikeen vaihtoehtoja paineen ymmärtävälle erilliselle säätöyksikölle, pitäisi rakentaa kokonaan uusi ohjaus.

PC3 vaan edustaa niin vanhentunutta tekniikkaa ja edellisessä Suzukissa oli vielä ongelmia tuon kanssa, mut jos ei nyt muuta järkevää vaihtoehtoa ole.

TTS-sarjassa on hoidettu säätö ihan TuneEculla, olisiko siksi että kierrosten myötä ahto nousee lineaarisesti. TuneEcu kun ei painetta ymmärrä. Monenlaista säätöyksikköä ilman paineen ymmärrystä on myytävänä, mut ei eurooppalaisiin pyöriin sellaisia osta vaparikäyttöön kuin uunot jotka ei tiedä TuneEcusta tai TuneBoysta. :wink2:

Avatar
Kaenmuro
Viestit: 233
Liittynyt: Ke Marras 13, 2002 1:00 am
Paikkakunta: Triumph Speed-Triple

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja Kaenmuro » Ti Loka 28, 2014 11:14 am

Pidät siellä alkuperäisen kartan ja laitat lisärikastuksen toisilla suuttimilla ja lisärikastus boxilla, tai sitten megasquirt/joku muu kokonaan ohjelmoitava boxi hommaa vaatii enemmän mutta ei ainakaan lopu säädöt kesken. Paljoa tuosta 200 yli ei todennäköisesti kuitenkaan pääse ennen kuin tuo triplen kone alkaa sanomaan sopimustaan irti. tts on hoidettu juuri sillä tuneEculla koska ahdon määrä on aina vakio kierrosten suhteen kun rotrexin ahtimesta puhutaan. E85 sella pääsisit todennäköisesti ilman korotuspalaa sylintereihin mutta sitten ei tarvi muulla ajaakkaan. Flexifuel kun ei tunnu ehtivän mukaan prätkän tankissa oleviin seoksiin joten ei ainakaan kuulo puheiden pohjalta ole hurjat/viritys liikkeet saaneeti sitä toimimaan kunnolla.

Avatar
jaket
Viestit: 3772
Liittynyt: Ti Touko 18, 2004 12:00 am
Paikkakunta: SPEED3 1050 & thunderace

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja jaket » Ke Loka 29, 2014 8:45 am

Odotan mielenkiinnolla miten turbotus edistyy. Joku taisi kesällä myydä turbotettua tripleä nettimotossa.
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------

Avatar
Mozze
Viestit: 477
Liittynyt: To Elo 30, 2007 12:00 am
Paikkakunta: 3-pyttynen, 2-tahtinen ja 1-mukinen

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja Mozze » Ke Loka 29, 2014 10:51 pm

Onkos makke miettinyt vielä kuinka tuo kytkin mahtaa pitää? Meinaatko ihan orkkiksella mennä ja kokeilla vai kuinka?

Avatar
-Makke-
Viestit: 862
Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Paikkakunta: SpeedIII

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja -Makke- » To Loka 30, 2014 12:16 am

Lisärikastuspiirissä ajatuksena kammottaa se että jos tuohon piiriin tulee vikaa sulaa männät. :/ E85 ois kova, mut ei löydy tankkauspisteitä näiltä lakeuksilta kuin muutama.

SpeedHousen Triple oli myynnissä, tuonkin pyörän tekniikkaa opiskellut. On saanut kovasti sikaa ja kasassa on ilman välijäähyä. :) Tuossa lisärikastuspiiri tosin eli en täysin voi kopioida.

Kytkimen otan auki ja mittailen sopisiko kruunuun esim. Hayabusan jäykemmät jouset. Eihän britit kaikkia osia ole keksineet itse vaan käyttävät japsien kanssa samoja, esim. nokkaketjunkiristin sama kuin vanhemmassa GSX:ssä. Jos ei muuta niin EBC:n jäykemmät jouset ja prikat, uudet levytkin heittää samalla.

Painekoteloa tänään kävin kasailemassa, otan kuvaa kun on vähän valmiimpi.

Avatar
jaket
Viestit: 3772
Liittynyt: Ti Touko 18, 2004 12:00 am
Paikkakunta: SPEED3 1050 & thunderace

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja jaket » To Loka 30, 2014 2:23 pm

Pistä seosmittari niin näkee jos ei tuu soppaa.
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------

Avatar
Talttapää
Viestit: 224
Liittynyt: Pe Kesä 25, 2004 12:00 am

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja Talttapää » Pe Loka 31, 2014 4:21 pm

RaceComp taisi käyttää turbopyörissään pelkkää pyörän omaa ECU:a, mutta jollain TuneBoyn askartelemalla custom-ohjelmalla joka osasi hyödyntää kahden barin MAP-anturia.

Jos perse kestää niin voisihan sieltä TuneBoylta koittaa saada sen Waynen kiinni? Perinteisesti ollut kyllä aika haistapaskaukko eikä vastaa koskaan eikä mihinkään, edes maksavan asiakkaan yhteydenottoon.

Avatar
-Makke-
Viestit: 862
Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Paikkakunta: SpeedIII

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja -Makke- » Su Marras 02, 2014 9:17 pm

Etenee edes jotenkin, teen asioita mitä voi tehdä ennen kuin itse turbo saapuu.

Käyrästön laippoja, työkaluina pikkurälläkkä ja sorvi nelileuka-istukalla:
Kuva
Kuva
Painekotelon valmistusta. Vien ammattilaiselle hitsattavaksi lopuksi, ei tuolla mun kaitasella koneella saa kuin vähän huonosti täppiin. Hitsaajaa on onneton myös. :P
Kuva
Kuva

Turbo saapuu varmastikin alkuviikosta, niin pääsee mallailemaan pakosarjaa ja ahtoputkia. Jonkinlainen seosmittari tulee, vaikka en hirveästi välittäisi lisämittareista...

Avatar
-Makke-
Viestit: 862
Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Paikkakunta: SpeedIII

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja -Makke- » Ti Marras 04, 2014 12:04 am

Päivitystä sen verran, että kannentiivisteeseen ei tule 2mm korotuslevyä, vaan pokkana laitan 2x tiivisteitä päällekkäin. TTS käyttää tätä ratkaisua ja internetti osasi kertoa että hyvällä menestyksellä. Tiiviste on neljäkerroksinen metallitiiviste yhdensuuntaisilla painatuksilla, joten teoriassakin pitäisi pelittää. Tosin nousee nyt vain n. 1,2mm, joten puristuksen tippuu n.9,5 tasolle.

jani.kone
Viestit: 497
Liittynyt: Ma Syys 13, 2004 12:00 am
Paikkakunta: cbr

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja jani.kone » Ti Marras 04, 2014 9:14 am

moro tippuuko yhden kansipahvin lisäyksellä puristus 12 - 9.5

kuulostaa aika paljon tippuvan puristus

noin ohuella pahvilla

voin toki olla väärässä

Avatar
Suh0
Viestit: 341
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 12:51 am
Paikkakunta: Suzuki GSX-R K4 1000 Turbo

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Ti Marras 04, 2014 11:52 am

en koko ketjua lukassut vielä läpi mutta pisti silmään ajatus commanderista + ahtimesta ? Laita suosilla microsquirtti niinkun jossain kohtaa meinasitkin. commanderilla ja hubilla sen saa tehtyä mutta on todella vitukas säätää, kysyppä tota hubihommaa mitä mieltä asiasta on Fella.... :lol:

ai se olikin jo kommentoinut asiaa :flipa: ....Kyllä mulla ainakin gixerissä mittaristo toimii vaikka mottiohjain vaihtuu KMS:ään.
Laaja valikoima viritysosia http://www.vpmotorsport.fi

Avatar
-Makke-
Viestit: 862
Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Paikkakunta: SpeedIII

Re: Triumph VauhtiKolmonen 1050 -05

Viesti Kirjoittaja -Makke- » Ke Marras 05, 2014 12:01 am

jani.kone kirjoitti:moro tippuuko yhden kansipahvin lisäyksellä puristus 12 - 9.5

kuulostaa aika paljon tippuvan puristus

noin ohuella pahvilla

voin toki olla väärässä
moro tippuu se laskurin mukaan

eikö

sano muuta

voin mäkin (tuleville ahdoille ihan soppeli)
Suh0 kirjoitti:en koko ketjua lukassut vielä läpi mutta pisti silmään ajatus commanderista + ahtimesta ? Laita suosilla microsquirtti niinkun jossain kohtaa meinasitkin. commanderilla ja hubilla sen saa tehtyä mutta on todella vitukas säätää, kysyppä tota hubihommaa mitä mieltä asiasta on Fella.... :lol:

ai se olikin jo kommentoinut asiaa :flipa: ....Kyllä mulla ainakin gixerissä mittaristo toimii vaikka mottiohjain vaihtuu KMS:ään.
Ok ok, onkos toi microsquirtti sit rinnalla toimiva boxi? Katselin et pitää sitä varten ihan vetää uudet johdot puolille, suuttimille, bensapumpulle yms. Kurja jos joutuu poikkasee omat ja laittaa uudet niin sitä vikavalojen vilinää.. :/ Ei kait tuo nyt olis mikään amerikan temppu olis laittaa uus mittari, mutta orkkis kun on kuitenkin se paras.

Vastaa Viestiin